Joo-oh. Jälleen lauantai-ilta, istun kotona koneella. Tällä kertaa teen edes jotain hyödyllistä kun paukutin koulutehtäviä pari tuntia, mutta alkanut vähän vituttamaan tämä "keski-ikäistyminen". Viikonloput menee yhä useammin neljän seinän sisällä. Vaikka kotipaikkakunnalla (=vanhemmilla) pitäisi olla pitkä lista vanhoja kavereita niin hirveän työn ja tuskan takana on saada ketään mukaan mihinkään. Vaikka tarjoat seuraa, kyydit ja jopa ohjelman ja eväät niin kaverit tuntuvat valitsevan sen koti-illan. Eilen kyllä katsottiin matsi kaverin luona, mutta yhtään ylimääräistä ei oltu, vaan kymmeneltä takaisin kotiin istumaan.
Opiskelupaikkakunnalla saa koulukavereita aktivoitua helpommin, mutta heidänkin kanssa se ajanvietto on aina sitä kapakassa kaljan lipitystä. Tai koska itse olen autolla liikenteessä niin limsan. Tästä syystä opiskelupaikkakunnalla en jaksa taas lähteä baariin istumaan selvistäpäin.
Töistäkään eivät ole soittaneet tuuraamaan vuoroja viikonlopulle kuukauteen. Nykyään se on itselle melkein viikon kohokohta jos pääsee painamaan töitä lauantai-iltana. Noh, onneksi kohta alkavat kesälaitumet ja pääsen täyspäiväisesti taas töihin. Viime kesänä tuli painettua tyylikkäästi 5x 8,5h päiviä ja aina jos tarjottiin lauantaille ylitöitä niin otin ne vastaan. Ihan siksi että saapahan varmuudella viikonlopuille tekemistä, josta saa vielä korvausta, versus että olen kotona vapaalla ja koitan ruinata kavereita johonkin. Ja aina ei edes ruinaamisenkaan jälkeen jakseta lähteä. Sitten taas vituttaa kuulla että selän takana minusta puhutaan raha-ahneena kusipäänä, joka on töissä vain koska raharaharaha. Totuushan on se että tykkään työstäni ja menisin varmaan lauantaisin tekemään vuoroa vaikka ilmaseksi, jos vaihtoehtona on tälläinen kotona nyhvääminen. Pääseepähän edes vähän sosiaalisiin kontakteihin töissä.
Täytys varmaan koittaa kehitellä lisää sisältöä elämään. JYPin pelitkin loppuvat kohta vaikka menisivät päätyyn asti.
edittiä: ainakin kolme kaveria sanoo että tämä ilta mennyt tyttöystävä kainalossa netflixiä selatessa. Itsellä ei ole kumpaakaan, ei netflixiä eikä muijaa.