Oliko Miguel vai kuka, joka otti aina lahjomattoman tilastotieteen mukaan? Se kuvaa hyvin myös omaa suhtautumistani asiaan. Sukupolvesta toiseen päädytään siihen, että n 7% väestöstä on ns. homoseksuaaleja ja tämä lukema pitää sisällään ne, joille asia ei ole valinta. He syntyvät homoina. Tässä olisi kiihkouskovaiselle hyvä paikka pysähtyä hetkeksi miettimään. Koska osa jengistä syntyy homoina, se on luonnonlaki ja siten sen on pakko olla Jumalan aikaansaannosta. Evoluutiossa homoudella on oltava joku merkitys ja olisiko liian simppeliä selittää asia sillä, että liikakansoitusta on pyritty estämään kirjoittamalla joillekin tietty geneettinen koodi. Tietääkseni tämä koodi tai sen poissaolo ei ole yhdenkään siittiön itse valittavissa heidän kauhoessaan suurta kisaansa.
Tuo lukema on mun käsittääkseni samansuuruinen kaikkialla maailmassa, kaikissa sosiaaliluokissa. Kun väestöstä 7% on homoja, jääkiekkoilijoistakin isolla otannalla luku lienee suunnilleen sama. No, kenties homo ei koe lätkää ykkösvaihtoehtona ja voi olla, että kiekkoilijoista vain 5% on homoja. Mutta olisi luonnonvastaista ajatella, että geneettinen ominaisuus olisi poislukittu nimenomaan jääkiekossa. Oma valinta nostaa ja laskee joidenkien ammattien "homopitoisuutta". Stuerteista ja ravintolatyöntekijöistä varmasti yli 7% on homoja ja luulisin, että kiekkoilijoiden keskuudessa lukema on alle 7%. Mutta keskiarvoksi kirjoitetaan 7% kaikesta huolimatta. No, jos kiekkoilijoiden luku on 5%, laskekaa paljonko on ollut pelaajia kautta aikojen vaikkapa NHL:ssä ja SM-liigassa ja ottakaa 5% tuosta lukemasta. Puhutaan sadoista pelaajista ja ihan kliinisesti voidaan todeta, että suunnilleen tuon verran on ollut homokiekkoilijoita, pidämme siitä tai emme. Kun laajennetaan lätkästä vaikkapa armeijoihin, tullaan siihen tulokseen, että sodissakin on taistellut järjetön määrä homoja. Juoksuhaudassa ei ehkä ole aika funtsia tätä ja armeija on aikanaan ollut todellinen läpileikkaus kansasta, joten 7% toisen maailmansodan taistelijoista on tykännyt pojista. Otetaanko mitalit uuteen tarkasteluun ja tsekataan myös oikeus sankarihautapaikkoihin?
Mulle homoseksuaalisuus on vastaavanlainen asia kuin vaikkapa vasenkätisyys. Tarkoitan sitä, että tietty osa väestöstä syntyy vasenkäsitinä ja heitä on kuitenkin niin huomattava määrä, että vasenkätisiä ihmisiä on kiekkoilijoissa, poliiseissa, skineissä, vihreissä...you name it. Itse olen syntynyt oikeakätisenä ja ihmisen kätisyys ei ole mielestäni kiinnostuslistan kärjessä, kun kyseiseen henkilöön tutustun. Sama on suhtautumiseni homoseksuaalisuuteen. Olen syntynyt seksuaaliseen enemmistöön ja mua ei hirveästi kiinnosta ihmisen seksuaalinen identiteetti, kun arvioin jotain minulle tuntematonta henkilöä. Otan sen vastaan faktana, että olen mitä todennäköisimmin hurrannut myös homoseksuaaleille urheilijoille siinä missä vasenkätisillekin. Big deal. Jonkun ihmisen vasenkätisyys / homoseksuaalisuus ei ota itseltäni mitään pois. Miksi siitä pitäisi vouhottaa?
Sen verran paljon olen ollut pukkareissa elämäni aikana, että pystyn kuvittelemaan, ettei se ole helppo ympäristö homolle. Mutta en ole koskaan vielä nähnyt, että jossain pukuhuoneessa missä päin maailmaa tahansa joku olisi kävellyt muna ojossa kyselemässä onkos täällä muitakin homoja. Myrsky vesilasissa koko homma ja jos Jatkiksessa on juttu, jonka otsikko herättää inhonväristyksiä, mulla on sellainen tapa, että jätän lukematta kyseisen jutun. Ei tule sitten mielipahaa. Esimerkiksi otsikko "Marco Tuokon nykykuulumiset" saisi täältä nolla klikkausta.
vlad: Sorry, että hieman hymyilytti tämä kohta kirjoituksessasi: Aikuistuttuani koetin ahtaa itseni heterolokeroon Ei sitä sinne tarvitse ahtaa, jos se ei tunnu hyvältä. Sinut tuntien uskallan väittää tietäväni, että huumorintajusi kestää tämän. Ja olkoon Voima kanssasi!
Tässä olisi kova pähkinä:
Suosikkijoukkueeseesi tulee loistava ykkösketju, jossa pelaavat homo, pedofiili ja nekrofiili. Jos kaikki tämä paljastuu kauden loputtua, tuntisin pientä kuvotusta, kun olen hurrannut nekrofiilin ja pedofiilin maaleille ja mesoaisin, että onneksi ketjussa oli luoja nähköön sentään yksi normaalikin jätkä! Pakkiparina pelasivat kiihkouskovainen insestistä tykkäävä puupää ja demari. Sairain henkilö koko viisikossa olisi siis toinen pakki.