Milles Mortenson
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Laitetaas tähän ketjuun, kun vitutus on päällimmäisenä mielessä. Eli aloitin syksyllä opinnot AMK:ssa tekniikan alalla linjalla, jonka luulin kiinnostavan minua. Tässä 4kk kyseistä alaa opiskeltuani olen päätynyt siihen lopputulokseen, ettei tämä sovi ollenkaan minulle ja motivaatio on täysin nollissa.
Olen käynyt aivan liian vähän koulussa ja kiinnostusta ei löydy tehtävien tekemiseen ollenkaan. Olen päätynyt siihen tulokseen, että haluan opiskella täysin eri alaa. Löytyykö jatkoajasta ketään, jolla olisi samanlaisia kokemuksia? Kannattaako tämä AMK lopettaa nyt suosiolla samantien vai kärvistellä esimerkiksi tämä lukuvuosi loppuun? Paska tilanne, kun löytyy hyvä opiskelukämppä ja hyviä frendejä, mutta minkäs teet, kun ei nappaa..
Hyvinkin tuttu tilanne. Aloitin myös joskus muinoin AMK-opinnot tekniikan alalla, johon ei löytynytkään kiinnostusta. Mietin paljon tuota muualle hakemista, mutta jatkoin vielä jonkin aikaa. Siinä kohtaa, kun piti päättää mihin suuntaan opinnot haluaa suunnata, löysin oppilaitoksestamme kokonaisuuden, joka kiinnosti minua todella paljon. Suuntautumisvaihtoehto ei periaatteessa liittynyt mitenkään pääkoulutusohjelmaan, vaan sitä opiskeli myös monet liiketalouden ja muiden teknisten alojen opiskelijat.
Heti kun löysin asian, joka kiinnosti minua, alkoi myös ns. pakolliset koulutusohjelman kurssit sujumaan paremmin. Jälkikäteen tuosta amk:n "pääaineesta" ei sitten paljon jäänyt käteen, paitsi jonkinlaista perustietämistä yms. Jatkoin kuitenkin opiskelua suuntautumisvaihtoehtooni liittyen yliopistossa, josta sainkin vielä maisterin paperit.
Sen verran kannattaa kuitenkin muistaa, että ei etsi itseään liian kauaa, koska opintotukikuukausia ei ole kuin tietty määrä olemassa. Jos niitä nyt tuhlailee parin lukukauden verran, niin myöhemmin voi tulla ongelmia niiden riittävyyden kanssa, jos opiskeluhaluja löytyykin.