Koska on mielekkäämpää, että pelataan jostain virallisesta tittelistä.
Vuosien 1996 ja 2004 World Cupeissa pelattiin siitä, millä maalla on paras jääkiekon A-maajoukkue. Minusta se on erittäin mielekäs kilvoittelun aihe riippumatta siitä, tituleerataanko tätä parasta A-maajoukkuetta olympiavoittajaksi, maailmanmestariksi vai World Cup -voittajaksi. Tästä asiasta olisi voitu kisailla myös tänä vuonna World Cupin nimen alla mutta kun ei.
Mielelläni kuulisin perustelusi sille, miksi tuossa ihanne-MM-turnauksessasi olisi mukana kahdeksan maata. Mielestäsi hyvät pelaajat tekevät hyvän turnauksen. Maailmanrankingin seiskalla ainakin puolet A-maajoukkueesta on pelaajia, jotka eivät ole koko maailman mittakaavassa hyviä. Silti ottaisit ihanneturnaukseesi mukaan kahdeksan maajoukkuetta. Eikö kuusi olisi paljon järkevämpi määrä? Mikset haluaisi tehdä siitä MM-turnauksesta hyvää turnausta?
mutta onko se oikeasti niin väärin kuitenkin sanoa että skabat kiinnostaa?
Minua kiinnostaa tämä turnaus todella paljon. Muuten en olisi kirjoittanut siitä satoja viestejä nettiin ja jutellut siitä kavereiden ja työkavereiden kanssa hyvin aktiivisesti.
Tuskinpa Ralph nyt tässä meinaa, että Sveitsin ja Saksan mukanaolo jotenkin heikentäisi turnauksen laatua.
Ralphin mielestä hyvät pelaajat tekevät hyvän turnauksen, ja Sveitsin joukkueesta noin puolet ei ole hyviä pelaajia. Mutta tuskinpa tämä tarkoittaa, että Sveitsin mukanaolo heikentäisi turnauksen laatua. Kuulostaa loogiselta.
Minun mielestäni Saksa ei turnaukseen kuulu. Minä ottaisin sinne Sveitsin ja Slovakian. Koska karsintaturnausta ei ollut mahdollista järjestää, perusteluksi riittäisi vallan mainiosti se, että ne olivat turnauksen järjestämisestä päätettäessa IIHF:n rankingissä sijoilla 7 ja 8 ja niillä on enemmän NHL-pelaajia kuin millään maalla, joka on rankingissä niiden molempien alapuolella. Myös kuuden maajoukkueen (Kanada, USA, Ruotsi, Venäjä, Suomi, Tshekki) turnaus olisi paljon fiksumpi ratkaisu kuin kahden keräilyeräjoukkueen mukaan ottaminen.