Tosiaan melkomoista paskaa tuo takaisinkytkentämaksu, tai millä nimellä se sitten kulkeekaan. Vaan eipä siinä maksamisen lisäksi ollut muita varteenotettavia vaihtoehtoja, joten pakko mikä pakko. Ja itseänihän siitä loppujen lopuksi syyttää sain, kun naiivisti luotin siihen naisen muodon ottaneeseen käärmeeseen.
Tämäpä juuri, kun sähköt katkeaa, ei asiakkaan auta kuin syödä paska ja maksaa, sähköyhtiöt tietää noissa tilanteissa että asiakas on polvillaan sun edessä, eikä niiden tarvi joustaa tippaakaan, vaikka tilanne olisi minkälainen. Eihän näin saisi koskaan käydä, että lasku jää maksamatta 3 kuukaudeksi, mutta olin maksanut tuon jälkeenkin erääntyneen laskun, ja olin sähkölaitokselle velkaa huikeat 63 euroa, ja tämän summan takia tuli ylimääräistä maksettavaa mukavat 280 euroa.
Laiskoja ja huolimattomia voi vähän rahastaa, mutta rajansa saatana kaikella. Sitten asiakaspalvelija vielä kehtaa sössöttää ''kyllä meilläkin menee kuluja tuosta katkaisusta ja kytkennästä''. VITTU 180 EUROA siitä että asentaja käy painamassa kaksi kertaa yhtä nappia, ja asun vielä keskustassa jossa asentajat pyörii joka tapauksessa virka-aikaisin.
Yritin alkuun olla asiallinen, ja kysyin että voiko edes sitä kytkentämaksua tai pelkkää vakuutta maksaa ensi viikolla kun saan lisää rahaa, ei onnistu. Voiko sähköjä kytkeä tälle päivälle jos maksan kaikki poislukien se 60 euroa jonka perivät pikakytkennästä samalle päivälle, ja lähetän heille maksukuitin maksusta. Ei onnistu. Selvä. Kiitti vitusti joustavasta palvelusta ja pitkään jatkuneesta asiakkuudestamme. Hauskinta tässä on se, että minun kaltaiset paskaläjä asiakkaat on tuollaisille firmoille rahallisesti kaikkein tuotteliampia.
Orastava valo raha-asioiden parantumisesta sammui kerta heitolla. Olen ruoskinut itseäni ihan helvetisti tämän vuoden puolella huonosti hoidettujen raha-asioiden takia, ja luulin että seuraavalla tilillä saan vihdoin pään pois pinnan alta, kun laskee tarkalleen pakolliset menot ja asettaa selvän budjetin tuleville viikoille. Ei auta. Onneks mää tykkään makaroonista ja jäi edes sen verran rahaa että voi viikonloppuna riipaista kännit. Tää vitutus ei kyllä yksillä känneillä poistu, eikä alkoholi ole muutenkaan ratkaisu yhtään mihinkään, eikä niitä kännejäkään ihan ilmaiseksi saa. Vedän mää ne kännit silti viikonloppuna. Mulla on nyrkkisääntö että jos epäilen pitäisikö juoda vai ei, juon sixpackin ja mietin uusiks. Hyvin on toiminut tähän asti. Lopputulos on tyydyttänyt joka kerta.