Täytyy kyllä tähän lievänä offtopicina mainita, että eipä tuo minun opintojen ohella suorittamani tehdastyö ole paskempi työ. Ja nimenomaan "rivimiehenä", vaikka tehdas kyllä liittyy opiskelemaani alaan ja jos kaikki menee putkeen niin saatan jonakin päivänä toimia jonkinsortin välipomona kyseisellä tehtaalla.
Tässä on kyllä tullut toisaalta funtsittua että haluanko edes edetä ylemmäs, juuri edellämainituista syistä. Tällä hetkellä on pirun jees kun samalla hetkellä kun leimaat itsesi ulos, sinun ei tarvitse yhtään miettiä työasioita ennen kuin seuraavan kerran leimaat itsesi sisään. Palkka ei kuulemma ole paljoa yhtään suurempi, koska kiinteä kuukausiliksa, mutta vastuuta työjohdossa olisi melkoisesti. Siinä missä (kärjistetysti) minä pyörittelen peukaloita kun koneet hajoaa ja linja seisoo, työjohdossa joutuu olemaan melko paineessa asian ratkaisemiseksi kun valmista tavaraa ei enää synny. Hyvänä esimerkkinä tästä eräs iltavuoro, kun meillä meni koneesta hihna poikki ja vaati pientä hitsausta kone siinä ohella. Soitettiin pomolle, mutta totesi vain että täällä on puoli tehdasta enemmän tai vähemmän paskana, katsotaan mikä remonteista on kiireisin. Myllyt seisoivat 7h ennen kuin huoltomies ehti paikalle. Hihna paikalle ja vähän hitsausta. Vartti meni ja vehkeet paahtoivat taas täysillä. Oltiin vielä onneksi aivan linjaston alkupäässä, eli perällä ehjät koneet seisoivat koska meiltä ei edennyt lisää materiaalia seuraaville pisteille. Ei siinä, meillä oli lepposen rauhallinen iltavuoro pitkine kahvitaukoineen, mutta työnjohdossa oltiin kuulemma oltu luuri kourassa koko vuoron.
Tämä nyt tälläisenä turhana itsepohdintana mitä sitä teen isona. Ei mulla muuta, jatkakaa.