Westerlund tuhoaa suomalaisen jääkiekon - pohdintaa P.Sihvosen väittämästä

  • 145 075
  • 608

lindros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
kärppä73 kirjoitti:
Marttyyriksi heittäytyminen sillä perusteella että "alentuu" keskustelemaan nimimerkkien kanssa jääkiekkofanien omalla palstalla on naurettavaa. Tämä palsta on ollut ja tulee olemaankin Sihvosen jälkeenkin areena jolla nimimerkit keskustelevat/väittelevät jääkiekosta. Sihvonen on tasantarkkaan tiennyt mihin leikkiin lähtee kun on tullut tälle palstalle omalla nimellään.

Niin, emmehän me nimimerkit osaa keskustella mistään jääkiekkoon liittyvästä asiallisesti. Onneksi Sihvonen on tässä asiassa näyttänyt meille mediassa esimerkkiä siitä miten suomalaisesta jääkiekosta ja siihen liittyvistä asioista tulee asiallisesti keskustella...

Nojoo...

Mielestäni ei ole mitenkään oleellista keskusteleeko Sihvonen täällä omalla nimellä vai nimimerkillä. Oleellista siis siinä mielessä, ettei siinä kauan aikaa menisi, kun Petteri Sihvonen tunnistettaisiin täällä nimerkinkin takaa. 15-20 viestiä ja epäilyt heräisivät. Sinänsä ihan fiksu ja suoraselkäinen veto kirjoittaa heti alusta alkaen omalla nimellä.

... minusta tuo esimerkki ei ole mitenkään erityisen loukkaava, mutta sinulla on oikeus omaa mielipiteeseesi. Tosin, Sihvonen itsehän ei ole tunnetusti koskaan alentunut hyökkäämään kenenkään persoonan kimppuun julkisesti... eihän?

Kyllä asiattomuuksia ja henkilökohtaisuuksiin meneviä tuskastumisia on nähty Sihvostakin kohtaan näissä muutamana viime päivinä kirjoitetuissa viesteissä. Juttujan väärinpäin pyörittelyä ja omintakeista tulkintaa niistä. Suu vaahdossa kirjoitettuja itkunsekaisia avautumisia Urheilulehden jääkiekkoanalyytikkoa kohtaan. Se ilmeisesti tuntuu jotenkin suurelta, kun sen täällä voi ikään kuin kohdata ja siitähän se riemu repeää. Mutta, niin kuin edellä viitattiin, niin kyllähän lapsikin saa heittää hiekkalaatikolla hiekkaa toisen päälle, kun toinen heitti ekana.
 
Viimeksi muokattu:

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Jokaisella meistä mahdollisuus antaa se oma two cents...

lindros kirjoitti:
Kyllä asiattomuuksia ja henkilökohtaisuuksiin meneviä tuskastumisia on nähty Sihvostakin kohtaan näissä muutamana viime päivinä kirjoitetuissa viesteissä. Juttujan väärinpäin pyörittelyä ja omintakeista tulkintaa niistä. Suu vaahdossa kirjoitettuja itkunsekaisia avautumisia Urheilulehden jääkiekkoanalyytikkoa kohtaan. Se ilmeisesti tuntuu jotenkin suurelta, kun sen täällä voi ikään kuin kohdata ja siitähän se riemu repeää. Mutta, niin kuin edellä viitattiin, niin kyllähän lapsikin saa heittää hiekkalaatikolla hiekkaa toisen päälle, kun toinen heitti ekana.

Tässä on tosin se ero, että tämä on keskustelupalsta ja täällä me kaikki olemme samalla viivalla, samoilla säännöillä ja samoilla mahdollisuuksilla ilmaista itseämme (ja tarvittaessa puolustautua). Tämä on suht' interaktiivista toimintaa - päinvastoin kuin esimerkiksi paperimedia.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Aika pahalta tuntuu lukea Sihvosen tekstiä Iltalehden sivuilta.
"- Kyse on kolmesta sivistymättömästä typeryksestä. He yrittävät tukahduttaa sen, mikä on yksi länsimaisen sivistyksen kulmakivistä - kritiikin, Urheilulehden kolumnisti Petteri Sihvonen jyrisee"

Suomen kaikkien aikojen paras jääkiekkoilija tai ensimmäinen eurooppalainen valmentaja joka on valmentanut Nhl:ssä niin ovatko he sivistymättömiä typeryksiä?

Mielestäni Kurri on saavutuksiltaan niin suuri kiekkopersoona että Suomessa ei ole ketään jääkiekkoihmistä joka voisi lähteä tuolle linjalle kuin Sihvonen.
Kiekkokulttuuri puuttuu täysin.
Ja se on sivistymätöntä että sanoo yleensäkään toista typerykseksi ja asian löytää jossain vaiheessa edestään.
Aika pöyristyttävää.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Goebbelsmaista propagandaa...

Provokaattori, agitaattori...

Niin, arvannette kenestä lienee kysymys. Seuraava ajatelma. Onko Sihvoselle Summanen/Westerlund jonkin sortin fetissi asia, tai Summasen kohdalla jotain jopa manaa? Nauttiiko Sihvonen aikaansaamastaan myrskystä/huomiosta?
Kaikki julkisuus on ilmeisesti sitten hyvästä - vai?

Sihvonen on ajamassa itseään yhä ahtaammalle omilla agendoillaan. Onko Sihvosen tarkoitus nostattaa jatkuvasti myrskyä erilaisilla provokaatiolla? Onko kyseessä laskelmoitu asia vai onko Sihvonen - niin no, päätelkää itse.

Totuuden tietänee vain P. Sihvonen tai sitten ei...
 

Brian Glough

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Valioliiga, KuPS, Mike Patton
Gobbels on Stalinin verivihollinen, mutta missä luuraa Aadolf?
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Luin vasta nyt tämän päivän IL:n ja kauhistuin... Sihvonen pitää hyvänä pohjana kirjoittamiselleen kokemusta SM liiga valmentajana. Miksi??

SM liigan valmentaminen ja kakkosvalmentajana oleminen on kaksi eriasiaa. Sihvonen on kakkosvalmentaja, jolla ei ollut järkeä kieltäytyä tehtävästä, johon hänellä ei ollut ammattitaitoa. Näitä esimerkkejä historia tuntee ja ensi kaudella nähdään miten kakkosvalmentajien äiti ja isä eli Kari Makkonen pärjää ykkösenä. Huonosti veikkaan...

Sihvonen ajautui liigavalmentajaksi ilman kykyä, seurassa joka oli sekaisin ja köyhä. Kaikista pöyristyttävintä tässä on se, että hän käyttää sitä hyväkseen nykyisessä työssään, rakentamalla itselleen selkänojan SM liigavalmentan asemasta.

Toisaalta hän haukkuu toisen kakkosvalmentajan, Westerlundin... Onneksi yleisö voi päättää kumpi kakkosvalmentaja on valmentaja ja kumpi vain suunpieksijä ja paskahousu.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
mixu kirjoitti:
Aika pahalta tuntuu lukea Sihvosen tekstiä Iltalehden sivuilta.
"- Kyse on kolmesta sivistymättömästä typeryksestä. He yrittävät tukahduttaa sen, mikä on yksi länsimaisen sivistyksen kulmakivistä - kritiikin, Urheilulehden kolumnisti Petteri Sihvonen jyrisee"

Suomen kaikkien aikojen paras jääkiekkoilija tai ensimmäinen eurooppalainen valmentaja joka on valmentanut Nhl:ssä niin ovatko he sivistymättömiä typeryksiä?

Mielestäni Kurri on saavutuksiltaan niin suuri kiekkopersoona että Suomessa ei ole ketään jääkiekkoihmistä joka voisi lähteä tuolle linjalle kuin Sihvonen.
Kiekkokulttuuri puuttuu täysin.
Ja se on sivistymätöntä että sanoo yleensäkään toista typerykseksi ja asian löytää jossain vaiheessa edestään.
Aika pöyristyttävää.

Juttelin aikanaan V-P Ketolan kanssa Summasen tapauksesta ja hän jos kuka kunnioittaa valmentajan pelaajauraa.

Vellu totesi, ettei Summanen kelpaa edes Kurrin kassin kantajaksi. Olen samaa mieltä.
 
Viimeksi muokattu:
TosiFani kirjoitti:
Luin vasta nyt tämän päivän IL:n ja kauhistuin... Sihvonen pitää hyvänä pohjana kirjoittamiselleen kokemusta SM liiga valmentajana. Miksi??

No kyllähän Sihvosella on lätkäpiirien kokemuksen sekä valmentajatutkintojen että käytännön kokeilujen myötä aika paljon kompetenssia keskustella jääkiekosta. Huomattavasti enemmän kuin vaikkapa minulla ja sen sijaan tyydynkin keskustelemaan siitä mitä tapahtui tai mitä voi tapahtua. Tai jotain muuta sellaista, mitä voi mitättömällä pelikokemuksella ja joka lajin tietämyksellä observoida.

Eri asia on tietenkin, miten tämän hyvän pohjan käyttää. Ei tarvitse Sihvosen kompetenssia kirjoittaa sensaatiohakuisesti. Jokainen voi räksyttää, mutta Sihvosen tausta antaa hänelle työkaluja perustella näkemyksiään. Valitettavasti emme ole näitä perustelu kuulleet (onko niitä silloin) vaan pelkästään ympäripyöreitä henkilöön kohdistuvia asioita ja mitä tahansa.

Jos Sihvonen joku päivä päättää alkaa puhumaan pelistä eikä toimijoista, voi olla hyvä päivä suomen kiekkojournalismille. Itse olen odottanut tätä. Alusta asti Sihvonen on luvannut puhua pelistä ja antaa pelin näyttää missä mennään, mutta vielä ei ole näkynyt kuin jäävuoren huippu. Sen sijaan näkyy nämä toisarvoiset jutut. On tietenkin hyvä, että niitäkin käydään läpi välillä, mutta kyllähän pääpainon pitäisi olla itse pelissä. Jos pitäisi valita sensaatiolätkäjournalismin ja ei journalismia ollenkaan.. olisin ei ollenkaan kannalla. Itse saan tietääenemmän pelistä pelejä katsomalla kuin urheilulehteä lukemalla. Urheilulehden ja Sihvosen huonoin puoli on, että sieltä tulee vain selkeitä uutisia, mutta itse pelistä ei oikeastaan muuta olekaan. Ei riitä 2 lausetta kertomaan pelistä.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sihvosesta...

Ennen tämän päiväistä IL:een kirjoittamaansa juttua, arvostin Sihvosta ja hänen mielipiteitään kovastikin vaikkensilti Sihvos-fani olekaan. Ja loistavia analysointeja kyllä äijä on tehnyt yksittäisistä liigapeleistä.

Mutta, mutta... Syyttä Westerlundia ja kumppaneita sekä mm. Niinimaata rintamakarkuruudesta. Äijä kusee nyt pahaan vastatuuleen. Enkä tarkoita tätä provoiluna. Miten mies, joka kirjoittaa maajoukkueesta shittiä keken kisojen, voi syyttää muita rintamakarkuruudesta. Se, mitä Sihvonen teki, on pahinta rintamakarkuruutta maajoukkuetta kohtaan.

Lukiessani IL:den juttua tuli mieleen asia, joka esiintyy näilläkin palstoilla. Kertoo ihmisestä paljon, kun kerrotaan omia mielipiteitä henkilökohtaisuuksiin menevillä lausunnoilla. Niitä lausuttaessa ollaan jo hävitty koko keskustelu. Halpamaista ja äärettömän raukkamaista touhua.

Sitten vielä tää pelaajille soittelu keskellä yötä. Nimiähän ei suoraan siis ole sanottu, mutta on annettu ymmärtää että se on tehnyt Summas-klaanin sisäpiiri. Sisältäen siis Sihvosenkin. Ei helvetti mitä saippuaoopperaa suomalaisittain.

Eiköhän,tyypit täällä palstalla, kerätä kolehti ja ostetaan Summaselle, Sihvoselle ja muille saman suunnan narsisteille elämä!!!
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
No kyllähän Sihvosella on lätkäpiirien kokemuksen sekä valmentajatutkintojen että käytännön kokeilujen myötä aika paljon kompetenssia keskustella jääkiekosta. Huomattavasti enemmän kuin vaikkapa minulla...

Täytyy paljastaa sellainen salaisuus, ettei liiton kursseilla opeteta alkemiaa, vaan jääkiekon valmennusta. Kuka tahansa täysipäinen oppii jääkiekon perusteet nopeasti, mutta valmentaminen ja oppien soveltaminen onkin jo toinen juttu.

Sihvonen on juuri tällainen oppikirja/ fläppitaulu valmentaja, joka osaa teoriassa kaiken, mutta se käytäntö uupuu. Tämä näkyy myös hänen kirjoittelussaan, joka puolustaa koko ajan jääkiekon teoriaa, ei käytäntöä.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
Jos Sihvonen joku päivä päättää alkaa puhumaan pelistä eikä toimijoista, voi olla hyvä päivä suomen kiekkojournalismille. Itse olen odottanut tätä.

Käännä ensi kaudella Urheilukanavalle. Saatat tosin kanssani ihmetellä onko kyseessä edes sama heppu.
Printissä kun pitää mennä levikki edellä, mutta erikoiskanavalla voi keskittyä olennaiseen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Stouts77 kirjoitti:
Sitten vielä tää pelaajille soittelu keskellä yötä. Nimiähän ei suoraan siis ole sanottu, mutta on annettu ymmärtää että se on tehnyt Summas-klaanin sisäpiiri. Sisältäen siis Sihvosenkin. Ei helvetti mitä saippuaoopperaa suomalaisittain.

Jotta asiasta ei jää väärää käsitystä ainakaan minun kirjoittamiseni osalta, niin Sihvonen ei tietääkseni ole pelaajille tässä tarkoitetulla tavalla soitellut. Kyseessä on henkilö, joka on entinen jääkiekon päävalmentaja. Kuten aiemmin totesin, mukana hääri edes jääkiekosta kirjoittava toimittaja, mutta hän ei varsinaisiin soittamisiin ainakaan minun lähteideni mukaan osallistunut. Sen sijaan hän antoi tulitukea sopivilla kirjoituksillaan, joiden sisältöä voi jokainen tarkastella lukemalla Urheilulehden numerot vuodesta 2006 (vai oliko se jo 2005 lopulta kun tämä kirjoittaja palkattiin) alkaen. Numeroissa tarkastellaan tapahtumia moneen kertaan Summasen erottamisesta 2004 nykypäivään asti ja Pokkiko se jo ehti laskemaan sen, montako kertaa Summanen esille näissä kirjoituksissa nostettiin.

- - -

Toivotaan että yksi episodi olisi nyt ohi suomalaisessa jääkiekossa ja Shedden ja Jalonen saisivat paremman ja rauhallisemman työympäristön kun nämä asiat ovat nousseet julkisuuteen. Se olisi suomalaisen jääkiekon etu.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
msg kirjoitti:
Käännä ensi kaudella Urheilukanavalle. Saatat tosin kanssani ihmetellä onko kyseessä edes sama heppu.
Printissä kun pitää mennä levikki edellä, mutta erikoiskanavalla voi keskittyä olennaiseen.
Käännetään asia toisinpäin, urheilukanavalla PITÄÄ keskittyä olennaiseen. Tuotantoryhmä siis määrittää ne raamit missä kuljetaan. Printissä saa vapaammat kädet asian esittämiseen ja värittämiseen. Varmaan suurin osa Sihvosen jutuista onkin levikin lisäämistä, mutta samat asiat kaveri esittää kylläkin iltapäivälehtienkin sivuilla suu vaahdossa. Tämä Suomi-kiekon messiashan ei tunnetusti voi sietää Westerlundia tai Kurria. Eihän Summanenkaan niitä siedä. ;)
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
cobol kirjoitti:
Jotta asiasta ei jää väärää käsitystä ainakaan minun kirjoittamiseni osalta, niin Sihvonen ei tietääkseni ole pelaajille tässä tarkoitetulla tavalla soitellut. Kyseessä on henkilö, joka on entinen jääkiekon päävalmentaja. Kuten aiemmin totesin, mukana hääri edes jääkiekosta kirjoittava toimittaja, mutta hän ei varsinaisiin soittamisiin ainakaan minun lähteideni mukaan osallistunut. Sen sijaan hän antoi tulitukea sopivilla kirjoituksillaan, joiden sisältöä voi jokainen tarkastella lukemalla Urheilulehden numerot vuodesta 2006 (vai oliko se jo 2005 lopulta kun tämä kirjoittaja palkattiin) alkaen. Numeroissa tarkastellaan tapahtumia moneen kertaan Summasen erottamisesta 2004 nykypäivään asti ja Pokkiko se jo ehti laskemaan sen, montako kertaa Summanen esille näissä kirjoituksissa nostettiin.

- - -

Toivotaan että yksi episodi olisi nyt ohi suomalaisessa jääkiekossa ja Shedden ja Jalonen saisivat paremman ja rauhallisemman työympäristön kun nämä asiat ovat nousseet julkisuuteen. Se olisi suomalaisen jääkiekon etu.
No joo. Enhän minä suoraan tai pelkästään Sihvosta syytäkään. Ja loppupeleissä sillä ei ole merkitystä että kuka soitti. Se kuka tai ketkä on soittaneet, ovat itse tietoisia tekemisistään ja täten myös vastuussa niistä. En ota kantaa siihen, mitä näille soittajille pitäisi tehdä. Mutta jopa pelaajiakin suojelee rikoslaki, ja siinä oleva pykälä yksityisyyden suojasta ja kotirauhasta(johon luetaan myös hotellielämä). Eli haluttaessa nämä "häiriköijät" saataisiin vastuuseen. Aina Summaseen asti. Mutta eri asia on, että halutaanko sitä. Eiköhän kuitenkin ole selvä se kaikille, että pelaajien ja valmentajien perheiden ei tarvitse kärsiä näistä, kuten aiemmin olet kertonut niin käyneen ainakin Westerlundin perheelle.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
No mahtaakohan tuollainen yhden turnauksen aikainen puhelinhäirintä olla sellainen asia, jota poliisi edes tutkisi?
 
TosiFani kirjoitti:
Täytyy paljastaa sellainen salaisuus, ettei liiton kursseilla opeteta alkemiaa, vaan jääkiekon valmennusta. Kuka tahansa täysipäinen oppii jääkiekon perusteet nopeasti, mutta valmentaminen ja oppien soveltaminen onkin jo toinen juttu.

Sihvonen on juuri tällainen oppikirja/ fläppitaulu valmentaja, joka osaa teoriassa kaiken, mutta se käytäntö uupuu. Tämä näkyy myös hänen kirjoittelussaan, joka puolustaa koko ajan jääkiekon teoriaa, ei käytäntöä.


Sen tosin tiesin ilman tuota salaisuuden paljastamista, että "koulussa" ei opeteta tekemään töitä vaan valmistetaan oppimiseen. Hän on ollut riittävän kauan kiekossa käytännön tasolla mukana tietääkseen mistä puhuu. Ja se on fakta.

Ja itse kysyit missä on kompetenssi hänellä näistä kirjoittaa ja juuri kerroit kuinka hän osaa teoriassa kaiken, mutta ei käytännössä. No herran jumala siinähän se on ydin! Otanpa Sihvosen vertauksen, joka on osuva.. "ei kirjakriitikon pidä pystyä kirjoittamaan mestariteosta (valitse oma suosikkikirjasi) ja hän pystyy silti olemaan loistava kirjallisuuden asiantuntija". Näin se vain menee.

En sikäli puolustele Sihvosta asioista, mutta kyllähän puusilmäisyydelläkin pitäisi jotain rajaa olla. Jos väittää ettei Sihvosella ole mitään ideaa tai tietoa jääkiekosta, kuinka sitä pelataan tai mitä henkilöt tekevät (mahdollisesti myös tuntevat), miten asennoituvat tiettyihin asioihin (lista on loputon), niin on väärässä. Kyllä hänellä kompetenssia on jääkiekkojournalismiin enemmän kuin suurimmalla osalla jääkiekkojournalisteja yhteensä. Monet toimittajat ovat teksteistään päätellen tasoa minä. Jotku jopa alapuolella. Alkaisi vain kirjoittamaan siitä jääkiekosta.

msg kirjoitti:
Käännä ensi kaudella Urheilukanavalle. Saatat tosin kanssani ihmetellä onko kyseessä edes sama heppu.
Printissä kun pitää mennä levikki edellä, mutta erikoiskanavalla voi keskittyä olennaiseen.

Itse asiassa tuli katsottua tälläkin kaudella. Loistojuttua. Ennen kaikkea pidin otteluiden ennakkospekuloinnista sekä sitten sitä, että katsoivat jälkeen päin miten oikeasti menikään. Tuollaista juuri.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olenko minä tyhmä, vai joku muu. Itse en ole alkuunkaan vakuuttunut, että P.Sihvonen olisi Petteri Sihvonen. Itse asiassa Petteri Sihvonen on luonteeltaan sen sortin p-housu, ettei hänen kanttinsa edes riittäisi osallistua tällaisii keskusteluihin omalla nimellään. Tästä p-housuasenteesta on paras esimerkki, että hänen kanttinsa ei koskaan riitä myöntämään väärässä olemista, vaan hän joko "unohtaa" entiset sanomisensa, tai sitten koittaa nostaa niillä egoaan tyyliin "Moskovan menestys oli oikeastaan minun juttujeni ansiota".
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
. Jokainen voi räksyttää, mutta Sihvosen tausta antaa hänelle työkaluja perustella näkemyksiään.
Ainakaan valmentajakoulutus ei ole mikään autuaaksi tekevä seikka. Vertaan sitä nyt muuhun koulutukseen elämässä. Olen ollut esim. työelämässä tekemisissä ihmisten kanssa joiden koulutuspohja on aika vaatimaton eri syistä johtuen, mutta heillä on ollut sellaista elämänviisautta josta olen oppinut paljon.
Koko tämä keskustelu on ollut mielenkiintoinen, alkuperäiseen aiheeseen mielipiteeni on se, että Sihvonen paskansi omaan pesään rajusti kirjoituksellaan siitä, että Westerlund tuhoaa Suomalaista kiekkoa ja vielä tekee jatkajien aseman vaikeaksi. Jos Sihvonen tarkoitti pelkästään pelitapaa, niin aika huono luotto oman sanoman läpimenoon miehellä on kun pitää tuollaista provoa heittää juttuun. Suomalainen jääkiekkon seuraaja ei ole tyhmä, kyllä se ymmärtää lukemansa ja osaa muodostaa oman mielipiteensä ilman "Levikkimäärälisää".
Tällä hetkellä toivon, että Shedden saisi tehdä työtään rauhassa siinä mielessä, että mitään älytöntä paskaa hän ei joutuisi kohtaamaan. Kritiikkiä pitää antaa kun aihetta ilmenee, mutta kun pysyttäisiin sitten vain asialinjalla.
Itse olin pettynyt Sheddenin valinnasta mutta en todellakaan toivo, että hän epäonnistuisi tehtävässään koska silloin siitä kärsisi se minulle tärkeä, Suomen maajoukkue.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Stouts77 kirjoitti:
Käännetään asia toisinpäin, urheilukanavalla PITÄÄ keskittyä olennaiseen. Tuotantoryhmä siis määrittää ne raamit missä kuljetaan. Printissä saa vapaammat kädet asian esittämiseen ja värittämiseen.

No ei näissä foorumeissa mielestäni ole mitään perjaatteellista eroa. Yhtä lailla Urheilehdessä päätoimittaja/omistusporras määrittää mitä siellä saa kirjoittaa kuin Urheilukanavalla tuotantoryhmä. Sihvoselle on vain annettu toisenlainen foorumi ja tehtävä UL:ssä kuin UK:lla, ei siinä muuta eroa ole. Yhtä hyvin UK:lla olisi voitu antaa Sihvoselle joku oma show jossa hän saa ja on tarkoitus ilmaista omia mielipiteitä eri asioista ja siellä sitten voisi olla samantapaista sisältöä kuin UL:dessä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
mixu kirjoitti:
Aika pahalta tuntuu lukea Sihvosen tekstiä Iltalehden sivuilta.
"- Kyse on kolmesta sivistymättömästä typeryksestä. He yrittävät tukahduttaa sen, mikä on yksi länsimaisen sivistyksen kulmakivistä - kritiikin, Urheilulehden kolumnisti Petteri Sihvonen jyrisee"

Suomen kaikkien aikojen paras jääkiekkoilija tai ensimmäinen eurooppalainen valmentaja joka on valmentanut Nhl:ssä niin ovatko he sivistymättömiä typeryksiä?

Mielestäni Kurri on saavutuksiltaan niin suuri kiekkopersoona että Suomessa ei ole ketään jääkiekkoihmistä joka voisi lähteä tuolle linjalle kuin Sihvonen.
Kiekkokulttuuri puuttuu täysin.
Ja se on sivistymätöntä että sanoo yleensäkään toista typerykseksi ja asian löytää jossain vaiheessa edestään.
Aika pöyristyttävää.

Suhosesta voi olla monta mieltä, mutta "sivistymättömäksi" miestä ei voi tosiaan millään tasolla kuvailla. Sihvosen Iltalehdessä olleen kommentin mukaan miehet yrittävät tukahduttaa "länsimaisen sivistyksen perustan eli kritiikin". Kritiikki ja toisten nimittely ovat kuitenkin kaksi eri asiaa, eikä länsimaisen sivistyksen perusta ole ainakaan sihvosmainen tapa kommentoida asioita. Olisi tainnut jäädä kreikkalaisilla filosofeilla ja roomalaisilla insinööreillä saavutukset tekemättä, jos heidän nilkoissaan olisi koko ajan rähissyt vastaava tyyppi, joka olisi yrittänyt kaivaa maata saavutusten alta. Aina on helppo haukkua ja nimitellä, mutta oikea, rakentava kritiikki ja todellisten ratkaisuehdotuksien tarjoaminen onkin jo toinen asia. Sellaista kritiikkiä Sihvonen ei ole toistaiseksi esittänyt, mutta sellainenhan ei kuulukaan yltiöpopulistisuuteen missään sen muodoissa, oli kyse mistä elämänalueesta tahansa.

"Sihvonen nimittää Suhosta ja Pietilää "nuoleskelijoiksi" ja "typeryksiksi", jotka asettuvat aina menestyksen hetkellä voittajien puolelle."
"MM-hopea oli loistava suoritus, kaikki kunnia Erkalle ja MM-joukkueelle, Sihvonen sanoo."

Kukahan nyt nuoleskelee ja asettuu voittajan puolelle? Ratkaisupelien ollessa kesken Sihvonen julkaisee otsikoita, joiden mukaan Erkka tuhoaa suomalaisen jääkiekon ja on likipitäen maanpetturi, nyt MM-hopea onkin jo loistava suoritus ja kaikki kunnia Erkalle. Pata kattilaa soimaa.

Ja jottei totuus unohtuisi käytännön valmentamisen ja pelikirja-analyysien korostamisen suhteen, niin eiköhän seuraava katkelma Iltalehdestä kerro kaiken pelikirjojen ja analyysien käytännön toteutuksesta:
"Sihvosen johdolla Pelicansin saldo 41 ottelusta oli 6 voittoa, 3 tasapeliä ja 32 tappiota sekä maaliero 80-174. Joukkue sijoittui keväällä 2004 sarjan viimeiseksi."

Ei tainnut olla pelikirjassa riittävästi sivuja - vai suliko se ratkaisupeleissä? Teoria ja käytännön osaaminen ovat kaksi eri asiaa, sillä toiset saavat altavastaajajoukkueen ylisuorittamaan ja voittamaan paremman pelaajamateriaalin omaavia joukkueita, toiset karauttavat pelikirja sauhuten suoraan pohjamutiin, ja syyttävät todennäköisesti lopputuloksen jälkeen kaikkia muita paitsi itseään. Teoria ja pelikirja oli oikea, ympäröivä maailma vain oli väärä!

"Sivistymättömiksi typeryksiksi" haukutuista Kurrin kohdalla puhutaan suomalaisen jääkiekon suurmiehestä, Suhosen kohdalla voidaan puhua merkittävästä vaikuttajasta ja edelläkävijästä. Kummastakin puhutaan vielä kauan heidän jälkeensä, ja kummankin nimi löytyy suomalaisen jääkiekon historiankirjoituksesta. Mutta mistä muistetaan tulevaisuudessa Sihvonen? Löytyykö nimi alaviitteestä "mauton populaarijournalismi", yhdessä Alibin päätoimittajan Mika Lahtosen, kohujuorutoimittaja Joni Soilan tai Matti Nykäsen lukuisten luottotoimittajien henkilötietojen vierestä?
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
msg kirjoitti:
No mahtaakohan tuollainen yhden turnauksen aikainen puhelinhäirintä olla sellainen asia, jota poliisi edes tutkisi?

Kommentoin vielä tämän: tuskin tutkii. Tekohan on itsessään mitätön ja lapsellinen.

Mutta kun katsoo, ketkä olivat osallisina ja tarkastelee asiaa moraalin/kunnian kautta, niin väitetty sekoilu on totaalisen tuomittavaa:

Ex-päävalmentaja, isänmaallisena sellaisena esiintynyt, rupeaa häiritsemään maajoukkueen pelaajia iltaisin/öisin useita kertoja jollain vitun maanisilla häiriösoitoilla. Ja tuo siis kesken turnauksen!

Jos tuo nyt paikkansa pitää, niin eihän sitä voi antaa koskaan anteeksi. Vielä pahempaa "maanpetturuutta" kuin Suhosen, P.Jalosen ja Sihvosen temput.

Ei mikään ihme, ettei Westerlundia huvita enää jatkaa tuollaisessa hullujenhuoneessa.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
msg kirjoitti:
No mahtaakohan tuollainen yhden turnauksen aikainen puhelinhäirintä olla sellainen asia, jota poliisi edes tutkisi?
Poliisi järjestää joka tapauksessa esitutkinnan jos epäillään jotain lain kohtaa olevan loukattu, olkoon se vaikka kuin vähäpätöinen. Syyttäjä tekee päätökset syyttämättä jättämisestä tai syyttämisestä.
 
Lisäalueen mies kirjoitti:
Ainakaan valmentajakoulutus ei ole mikään autuaaksi tekevä seikka. Vertaan sitä nyt muuhun koulutukseen elämässä. Olen ollut esim. työelämässä tekemisissä ihmisten kanssa joiden koulutuspohja on aika vaatimaton eri syistä johtuen, mutta heillä on ollut sellaista elämänviisautta josta olen oppinut paljon.

Eikö täällä enää kukaan lue viestejä? Vai olenko ymmärtänyt väärin, että Sihvonen ei olekaan ollut valmentajana tai apuvalmentaja jääkiekkonimisessä pelissä? Eikö hän jopa itse pelannut? Eikö suvustakin löydy pelaajia? Itse olen huomannut, että jo pelkästään puhumalla jostain asiasta tietävien kanssa oppii itsekin paljon (älkää nyt kukaan alkako nussimaan pilkkua tuossa). Sihvonen on ollut lätkän kanssa niin paljon, että vaikka olisi puolet siitä ajasta vain keskittynyt seinien maalaamiseen paskalla, olisi hänellä kompetenssi kohdallaan. Valmentajan tutkinnot antavat aivan takuu varmasti insaittia siitä, miten liitossa toimitaan ja mistä lähdetään liikkeelle. Vai käykö todellakin ihmiset niitä aivan turhaan? Mitä vittua.

Oikeastaan ihan ihmetyttää se, että joku vieläkin luulee, ettei Sihvonen tiedä lätkästä tai ettei hänellä olisi kompetenssia siitä puhua. Eri asia on jos arvostelee hänen lätkän ulkopuolisia tekstejä, mutta huh huh. En jaksa uskoa, että tältäkään palstalta nousee monta kättä ylemmäksi (varmaan niitäkin on) kuin hänen, jos aletaan kompetenssia mittailemaan. Sen tiedän ettei kiekkojournalismin piiristä löydy (ovat rassukat itse todenneet jotkut).

Ketjun aiheeseen kun katsoo, niin ehkä Sihvosella ei ole kaikki osaset paikallaan, mutta kyllä hän jääkiekosta on melko helvetin hyvin perillä.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
Eikö täällä enää kukaan lue viestejä? Vai olenko ymmärtänyt väärin, että Sihvonen ei olekaan ollut valmentajana tai apuvalmentaja jääkiekkonimisessä pelissä? Eikö hän jopa itse pelannut? Eikö suvustakin löydy pelaajia? Itse olen huomannut, että jo pelkästään puhumalla jostain asiasta tietävien kanssa oppii itsekin paljon (älkää nyt kukaan alkako nussimaan pilkkua tuossa). Sihvonen on ollut lätkän kanssa niin paljon, että vaikka olisi puolet siitä ajasta vain keskittynyt seinien maalaamiseen paskalla, olisi hänellä kompetenssi kohdallaan. Valmentajan tutkinnot antavat aivan takuu varmasti insaittia siitä, miten liitossa toimitaan ja mistä lähdetään liikkeelle. Vai käykö todellakin ihmiset niitä aivan turhaan? Mitä vittua.

Oikeastaan ihan ihmetyttää se, että joku vieläkin luulee, ettei Sihvonen tiedä lätkästä tai ettei hänellä olisi kompetenssia siitä puhua. Eri asia on jos arvostelee hänen lätkän ulkopuolisia tekstejä, mutta huh huh. En jaksa uskoa, että tältäkään palstalta nousee monta kättä ylemmäksi (varmaan niitäkin on) kuin hänen, jos aletaan kompetenssia mittailemaan. Sen tiedän ettei kiekkojournalismin piiristä löydy (ovat rassukat itse todenneet jotkut).

Ketjun aiheeseen kun katsoo, niin ehkä Sihvosella ei ole kaikki osaset paikallaan, mutta kyllä hän jääkiekosta on melko helvetin hyvin perillä.

Mutta kun Erkalla on valmennuksesta enemmän kokemusta ja koulutusta, niin samalla logiikalla hänen tietämyksensä on niin paljon suurempaa, ettei Sihvosella pitäisi olla mitään kykyä arvioida ja arvostella Erkan ratkaisuja. Miksi arvosta Sihvosen kohdalla noita niin paljon enemmän kuin Westerlundin kohdalla?
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
msg kirjoitti:
Käännä ensi kaudella Urheilukanavalle. Saatat tosin kanssani ihmetellä onko kyseessä edes sama heppu.
Printissä kun pitää mennä levikki edellä, mutta erikoiskanavalla voi keskittyä olennaiseen.

Turha mennä sen taakse, että Petteri jotenkin vastoin tahtoaan Urheilulehteen kirjoittaa. Vetäviä otsikoita tosiaan välillä haetaan ja asioita kärjistetään, mutta ei Petterin mikään pakko ole itsestään pelleä tehdä.

Valitettavasti Petterille ei taida riittää itse peli. Syitä tähän voi vain arvailla, mutta ilmeisesti taustalla on liian suuri kunnianhimo ja halu ottaa suurta ruutua suomalaisessa jääkiekossa. Ja ilmeisesti liian suurta ruutua kykyihin nähden. Jotta Petteri saavuttaisi jotain isompaa uskottavuutta juttuihinsa, olisi hänelle ainoa tie ryhtyä takaisin valmentajaksi.

Nyt hän ottaa journalistina liian suurta roolia ja lopputuloksena menettää koko uskottavuutensa. Ja kaiken tämän lisäksi hän on minusta suurelta osin unohtanut varsinaisen leipätyönsä, keskittymisen analyyseihin. Liigakaudellakin luvattiin yksityiskohtaisesti käydä jokaisen joukkueen pelikirjat läpi, mutta kattia kanssa, muutamia hajanaisia lauseita siellä täällä ja isoja otsikoita.
Esko Seppänen hoiti leipätyön huomattavasti paremmin ja ilman mitään egon pönkitystä ym paskaa.

Kysy Petteri itseltäsi miksi ilmoitat ammatiksesi journalistin kun et sitä näköjään halua olla. Intohimosi näyttää olevan halu parrasvaloihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös