Muakin vituttaa tää vappu amk opiskelijana. Mikä vittu niissä haalareissa on niin hienoa? Toista kertaa olen opiskelija amk:ssa enkä kummallakaan kertaa ole hankkinut niitä naurettavia haalareita. Oikeissa töissä ollessani kyllä käytin haalareita koska oli niinsanotusti paskaisia hommia. Miten usein amk:sta valmistuneet joutuvat tekemään paskahommia joissa haalareita tarvitaan? En tarkoita dissata tässä niitä paskahommia, tekisin itsekin mieluummin niitä hommia kuin nykyisiä it-hommia.
Täällä kolmas AMK-opiskelija joka ei oikeen jaksa syttyä noille opiskelijabileille. Opiskelemani ala on oman ammattisurkeani viimestä vuosikurssia. Tarkoittaa sitä että kaikkien tulisi valmistua "ajallaan", sillä opettajat lähtevät talosta yksitellen eikä uusia tule tilalle. Tämän takia itse olen panostanut opiskeluuni selvästi suuremmalla tarmolla, koska ei ole varaa valmistua myöhässä. Jos niin pääsee käymään niin ilmeisesti jossain muussa kaupungissa täytyy suorittaa tutkinto loppuun.
Miksi sitten opiskelijabileet vituttavat minua, on että ne jokaviikkoiset tusina-bileet ovat ainakin meidän luokalla joku ihmeen selitys luistaa about kaikesta. Kokeita ei voi ikinä pitää keskiviikkona (koska bileet alkaa jo iltapäivällä) eikä torstaina (koska hirvee darra). On aina monesti käynyt sellainen tilanne että torstai-aamuna tehdään ryhmätöitä (ryhmät jaettu jo aiemmin), ja koska edeltävänä iltana on ollut bileet niin minä olen se ryhmän ainoa paikalla oleva kun muut nukkuvat krapulaansa. Ja onpa sitä joskus ollut jotain ns tärkeitä reissuja jne joilla olisi pakko olla mukana tai tulee todella vittumainen rästi-tehtävä niskaan. Sitten luokan 40:stä opiskelijasta onkin 10 lähdössä jollekin opiskelijaristeilylle kyseisenä aikana, ja nämä 10 alkavat vonkaamaan aikataulun muutosta vain heidän takia, vaikka ovat selvä vähemmistö. Mua ittee ainakin vituttaa kun meillä opettajat katsoo noita opiskelijabile-poissaoloja läpi sormien, mutta auta armias jos olet jossain töissä tai jollain koulutukseen liittyvällä vierailulla (itse olin kerran päivän poissa, koska eräs minulle mahdollinen työpaikka piti avoimet ovet ja kävin tutustumassa kyseiseen laitokseen), niin sitten sitä saadaan isot korvaavat tehtävät.
Vituttaa myös joidenkin kavereiden kohdalla ulina kun opintotukia ei kuulemma saada tarpeeksi ja tarttee syödä makaronia 24/7, mutta sitten joihinkin opiskelijakekkereihin poltetaan ihan hyvällä omatunnolla satanen illassa. Ja parhaimmillaan toistetaan kerran viikossa.
Olen kolmannen vuoden AMK-opiskelija ja olenko kerran käynyt baarissa opiskelijabileissä, ja sitten kolme kertaa ollut ns ulkotapahtumassa. Ei ollut oikein minun juttuni, ennemmin ryyppään omien vanhojen kavereideni kanssa. Mm. tänään kaverille avaamaan grilli-kautta ja katsomaan lätkää. Uskallan väittää että voittaa monet opiskelijabileet.