Breeze Harbour
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Mäkin taisin muistaakseni vihata 18-vuotiaana aika montaa asiaa tässä maailmassa. En ala tässä nyt luettelemaan niitä kaikkia vihan kohteita mutta kyllähän sitä tuli angstailtua yhestä sun toisesta aiheesta. Jotenkin sitä ei vaan tuossa vaiheessa suurin osa oikein vielä tiedä kovin tarkkaan omaa paikkaansa yhteiskunnassa. Sitä ikään kuin vaan on ja menee paikasta toiseen vailla selkeää päämäärää.Tätähän se nuoruus on - epävarmaa oleskelua ja maailman miettimistä. Kaipa sitä jokainen jollain tasolla itseään vihaa, mutta eipä tuosta nyt ole juuri muuta kuin haittaa. Sanot että vihaat aivojasi, mutta sieltä aivoistahan se viha lähtee.
Ja itse ainakin vielä Punamustan ikäinen ollessani olin todella itsekriittinen ja vertasin itseäni jatkuvasti muihin oman ikäisiini ja kun koin, etten vain ole yhtä hyvä kuin muut, tällä oli varsin negatiivinen vaikutus itsetuntooni. Mulla oli myös kova halu saada elämällä jotain merkittävää aikaiseksi ja kun sitten koin että tuo tarve ei oikein millään muotoa täyttynyt, niin vituttihan se nuorta jamppaa kun tunsi jatkuvasti olevansa täysin hyödytön maailmalle.
Ennen pitkää sitä jokainen meistä käy läpi sen syväluotaavan itsetutkiskelujakson ja jossain vaiheessa sitä alkaa sitten tajuamaan, että ne omat niin ulkoiset ja sisäiset heikkoudetkin joita nuorempana suorastaan inhosi, on tietyllä tapaa kuitenkin just se osa ihmisestä, joka pitää meidät aitoina ja niiden hyväksyminen osana omaa persoonaa on tärkeimpiä vaiheita ihmisenä kasvamisessa.
Voin kuitenkin @Punamusta a sen verran kehaista, että sinun ikäisenäsi vaikenin omasta paskasta olostani usein jopa omalle perheelleni, eikä olisi tullut mieleenikään näyttää omaa haavoittuvaisuuttani nettipalstalla. Olet ainakin avoimempi ja rohkeampi puhumaan asioista mitä itse olin 18-vuotiaana.
Viimeksi muokattu: