Miten vittu se yksi ylimääräinen x-kromosomi tekee elämästä niin saatanan vaikeaa?
Tämä avautuminen ei liity nais- tai parisuhteisiin (joita en harrasta, osasyynä kun tätä koomailua saa seurata ihan "ilmaiseksikin"), vaan ihan oman kaveripiirin muijien keskinäiseen eloon ja oloon. Itselläni on lukiosta aikoinaan tullut hyvä ja suht tiivis kaveriporukka, johon sisältyy myös useampi naisimmeinen. Nämä naiset ovat siis itsekin kavereita keskenään, ja mitä nyt heitä tunnen niin melko hyviä kavereita vielä keskenään ovat. Kuitenkin, vituttaa seurata vierestä tuota naisten keskinäistä touhuamista. Jäätävää ylitulkitsemista, äänenpainoista vedetään omia johtopäätöksiä, välillä päätetään ryhtyä hirveiksi marttyyreiksi ja sopia ei voida millään ilmeellä. Unohtamatta täysin puhdasta tyhmyyttä mitä sitäkin välillä ilmaantuu.
Kyseiset kaksi neitokaista ovat olleet vähän tuuliajolla jo pidemmän aikaa kun toinen lähti vaihto-opiskelemaan puoli vuotta sitten. Tuon puolivuotisen vaihdon aikana tämä vaihtari kyllä tekstaili minulle jatkuvasti, mutta tälle toiselle tytölle ei kuulemma lähettänyt yhden yhtäkään viestiä. Ensin täällä Suomessa juttelin sille ei-vaihtarina toimivalle neidille (kutsutaan tätä vaikkapa neiti X:ksi) tästä vaihtarista. Neiti X totesi minulle vain melko vihaisena että "no eipä se oo mulle mitään viestiä laittanu sieltä vaihdosta!! kiva homma hei! kai se mua jostain vihaa taas!". Kysyin millonka itse olet laittanut tälle viestiä tai mikset voi laittaa uudestaan viestiä, niin vastaus oli että en ole laittanut tälle itsekään mitään enkä aio laittaa. Selvä, eipä siinä sitten mitään. Vaihtari tuli Suomeen, pyysi minut luokseen kahville (eikä tietenkään tätä toista naista voinut pyytää samoille kahveille jostain syystä). Melko heti sitten vaihtarin puheet muuttuivat siihen että mikähän sillä neiti X:llä oikein on kun mitään viestiä ei voinut tälle vaihtarille laittaa. En kertonut suoraan tälle että olen jutellut asiasta toisen osapuolen kanssa, vaan vähän vittuiluksi kyselin että noh oletkos itse laittanut viestiä. Vastaus on että no en oo ku ei sekään laita mulle. Vaihtari oli ilmesesti loukkaantunut kun Äksä ei ollut viestitellyt tälle henk koht siitä, kun X:n sisko sai lapsen vaihto-ohjelman aikana. Facebookiin kyllä tästä laittoi aivan vitusti päivityksiä, mutta vaihtari loukkaantui kun tälle ei erikseen laitettu omaa viestiä että laps tuli maailmaan. Neiti X taas ei viitsinyt kuulemma laittaa viestiä, "koska ei sekään oo laittanu mulle viestiä sieltä vaihdosta". Eli toisinsanoen molemmat ovat loukkaantuneet siitä kun toinen osapuoli ei pidä yhteyttä, mutta kuitenkaan eivät itse voi ottaa asiaa puheeksi tai edes laittaa niitä mitä kuuluu-viestejä omalle kaverilleen.
No eihän siinä, tarina sai jatkoa eilen ja vissiin vielä tänäänkin. Vaihtari on vanhempiensa tyhjässä okt:ssa talonvahtina viikonlopun yli ja pyyteli minua kahville ja käski sitten kutsua muitakin. Kysyin että saako neiti X:n kutsua vai oletteko vielä riidoissa. Sanoi että kutsu sinä vain, mutta itse en jaksa kutsua. No kyselin laittelin sitten viestiä eteenpäin että kiinnostaako lähteä kahvittelemaan. Ensimmäiset sanat vastauksessa oli että miksei tämä itse kysy "vai eikö se haluu mua sinne kun ei ees ite viiti kysyä, en kyllä tuu jos se ei mua sinne halua". Tässä vaiheessa sitten heitin palloa takaisin vaihtarille että kysy nyt itse jos oikeasti haluat oman kaverisi paikalle. Samalla sanoin myös että en jaksa toimia enää teidän välillälle juoksupoikana ja viestinviejänä, sopikaa keskenänne asiat kuntoon. Lisäksi totesin että huomenna saatan ehkä tulla käymään, mutta vain jos te hoidatte välinne kuntoon. Noh, äsken tuli tekstaria että mitä tehdään tänään. Kyselin että laittelitko kaverilles viestiä, niin vastauksena tuli että "no en jaksanut sit koska se on varmaa suuttunu mulle jostain."
En tiedä mikä tuolla kaksikolla nyt oikeasti sitten on. Ikää heillä on molemmilla lähes 22 ja 21v, eli mitään teini-iän draamaa ei pitäisi enää olla. En tiedä. Vituttaa kun tässä täytyy välikätenä toimia, ja aika suoraan olen molemmille sanonut että en jaksa selvittää teidän riitojanne. Mutta silti eivät saa keskenään sovittua vaikka aikaa ollut jo usemapi kuukausi. Ei ole niin vitun vaikeaa.