Hmm. Jotenkin sitä toivoisi, että jos ei mitään muuta, niin näistä tässä ketjussa käydyistä varsin eeppisiä mittasuhteita saavuttaneista väännöistä olisi se "vastapuolikin" oppinut suhtautumaan jonkinlaisella kritiikillä niihin "omiin" lähteisiinsä. Tällaisella track-recordilla se osoittaisi vain tervettä itsesuojeluvaistoa. Tuon "Rumsfeld ja katoavat triljoonat" -tarinan kaivaminen esiin puhuttaessa pentagonista kertonee lähinnä siitä, miten hyviä "totuuslaiset" ovat vääristelemään totuutta ja luomaan agendaansa tukevia mielikuvia lähes asiasta kuin asiasta. Oppi ei ole mennyt perille.
Nuotiotarinanahan tuo on sopivasti esitettynä varsin mainio ja vakuuttava.
Ikävä pilata hyvä juttu, mutta 2,3 triljoonan dollarin saaga oli ihan yleistä tietoutta ainakin jo vuoden 2001 helmikuussa ja tälle tiedolle oli tuolloin jo lähteinä samat viralliset armeijan lähteet, joihin Rumsfeld viittasi siinä syyskuun 10. päivän puheessaan. Rumsfeld itse oli puhunut myös aikaisemmin samasta asiasta, ja mainitsi mm. CNN:n suorassa lähetyksessä vuoden 2001 kesäkuussa noista "kadonneista" triljoonista.
Transkripti kyseisestä lähetyksestä:
Defense.gov News Transcript: Secretary Rumsfeld Interview with CNN Moneyline
Tällaiset pikkuiset detaljit tuntuvat kerta toisensa jälkeen unohtumaan noita juttuja totuutena levitteleviltä sivuilta. "Rumsfeld paljasti päivää ennen..:" Mitä muuta tämä on kuin valehtelua ja propagandaa?
On muuten ihan järkyttävän älytöntä "kadottaa" 2,3 triljoonaa! Oheisessa linkissä havannoillistava kuvaus siitä, miten perkeleellisen massiivinen satsi fyrkkaa tuo on! Jurassic Parkin Triceratopsin läjä jää täysin jalkoihin mittasuhteissa. Ei pieni ihminen ymmärrä.
What does one TRILLION dollars look like?
EDIT: kyykäärme, kävi itselläkin mielessä. mutta tämä on yksi sellainen juttu, jota en suostu ajattelemaan sen pidemmälle, vaan vedän täysin mutulla. olen joskus ihan realielämässä hirttänyt itseni noihin eri käännösten sekamelskaan niin pahasti, että mulle riitti!