Vitutusketju

• 10 699 010
  • 56 253
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tätähän se nuoruus on - epävarmaa oleskelua ja maailman miettimistä. Kaipa sitä jokainen jollain tasolla itseään vihaa, mutta eipä tuosta nyt ole juuri muuta kuin haittaa. Sanot että vihaat aivojasi, mutta sieltä aivoistahan se viha lähtee.
Mäkin taisin muistaakseni vihata 18-vuotiaana aika montaa asiaa tässä maailmassa. En ala tässä nyt luettelemaan niitä kaikkia vihan kohteita mutta kyllähän sitä tuli angstailtua yhestä sun toisesta aiheesta. Jotenkin sitä ei vaan tuossa vaiheessa suurin osa oikein vielä tiedä kovin tarkkaan omaa paikkaansa yhteiskunnassa. Sitä ikään kuin vaan on ja menee paikasta toiseen vailla selkeää päämäärää.

Ja itse ainakin vielä Punamustan ikäinen ollessani olin todella itsekriittinen ja vertasin itseäni jatkuvasti muihin oman ikäisiini ja kun koin, etten vain ole yhtä hyvä kuin muut, tällä oli varsin negatiivinen vaikutus itsetuntooni. Mulla oli myös kova halu saada elämällä jotain merkittävää aikaiseksi ja kun sitten koin että tuo tarve ei oikein millään muotoa täyttynyt, niin vituttihan se nuorta jamppaa kun tunsi jatkuvasti olevansa täysin hyödytön maailmalle.

Ennen pitkää sitä jokainen meistä käy läpi sen syväluotaavan itsetutkiskelujakson ja jossain vaiheessa sitä alkaa sitten tajuamaan, että ne omat niin ulkoiset ja sisäiset heikkoudetkin joita nuorempana suorastaan inhosi, on tietyllä tapaa kuitenkin just se osa ihmisestä, joka pitää meidät aitoina ja niiden hyväksyminen osana omaa persoonaa on tärkeimpiä vaiheita ihmisenä kasvamisessa.

Voin kuitenkin @Punamusta a sen verran kehaista, että sinun ikäisenäsi vaikenin omasta paskasta olostani usein jopa omalle perheelleni, eikä olisi tullut mieleenikään näyttää omaa haavoittuvaisuuttani nettipalstalla. Olet ainakin avoimempi ja rohkeampi puhumaan asioista mitä itse olin 18-vuotiaana.

Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Vituttavat suuresti ns. työasiat. Koko joulun ym. ajan olen tapellut erinäisten töiden kanssa ja paskaa toki jää aina käteen. Tahtoisin lopettaa nämä työni, mutta en kykene lopettamaan. Yrittänyt olen. Enkä kykene mihinkään muuhun. Kiva elämä. Tiedän että monien mielestä elämäni on vitun taatusti jänskää ja mitä kaikkea, mutta totuus on aivan toinen. Mieluiten menisin hirteen, mutten viitsi kun on vaimo ja eläin. Muusta luomakunnasta en välitä yhtään. Tänään olin aivan paskana, kun taas huomasin miten tulin ohitetuksi tai oikeastaan ohitus oli tapahtunut jo aikoja sitten, nyt näin vain perävalot horisontissa. Taloudellinen tilanne ei ole huono, se on naurettava ja naurettavammaksi menee. En usko että mikään paranee mutta silti sinnittelen ja otan turpaan yhä uudestaan. Haistakaa vittu!

Suosikkijoukkue
Se että Ruutu+ sisällyttää otteluohjelmassaan floppikautta vetävän AC Milanin henkeä salpaavan 0-0 nyhväyksen. Ei mua ois kiinnostanukaan nähdä kun europaikasta pelaava oma jengini Atalanta juhlii taas viidellä maalilla. Joten ketkä noista striimattavista peleistä päättääkin siellä Nelosella niin haistakaapa paska.

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Se että Ruutu+ sisällyttää otteluohjelmassaan floppikautta vetävän AC Milanin henkeä salpaavan 0-0 nyhväyksen. Ei mua ois kiinnostanukaan nähdä kun europaikasta pelaava oma jengini Atalanta juhlii taas viidellä maalilla. Joten ketkä noista striimattavista peleistä päättääkin siellä Nelosella niin haistakaapa paska.

Mikset etsinyt Streamia? Ihan saman mä teen jos ei Newcastlen peliä näytetä. Tietty jos odottaa että maksutv näyttää aina oman suosikkinsa pelin niin sitten on varmasti vaikeaa.

Suosikkijoukkue
Mikset etsinyt Streamia?
Huono tekosyy, tiedän mutten jaksanut avata konetta ja arpoa löydänkö omat kuvanlaatustandardit täyttävän striimin heti vai vartin hakemisella. Oon mä joskus noita itse ettinytkin kyllä. Lähinnä ärsyttää vaan että lähes aina kun muistan Atalantan matsin niin Ruutu+ ei tarjoa sitä.

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Vituttaa tämä maailman meno. Vasta paloi Brasiliassa, nyt palaa Australiassa. Mennään tammikuuta ja ulkona keli on kuin lokakuussa. Kuukauden lämpöennätyksiä menee rikki ja silti täällä on porukkaa jotka kieltävät ilmastonmuutoksen.

Mulla on kova usko ihmiskuntaan ja siihen, että tähänkin olisi löydettävissä ratkaisu. Mutta sitä ratkaisua saa odotella kunnes jengi myöntää että koko ongelma ylipäänsä on olemassa.

Vittu että tämä meidän edustama lajityyppi on typerä otus.

Suosikkijoukkue
Vituttaa tämä maailman meno. Vasta paloi Brasiliassa, nyt palaa Australiassa. Mennään tammikuuta ja ulkona keli on kuin lokakuussa. Kuukauden lämpöennätyksiä menee rikki ja silti täällä on porukkaa jotka kieltävät ilmastonmuutoksen.

Mulla on kova usko ihmiskuntaan ja siihen, että tähänkin olisi löydettävissä ratkaisu. Mutta sitä ratkaisua saa odotella kunnes jengi myöntää että koko ongelma ylipäänsä on olemassa.

Vittu että tämä meidän edustama lajityyppi on typerä otus.
Aamen koko viestille, varsinkin tuolle viimeiselle lauseelle.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Knox

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Oon mäkin ammatin valinnut. Muut vetää välipäivät vapaata. Mä teen 10-12h päiviä. Nyt kun viime vuosi pankkiin, niin edelleen 12h. Tosin loppuu tänään, kun konsernin ikkuna menee kiinni. Sit vaan tekemättömästä työ pitää ottaa mukaan ja ennalta tehdyt pois. Kait on viikonloppu vapaa.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Töissä vasta neljättä päivää joululoman jälkeen, ja jo nyt vituttaa tanakasti. Kaikki aika menee keski-ikäisten naisten ict-ongelmien ratkaisemiseen, ja omat työt sen kun kasaantuvat. Eipä tästä tullut tänäänkään mitään, taidan lähteä pitkälle lounaalle.

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Töissä vasta neljättä päivää joululoman jälkeen, ja jo nyt vituttaa tanakasti. Kaikki aika menee keski-ikäisten naisten ict-ongelmien ratkaisemiseen, ja omat työt sen kun kasaantuvat. Eipä tästä tullut tänäänkään mitään, taidan lähteä pitkälle lounaalle.

Ai tämä on vieläkin tätä? Olin nuorempana joku IT-tukihenkilö, ja kyllä suurin osa ajasta meni just näiden keski-ikäisten tanttojen tietokoneita selvitellessä. "Hei tuutko kattoo kun mun kone on ihan hirveen hidas?". Menen katsomaan ja ruudulla pyörii jos jonkinnäköistä kissaa ja lehmää ja pomppivia sikoja. Ja kun mainitsee, että nämä sekasikiöt tuossa ruudulla sitä myllyä hidastaa, alkaa itku kuinka ne on niin söpöjä ja ei saa ottaa pois. Aika monta kertaa mainitsin pomolle asiasta, mutta se vaan naureskeli ja totesi että "pitäähän niillä saatanan ämmillä joku ilo olla". Olin samaa mieltä ja ötökät pysyivät ruudulla.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ai tämä on vieläkin tätä? Olin nuorempana joku IT-tukihenkilö, ja kyllä suurin osa ajasta meni just näiden keski-ikäisten tanttojen tietokoneita selvitellessä. "Hei tuutko kattoo kun mun kone on ihan hirveen hidas?". Menen katsomaan ja ruudulla pyörii jos jonkinnäköistä kissaa ja lehmää ja pomppivia sikoja. Ja kun mainitsee, että nämä sekasikiöt tuossa ruudulla sitä myllyä hidastaa, alkaa itku kuinka ne on niin söpöjä ja ei saa ottaa pois. Aika monta kertaa mainitsin pomolle asiasta, mutta se vaan naureskeli ja totesi että "pitäähän niillä saatanan ämmillä joku ilo olla". Olin samaa mieltä ja ötökät pysyivät ruudulla.

Kyllä, samaa paskaa edelleen. Ja hauskinta siinä on se, että itse en edes ole mikään IT-tukihenkilö, vaan teen ihan muita töitä. Yksikön varsinainen tukihenkilö huitelee aina jossain muualla, ja muut tukihenkilöt ovat puhelimen päässä. Siispä vaivataan aina sitä, jonka helpoimmin tavoittaa. Joka helvetin työpäivä keskeytyy monta kertaa johonkin yksinkertaiseen ongelmaan, kuten vaikkapa siihen, että dokumenttia ei ole muistettu tallentaa ja sitten ollaan ihan paniikissa siitä, mihin se teksti on kadonnut.

Jos olisin oikeasti IT-tukihenkilö, niin ei tästä voisi valittaa, mutta kun omat työtehtävät ovat jotain muuta, niin vituttaa. Välillä olen sanonut, että soittakaa helpdeskiin, mutta ei yleensä auta.

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Voi vittu kun kaadoin täyden tuopin. Meni mun pöydälle, pöydän laatikkoon ja kasteli siellä olleet tärkeät paperit, mun hiirimatolle, 160 euron hiirelle, tietokoneen kotelon päälle (kone sentään toimii ongelmitta), lattialle, matolle, mun päälle, mun kylpytakille ja kaikkialla on tahmaista ja haisee kaljalle.

Näppäimistö sentään selvisi kuivana kun ei kaatunut sen suuntaan.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Voi vitun vegeruoka. Siihen painostaminen on mennyt nyt uudelle tasolle. Työpaikan ravintolassa liha-, kana- ja kalaruuat ovat linjastolla aina ennen vegeruokaa, mutta nyt järjestys oli salakavalasti käännetty toisin päin. Ja enhän minä sitä huomannut, kun samasta ruuasta oli sekä kana- että vegeversio. Olivat ihan saman näköistä tavaraa. Vähän aikaa yritin pureskella niitä kumipalloja, mutta sitten ei auttanut muu kuin käydä kippaamassa ruuat roskiin ja hakea uusi lautasellinen kanaversiota. Kyllä nyt lihaa syövää heteromiestä koetellaan.

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Voi vitun vegeruoka. Siihen painostaminen on mennyt nyt uudelle tasolle. Työpaikan ravintolassa liha-, kana- ja kalaruuat ovat linjastolla aina ennen vegeruokaa, mutta nyt järjestys oli salakavalasti käännetty toisin päin. Ja enhän minä sitä huomannut, kun samasta ruuasta oli sekä kana- että vegeversio. Olivat ihan saman näköistä tavaraa. Vähän aikaa yritin pureskella niitä kumipalloja, mutta sitten ei auttanut muu kuin käydä kippaamassa ruuat roskiin ja hakea uusi lautasellinen kanaversiota. Kyllä nyt lihaa syövää heteromiestä koetellaan.
Tuohan on ihan heteromaisen miehekäs protesti. Hakea ensin kulho täyteen vegemössöä ja kipata se suoraan roskiin ja ottaa sitten uutta liharuokaa tilalle.
Kas näin. Ron Swanson näyttää mallia.

Suosikkijoukkue
Just sinä yönä kun omat ajatukset häiritsee pitkästä aikaa niin paljon nukahtamista ettet saa unta ennen kuin vasta aamukuuden jälkeen, no eiköhän just sinä aamuna remppamiehet päätä alkaa jyystämään tämän kämpän ulkoseinää porallaan aika lailla tasan tarkkaan 7:30. Voi vitun vittu! Tästä tulee pitkä päivä.

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Just sinä yönä kun omat ajatukset häiritsee pitkästä aikaa niin paljon nukahtamista ettet saa unta ennen kuin vasta aamukuuden jälkeen, no eiköhän just sinä aamuna remppamiehet päätä alkaa jyystämään tämän kämpän ulkoseinää porallaan aika lailla tasan tarkkaan 7:30. Voi vitun vittu! Tästä tulee pitkä päivä.
Niin. Ilman remppamiehiä asuisit homeen keskellä 10-vuoden kuluttua kärsien uniapneasta. Eli sen sijaan, että kiroat ne, niin leivopa niille korvapuustit kun kerran olet hereillä.

Suosikkijoukkue
Niin. Ilman remppamiehiä asuisit homeen keskellä 10-vuoden kuluttua kärsien uniapneasta. Eli sen sijaan, että kiroat ne, niin leivopa niille korvapuustit kun kerran olet hereillä.
Enpä asu tässä asunnossa enää 10 vuoden kuluttua, tuskin edes kahden vuoden päästä. Lähinnä kirosin että juuri tälle aamulle päättivät mokomat ajoittaa kerrassaan varhaisen poraushelvetin. Mikä tahansa muu aamu aiemmin tällä viikolla tai mikä ettei jo viime viikolla ja en olisi ottanut nokkiini alkuunkaan näin pahasti.

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Enpä asu tässä asunnossa enää 10 vuoden kuluttua, tuskin edes kahden vuoden päästä. Lähinnä kirosin että juuri tälle aamulle päättivät perkeleet ajoittaa poraushelvettinsä. Mikä tahansa muu aamu aiemmin tällä viikolla tai mikä ettei jo viime viikolla ja en olisi ottanut nokkiini alkuunkaan näin pahasti.

Mene nyt jo leipomaan siitä

Suosikkijoukkue
Mene nyt jo leipomaan siitä
Poraaminen loppui alkuperäisen viestin laitettuani. Taidanpa palata nukkumaan ja toivoa ettei se ala tunnin päästä alusta.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jatkuva kiire. Säätäminen. Priorisointi. Keskeytykset. Hälinä. Muutokset.

Liikaa töitä, eikä minkäänlaista työrauhaa, ellei pakene etäpäivälle kotiin. Ja tottakai työpuhelin rallattaa illallakin.

Lähes uskonnon asemaan noussut verkostoituminen, joka tarkoittaa usein vain sitä, että yhden pienenkin työtehtävän parissa puuhastelee ties miten monta ihmistä, mutta kukaan ei ota vastuuta mistään.

Tätä on nykyinen työelämä, eikä se tunnetusti työpaikkaa vaihtamalla parane. Mahtaisiko parantua alaakaan vaihtamalla.

Jos voittaisin lotossa, irtisanoutuisin heti. Sitä odotellessa korkkaan perjantaina tai viimeistään lauantaina.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy