Musta Nuoli
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Hetkinen. Listaappa nyt edes joitakin avoimesti homoseksuaalisia naispuolisia joukkuelajien pelaajia, jos niitä kerran on ihan perkeleesti? Mulle ei nyt heti tule mieleen yhtäkään. Vai onko avoimesti ja julkisesti eri asioita?
En ole moby, mutta mieleen tulee heti esimerkiksi naisjääkiekkoilija, paremmin ehkä Kanadan maajoukkuevalmentajana tunnettu Shannon Miller. Jopa wikipedia-artikkeli luokittelee hänet LGBT-kategoriaan. Wikipedian lesbohomobitransu-kategoria sisältää seuraavat "kaapista ulos tulleet" jääkiekkoilijat, kaikki naisjääkiekkoilijoita paitsi Brendan Burke ja Peter Karlsson:
Brendan Burke
Nancy Drolet
Erika Holst
Peter Karlsson
Ylva Lindberg
Shannon Miller
Sarah Vaillancourt
Stacy Wilson
Kahdesta mieskiekkoilijasta Burke tappoi itsensä ja Karlsson puukotettiin homoutensa takia hengiltä, joten kohtalot ovat olleet karuja.
Lesbokiekkoilijoiden kohdalla tätä tappavaa ilmiötä ei ole, koska suurin osa varmaan olettaa muutenkin naiskiekkoilijoiden enemmistön olevan naisiin päin kallellaan, eikä moinen hätkähdyttäisi sen enempää kuin jos joku paljastaisi, että Jarmina "Jarmo" Kratochvílová oli oikeastikin mies.
Minulle on yksi ja sama, onko joku kiekkoilija homo vai ei. Ei pelaajien yksityiselämä minua muutenkaan jaksa suuremmin kiinnostaa, paitsi tietysti Teemu Selänteen, josta on tehty elokuva. Oikeastaan parempi, mitä vähemmän tiedän suurimmasta osasta jääkiekkoilijoita, sillä ainakin minun nuoruudessani yllättävän monet ns. "lätkäjätkät" olivat usein täysiä mulkkuja luonteeltaan, kun pääsy johonkin B/A-junioreihin oli noussut kusena päähän.