Jos mistään muusta ei voi valittaa, niin onneks sitten ainakin tuomareista. Jonkun on aina pakko olla päin persettä. Vaikka ei sitten tuomarityöskentelystä mitään ymmärtäisikään.
Tosisuomalaiset!
Sen verran pakko huudella että lauantain pelissä, siinä parissa minuutissa meni tosiaan selkeä Kontiolan kamppi Björniseen ohi, joka aiheutti kiekonriiston, siitä olisi pitänyt tulla selkeästi jäähy.
Sitten se Tikka-Jalvanti, jossa Tikka suurinpiirtein teurasti huonossa asennossa olleen Jalvannin laitaan, siitä olisi pitänyt tulla jäähy.
Sitten oli se Räsäsen juttu missä kaatoi käsillä keskialueella täysin kiekottoman miehen, siitäkin olisi pitänyt tulla jäähy.
Mikään näistä ei ollut mikään sellainen että olisi pitänyt hidastuksesta katsoa oliko rikettä vai ei, ei tarvittu mitään VAR-tuomiota nähdäkseen selkeän sääntöjen vastaisen teon. Jostain ihmeen syystä vaan tuomarit ei niitä nähnyt, vaikka jokainen näistä kohdistui kiekolliseen tilanteeseen, paitsi Räsäsen tönäisy, mutta sen näki jo kauas että niin se tulee tekemään.
Ja näistä oli samaa mieltä myös Kerho-fanit joiden kanssa pelin jälkeen olen jutellut. Jos näistä esim Tikka-tilanne olisi vihelletty, tuskin Merelä olisi ottanut 5+20 lopussa. Pelissä on se oma flow ja tuollaiset tilanteet kasaantuvat pelaajien päässä niin että aletaan pelaamaan vähän yli sitä peliä ja silloin tulee niitä adrenaliinin kuorruttamia suorituksia, kuten Merelän taklauksessa.
Muuten olen sitä mieltä että tuomarit ovat olleen yllättävänkin hyviä ja pidän hyvänä suorituksena sitä että ovat olleen tasapuolisia molemmille joukkueille, eikä enää ole pariin kauteen juurikaan nähty niitä kotijoukkuetta suosivia vihellyksiä.
Perjantainakin tuli huonoja vihellyksiä, mutta ne tuli tasapuolisesti kyllä. Se on aina hyvä jos tuomarit ovat tasapuolisia, mutta eivät silti lähde paikkailemaan ihan vain paikkaamisen vuoksi, se kertaantuu helposti.
Mun mielestä yksittäisiä tuomioita saa kritisoida, mutta turha sitä on yksittäistä tuomaria lähteä dumaamaan, kun tosiaan se tuomio pitää tehdä siinä about sekunnissa. Joskus niitä menee ohi, niin se vaan on.
Yleisesti ottaen ihan hyvin ne on vetänyt.