Panzerfaust kirjoitti:
Jos pelaajat eivät halua nimiään julkisuuteen, niin miksi ihmeessä cobol tai JHag pettäisivät heidän luottamuksensa ja paljastaisivat nimet täällä?
Tuskin myöskään näitä huhuja/tietoja vuotaville lähdetahoille tulee yllätyksenä, että cobol, JHag yms. voivat kertoa osan kuulemastaan Jatkoaikaan.
Don't shoot the messenger!
Muutama päivä poissa ja täällä on edelleen sota käynnissä, itse asiassa hieno ketju. Omalta osaltani voin todeta, että ne kirjoittajat, jotka tietävät siviiliminäni, tietävät myös sen, että aikuisten oikeasti tunnen paljon kiekkoilijoita. Olen tehnyt heidän kanssaan duunia, en urkkinut mitään sisäpiiritietoja koskaan. Helsingin turnauksen aikaan nyt vain kävi niin, että Summanen kadotti pelaajanippunsa luottamuksen. Se on fakta. Olin paikalla, olin paikalla useaankin otteeseen. Mitä tulee siihen, että annettaisiin jotain nimiä, niin olen uskaltanut jo sanoa kaksi pelaajaa Niinimaan lisäksi: Teemu Selänne ja Miikka Kiprusoff. Hauskinta tässä on se, että pelaajista tunnen parhaiten ehdottomasti Jakke Ruudun ja Kimmo Timosen ja haluan tähdentää, että reaaliajassa tuolloin kummallakaan heistä ei ollut
yhtään mitään Summasta vastaan. Toistan, ei mitään, he eivät pitäneet Summasen raivopulttivalmentamista minään ongelmana, molemmathan pelasivat myös SW:n HIFK:ssa.
Mutta se ei riitä, että suuri osa pelaajista pitää tilannetta ok:na, kun joukkueessa on useitakin kyrpä otsassa pelaavia. Ei herranjumala, ei tietenkään. Kalervo Kummolla (vittu että pitää kehua sitä taas) puhui henkilökohtaisesti Selänteen jäämään joukkueeseen. Kyllä jokaisen joukkueurheilusta tietävän pitää tajuta se, että kun klikkiytyminen menee liian pitkälle joukkueen sisällä, paska iskee tuulettimeen ja jonkun pitää lähteä: Caloun HIFK:sta esimerkiksi. Ihan normitoimintaa. Eikä klikkiytymistä välttämättä ehdoin tahdoin aja joku taho, usein siihen riittää riittävän isojen egojen törmääminen.
Kukaan ei voi perustella minulle mitenkään, että Summanen ei kadottanut punaista lankaa joukkueeseensa. Tilannetta oli pieni pakko seurata läheltä ja minkäs minä sille voin, jos tuntemani pelaaja(t) avautuu siitä, mitä joukkueen sisällä juuri nyt tapahtuu. Vaikka kyseessä olisi siis Summasen puolella oleva pelaaja.
Pidin tuolloin Niinimaan lähtöä joukkueesta raukkamaisena ja pidän vieläkin. Suomen paitaa ei vittu jätetä kesken turnauksen, vaikka olisi miten huono meininki, eihän kyseessä ole kuin pariviikkoinen taival! Tämän lisäksi toivoin, että Summanen jatkaisi WC:nkin jälkeen. Perusteluna minulla ei ollut sen kummempaa kuin se, että Summanen on / oli pirun kova koutsi ja toivoin, että hänen management-taitonsa olisi hieman parempi tästä eteenpäin. Näin ei tapahtunut ja sinänsä Summanen teki historiaa; kukaan muu lätkämaajoukkueemme valmentaja ei ole kadottanut jengiä näpeistään turnauksen aikana. Turnauksen jälkeen tokikin.
Jälkikäteenkään katsottuna en silti pidä vuoden -04 tapahtumia kovinkaan dramaattisina. Suomi on huopatossutehdas ja täällähän sekin on dramaattista, että ulkoministeri yhtyy muun EU:n kantaan Venäjä vs. Viro -tapahtumissa. Tulisieluiset riidat niin seura- kuin maajoukkueissakin kuuluvat esimerkiksi jalkapallossa ihan normitoimintaan. Kokkelipäissään maajoukkueessa haahuileva Maradona on paljon suurempi issue kuin se, että Suomen jääkiekkomaajoukkueen valmentaja ei tullut toimeen joukkueensa kanssa. Tuolloin Suomi vain sai maistaa ensimmäistä kertaa tunnepuolen latausta liittyen lätkämaajoukkueeseen. Summanen toi tunteen mukanaan ja hänen valintansa, Kummolan ajama, oli riski. Ihan pienellä säädöllä riski olisi voitu ylittää ja ohittaa, nyt ei käynyt niin.