Nyt taas vituttais autoilijat. Siis muut kun minä, koska olen keskivertoa parempi kuski.
Yleinen kaaoshan täällä on koko ajan päällä liikenteessä, mutta nyt on löytynyt tällainen uusi ryhmä: ajanvitunhitaastitahallaan-ryhmä. Ihan normaaleilla autoilla, normaalin oloisia ihmisiä, mutta ajetaan 50:n alueella kolmeakymppiä. Näiden perässä sitten körötellään vaikka saattaisi olla jo ruokatauko loppumassa. Ei niillä mitään syytä vissiin tuohon mateluun ole. Tai ainakaan mä en ole huomioinut ikinä mitään mikä voisi tuohon vauhtiin vaikuttaa.
Okei, ihan hyvä että jotkut ottavat rauhallisesti - he ovat kyllä vähemmistö. Mutta jos parin tällaisen takia puuroutuu koko liikenne, en ymmärrä ja pistää vituttamaan.
Sain myös poliisisaattueen kotiin, mikä nyt ei sinänsä vituta. Mutta joo sedät pysäytti, ja kun ei ollut paikallista ID:tä, tarkastelivat kaikki mun paperit sataan kertaan. Eikä tietty osanneet yhtään englantia. Noh, vajavaisilla paikallisen kielen kyvyilläni selitin, että on mulla oleskeluluvat sun muut, mutta en mä sitä paperia mukana kanna. Oltiin kuitenkin puolen kilsan päässä kotoani, joten ehdotin sedille että tulevat perässä niin näytän paperit. Yleensä tämä on riittänyt siihen, että poliisi sanoo moro, mutta nyt oli ilmeisesti löysää aikaa. Ajelivat sitten perässä kotiovelle asti ja näytin paperit ja kaikki ok. Vaimo kyllä oli aluks vähän "mitänytvittua"-ilme päällä kun sanoin että kytät tuli mukana.
Tulipa avauduttua. Vielä pitäis kolme kertaa lähteä tuonne liikenteeseen ennen viikonloppua, mutta sitten loppuu meikäläisen ajelut hetkeksi. Ens viikolla pari päivää duunia, mutta ei täällä koko kaupungissa ole juuri ketään enää tuossa joulun alla, joten voipi olla ettei autoiluvitutus iske ennen ensi vuotta (eipä!).