Vitutusketju

  • 10 567 444
  • 56 146

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olin yläasteaikana sivustaseuraaja, enkä koskaan kertonut kenellekään. Se oli tosiaan siinä mielessä vankilakulttuuria - mistään ei vasikoitu.

Kyllä ne sivustaseuraajat puhuvat, kun vie oppilaan rauhalliseen tilaan ja juttelee kahden kesken. Ongelmana on löytää nämä tyypit. Olen jututtanut kiusaamistapauksissa useita poikia yksitellen ja kaikki ovat kertoneet osallisuutensa kiusaamistapauksissa. Olen toki jokaiselle luvannut, etten kerro kiusaajalle heidän nimiään. Jos sivustaseuraajia tai asiasta tietäneitä on kymmenen ja tarinat likipitäen yhtäpitäviä, on kiusaajakin yleensä tunnustanut tekonsa kiltisti. Onpa siinä kyyneleitäkin nähty, kun on asioita menty pyytämään anteeksi. Pääsääntöisesti kiusaaminen on loppunut, eikä kaunaa kanneta siitäkään, että joskus joutuu suostuttelemaan oppilaita melko voimakkaastikin (kiusaajia siis). Asioista puhutaan oikeilla nimillä. Lyön aina kättä päälle kiusaajienkin kanssa asioiden selvittyä ja välit open ja oppilaan välillä hoidetaan kuntoon heti.

On varmasti opettajia, jotka eivät jaksa/viitsi/halua puuttua, mutta todellakaan ei voi väittää, että opettajat katsovat sivusta. Prosessi on työläs, mutta tulokset ovat olleet hyviä.

Otsikon aiheeseen; kylmyys.
 

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
VITTTTTUUUUUUUSAAATATAAAAAAAAANAAAA...SYITÄ ERITTELEMÄTTÄ VOIN SANOA, ETTÄ VÄHEMPIKIN RIITTÄISI. VOI HELVETIN PERSEPILLU JA HEVOSEN KIVEKSET.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Tämmöinen ilta tänään. Kova känni ja helvetillinen riita jäi käteen. Ja ei, ei johtunut minun alkoholin käytöstäni. Lähinnä tekee mieli nauraa, mutta ei ole varmaa, että toinen ymmärtää, surullista.

Kohta menen lepäämään. Vituttaa kyllä melko reilusti. Parasta vielä on, että syyttä. Luoja..
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
On varmasti opettajia, jotka eivät jaksa/viitsi/halua puuttua, mutta todellakaan ei voi väittää, että opettajat katsovat sivusta. Prosessi on työläs, mutta tulokset ovat olleet hyviä.

Tähän nimimerkki kamikin kokonaisuudessaan viisaaseen tekstiin voisin lisätä, että opettaja ei aina näe kiusaamista. Enkä tarkoita päähänlyöntikilpailuja, vaan yleensä tyttöjen välistä meininkiä. Tähän liittyy ulkopuolelle jättäminen, ylenkatseet jne. Itse olen myöntänyt oppilaideni vanhemmille, etten varmasti tule aina havaitsemaan kaikkea, mitä koulupäivän aikana tapahtuu.

Olen esittänyt toiveen, että kotona pidetään tuntosarvet koholla ja otetaan yhteyttä heti, jos jotain kummallista tapahtuu lapsen käytöksessä tai jutuista ilmenee jotain ikävää. Hassuinta on, että tämäkään ei ole itsestäänselvyys. Kodeista tuleva viesti: "pojat on poikia" vituttaa aivan suunnattomasti, ja itselläni on silloin vaikeuksia pysyä asiallisena...
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Tuosta opettaja asiasta tulikin mieleen eräs asia, joka suoraan sanottuna vituttaa. Opettajien ja poliisien paskat palkat. Aivan järkyttävän tärkeää ja raskasta duunia kumpikin, mutta se pitäisi ilmeisesti ottaa jotenkin "kutsumustyönä", kuten esim. sairaanhoitokin. Vituttaa aina joidenkin pölvästien kommentit leppoisesta hommasta, jossa on kahden ja puolen kuukauden kesäloma. Jep, sellaistahan se on. Etenkin nykypäivänä. Todella leppoista hommaa, jossa vastuuta ei juuri ole. Hohhoijaa.

Näin ulkopuolisen silmistä (,jolla kuitenkin on lapsia koulumaailmassa) näyttää myös, että opettajisto (onko tuo edes sana?) on aivan liian naisvaltaista. Olen havainnut valtavia auktoriteetti ongelmia. Tämä kaikella kunnioituksella, eikä koske tietenkään kaikkia naisopettajia. On kuitenkin vaikea olla näin ajattelematta, kun on todistanut esim. tilannetta, jossa naisopettaja punastelee nolona, kun kolmasluokkalainen somalipoika nimittelee häntä pihalla spermanaamaksi. Toisaalta minun ratkaisuni olisi ollut kantaa poika niskasta jonnekin kansliaan ja se puolestaan lienee laitonta.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt jos ei ihan varmasti löydy hyvää vitutusta, niin pelastus on saapunut. Tekijät Pasa ja Atpo ovat kirjoittaneet, ja Kani kustantanut teoksen Suuri suomalainen vitutuskirja. Sivuja on vaivaiset 552, mutta löytyyhän siitä varmaan jokaiselle jotain. Todella lämmittävä on kannen alaotsikko: "Eniten vituttaa kaikki."

Ja noihin "eniten vituttaa kaikki opettajat ja niiden lomat", niin sanoisin vaan, että ammatinvalintakysymys. Ei tämä nyt ihan pelkkää kesälomaa ole, joskus nimittäin myös ruusuilla tanssimista.

No, joo. Katsoin peiliin, vituttaa. Saatanan pelkuri.
 

Ojamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Fedor, sääntö 17 §
Oikeasta peukalosta side venähtänyt/revennyt, tuki kädessä eletään. Kirjoittaminen koneella ok, hiiren käyttö vasurilla kuolemaa. En kadehdi vasenkätisiä.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
...hiiren käyttö vasurilla kuolemaa. En kadehdi vasenkätisiä.
En minäkään kadehdi, mutta voin lohduttaa sinua että hiiren käytön vasurilla oppii todella nopeasti. Ainakin mä opin. Duunikoneessa käytän hiirtä vasurilla, koska oikealla kädellä pitää aina säätää puhelinta/laskinta/kynäillä/jotain. Ja onhan se ihan hyvää vaihtelua kun tässä kotikoneella on hiiri perinteisesti oikealla. Kuluu nivelet tasaisemmin sit.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Semisti harmitti, kun päivällä paljastui, että antennijohto oli murtunut juuresta. Sohva oli ajan kanssa paukutellut sen huonoon happeen, ja tänään tuli sitten mitta täyteen. Ilman telkkua tulee kyllä toimeen muuten, mutta tänään olisi ollut Wings-Bruins hyvään aikaan. Eipä tarvinnut katsoa.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Tiedän että asiat voisivat olla huonomminkin, MUTTA:

Hieman jo ärsyttää hermoja tämä talvi ja kylmyys! Tässä on nyt lokakuusta lähtien saanut palella jopa sisällä, ja nyt sitten kyllää vielä jopa yli -20 pakkasia näin sydäntalven kunniaksi. Länsirannikollakin on nyt lisäksi sellaiset lumikasat ettei ole nähty kymmeneen vuoteen.

Sitten tämä ilmastomuutos. Ensin tuli mustat joulut ja jääkelit, ja yhtäkkiä meille tuleekin ilmavirtaukset Siperiasta. Kyllä ihmistä kiusataan! Mitään pahaa en oo luonnolle tehny. No ainakaan en heittele roskia maahan tms.. Tässä on kiitos!?

Ja pentele vie tuo jatkuva lämmitysjohdon kanssa pelleily. Näpit on jäässä, järki sitäkin enemmän...kaikki on jäässä!
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vittu kun on pakkasta -23, niin eipä paljoa auton eberi toimi! Ei taideta tänään laittaa autoa käymään. Muutenkin on vittuillut tuo eberspächer, juuri tuli ostetua siihen uusi pumppu, hintaa 200€. Toimi jopa kaks kertaa ja taas on eberi pimeenä! Vittu kun vituttaa tuo. Ja auto on ollut mulla reilun viikon! Saatana aina mulle käy näin..
 

Isktr

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vittu kun on pakkasta -23, niin eipä paljoa auton eberi toimi! Ei taideta tänään laittaa autoa käymään. Muutenkin on vittuillut tuo eberspächer, juuri tuli ostetua siihen uusi pumppu, hintaa 200€. Toimi jopa kaks kertaa ja taas on eberi pimeenä! Vittu kun vituttaa tuo. Ja auto on ollut mulla reilun viikon! Saatana aina mulle käy näin..

Ford vituttaa. Täällä -30, eberi toimii, eikä auto silti käynnisty, vaikka akku on täysi.
Armahtakaa itseänne, älkää Fordeihin päin edes vilkuilko.

Edit: Paskana se akku kuitenkin oli, joten tältä osin väärin vitutettu. Kokonaan en kuitenkaan ota takaisin, Fordin omistaja on oikeutettu kestovitutukseen.
 
Viimeksi muokattu:

TW

Jäsen
-24 ja Eber lämmitti uskollisesti Fordin lämpimäksi kuten joka aamu. Käynnistyi empimättä kuin kesäkelillä, edes hehkutuksen valo ei palanut pitkään.

Sen sijaan vituttaa työt. Ei vaan perkele nappaa yhtään, täydellinen leipääntyminen iski heti kun pääsi työpaikalle. Rahaa tulee sopivasti mutta ei vaan paljoa lämmitä. Vituttaa koko IT-ala, olisin tällä hetkellä mielummin lapioimassa jäätynyttä sorakasaa. Vituttaa myöskin täysin käsistä karannut Nokia-uutisointi, ihan kuin firma olisi konkurssikypsä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kyllähän se vituttaa jos joku sanoo...

TSEMPPIÄ!

Minä en kenenkään tsemppejä tartte, minulla on nk. tsemppiä itsellänikin sen verran kuohakaurmakaupalla, että ajelisin sillä energiamäärällä vaikka Hangosta Havaijille. Juu, tiedän, välillä olisi vesistöä, sitä minä tarkoitinkin, että olisi.

Sitä paitsi tsemppi on sanana kuin joku helsinkiläisen homobaarin tiskillä notkuva korvakorua kantava trendipaukkua juova homotukka, josta ei ota selvää, että vittuileeko se päin naamaa vai puhuuko se vain ymmärtämättömyyttään paskaa. Jälkimmäistähän se tekee mutta toisinaan typeryyssuojaus alhaalla liikkuessani ihmisiä lähtökohtaisesti järkevinä pitävinä menee se viisi sekuntia ennen kuin tuohon päätelmään päätyy.

Tsemppiä kaikille yrittäjille, jotka yrittävät keksiä tähän postitukseeni jotakin muka hauskaa vittuilua. Ei, en ole koskaan käynyt helsinkiläisissäkään homobaareissa mutta minulla on suora yhteys kollektiiviseen tietoisuuteen.
 

Ralph

Jäsen
Heräsin juuri. Vielä olisi aikaa herätyskellon soittoon. Ajattelin vilkasta kuitenkin kännykällä, olisiko Colorado valmis katkaisemaan tappioputkensa inhokki-Calgaryn kustannuksella. NHL.com/score kirjainmerkki on valmiina kännykässä. Sitten se avautui ja kerkesin kelaamaan siihen missä näkyy Calgaryn maalit. Lukee että ensimmäinen erätauko, Calgaryllä 5 maalia. Sitten Coloradon, 0. Vittu.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Kylläpä vitutti herätä tänään toispuoleisena Porttilana. Saatana. Vasempaan silmään oli yön aikana tullut silmäpussi, siis vain vasempaan. Oli aika epätodellinen olo kun sattumalta katsoin peiliin kun kävin kusella. Onneksi en mitään mallin hommia tee, mutta kyllähän tollainen kyrpii. Huomenna sitten lääkäriin, että ei vaan tartu vaimoon ja toiseen silmään.
 

Fingerpori

Jäsen
Suosikkijoukkue
kärpät
Auton hyytyminen aamulla motarin varteen. Hinauksen maksaa kyllä vakuutusyhtiö , mutta sen saatana arvaa mitä se huolto/ vian etsintä merkkihuollossa maksaa. VITTU! Olihan siellä tietty saatana kylmäkin odottaa ( jonottaa ) hinuria. Lisätään vitutukseen vielä sekin että töihin pitäis taas yöksi mennä ja unet oli päivällä mitä oli...
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Pieni juttu, mutta silti... Otteluseurantaa lukiessa törmää todella usein siihen, että joukkue x:n huono pelaaminen tai häviöllä oleminen johtuu fleguilusta, kiinnostuksen puutteesta tms. Siis voi vittu, ehkä se jengi vaan pelaa tänään paskasti!?
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pieni juttu, mutta silti... Otteluseurantaa lukiessa törmää todella usein siihen, että joukkue x:n huono pelaaminen tai häviöllä oleminen johtuu fleguilusta, kiinnostuksen puutteesta tms. Siis voi vittu, ehkä se jengi vaan pelaa tänään paskasti!?


No eikö fleguilu ja kiinnostuksen puute johda juuri tuohon paskaan pelaamiseen ja suorastaan ole olennainen osa sitä yksittäisen ottelun paskaa pelaamista, eli käytännössä sama asia?

Näin minä sen näkisin.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vituttaa tää talvi, tulis jo kevät, olis lämpimämmät kelit, loppuis tää tuskien lätkäkausi ja pääsis katsomaan vaikka futista, Kaakon kolmosta - sitä kovinta.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Huomenna taas olis lähto parinsadan kilometrin päähän työhommiin, tietämättömäksi ajaksi. Hienoa toki et on töitä, mutta:

A) Ei tosiaan mitään hajua kauan kestää joten ei pysty suunnitteleen mitään sinne tulevaisuuteen (no viiimistään toukokuun lopulla luulis loppuvan)
B) Sieltä perseestä ei nuin vain pääse pois, ainoastaan dösät kulkee ihan paskoihin aikoihin ja itellä ei tuota autoakaan satu olemaan
C) Edelliseen lisättynä ne vapaapäivät on varmaan taas yksittäisinä siellä sun täällä joten turha edes lähteä minnekään

Lisätään viel se et oon täs viitisen viikkoa ollu työttömänä ja yli kaks viikkoa odotellu tietoa Kelalta et tuleeks sieltä mitään rahaa vai ei. No asumistukea sentään vielä saan ja kyl sil ruokaa ostaa.

E: No tännehän sitä on kotiuduttu. Bussiin hyppäsin 11:20, perillä olin 15:10 ja työt alko 15:30. Tottakai viel oli helvetillinen kiire ja kahdestaan oltiin töissä (ravintolan keittiöllä), ite siis viimeks syksyllä olin tos paikas sen kuutisen viikkoa. Listassa oli ihan mukavasti hommia ja kuten epäilin, vapaapäivät on yksittäisiä. Tosin ens viikolla on ma-ti vapaata, mut en mä ihan heti jaksa täältä pois matkustaa.

Sit vituttaa ku on jotenki aina niin levoton olo vähänkään oudommassa paikassa.. ei oikein tiiä miten päin olis ja todennäkösesti unen saannistakaan ei tuu vittuakaan. Vanhempien luonakaan ei enää osaa olla vaikka siellä tuli elämän ensimmäiset 17vuotta elettyä. Onks tää vittu ihan normaalia?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Saatana, viisi kertaa annetaan lykkäystä panna asiat kuntoon ja kun niin ei siitä huolimatta tapahdu niin sitten itketään, että on "unohdettu inhimillisyys ja kustu omaan nilkaan". Vituttaa, että pitää vielä tuollaisen spedeilyn jälkeen ruveta jeesustelemaan.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Työruuhka. Parisuhde. Omat typeryydet mm. viinan kanssa. Puhelimen unohtuminen äänettömälle kassiin ap ja siitä syntynyt (vitun typerä) lisäriita=mykkäkoulu. Sitkeästi vainoavat ikivanhat asiat, pakkomielteet ja tarve tehdä jotain äärettömän typerää. Pakkanen. Vittu.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saatana, viisi kertaa annetaan lykkäystä panna asiat kuntoon ja kun niin ei siitä huolimatta tapahdu niin sitten itketään, että on "unohdettu inhimillisyys ja kustu omaan nilkaan". Vituttaa, että pitää vielä tuollaisen spedeilyn jälkeen ruveta jeesustelemaan.
Joo harvoin kuulee noin säälittäviä kommentteja. Eikö ne tajua, että koko muu Suomi nauraa niille.
 

Isktr

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Työruuhka. Parisuhde. Omat typeryydet mm. viinan kanssa. Puhelimen unohtuminen äänettömälle kassiin ap ja siitä syntynyt (vitun typerä) lisäriita=mykkäkoulu. Sitkeästi vainoavat ikivanhat asiat, pakkomielteet ja tarve tehdä jotain äärettömän typerää. Pakkanen. Vittu.

Sama!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös