Aamulla heräsin aivan karmeaan pohjekramppin ja vielä näin muutaman tunnin jälkeenkin on pohje kipeä. Eipä ole tullut pahemmin tämmöisistä vaivoista aikaisemmin kärsittyä, mutta ilmeisesti ikä tuo näitäkin mukanaan. En tykkää.
Vanha vihje on väärässä. Nesteytys ei ole kramppien aiheuttaja, tosin se saattaa olla siihen pieni osatekijä, mutta tutkimuksien mukaan ei missään nimessä se pääsyyllinen. Krampit aiheutuvat todennäköisesti virheellisestä hermo-lihas-signaloinnista, joka on todennäköisesti usean tekjän summa.Vanha vihje väittää, että nesteytys auttaa kramppeihin.
Suolatasapaino. Magnesiumia ja suolaa estoon!Vanha vihje on väärässä. Nesteytys ei ole kramppien aiheuttaja, tosin se saattaa olla siihen pieni osatekijä, mutta tutkimuksien mukaan ei missään nimessä se pääsyyllinen. Krampit aiheutuvat todennäköisesti virheellisestä hermo-lihas-signaloinnista, joka on todennäköisesti usean tekjän summa.
Suolakurkun mehu saattaa jostain syystä auttaa kramppeihin. Lieköhän sitten etikka ollut se vaikuttava tekijä. Mene ja tiedä.
Onko tuo siis Viasat Total vai mikä? Kohtuu järjetön hinta, kun 30e/kk/paketti. Mitäköhän sitten pelkän ruudun tilaus tulee olemaan syksyllä, jos noin hitosti kallistuu kanavapaketti.Elisa sai laitettua eetteriin tulevat hinnat Viasatille ja Ruutu+ paketilleen. Nykyinen hinta ollut 40e/kk ja nyt 1.8 hinta pompsahtaa 60e/kk.
Onko tuo siis Viasat Total vai mikä? Kohtuu järjetön hinta, kun 30e/kk/paketti. Mitäköhän sitten pelkän ruudun tilaus tulee olemaan syksyllä, jos noin hitosti kallistuu kanavapaketti.
Minua neuvoi hammaslääkärini ottamaan vähän vastaavassa tilanteessa yhden panadol500 ja yhden burana600. Toimi hyvin, kannattaa kokeilla tuossa tilanteessa.Miksi vitussa kaikki lääkärit/fyssarit pitävät lomia juuri silloin kun heitä eniten tarvittaisiin? Nimim. "viisaudenhampaan poiston jälkeisestä hermosärystä kärsivä ja vittuuntunut siitä".
Hermokipuun/-särkyyn? Minulla on nyt viimeiset puolivuotta ollut hampaista johtuvia kipuja. Hammassäryt saatiin kyllä kuriin hampaat hoitamalla kuntoon ja mainitsemasi lääkkeetkin auttoivat pahimmilla hetkillä. Edelleen välillä esiin pomppaaviiin hermosärkyihin ei kyllä auta sitten yhtään mikään ja sekös vituttaa.Minua neuvoi hammaslääkärini ottamaan vähän vastaavassa tilanteessa yhden panadol500 ja yhden burana600. Toimi hyvin, kannattaa kokeilla tuossa tilanteessa.
Minua neuvoi hammaslääkärini ottamaan vähän vastaavassa tilanteessa yhden panadol500 ja yhden burana600. Toimi hyvin, kannattaa kokeilla tuossa tilanteessa.
Sen verran jäi mainitsematta, että nuo pitää napata samanaikaisesti. Hammaslääkärini selitti asian niin, että kipu näissä hommissa on kuin jana, jonka toiseen päähän auttaa burana ja toiseen panadol erilaisten ominaisuuksiensa johdosta. Lopputuloksena kipu lievittyy siedettäväksi, joka on huomattavasti parempi olotila kuin jatkuva "tietoisuus" loputtomasta kivusta. Hommassa on varmasti myös psygologinen aspekti, eli uskoessasi asiaan nuo reseptivapaat napit toimivat paremmin, tuudittauduttuessa ainaiseen tuskaan auttaa vain tappava annos esim alkoholia tai opiaatteja. Nämä burana/panadol coctailit ovat vain omia kokemuksiani jotka välittämällä palstalle koitin tarjota vitutusta kärsivälle palstalle kirjoittaneelle mahdollisia vinkkejä kivun lievitykseen. Sori ettei sulle sopinut.Hermokipuun/-särkyyn? Minulla on nyt viimeiset puolivuotta ollut hampaista johtuvia kipuja. Hammassäryt saatiin kyllä kuriin hampaat hoitamalla kuntoon ja mainitsemasi lääkkeetkin auttoivat pahimmilla hetkillä. Edelleen välillä esiin pomppaaviiin hermosärkyihin ei kyllä auta sitten yhtään mikään ja sekös vituttaa.
Syö d vitamiinia ja banaania ja vedä komboo oireidenlievitykseen.Toihan on ihan perus nuhakuumeen oireidenlievitys kombo. Hermosärkyihin tarvitaan jotain keskushermostoon vaikuttavaa ja sitä varten resepti lääkäriltä.
Vituttaa alkava nuhakuume ku treenitkin olis just kulkenu ja "loma" alkamassa.
Nim. Fyssari
Tässä juuri se syy miksi olen vuosia sitten jo siirtynyt harrastamaan yksin. Aina tuli peruuntumisia milloin mistäkin syystä tai kotiin oltiin lähdössä siinä kohtaan, kun ensimmäinen hikikarpalo ilmestyi otsalle. Yksin harrastaminen tietty hankaloittaa joitakin harrasteita, mutta saapahan mennä juuri silloin kun huvittaa ja olla niin pitkään kuin tykkää.Sovittiin kavereiden kanssa viikonloppuna lähtevämme tänään frisbeegolffaamaan hieman pidemmälle. Itse painotin, että lähdettäisiin sitten jo kohtuu aikasin (klo 10), koska iltapäiväksi oli sadekuuroja luvattu ja kaverit myötäilivät. Ei sitten lähdetty ja kuskina toimiva heräsi äsken ja totesi parin tunnin päästä satavan vettä eikä hän jaksa lähteä. Olisi eilen jo suoraan sanonut nukkuvansa pidempään ja katsovan sen jälkeen jaksaako lähteä vai ei.
21 tuuman kuvaputkitelkkarin nostin nyt tohon tilalle, mutta täytyy se vissiin mullakin siirtyä tulevaisuuden aikaan ja hommata sellainen littana.