Sairaalaruuasta itselläni on kyllä huonot kokemukset myös. Olen vilja-allerginen, ja kerran sain väärästä ruoka-aineesta allergisen reaktion. Söin siis ruokaa joka tukki hengitystieni, ja siitä sitten ensiavun kautta päivystykseen, jossa oloni parani ja olisin mielestäni ollut valmis lähtemään illaksi kotiin, mutta lääkäri oli sitä mieltä että ruokaa on vielä elimistössäni ja minun pitää jäädä yön yli tarkkailuun uuden kohtauksen varalta. Kohtaus tuli klo 11 päivällä ruokailun yhteydessä, ja jostain syystä en saanut iltapalaa ollenkaan (en muista että enkö tajunnut pyytää ajoissa vai miksei minulle tarjoiltu), joten odotukset aamupalalle oli melko suuret. Noh, aamu tuli ja hoitaja toi eteeni jotain neljän viljan puuroa, leipää ja jugurttia. Totesin vain että eipä taida minulle gluteenittomalle tästä paljoa iloa olla. Hoitaja otti sitten puurot ja leivät pois ja sanoi että jugurtin saan pitää. Yhdellä ainoalla jugurtilla mentiin sitten sellainen vuorokausi. Onneksi pääsin jo aamupäivällä ulos ja Mäkkärin kautta kotiin.Parempaa silti kuin sairaalaruoka.
Oli melko naurettavaa että niinkin yleinen ruokavalio kuin gluteenitonta ei Jyväskylän keskussairaalasta löydy. Sekin oli hieman hauskaa että kaveri joka oli sairaalaan ruoka-aineen allergisen reaktion takia tullut, tälle sitten tarjoiltiin sellaista ruokaa josta olisi luultavasti saanut uuden reaktion. Ei voi oikein täysiä pisteitä antaa mistään.