Vitutusketju

  • 10 536 756
  • 56 130

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
On tämä ammatinvalintakysymyskin. Sosiaalalalla työskentelevälle on aika vaikea antaa ohjeita ihmisiin, koska kaikki ovat erilaisia, eivätkä aina ihan parhaissa voimissaan.
Itse olen työskennellyt "tekniikan alalla" jossa on kyllä yleensä aika tarkat raamit toiminnalle. Ja kun kerran ohjeet ja työt kerrottu niin osaan ne toteuttaa kerta toisensa jälkeen. Luovaan työnkehittelyyn en kykene vaan seuraan aina annettuja ohjeita ja voin jopa jumittautua niihin. Ja "terveiden" on vaikeaa ymmärtää että aivot vaan jumiutui johonkin asiaan ja oli vaikeaa päästä eteenpäin kun ei tiennyt mitä halutaan. Ja kyllähän minä nykyään kykenen jopa etätyöhön koska minulle on nykyään ihan selvää mitä teen ja mitä tietoja tarvitsen toteuttaakseni tehtäväni. Ja kun työskentelen itsekseni niin luon omat ohjeet itselleni. Kaikki työni kuitenkin hyväksytän pomollani (kieliasun takia) ennen kuin laitan ne eteenpäin.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse olen työskennellyt "tekniikan alalla" jossa on kyllä yleensä aika tarkat raamit toiminnalle. Ja kun kerran ohjeet ja työt kerrottu niin osaan ne toteuttaa kerta toisensa jälkeen. Luovaan työnkehittelyyn en kykene vaan seuraan aina annettuja ohjeita ja voin jopa jumittautua niihin. Ja "terveiden" on vaikeaa ymmärtää että aivot vaan jumiutui johonkin asiaan ja oli vaikeaa päästä eteenpäin kun ei tiennyt mitä halutaan. Ja kyllähän minä nykyään kykenen jopa etätyöhön koska minulle on nykyään ihan selvää mitä teen ja mitä tietoja tarvitsen toteuttaakseni tehtäväni. Ja kun työskentelen itsekseni niin luon omat ohjeet itselleni. Kaikki työni kuitenkin hyväksytän pomollani (kieliasun takia) ennen kuin laitan ne eteenpäin.

Joo tuo Nepsy-problematiikka on itselleni tuttua ja olen siihen kouluttautunutkin. Ei varmasti ole helppoa toimia esimerkiksi aspergerin kanssa työelämässä.
 

A-piste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, SM-liigan perustajajäsen
Illalla Sport otti dunkkuun, mutta onneksi Vain elämää ohjelmassa on Vesku mukana. Mutta mitä?! Eiks tuossa ohjelmassa ole tarkoitus versioida toisen biisejä tai edes joitain biisejä? Tämän päivän jakso oli täyttä pashuttua. Toivottavasti edes lahelaiset tykkäsivät jaksosta, niin niillä oli sit tosi kiva ilta.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Luulen että yritän kerran sanoa sille naiselle, että tuo rakki puree vielä jotakuta. Tosin vaikutti ihmiseltä, joka ei hallitse koiraansa, joten tuon kerran jälkeen, mukanani kulkee puukko, ja jokin maila.
Se ei ole mikään pikkuhurtta, joten purisi kyllä lujaa. Toivottavasti ei ketään lasta.

Puukkoa kanniskelevat lähinnä narkit ja muut epäsosiaaliset hylkiöt ja siitä rapsahtaa sakot, jos poliisi sellaisen taskusta löytää. Tai no, harvemmin normi-ihmiset kadulla kävellessään poliisin ratsaamiksi joutuvatkaan, mutta silti. Markkinoilta taitaa löytyä lupavapaita pippurisumutteita, joilla luulis raivohullun piskin talttuvan. Tämä käynyt mielessä, koska samassa pihassa asuu pariskunta, jolla kaksi isohkoa koiraa. Isännän kanssa koirat pysyvät kiltisti ojennuksessa, eivätkä hyökkäile mihinkään, mutta läskin ämmän niitä ulkoiluttaessa nuorempi koira on aivan vauhko ja pyrkii hyökkäämään jokaisen ohikulkijan kimppuun. Tällä läskillä ei siis oo minkäänlaista otetta näihin koiriin ja vituttaa, kun aamuisin usein osutaan samoihin aikoihin pihalle ja joutuu väistelemään sekopäistä piskiä.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Vituttaa herätä tähän aikaan aamusta ja vieläpä kohtalaisen creepyyn painajaiseen jonka lopulla makasin mun sängyllä ja siinä vieressä oli joku kissa joka yritti raapia ja vahingoittaa mua, niin että voihkin varmaan unissani.

Tuollaisten voimakkaiden painajaiskuvien jälkeen kun en pysty edes saman tien nukahtamaan uudelleen, niin tässä ei nyt auta kuin kärvistellä hetki hereillä kunnes unten jatkaminen on taas mahdollista.

En ollut varmaan yli kuukauteen nähnyt ensimmäistäkään painajaista ja sitten tulee tuollainen. Harvinaisen kiva homma.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Puukkoa kanniskelevat lähinnä narkit ja muut epäsosiaaliset hylkiöt ja siitä rapsahtaa sakot, jos poliisi sellaisen taskusta löytää. Tai no, harvemmin normi-ihmiset kadulla kävellessään poliisin ratsaamiksi joutuvatkaan, mutta silti. Markkinoilta taitaa löytyä lupavapaita pippurisumutteita, joilla luulis raivohullun piskin talttuvan. Tämä käynyt mielessä, koska samassa pihassa asuu pariskunta, jolla kaksi isohkoa koiraa. Isännän kanssa koirat pysyvät kiltisti ojennuksessa, eivätkä hyökkäile mihinkään, mutta läskin ämmän niitä ulkoiluttaessa nuorempi koira on aivan vauhko ja pyrkii hyökkäämään jokaisen ohikulkijan kimppuun. Tällä läskillä ei siis oo minkäänlaista otetta näihin koiriin ja vituttaa, kun aamuisin usein osutaan samoihin aikoihin pihalle ja joutuu väistelemään sekopäistä piskiä.
Tämän kun luin, niin mielestäni ongelma ei ole koira, joka siis on kurissa isännän kädessä, vaan läski ämmä joka ei saa koiraa kuriin. Älä siis käytä pippurisumutetta koiraan, vaan käytä sitä varsinaiseen ongelmaan, läskiin ämmään. Eiköhän tuo muutaman suihkukerran jälkeen ymmärrä ja tajua muuttaa pois. Hyvällä tuurilla tilalle muuttaa hoikka nainen.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Tämän kun luin, niin mielestäni ongelma ei ole koira, joka siis on kurissa isännän kädessä, vaan läski ämmä joka ei saa koiraa kuriin.
Nimenomaan näin. Koira on epävarma, eikä tiedä mitä tehdä joten on sitten aivan vauhkona tämän naisen kanssa liikkuessaan. Koira ei tiedä paikkaansa ja jälki on tuollaista. Isäntänsä kanssa koira tietää tasan tarkkaan, kuka määrää ja ketä, joten koira kulkee kurissa ja nuhteessa.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Onnistuin tänään sitten tökkäämään itseäni ampullilla silmään, kun laitoin silmätippoja. Jotenkin pongahti sormien välistä suoraan pupilliin. Huomista lääkäriaikaa odotellessa, todennäköisesti sarveiskalvossa haava/naarmu. Vituttaa kun piilareiden käyttö jää varmaankin sitä myöden tauolle.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Tämän kun luin, niin mielestäni ongelma ei ole koira, joka siis on kurissa isännän kädessä, vaan läski ämmä joka ei saa koiraa kuriin. Älä siis käytä pippurisumutetta koiraan, vaan käytä sitä varsinaiseen ongelmaan, läskiin ämmään. Eiköhän tuo muutaman suihkukerran jälkeen ymmärrä ja tajua muuttaa pois. Hyvällä tuurilla tilalle muuttaa hoikka nainen.
Tämä tapaushan vaikuttaa hyvinkin selkeältä, koska eri ulkoiluttajia. Koiran moiseen käytökseenhän voi vaikuttaa myös ikä, jolloin koira on tahtomattaan sekä ulkoiluttajastaan riippumatta holtiton ja jopa agressiivisen oloinen, vaikkei sitä todellisuudessa olekkaan, siis agressiivinen.
Ja tämä korostuu asiasta tietämättömälle koon mukaan.
Pieni saa paljon anteeksi verrokkina isompaansa.
 

Tufa

Jäsen
Pistetääs nyt tänne vaikka, kun fiilis sopii tilanteeseen. Elikäs viime aikoina oon saanut random puheluita "Microsoftin" nimissä ja päivänselviä kusetuspuheluitahan noi on, missä yritetään tietoja kalastella pankkitunnuksia myöten. Itellään on salainen numero, niin ihmettelen, että mistähän vitusta noikin on muka mun numeron saaneet ongittua? Ymmärtääkseni näitä samankaltaisia puheluita on alkanut tulemaan yhä enemmän ja enemmän ja numerot on taitavasti vielä joissakin tapauksissa naamioitu kotimaiseksi numeroiksi, mutta linjalla joku akka pälättää Intialaisella aksentilla "your computer has a problem" yms.. Sitten pitäisi mukamas joku ohjelma asentaa koneelle, joka auttaa ratkaisemaan "ongelman.."

Ajattelin DNA:lla käydä ilmoittamassa noi numerot tänään. Tuskin tässä oman numeron vaihtaminen auttaa mitään?

Onko muilla ollut samoja kokemuksia?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Pistetääs nyt tänne vaikka, kun fiilis sopii tilanteeseen. Elikäs viime aikoina oon saanut random puheluita "Microsoftin" nimissä ja päivänselviä kusetuspuheluitahan noi on, missä yritetään tietoja kalastella pankkitunnuksia myöten. Itellään on salainen numero, niin ihmettelen, että mistähän vitusta noikin on muka mun numeron saaneet ongittua? Ymmärtääkseni näitä samankaltaisia puheluita on alkanut tulemaan yhä enemmän ja enemmän ja numerot on taitavasti vielä joissakin tapauksissa naamioitu kotimaiseksi numeroiksi, mutta linjalla joku akka pälättää Intialaisella aksentilla "your computer has a problem" yms.. Sitten pitäisi mukamas joku ohjelma asentaa koneelle, joka auttaa ratkaisemaan "ongelman.."

Ajattelin DNA:lla käydä ilmoittamassa noi numerot tänään. Tuskin tässä oman numeron vaihtaminen auttaa mitään?

Onko muilla ollut samoja kokemuksia?
Nuo soittelevat satoja ja tuhansia puheluita ihan random-numeroihin. Melko varmasti ne eivät tienneet soittavansa nimenomaan sinulle. Ei se, että numero on salainen, estä siihen soittamista mitenkään, jos soittaja siihen puhelimeen näpyttelee ne salaisen puhelinnumeron numerot.

Leikitään, että on henkilö Matti ja Matilla on salainen numero (0400 123 123). Kun tuolta kusetusfirmasta aletaan soittelemaan, niin tänään voi olla vuorossa yhdelle soittajalle kaikki numerot väliltä 0400 123 000 - 0400 123 999. Koska Matin numero osuu tuohon haarukkaan, niin myös Matti saa soiton, vaikka hänen numeronsa salainen onkin.

Toinen vaihtoehto toki voi olla, että soittavat ihan tietoisesti Matille. Luultavasti silloin on käynyt niin, että Matti on johonkin nettiarpajaisiin, verkkokauppatilaukseensa tai ihan mihin tahansa verkossa antanut sen salaisen numeronsa. Sittemmin on tapahtunut joku tietovuoto tai -varkaus, jonka myötä sen firman tiedot, minne Matti on numeronsa antanut, on vohkittu. Vohkija myy sitten sitä dataa eteenpäin erinäisille tahoille ja tuo kusetusfirmakin on ne tiedot ostanut. Ja saanut samalla tietoonsa, että Matin puhelinnumero on 0400 123 123.

Ei maksane vaivaa ilmoitella DNA:lle yhtään mitään tuosta. Kyllä nuo ovat jo tiedossa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tufa
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Vitun vittu. Sain nukutuksi noin kaksi tuntia mutta aivot päättivät että eivät ole vielä tähän aikaan valmiita yöunille. Nyt sitten valvotaan taas johki aamuun ennen kuin saa nukutuksi kunolla.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Vitun vittu. Sain nukutuksi noin kaksi tuntia mutta aivot päättivät että eivät ole vielä tähän aikaan valmiita yöunille. Nyt sitten valvotaan taas johki aamuun ennen kuin saa nukutuksi kunolla.


Ootko kokeillut melatoniinia, mulla on auttanut. Saa ilman reseptiä jonkinvahvuisia. Mulla on reseptinä 5 mg. Unettomuus on todella vittumaista ja etenkin tuo versio, että herää parin tunnin päästä.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Ootko kokeillut melatoniinia, mulla on auttanut. Saa ilman reseptiä jonkinvahvuisia. Mulla on reseptinä 5 mg. Unettomuus on todella vittumaista ja etenkin tuo versio, että herää parin tunnin päästä.
Ei homma ole kiikastanut mulla tässä viime aikoina siitä että en olisi saanut nukutuksi kunnolla. Silloin NHL-finaalien aikana vaan omat rytmit meni todella pitkälti peliaikatauluja myötäillen ja kävin monesti unten maille vasta joskus aamulla matsin jälkeen.

Tällä viikolla olen mennyt jo monta kertaa ihan "ihmisten aikoihin" nukkumaan, mutta mun pääkoppa ei ole tainnut ihan vielä täysin mukautua tähän mun nopeaan rytminmuutokseen. Eilenkin illallla nukkumaan mennessäni tunsin kyllä oloni väsyneeksi, mutta aivot luuli että olin menossa vain "iltatorkuille" joita tuli silloin finaalien aikana välillä harrastettua, että jaksoin valvoa pelin läpi.

Nukahdin mä sitten kuitenkin silloin klo 6 maissa viimeisen tänne laittamani yöketju-viestin jälkeen uudestaan ja sain nukutuksi sellaiset 5,5h normaaliunet noiden alkuyön "torkkujen" päälle. Mutta siis kuten sanottu, niin pääasiallinen ongelma ei ole tällä hetkellä unessa pysyminen vaan toi mun sisäinen vuorokausirytmi, joka on edelleen hieman työn alla änärien loputtua.

Mutta kyllä siis tuolta kaapista löytyy sitä melatoniiniakin, jos joskus sattuisi tarvimaan.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ei homma ole kiikastanut mulla tässä viime aikoina siitä että en olisi saanut nukutuksi kunnolla. Silloin NHL-finaalien aikana vaan omat rytmit meni todella pitkälti peliaikatauluja myötäillen ja kävin monesti unten maille vasta joskus aamulla matsin jälkeen.

Tällä viikolla olen mennyt jo monta kertaa ihan "ihmisten aikoihin" nukkumaan, mutta mun pääkoppa ei ole tainnut ihan vielä täysin mukautua tähän mun nopeaan rytminmuutokseen. Eilenkin illallla nukkumaan mennessäni tunsin kyllä oloni väsyneeksi, mutta aivot luuli että olin menossa vain "iltatorkuille" joita tuli silloin finaalien aikana välillä harrastettua, että jaksoin valvoa pelin läpi.

Nukahdin mä sitten kuitenkin silloin klo 6 maissa viimeisen tänne laittamani yöketju-viestin jälkeen uudestaan ja sain nukutuksi sellaiset 5,5h normaaliunet noiden alkuyön "torkkujen" päälle. Mutta siis kuten sanottu, niin pääasiallinen ongelma ei ole tällä hetkellä unessa pysyminen vaan toi mun sisäinen vuorokausirytmi, joka on edelleen hieman työn alla änärien loputtua.

Mutta kyllä siis tuolta kaapista löytyy sitä melatoniiniakin, jos joskus sattuisi tarvimaan.
Sillä melatoniinilla saat rytmin käännettyä kun otat sen heti herättyäsi niiltä "iltatorkuilta". Luet tai katselet telkkaria tai makailet muuten vaan rauhassa pillerin ottamisen jälkeen, niin uni tulee taas hetken päästä ja aivot tietävät, että nyt on oikea nukkuma-aika.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Maski maski maski maski, vitun maski.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kirjoitin tuonne numeroketjuun valmiiksi numerolle 728 päivityksen ja kyttäsin, koska pääsee sen lähettämään. Eiköhän @vetti ehtinyt lähettää omansa 5 minuuttia 727 jälkeen. Eikö teillä ole muuta tekemistä kuin notkua täällä, häh? Ainut lohdutus oli, että vetin numerossa oli sama Spectravideo kuin itsellä olisi ollut.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Hesarin mukaan joku/jotkut kusipäät oli Helsingissä kiduttaneet hanhea vääntäen siipiä ja ajanut ilmeisesti fillarilla päälle. Sivullinen teki hienon teon ja oli ottanut kituneen linnun kiinni, ja vienyt Korkeasaareen. Hoitajat olivat joutuneet linnun kuitenkin lopettamaan johtuen aiheutetuista teoista.

Vois tollasten kusipäiden käsiä ja jalkoja vähän pistellä solmuun samalla tavalla.
 
Viimeksi muokattu:

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Hesarin mukaan joku/jotkut kusipäät oli Helsingissä kiduttaneet hanhea vääntäen siipiä ja ajanut ilmeisesti fillarilla päälle. Sivullinen hienon teon ja oli ottanut kituneen linnun kiinni, ja vienyt Korkeasaareen. Hoitajat olivat joutuneet linnun kuitenkin lopettamaan johtuen aiheutetuista teoista.

Vois tollasten kusipäiden käsiä ja jalkoja vähän pistellä solmuun samalla tavalla.

Tulee mieleen tapaus n. kolme vuotta takaperin kun joku ihan aikuinen golfarimies löi kierroksen aikana hanhia mailalla päähän. Mitähän näiden päässä tosiaan liikkuu? Tuskin mitään.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Vähän enne yhtä viime yönä soitteli pari tuttua, että voivatko hakea pari olutta kämpiltäni ja vaikka olinkin töiden jälkeen menossa nukkumaan niin sanoin, että hakekaa vain, kun sattuivat olemaan ihan korttelin päässä baarissa, joten eihän siinä kauaa varmaan mene. No tunnin siinä sitten odottelin ja totesin, että eiköhän tämä nyt riitä ja mikä siellä oikein kestää.
Nukkuessa kuitenkin puhelin soi ja sieltä kyseltiin nyt, että jos voisin käydä tuomassa kaljat toiselle puolelle kaupunkia johon olivat siirtyneet. No en mennyt. Mikä siinä on niin vaikeaa tulla siitä parinkymmenen metrin päästä nämä sovitusti hakemaan, kun aikaa siihen menisi noin minuutti?
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Viime viikko oli perseestä, vitutti yksi ja jopa kolme asiaa.

Eipä tämäkään viikko pelkällä ilolla ala. Voi perseen perse. Noh jos juhannuksena helpottaisi
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Vähän kyllä nyt kismittää. Sen NBA:n vitospelin jaksoin kivasti kytätä loppuun, mutta Heat voitti sen joten valvoin tavallaan ihan turhaan loppuun asti.

Eilen yönä sitten peli oli niin ratkennut jo puoliajalla että en löytänyt motivaatiota pitää silmiäni auki ja nukahdin jo ennen kolmannen neljänneksen alkua. Syytän kaikesta Miami Heatia. Ihan perseestä koko jengi!

Tarkoituksena oli siis päästä todistamaan omin silmin reaaliajassa, kun LeBron pääsee nostelemaan neljättä mestaruuspystiään. Eipä sitten nähty.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös