Kun kerran ymmarrat etta NIST:n raportit sisaltavat ongelmia, miksi olet niin vahvasti asian tutkimista vastaan?
Mihin tämä perustuu? Siis väite, että olisin tutkimusta vastaan. En ole koskaan selllaista tietääkseni kirjoittanut tai missään todennut. Jos USA:ssa case halutaan avata uudelleen, siitä vaan. Asia on kuitenkin heidän, joten päätökset myös heidän.
Mutta toivon, että jokainen muistaa mm. tupakkateollisuuden rahoittamat tutkimukset siitä, kuinka tupakka on terveellistä tai ei ainakaan aiheuta syöpää. Ei samanlaista pelleilyä tähän kumpaankaan suuntaan, vaan jos tehdään, kunnon tutkimus isoilla resursseilla.
Jos kyse olisi pelkastaan "aukoista", silloinkin tietysti pitaisi vaatia jatkotutkimuksia. Kyse on todellisuudessa kuitenkin kanjoneista joiden yli ei paase. Ei ole energianlahdetta sulalle terakselle, ei ole mekanismia 8 kerroksen vapaalle pudotukselle, ei ole mallinnusta romahduksista vaan oletuksia romahduksista, ei ole polttoaineen tai hapen lahdetta 100 paivan tulipalolle maan alla, ei ole toimivaa selitysta sille miten WTC-7 romahdus lahti liikkeelle jne.
NIST totesi, että sulaa terästä ei tullut torneista niiden ollessa pystyssä ja että jos sulaa terästä yleensä oli, se tuli valtavan romahduksen jälkeen, jossa tornit syösyivät läpi kellarien ja perustusten. Muistat varmaan kun totesin, että tähän on minun tyytyminen, vaikka hainkin vaihtoehtoisia näkemyksiä useilta sivustoilta. Olen keskustellut asiasta talonrakennuksen professorin kanssa, joka kyseenalaisti terävin argumentein sekä NIST:n että vaihtoehtoisen rajähdepurun. Ja hän on tiedemies, minä taas amatööri, joten en koe, että pystyisin ainakaan parempaan kuin hän. Lainasin (todeten lähteen ilman nimeä) häntä muutaman kerran.
Mutta onko oikeasti mahdollista selvittää, miksi lämpötilat mahdollisesti nousivat ja teräs mahdollisesti suli noissa valtavissa kuopissa? Eikö kyse olekin vain useista vaihtoehdoista myös silloin? Itse tein erilaisten prosessien laskentaa ja jos sanotaan vain 10 000 palasesta 1-2 keskeistä oli hieman erilaisessa tilanteessa, koko prosessin lopputulos saattoi ääripäissä poiketa valtavasti toisistaan.
Minä en siis vastusta mitään, mutta en ole vakuuttunut, että mallintaminenkaan antaisi varmaa ja vain yhtä vastausta.
Ja miksi sen taytyy olla "hallituksen rakentama salaliitto"? En mina ainakaan ole nahnyt yhtaan sellaista ehdotusta jossa omien kansalaisten joukkomurhasta olisi esimerkiksi aanestetty kongressissa. Sellaista ei ole kukaan edes tarjonnut. Miksi siis kuvitella tallainen mielikuvituseste vaihtoehtoisille teorioille? Tai MILJOONAN ihmisen salaliitto (typerin asia mita olet ketjussa esittanyt, by far)?
Ei tarvitse, ei. En ole siihen koskaan uskonutkaan. Mutta julkisessa keskustelussa eri sivustoilla asia on muotoutunut sisäpiirin hommiksi ja mukana on häärinyt osa USA:n hallintoa.
Toki tiedät hyvin, että kerroin lähteeni olevan tutkimus, jonka mukaan kyseessä on noin 400 000 ihmisen salaliitto, jos kuukävely oli väärennetty. Ja toki tiedät hyvin, että kerroin tuon perusteella luvun olevan vaikka arviona 1 000 000 ihmistä tässä tapauksessa. Siis arvio, joka ei ollut sitova.
Sulla kyllä riittää intoa kumoilla salaliittoon tarvittavien määrää, mutta jos nyt sanotaan äärivarovaisesti, että mukana vain x xxx tai xx xxx ihmistä, todennäköisyys ettei heistä kukaan puhuisi tällaisesta, on tasoa nolla ja se voidaan myös laskennalla esittää.
Minusta tapasi vääristää toisen kirjoitus on edelleen lapsellista ja peruskoulumaista. Se puree joihinkin, mutta itse pidän sitä tyypillisenä maallikon lähestymistapana, joka yrittää julistamalla tehdä itsestään nettitiedemiehen.