World Trade Center ja salaliittoteoriat

  • 1 264 941
  • 11 333

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Satuin havaitsemaan youtubesta yhden torneihin liittyvät tieteellisen kokeen ja täytyy myöntää, että olen kääntämässä kelkkaani. Eihän tämän videon nähtyään enää voi olla sitä mieltä, että tornit olisivat voineet romahtaa ilman räjähteitä.

http://www.youtube.com/watch?v=lBuH8NNIBys&feature=fvwrel

Linkki vie youtubesta löytyvään tieteelliseen kokeeseen koskien wtc-tornia.

Toki ymmarran mita tassa haluat sanoa mutta vastataan samalla kaavalla sitten.

Jos tuosta alyttomasta videosta ja taysin olosuhteita vastaamattomasta rapellyksesta kelkka kaantyy niin kannattaisi se kelkan nokka ohjata jonnekin ihan muualle koska kumpikaan puoli ei tarvitse noin naiiveja puoltajia. Ota vaikka yhteytta kyseisen videon tekijaan ja voitte yhdessa keksia jonkun oman teorian, se voisi olla kiva harrastus!

Hiukan odotin etta juuri sina olisit voinut korjata Kersakovin ajatuksia tuon videon suhteen, mutta huomaan etta tassa on lahdetty (palattu) ihan puhtaasti taas talle linjalle jossa itse asialla ja sen asiallisella kasittelylla ei ole merkitysta vaan kuittailulla ja sumutuksella on paljon enemman arvoa. Tiedan, odotin liikaa mutta olen silti pettynyt.

Vastaus aiempaan kysymykseesi liikkuu jossain sekunnin kymmenyksissa, mita nyt kesti pudota tuon nelisen metria.
 
Viimeksi muokattu:

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Ai jaa? Minako olen kasitellyt sinun kommenttejasi tuollaiseen tyyliin jota nyt harrastat?

Mielestani olen ollut asioista kylla eri mielta, mutta en ole alentunut tuollaiseen toimintaan. No, nakemyksensa kullakin.
 

Mace

Jäsen
Ai jaa? Minako olen kasitellyt sinun kommenttejasi tuollaiseen tyyliin jota nyt harrastat?

Mielestani olen ollut asioista kylla eri mielta, mutta en ole alentunut tuollaiseen toimintaan. No, nakemyksensa kullakin.

Ei, sinä et kyllä ole tässä ketjussa vähätellyt vastapuolen näkemyksiä ja pyrkinyt tekemään heistä / heidän näkemyksistään pilkkaa tarvittaessa vaikka mutkia oikoen ja asioita liioitellen/vääristellen. Ei, et ole lainkaan syyllistynyt mihinkään tuollaiseen, joten on vain kohtuullista, että sydämistyit tuosta Näkkärin pienestä provosta.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Olenko siis ymmärtänyt oikein, että jos esim. tuosta ylhäältä yksi kerros romahtaa, ja vie kenties muutaman seuraavan mukanaan, niin romahduksen pitäisi kuitenkin pysähtyä jossain vaiheessa?

edit: Olipas hassu kuva, mutta ei jaksa korjailla...
 

Liitteet

  • leavitt.png
    leavitt.png
    3,7 KB · kertaa luettu: 366

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Ei, sinä et kyllä ole tässä ketjussa vähätellyt vastapuolen näkemyksiä ja pyrkinyt tekemään heistä / heidän näkemyksistään pilkkaa tarvittaessa vaikka mutkia oikoen ja asioita liioitellen/vääristellen. Ei, et ole lainkaan syyllistynyt mihinkään tuollaiseen, joten on vain kohtuullista, että sydämistyit tuosta Näkkärin pienestä provosta.

Puhuin kyseisesta kirjoittajasta jolta odotan enemman koska han on aiemmin nayttanyt etta hanella on kyky keskustella asioista ihan rehellisesti. Ei minua hairitse se etta kaikenmaailman stonewallit tai jullit syyllistyvat jatkuvasti tuollaiseen touhuun mutta joiltain odotan enemman koska heilla on valineet siihen.

Jos vastaan esim. nimimerkki Kersakovin typeraan postaukseen sen ansaitsemalla arvokkuudella, se ei tarkoita etta dissaisin muita nimimerkkeja. Vain ne jotka ymmarsivat videon samalla tavalla kuin Kersakovi voivat olla tuohtuneita vastauksestani. En millaan saata uskoa etta esim. Nakkari lukeutuisi tuohon ryhmaan, voin toki olla vaarassa. Siina tapauksessa sitten antaa palaa vaan.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Satuin havaitsemaan youtubesta yhden torneihin liittyvät tieteellisen kokeen ja täytyy myöntää, että olen kääntämässä kelkkaani. Eihän tämän videon nähtyään enää voi olla sitä mieltä, että tornit olisivat voineet romahtaa ilman räjähteitä.

http://www.youtube.com/watch?v=lBuH8NNIBys&feature=fvwrel

Linkki vie youtubesta löytyvään tieteelliseen kokeeseen koskien wtc-tornia.

Mielenkiintoista että kun PD linkittää jonkin videon, niin se tuomitaan heti hörhöjen videoksi, mutta sitten vastaavasti linkitetään tällaista soopaa. Ehkä tämä sitten todistaa "virallinen totuus"- uskovaisten tason tai sitten huumori on hiukan huonoa.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Haluaisin vastauksen tahan kysymykseen:

Kun niin moni on sita mielta etta romahdukset on todistettu tieteellisesti uskottavasti, saisinko linkkia johonkin sellaiseen peer review tutkimukseen jossa tuo koko romahdus analysoidaan ja selitetaan?
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ehkä tämä sitten todistaa "virallinen totuus"- uskovaisten tason tai sitten huumori on hiukan huonoa.

Näin huumorimiehenä ajattelin vähän keventää tunnelmaa, mutta anteeksi, jos aiheutin pahaa mieltä jollekin. Täytyy varmaan ensi kerralla laittaa varoitus "ei tosikoille" tai jotain.

edit: Nyt kun kuitenkin haluat jollain tavalla nälviä "virallinen totuus"-uskovaisjutuillasi, niin kerroppa sinäkin välillä jotain. Mitä mieltä olet esim. tornien romahtamisista? Ihan pelkkää vinkumista ei aina jaksaisi lukea, joten anna tulla jotain muutakin.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Itse asiassa tuo tornien romahdusmalli on sellainen, että jos se lähtee liikkeelle ja menee läpi ehjästä kerroksesta, niin sitä ei pysäytä mikään. Hidastuminen on pelkkää puppua, eli sen kuuluukin kiihtyä.

Lisäksi täällä on vaiettu täysin tuosta WTC:stä lentäneestä metallipalkista. Käytännössä räjähdemäärä on siis sellainen, että sen lentäminen ei ole voinut johtua räjähteistä. Ellei sitten fysiikan lakeja aleta rikkomaan. On siis melkoista puppua pitää sitä todisteena räjähdepurusta.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Näin huumorimiehenä ajattelin vähän keventää tunnelmaa, mutta anteeksi, jos aiheutin pahaa mieltä jollekin. Täytyy varmaan ensi kerralla laittaa varoitus "ei tosikoille" tai jotain.

Ei tosikoille. Tassa videossa Hitlerkin kertoo miksi virallinen tarina ei toimi. Aatulla tuntuu olevan fysiikka paremmin hallussa kuin monilla virallisen tarinan tukijoilla.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Näin huumorimiehenä ajattelin vähän keventää tunnelmaa, mutta anteeksi, jos aiheutin pahaa mieltä jollekin. Täytyy varmaan ensi kerralla laittaa varoitus "ei tosikoille" tai jotain.

edit: Nyt kun kuitenkin haluat jollain tavalla nälviä "virallinen totuus"-uskovaisjutuillasi, niin kerroppa sinäkin välillä jotain. Mitä mieltä olet esim. tornien romahtamisista? Ihan pelkkää vinkumista ei aina jaksaisi lukea, joten anna tulla jotain muutakin.

Ei mulle ole tullut pahaa mieltä. Huvittunut olen kyllä useinkin kun tätä ketjua luen. Mun ei tarvitse olla mitään mieltä tornien romahtamisista, toki tosin ihmetyttää miten lentokoneilla saadaan kaikki tornit tontilleen, mutta mun ei tarvitse uskoa näihin teidän "hörhöihin" taikka "virallinen totuus"- lahkoon. Katsos virallinen totuus joskus väitti kiven kovaa, että maailma on litteä ja sitten joku "hörhö" jota ei aluksi uskottu väitti ettei näin ole. Nythän sen kaikki näkee mitä se on ja ei tarvii uskoa kehenkään.

Tässä lisää virallisia totuuksia: Jeesus siitettiin ilman sukupuoliyhteyttä ja Irakissa on joukkotuhoaseita (ei taida jälkimmäinen kai enää olla virallinen totuus).
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Katsos virallinen totuus joskus väitti kiven kovaa, että maailma on litteä ja sitten joku "hörhö" jota ei aluksi uskottu väitti ettei näin ole. Nythän sen kaikki näkee mitä se on ja ei tarvii uskoa kehenkään.

Tässä lisää virallisia totuuksia: Jeesus siitettiin ilman sukupuoliyhteyttä ja Irakissa on joukkotuhoaseita (ei taida jälkimmäinen kai enää olla virallinen totuus).

Tassa lisaa virallisia totuuksia joiden nimeen on tassakin ketjussa vannottu, tasta nimenomaisesta aiheesta:

- FEMA:n pannukakkuteoria
- WTC-7:n sortuminen johtui dieseltankista joka antoi polttoainetta tulipalolle
- WTC-7:n sortuminen johtui suurista rakennevaurioista jotka aiheutti tornien romahdukset
- WTC-7:n romahdukseen vaikutti se, etta se oli rakennettu Consolidated Edison substationin paalle

Kaikki tietysti roskaa, mutta aikanaan naita kaikkia on puolusteltu henkeen ja vereen kunnes on tullut uusi teoria joka on pyyhkinyt vanhan pois alta.

Hyva esimerkki siita kuinka (virallinen) salaliittoteoria venyy ja paukkuu.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Katsos virallinen totuus joskus väitti kiven kovaa, että maailma on litteä ja sitten joku "hörhö" jota ei aluksi uskottu väitti ettei näin ole. Nythän sen kaikki näkee mitä se on ja ei tarvii uskoa kehenkään.

No, jos haluat ajatella asiaa näin, niin se suotakoon. Kaikilla on omat syynsä uskoa erilaisiin asioihin ja mikäli haluat hakea tällaisia historiallisia esimerkkejä ja luoda oman käsityksesi niiden kautta esim. 9/11-tapahtumista, niin ok.

Toisaalta voit myös miettiä kuinka paljon useammin tutkijat ovat kuitenkin olleet oikeassa kuin väärässä. Tarkoitan nyt siis lähinnä näitä "mainstream"-puolen tutkijoita. Klassikoiksi toki muodostuu nämä "maapallo on litteä"-teoriat ja syystäkin, ei siinä mitään.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Toisaalta voit myös miettiä kuinka paljon useammin tutkijat ovat kuitenkin olleet oikeassa kuin väärässä. Tarkoitan nyt siis lähinnä näitä "mainstream"-puolen tutkijoita.

Tuossa edellisessa viestissani siihen hiukan jo puututtiinkin. Taman asian (romahdusten syyt) tiimoilta jo 4-5 hutia mutta se ei tunnu kenenkaan tahtia haittaavan virallisella puolella. Nyt on kierroksessa lampolaajenemishypoteesi.

Vastapuoli on pysynyt rajahdepurkuvaitteessaan, sita ei ole tarvinnut muuttaa koska se selittaa tapahtumat ja on ainoa tunnettu mekanismi.

Kova on mainstreamin naytto.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Arvon floikkari. Mina en ole missaan vaiheessa vaittanytkaan etteiko olisi tarvittu paljon rajahteita. Mielestani sille on ihan luonnollinen ja helposti mahdollisuuden rajoissa oleva selitys miten ne sinne saatiin, ja saatavuudesta ei varmasti ole kenellakaan epailysta. Emme voi tietaa missa maarin nanotermiittia kaytettiin, emme edes sita paljonko sita tarvittiin. Se riippuu paljon siita kuinka tehokasta aine oli, emmeka me sita keskustelemalla selvita. Rajahteiden maara on sitten suoraan riippuvainen siita kuinka suuren osan tuhoamisesta teki nanotermiitti. Varmasti ymmarrat etta ei tama tasta spekuloimalla mihinkaan muutu? Ainoa tapa selvittaa asia on rikostutkimus.

Hyvä psychodad, tiedän vallan mainiosti ettet ole koskaan väittänyt, etteikö olisi tarvittu paljon räjähteitä. Tiedän myös sen, että mielestäsi kysymys siitä, miten ne mahdollisesti useisiin satoihin tonneihin kohoavat räjähde/salatermiittimäärät sinne torneihin ujutettiin on tavallaan jopa toissijainen. Todisteet kertovat sinulle, että tornit tuotiin alas räjähteillä joka tapauksessa. Uusi tutkimus kertoo sitten sinulle sen keinon millä räjähteet sinne torneihin piilotettiin.

Niiden henkilöiden osalta, jotka eivät räjähdepurkuun usko / eivät tiedä mitä uskoisi, kysymys siitä paljonko räjähteitä tarvittiin olennainen arvioidessa oman mielipiteen/virallisen teorian kestävyyttä. Paitsi että jonkun mielestä räjähteiden/salatermiitin jopa useisiin satoihin tonneihin kohoavien määrien piilottaminen torneihin voi tuntua mahdottomalta ja näin katkaista "kamelin selän", niin ne herättävät myös muita kysymyksiä. Esimerkiksi sen, miksi räjähteiden ääniä ei kuultu (tiedän, sinun mielestäsi räjähteiden ääniä kuultiin jopa ennen ensimmäisen lentokoneen iskeytymistä torneihin - mutta se on sinun mielipiteesi), mikseivät paineaallot rikkoneet ikkunoita tai miksi raunioista ei löytynyt ensimmäistäkään fyysistä todistetta räjähteistä. Esimerkiksi laukeamattomia panoksia, sytyttimiä jne. Mitä enemmän räjähteitä sitä voimakkaammin tämänkaltaisia kysymyksiä esitetään.

Tiivistetysti. Kyse ei ole siitä, mihin sinä uskot, vaan siitä, mitä yrität meidät muut keskustelijat saada uskomaan. Ja sama päinvastoin. Näiden syiden takia ne isot räjähdemäärät arvelluttavat ja niistä puhutaan. Halusit sitä tai et.

Vaikka liioiteltaisiin lentokoneiden aiheuttamia vaurioita alyttomasti, ja vaitettaisiin etta ne tuhosivat kaiken kannatuksen yhden kerroksenkin osalta, ollaan edelleen siina tilanteessa etta virallisen tarinan kannattajien mukaan riitti etta ylaosa pudotettiin 3.7 metria alaosan paalle ja totaalinen romahdus oli valmis. En mina liioittele sanoessani tuota korttitaloksi. Silta se minusta kuulostaa kun vaitetaan etta tuollaista jalkea voidaan saada pudottamalla heikompi ja huomattavasti kevyempi osa vahvemman ja isomman osan paalle. Harmi etten ole kotipuolessa, voisin demonstroida ja dokumentoida taman jarjettomyyden helposti hallinosturilla (tai trukilla) ja teraksella.

Tietyllä tapaa olet oikeassa siinä, että korttitaloanalogia on oikeansuuntainen tässä yhteydessä. Toisaalta ainakin itse liitän korttitaloon myös mielikuvan ylipäätään heiveröisestä rakennelmasta, jonka voi rikkoa pelkällä puhalluksella vahingossa. Ehkä minun olisi pitänyt kritisoida ainoastaan niiden vaurioiden aliarvioimista. Tuo muu osa nyt on taas vähän hassua, en kommentoi sitä.

Mita sinun intuitiosi sanoo, jos pudottaisit neljasta metrista parin tonnin painoisen teraksisen roskalavan esimerkiksi rakennustelineista kootun tornin paalle (jonka paino olisi vaikka tonni). Menisiko aivan paskaksi koko rakennelma? Tuo ei tietenkaan vastaisi WTC olosuhteita, vaan moninkertaisesti ylittaisi tuon "overloadin" ja liioittelisi olosuhteita virallisen teorian hyvaksi. Minun intuitioni sanoo etta mitaan totaalista romahdusta ei havaittaisi ja roskis todennakoisesti putoaisi maahan vahimman vastustuksen reittia. Toki se vaurioittaisi telineita huomattavasti.

Mun intuitio kysyy ensimmäisenä, että paljonko sen rakennustelineistä kootun tornin kantokyky on siellä ylhäällä. Tämän jälkeen voisin lähteä sitten vertaamaan tämän pudotetun roskalavan kineettistä energiaa tuossa vaiheessa siihen kantokykyyn. Tämän jälkeen voisin verrata näitä lukemia arvioihin tornien vastaavista ja saisin ehkä vähän osviittaa siitä, onko vertailussa mitään järkeä lähtökohdiltaan. Tämän jälkeen varmaan nostaisin kädet pystyyn, koska todennäköisesti en osaisi kunnolla arvioida sitä, miten romahdus tulee jatkumaan / miten rakenne käyttäytyy.

http://youtu.be/9YRUso7Nf3s

Tuossa nyt ihan kaytannon testeja ja ihan perusfysiikkaa jotta jokainen ymmartaisi. Oletko OIKEASTI eri mielta siita mita videolla sanotaan?

Katsoin nyt tuonkin videon sitten ihan piruuttani. Noin minuutin kohdalle asti allerkirjoitan kaiken - tietysti. Minuutista eteenpäin sitten mentiinkin metsään. Ensimmäinen älyllinen ongelma oli se, että videolla kuvailtiin ensin voiman ja vastavoiman käsitettä yksinkertaisin esimerkein mm. klassisten biljardipallojen avulla - hyvä hyvä, mutta tämän jälkeen todettiin, että myös sortuman olisi pitänyt hidastua viitaten voiman ja vastavoiman periaatteeseen. Tämä väite esitettiin tällaisenaan. Ongelmana on se, että video unohti painovoiman olemassaolon. Toistan: video unohti painovoiman olemassaolon.

Tämän jälkeen video siirtyi käsittelemään Bazantin teoriaa. Tuo ensimmäinen painovoiman unohtava väite siirtyi osaan argumentteja sellaisenaan, jota voi pitää aika pahana mokana. Toisekseen video ei puuttunut niihin syihin, joiden takia Bazant päätyi teoriaansa. Sen sijaan, että videossa oltaisiin käsitelty mm. sellaisia asiaoita, jotka ainakin itselleni tulee jo intuitiivisesti mieleen, kuten mitä tapahtui sille ainekselle, joka oli murskautunut / murskannut itsensä - se sivuuttaa kokonaan tämän materiaalin olemassaolon Ei hyvä, koska käsittääkseni tämä romu on Bazantin teoriassa pitkälti selitys niille epäkohdille joita video kritisoi.

Tuossa nyt hieman kritiikkiä tuosta videosta. Mitä noin muuten tulee Bazantin teoriaan ja noihin papereihin, jotka mielestäsi sen kumoavat. Mä myönnän, että se Bazantin paperi menee multa melko täydellisesti yli hilseen. Mitä sitä joskus lueskelin, niin suurin osa tekstistä oli mulle ihan täyttä hepreaa. Sama koskee varmaankin noita sun linkittelemiä tutkimuksia. Mä en ole fyysikko, en rakennustekniikan asiantuntija enkä edes harrastelija. En tajua, ja myönnän tämän avoimesti.

Mun mahdollisuudet rajoittuu lähinnä noiden eri tutkimusten uskottavuuden arviointiin. Esimerkiksi Bazantin paperi on julkaistu lehdessä nimeltä Journal of Engineering Mechanics, joka on ASCE:n (American society of civil engineers) julkaisema läpyskä. Paperiin on viitattu lukuisissa muissa hyvämaineiseissa tutkimuksissa ja sitä pidetään alallaan tärkeänä tutkimuksena. Lisätietoa järjestöstä esimerkiksi tuolta: American Society of Civil Engineers - Wikipedia, the free encyclopedia

Noi sun linkittämät tutkimukset sen sijaan on julkaistu ilmeisesti sellaisella nettisivulla kuin Journal Of 911 Studies, jonka perustaja ja "päätoimittaja" on sellainen kaveri kuin Steven Jones. Jones on saanut potkut työpaikastaan 9/11 tutkimustensa vuoksi, koska ko. yliopiston arvion mukaan spekuleeraavat ja kovia väitteitä esittäneet tutkielmat eivät olleet tieteellisesti terveellä pohjalla. Ko. kaveri on myös kunnostautunut todistelemalla tiedemaailman termein Jeesuksen vierailua amerikassa. Heebo on myös jäänyt kiinni manipuloitujen kuvien käytöstä todisteina 9/11 tapauksessa. Nyttemmin kaveri ilmeisesti esittää teorioita, joiden mukaan Japanin taannoinen maanjäristys aiheutettiin tahallaan jonkinlaisen maanjäristyskoneen avulla.

Tällaisista lähtökohdista mun on aika helppo heittää, kuten jo aikaisemmin sanoin, että jos väitteille esimerkiksi Bazantin teorian vääryydestä haluaa oikeaa kaikupohjaa meidän lammasten keskuudesta, niin sille kannattaisi lähteä hakemaan validiteettia hieman eri areenoilta. Jos Bazantin teoria on todistettavissa pahoin ongelmalliseksi, ja todisteet ovat jo paperilla, niin miksei näin olla tehty? Kysyn vaan. Tuskin saan vastausta.

Toistan: mulla ei ole juurikaan kykyä arvioida sitä, onko Bazantin teoria parempi kuin jonkun muun teoria tai ovatko ne molemmat väärässä ja miten pahasti. Hyvin harvalla tässä ketjussa on. Ihan hörhöteorioista saatan tsägällä silloin tällöin pystyä blokkaamaan joitain ihan päin helvettiä olevia kohtia.

Eikä muuten ole sinullakaan.

Et ole pystynyt vastaamaan mitään järkevää fysiikan lakien rikkomisiin ja paskoista laudoista tehtyihin torneihin, vaan ahdistettuna vaihdoit aihetta ja aloit linkittää mielestäsi Bazantin paperin kumoavia tutkimuksia. Väitit vielä noiden väitteidenkin jälkeen, että energiaa olisi pitänyt kulua, mutta ei kuulemma kulunut. Uskomatonta.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja koska toi edellinen oli aika kilttiä kamaa, niin otetaas vähän tuhmurointia kun sattui pari sivua takeperin osumaan taas hassusti silmään.

Nimimerkki kersakovi kirjoitti sinulle:

Laitapas samaan hengenvetoon linkit myös noihin debunkkaajien kommentteihin. Minulla on vahva epäilys siitä, että tässä on (jälleen) harrastettu hörhelöporukan lempileikkiä, eli lausuntojen irroittamista asiayhteydestään. Mutta odotetaan nyt vielä, ennen kuin lopullista tuomiota jaetaan.

Ja vastasit heti seuraavassa viestissä:
Toisesta ketjusta yhden debunkkaajan mielipide Bazantin teoriasta:

"I've read about 300 pages of their report. One reason I don't trust NIST is because they referenced the Bazant Zhou paper. It somehow just went right by anybody and everybody on a large team of scientists and engineers who could have at least stated their caveats, that the BZ paper was illogical and a-physical. In fact, I have seriously wondered if the Bazant Zhou paper was deliberately fraudulent.

It may not bother you that NIST would refer to such a misleading, steaming pile of you-know-what, but it certainly gives me pause. I guess that I just lack your superior "critical thinking" skills. "

Se etta uskoo tapahtuneen olleen luonnollisen romahduksen, ei viela tarkoita sita etta lahdettaisiin uskomaan ihan mita tahansa sita tukevaa roskaa.

Nyt tarkkana psychodad. Oliko tuon viestin kirjoittanut nimimerkki ns. "debunkkaaja" vai "totuuslainen"?
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuossa edellisessa viestissani siihen hiukan jo puututtiinkin. Taman asian (romahdusten syyt) tiimoilta jo 4-5 hutia mutta se ei tunnu kenenkaan tahtia haittaavan virallisella puolella. Nyt on kierroksessa lampolaajenemishypoteesi.

Vastapuoli on pysynyt rajahdepurkuvaitteessaan, sita ei ole tarvinnut muuttaa koska se selittaa tapahtumat ja on ainoa tunnettu mekanismi.

Kova on mainstreamin naytto.

Nyt ollaan helmien äärellä. Väitätkö ihan tosissasi, että ns. virallisella puolella teorioita on enemmän kuin salaliittolaisten puolella? Teillähän on kokonaiset omat jaostot ydinpommimiehille, no-planereille, termiittiheeboille, energia-beameille, juutalaiskaasuille, liskomiehille jne jne. puhumattakaan sitten vähän pienemmistä nyansseista.

Ja jos vastapuoli on pysynyt räjähdepurkuväitteessään, niin käsittääkseni vastavuoroisesti virallinen kanta on koko ajan väittänyt, että kaksoistornit sortuivat lentokoneiden törmäysten aiheuttamien vahinkojen ja niistä seuranneiden tulipalojen seurauksena. Ei?

Eipä sillä, huonot teoriat ehdottomasti pitääkin hylätä, jos parempia selityksiä löytyy.
 

Mace

Jäsen
Hyvä psychodad, tiedän vallan mainiosti ettet ole koskaan väittänyt, etteikö olisi tarvittu paljon räjähteitä. Tiedän myös sen, että mielestäsi kysymys siitä, miten ne mahdollisesti useisiin satoihin tonneihin kohoavat räjähde/salatermiittimäärät sinne torneihin ujutettiin on tavallaan jopa toissijainen. Todisteet kertovat sinulle, että tornit tuotiin alas räjähteillä joka tapauksessa. Uusi tutkimus kertoo sitten sinulle sen keinon millä räjähteet sinne torneihin piilotettiin.

Niiden henkilöiden osalta, jotka eivät räjähdepurkuun usko / eivät tiedä mitä uskoisi, kysymys siitä paljonko räjähteitä tarvittiin olennainen arvioidessa oman mielipiteen/virallisen teorian kestävyyttä. Paitsi että jonkun mielestä räjähteiden/salatermiitin jopa useisiin satoihin tonneihin kohoavien määrien piilottaminen torneihin voi tuntua mahdottomalta ja näin katkaista "kamelin selän", niin ne herättävät myös muita kysymyksiä. Esimerkiksi sen, miksi räjähteiden ääniä ei kuultu (tiedän, sinun mielestäsi räjähteiden ääniä kuultiin jopa ennen ensimmäisen lentokoneen iskeytymistä torneihin - mutta se on sinun mielipiteesi), mikseivät paineaallot rikkoneet ikkunoita tai miksi raunioista ei löytynyt ensimmäistäkään fyysistä todistetta räjähteistä. Esimerkiksi laukeamattomia panoksia, sytyttimiä jne. Mitä enemmän räjähteitä sitä voimakkaammin tämänkaltaisia kysymyksiä esitetään.

Tiivistetysti. Kyse ei ole siitä, mihin sinä uskot, vaan siitä, mitä yrität meidät muut keskustelijat saada uskomaan. Ja sama päinvastoin. Näiden syiden takia ne isot räjähdemäärät arvelluttavat ja niistä puhutaan. Halusit sitä tai et.
.
.
.

Lainasin vain osan, mutta haluan sanoa, että olit tehnyt viestiisi erinomaisen yhteenvedon tästä käydystä keskustelusta ja sen ydinkohdista. Sellainen oikein hyvä rautalankamalli, joka nostaa esille ne oleellisimmat kohdat. Kiitos.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Vieläkin huvittaa tuo tapahtumaketju, jossa pd linkkaa Chandlerin paperin, Kersakovi nauraa sille kippurassa, ja tästä suivaantuneena pd linkkaa selitysvideon, joka aiheuttaa saman reaktion. Tämän jälkeen Kersakovia syytetään idiootiksi, kun ei tajua perusfysiikkaa.

Kiinnoistaisi kuulla miten se Chandler sivulta 8 eteenpäin pitäisi tulkita, koska sen teorian mukaan mikään romahdus ei ole mahdollinen, koska putoava osa kohdistaa alleen pienemmän paineen kuin seistestään lepotilassa. En ole asiaa tarkasti seurannut, mutta silloin tällöin on käsittääkseeni romahtanut taloja jossain päin maailmaa ilman räjähdepurkuja.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Nyt ollaan helmien äärellä. Väitätkö ihan tosissasi, että ns. virallisella puolella teorioita on enemmän kuin salaliittolaisten puolella? Teillähän on kokonaiset omat jaostot ydinpommimiehille, no-planereille, termiittiheeboille, energia-beameille, juutalaiskaasuille, liskomiehille jne jne. puhumattakaan sitten vähän pienemmistä nyansseista.

Sekoitat nyt ihan kaikki "salaliittoteoreetikot" yhteen soppaan ja vaitat sita sitten sujuvasti siksi kannaksi jota mina edustan (jota esim. A&E ja nama Jonesit sun muut ovat edustaneet). Eli miten helvetissa selitat itsellesi etta tama olisi vertailukelpoista? Se kanta jota esim. A&E edustaa on kanta jota minakin edustan, se on pysynyt samana. Silla ei ole asian kanssa mitaan tekemista jos joku kanafarmari mesoaa bigfooteista jossain, tai Judy Woods kertoo energia-aseista. Silla on yhta vahan tekemista minun kantani kanssa kuin silla on virallisen tarinan kanssa, toivottavasti ymmarrat.

Ja jos vastapuoli on pysynyt räjähdepurkuväitteessään, niin käsittääkseni vastavuoroisesti virallinen kanta on koko ajan väittänyt, että kaksoistornit sortuivat lentokoneiden törmäysten aiheuttamien vahinkojen ja niistä seuranneiden tulipalojen seurauksena. Ei?

Eipä sillä, huonot teoriat ehdottomasti pitääkin hylätä, jos parempia selityksiä löytyy.

Erilaisia selityksia on tarjottu kuten tuossa aiemmin esitin. Huonot teoriat toki pitaakin hylata, ja odotan etta niin kay talle nykyiselle WTC-7 teoriallekin mutta koska se on "final report" niin NIST sita ei varmaan enaa korjaa. Sen korjaaminen tulee todennakoisesti sitten sen tutkimuksen tyoksi, jota mina olen peraankuuluttanut. Eika NIST myoskaan tule korjaamaan tornien tutkimustaan, tai laajentamaan sita kattamaan koko romahdusta eika pelkastaan sen lahtoa. Osittain siitakin syysta etta ei nakojaan edes tarvitse, ihmiset ostavat mita tahansa, eivatka valita siita etta asiaa on tutkittu vain pintapuolisesti vaikka siina on valtavasti kysymyksia.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Vieläkin huvittaa tuo tapahtumaketju, jossa pd linkkaa Chandlerin paperin, Kersakovi nauraa sille kippurassa, ja tästä suivaantuneena pd linkkaa selitysvideon, joka aiheuttaa saman reaktion. Tämän jälkeen Kersakovia syytetään idiootiksi, kun ei tajua perusfysiikkaa.

Jos sinulla on tuosta videosta samaa sanottavaa kuin Kersakovilla niin samat sanat patevat sinuunkin.

Kersakovi naureskeli videolle, koska ei ymmartanyt edes sita mita siina naytettiin toteen. Han kuvitteli sen olevan jotain muuta ja tuomitsi sen tuon oletuksensa pohjalta, vaikka videossa selkeasti ilmoitetaan mita siina tutkitaan.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Et ole pystynyt vastaamaan mitään järkevää fysiikan lakien rikkomisiin ja paskoista laudoista tehtyihin torneihin, vaan ahdistettuna vaihdoit aihetta ja aloit linkittää mielestäsi Bazantin paperin kumoavia tutkimuksia. Väitit vielä noiden väitteidenkin jälkeen, että energiaa olisi pitänyt kulua, mutta ei kuulemma kulunut. Uskomatonta.

Olen vastannut, kelaa taaksepain jos ei muistu mieleen. Milla tavalla vaihdoin aihetta ja milla tavalla ahdistettuna? Mielestani olemme edelleen tassa aiheessa, joten missa vaiheessa se vaihtui?

Uskomatonta, kylla.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sekoitat nyt ihan kaikki "salaliittoteoreetikot" yhteen soppaan ja vaitat sita sitten sujuvasti siksi kannaksi jota mina edustan

Et kai kuvitellut, että minä olisi tarkoittanut ainoastaan 9/11-tapahtumia kirjoittaessani "mainstream"-tutkijoista. Minähän keskustelin nimimerkin Powerplay kanssa, kun hän otti esille Jeesuksen ja "maailma on litteä"-väitteet. Halusin kertoa, että kaikista maailman ihmeellisyyksistä suurin osa on kuitenkin mennyt kuten enemmistö tutkijoista on väittänyt.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Kersakovi naureskeli videolle, koska ei ymmartanyt edes sita mita siina naytettiin toteen. Han kuvitteli sen olevan jotain muuta ja tuomitsi sen tuon oletuksensa pohjalta, vaikka videossa selkeasti ilmoitetaan mita siina tutkitaan.

Eihän tuossa mitään näytetty toteen. Jos ja kun WTC:n kerrokset lähtevät romahtamaan, niin tuo kerrosten romahtaminen kiihtyy varmasti. Tässä siis oletetaan, että teoria on sellainen, jossa nimenomaan nuo kerrokset romahtavat, eikä oteta kantaa suuriin teräspilareihin. Tämä on vielä aika yksinkertaista fysiikkaa. Tuon videon tekijällä ei ole mitään osaamista fysiikasta, ja videolla esitetyt testit ovat nimenomaan naurun arvoisia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös