Vitutusketju

  • 10 548 298
  • 56 138

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
En tiedä ihan tarkkaan miten kyseinen liikkennesääntö menee, mutta käsittääkseni bussit saavat tulla kaupunkialueella liikenteen sekaan suuntamerkkiä näyttämällä, muun liikenteen pitää väistää. En tiedä onko tämä jumalallinen oikeus, mutta itse olen hereillä pysäkillä olevien bussien kohdalla.
Näihän se on.

Se ei vaan saa sieltä hyökätä liikenteen sekaan varmistamatta sitä, ettei aiheuta vaaraa pysäkiltä lähdöllään.

Edit. Oikeastaan vastaava on se, jos tsirra ajaa hälyytysajossa punaisia päin autosi päälle, niin se on sen lanssikuskin vika, vaikka sille pitää antaa esteetön kulku hälyytysajossa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kappas, oikea ketjukin kyseessä. Bussikuskien tapa hyökätä pysäkiltä normaalien ihmisten sekaan liikenteeseen sen enempää varomatta (tai muuten vaan vittuillakseen autoilijoille) on saanut minut käymään yhden miehen sotaa kaikkia dösiä vastaan. En ikinä anna dösälle tilaa tai tietä, kiihdytän aina niin, että pääsen pysäkillä vaanivan dösän rinnalle ennen kuin se kerkeää liikahtaa ja lopulta, kun olen päässyt paskiaisen edelle, kaikki kiire loppuu siihen. Päästän jalankulkijat tien yli vaikka vähän kauempaakin, ajelen tasan rajoitusten mukaan jne.

Heh, sama juttu! Olen laittanut raivopäissäni viestejä kuskien esimiehille, käskenyt pitää liikenneturvallisuuskoulutusta ja tavannut finlexistä tieliikennelakia. Monesti bussikuskit kääntävät rattia pois pysäkiltä ennen vilkkua tai yrittää tunkea eteen vaikka olen kuskin kanssa samassa kohtaa. Vaikka autoilijalla on väistämisvelvollisuus pysäkiltä lähtevää dösää kohtaan, ei sieltä voi niin vaan päälle tulla. Kuski on vastuussa että poistuminen tapahtuu ilman vaaran aiheuttamista muille. Eli ei todellakaan niin, että autoilija joutuu vetämään kohdalla liinat kiinni.

Tämä aihe jos mikä saa mun sappeni kiehumaan. Niin monta vaaratilannetta nähnyt autoillessa. Kerran yks dösäkuski hyppäs autosta ja meinas käydä edelläni olevan autoilijan raiveleihin, vaikka tää autoilija oli jo bussia edellä kun se olis lähtenyt pysäkiltä.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Aika kauan olen autoa ajanut ja koskaan ei ole tullut yllätyksenä bussin palaaminen reitilleen. Jos näen bussin tien laidassa niin osaan varoa sekä bussia, että mahdollisia teletappeja jotka juoksevat sen äärestä autotielle. Lisäksi en nyt ihan rehellisesti muista bussin liittyneen liikenteeseen ilman vilkkua taikka koskaan olisi ollut niin kiire, että vituttaisi bussit. Vituttaa se, että joku yksityisautoilija kuvittelee, että hän on kaikkien muiden edellä. Pyöräilijöiden, joukkoliikenteen ja kävelijöiden.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
K e l a. Äärettömän hidasta toimintaa. Vituttaa.

Itse olen miettinyt, että kuinka Kela selviää siitä, kun toimeentulotuki menee kyseisen instanssin kontolle. Luovutaanko seitsemän arkipäivän käsittelyajasta, vai saavatko köyhät sitten vain odotella toimeentulotukipäätöksiään kuudesta kuukaudesta kolmeen vuoteen, vaikka aikamääreet paukkuu?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Aika kauan olen autoa ajanut ja koskaan ei ole tullut yllätyksenä bussin palaaminen reitilleen. Jos näen bussin tien laidassa niin osaan varoa sekä bussia, että mahdollisia teletappeja jotka juoksevat sen äärestä autotielle. Lisäksi en nyt ihan rehellisesti muista bussin liittyneen liikenteeseen ilman vilkkua taikka koskaan olisi ollut niin kiire, että vituttaisi bussit. Vituttaa se, että joku yksityisautoilija kuvittelee, että hän on kaikkien muiden edellä. Pyöräilijöiden, joukkoliikenteen ja kävelijöiden.
Hyvä pointti tuo teletappien holtiton ryntäily bussien läheisyydessä. Minä väistän busseja siksi, että seuraavan pysäkin jälkeen olen joka tapauksessa päässyt niistä eroon. Miksi stressata jonkun 200 m perässä köröttelyn takia?
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Maksimissaan 60km/h nopeusrajoitusalueella bussilla on etuajo-oikeus pysäkiltä takaisin liikenteeseen.
 

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
Vituttaa, että on syksyn todennäköisesti viimeinen lämmin viikko, +20 ja aurinko paistaa, ja minä makaan sairaana kotona.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Maksimissaan 60km/h nopeusrajoitusalueella bussilla on etuajo-oikeus pysäkiltä takaisin liikenteeseen.

Tästäkin on joskus ollut puhetta, mutta mitenkäs se nyt menee bussin kaistanvaihdon kohdalla? Bussi kun ei linjaltaan poistu, niin täytyykö viereisellä kaistallakin väistää, vai onko se vaan kohteliasta muuta liikennettä kohtaan, ettei bussi tuki koko tietä. Olen muistaakseni tännekin joskus kironnut sitä, kun Turun tuomiokirkon pysäkiltä bussin lähtiessä, ei sille automaattisesti tehdä tilaa vasemmalle kaistalle asti, josta se kuitenkin heti sillan jälkeen kääntyy. Yleensä toki homma toimii, mutta joskus siellä näkee sitä, että bussi odottaa poikittain tiellä kaistalle pääsyä ja pahimmillaan kaksi kaistaa seisoo, koska porukka ei vasemmalla kaistalla ymmärrä antaa tietä. Kyllähän se toki pian pysähtyy ja bussi pääsee, kun vasemman kaistan valtaajia ei enää ole eikä seuraavat mahdu jonon takaa. Aiheuttaa kuitenkin turhaan vaaratilanteita ja joissain paikoissa varmaan on vielä pahempi se tilanne. Tuossa se kolmas kaista kuitenkin alkaa vasta siinä sillalla.
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Voi ny helvetti mitä paskaa. Intistä paskalla mäihällä lomille seuraavan kerran vasta 26.9, joten jäätävää hajoamista ja paskaa luvassa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
#susijengi#brädinpaskatmultiriimit#isoheitto#kotti#koponen#turkkiskriinaa#

Susijengille kaikkea hyvää, mutta näille tälläkin hetkellä netissä onanoiville frendeilleni isoa sentteriä! Toivottavasti sisäsiittoinen korisfanipossekin saa nenilleen! Käsittämätöntä paskaa mitä tullut kuunneltua useampi päivä tähän korisjengiin liittyen. Monesti kavereiden vinkumiset voitu välttää, mutta viimeisinä aikoina ollut mahdotonta. Toivottavasti häviö hiljentää!
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ylen teksti-tv vituttaa. Tunti sitten otsikko "Susijengi pöllyttää Turkkia" haisi aika pahalle. Vituiks män, less surprisingly.
 

dorka

Jäsen
Ei vitun vitun vittu, saatana! Aina tuo vedonlyönti saa verenpaineen nousuun, varsinkin kun kusee omaan suosikki jengiin. Nytkin löytyi jumalauta sellainen tykkilappu, että oksat pois, mutta sitten joku vitun Turkki tulee tasoihin neljä sekunttia ennen peliajan loppua ja Suomi jää nuolemaan näppejään. Just joo, helvetin perse sentään.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Vituttaa, että on syksyn todennäköisesti viimeinen lämmin viikko, +20 ja aurinko paistaa, ja minä makaan sairaana kotona.

Jos yhtään lohduttaa, itsellä iltavuoroviikko ja olen hirveässä flunssassa. En siis pääse ulos hyvässä säässä ja bonuksena vielä kipeänä.
Saikullekkaan ei oikein viitsisi jäädä.
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Menisi ihmettelyketjuunkin, mutta laitetaan tänne.

Kävin tänään Sonera-kaupassa, sillä lähiaikoina ajatuksissani olisi puhelimen päivittäminen uuteen ja soneralla on nyt hyvä kampanja, jossa tietyn puhelimen+liittymän hankkija saa Marshallin bluetooth-kaiuttimen kaupan päälle. Kuulin siinä sivukorvalla, kun joku nainen meni ottamaan Samsung Galaxy S5-puhelinta kytkyllä ja myyjän mainitessa, että hän saa tälläisen kaiuttimen kaupan päälle, nainen sanoi, ettei tarvitse sitä. Menin käymään muualla ja kävellessäni liikkeen ohi, tuli tämä nainen juuri sieltä ulos ja kysäisin häneltä, että kuulin sivukorvalla hänen ja myyjän välisen keskustelun ja että eikö hän tosiaan ottanut kaiutinta? Hän sanoi, ettei halunnut ottaa sitä. Sanoin, että olisin voinut sen vaikka ostaa häneltä (josko hän vaikka sen sitten olisi siitä hakenut vielä), mutta oli kuulemma kiire, eikä jaksanut hakea (olimme liikkeen ovella). Mainitsi vielä, "olisit sanonut aiemmin"...

Neljän huntin kaiutin ja olisin saanut sen varmaan ilmaiseksi tai todella halvalla, mikäli olisin vain mennyt kesken tämän naisen ja myyjän keskustelun mainitsemaan asiasta! Vituttaa kyllä, koska tuo kaiutin olisi mukava sisustuselementti ja muutenkin oivallinen tänne yöksiööni.

Edit. Tosiaan jos joku on sattumoisin soneralta hommaamassa ko. kampanjan aikana puhelinta ja liittymää, mutta ei ole suurta tarvetta kaiuttimelle, olisin halukas ostamaan asevelihintaan! Tori ja huuto.net on nyt niitä täynnä, muttei varaa maksaa tuollaisia hintoja..
 
Viimeksi muokattu:

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Yleisradio vituttaa. Viime viikolla ihmettelivät, että mikä mahtaa olla ilmatilanloukkausten syynä. Epäilivät navigointivirhettä/ukkosrintamaa. Ukrainan sota on Ylelle edelleen "kriisi". Äsken epäilivät, että malesialaisen matkustajakoneen pudottaminen jää mysteeriksi. Ai jaa? Brezhneviläinen Yle on mulle mysteeri.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Vittujen peräreikä...

...kauanpa pystyinkin työskentelemään kunnialla selkäongelmien laannuttua. Parisen viikkoa ja siihen se sitten jäikin.

Tänään säryt ja kivut ovat jälleen tulleet riesakseni, alaselästä särky etenee pistävinä aaltoina oikean jalan varpaiden kärkiin saakka. Tai kyllähän tämä selkä on vihoitellut jo useamman kerran tässä viimeisinä päivinä mutta tänään säryt ja hermokivut ovat olleet jatkuvia. Että näin!

vlad.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Vittujen peräreikä...

...kauanpa pystyinkin työskentelemään kunnialla selkäongelmien laannuttua. Parisen viikkoa ja siihen se sitten jäikin.

Tänään säryt ja kivut ovat jälleen tulleet riesakseni, alaselästä särky etenee pistävinä aaltoina oikean jalan varpaiden kärkiin saakka. Tai kyllähän tämä selkä on vihoitellut jo useamman kerran tässä viimeisinä päivinä mutta tänään säryt ja hermokivut ovat olleet jatkuvia. Että näin!

vlad.

Kohtalotoveri näköjään. Tiistainahan tuo sitten taas naksahti kunnolla varoiteltuaan muutaman päivän. Vasemmalla puolella alaselkää on sellainen kipu, että saa mustumaan silmissä ja tyhjentää pallean ilmasta. Tällä kertaa edes paikallaan makaaminen ei auta, vaan kipukohtaukset tulevat aaltoina silloinkin ja säteilee jalkoihin joista lähtee kaikki voimat. Vatsalihaksien varassa on yritettävä kävellä sen minkä pystyy. Ambulanssilla tiistaina sairaalaan ja sieltä komeat myrkyt mukaan. On Panacodia ja relaksanttia, mutta ei, ei auta ja tänään on mentävä uudestaan lääkärille. Lisää kipulääkkeitähän sieltä tulee, mutta jotain tässä on yritettävä.
Ps: Paskalla käynti se vasta kivaa on. Ensin kun meinaa lähteä taju siihen istumiseen, niin on mukava tietää että ylösnouseminen tulee sattumaan vielä enemmän. Perseen pyyhkimisestä ei toivoakaan eli suihkuun joka kerta. Vittu, että osaa vituttaa!
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja on myös velvollisuus korvata vahingot, jos tulee kylkeen.

Eiköhän tämä katsota tapauskohtaisesti. Jos linja-auton etukulma osuu kaistalla olevan auton kylkeen, linja-autokuski on luultavasti maksaja. Mutta jos henkilöauto osuu kaistalle tulevan linja-auton takarenkaaseen, tilanne onkin jo toinen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Autokoulussa korostettiin usein että jos bussi kerkeää pistämään vilkun ennen kuin sun auto on sen bussin perän kohdalla, sun on ehdittävä pysähtymään. Toi mua ehkäpä eniten pelottikin autokoulussa.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Kateus-kortti, voi vittu.

Ollaan niin mahtavia keskustelijoita kun tempaistaan kateus-kortti esiin, koska toinen ei tykkääkkään samasta asiasta kun sinä. Tahi uskaltaa saatanan mulkku olla edes erimieltä.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minkäs taudeille voi mutta nyt ei olisi tarvinnut tätä tulla. Kuumetta 39,2, paska lentää kun varpus parvi(vai pitäiskö tässä yhteydessä käyttää termiä "kuin Suomen lentopallomaajoukkue?) ja tytöllä 3v, käsi paketissa kun kaatui pyörällä viikko sitten. Eli virtaa niin 3v:lla voi vain olla kun kädessä ei ole enään kipuja mutta itsellä takki ihan tyhjä. En tainnut nukkua viime yönä silmällistäkään ja tämäkin yö vaikuttaa samanlaiselta. Kruunuksi tietty rouvalla vapaata vasta maanantaina...

Vituttaa niin että kostoksi yhteiskunnalle kirjoitin tuon "enään" ihan tahallaan väärin... Siitäs saitte ruojat!!!
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Jatkoajan sairastuvalla on näköjään tunkua. Ilmoittaudun sinne itsekin. Töihin tosin tänään raahauduin, mutta hyödytön kunnan elätti olin. Pää täynnä räkää, keuhkoissa limaa ja sitkeä jatkuva yskä. Mutta ei kuumetta, joten sehän tekee minut suorastaan loistokuntoiseksi töihin. Kuumehan se on kaiken työkyvyn absoluuttinen mitta!

Toki meillä saa olla kolmisen päivää sairauslomalla omalla ilmoituksella ja normaalitapauksessa olisin luultavasti ollutkin, mutta tänään oli tärkeäksi mielletty koulutustapahtuma aamupäivällä jota en halunnut missata.

Henkilökohtaisesti kyllä inhoan ihmisiä, jotka eivät sairaana ymmärrä jäädä kotiin vaan tulevat sen sijaan töihin tartuttamaan muita pärskimisellään ja aivastelullaan, mutta sehän sopii, sillä Timo Rautiaisen ja Trio Niskalaukauksen kappaleen Hyvä päivä sanoin:

Tänään inhoan itseäni
ymmärrän mikä olen
tiedän mistä olen tullut
ja mihin matkalla.


Huomista työpäivää harkitsen vakavasti, jos olotila tämmöisenä säilyy. Yksi tähdellinen noin kerran vuodessa järjestettävä kokous olisi iltapäivällä, ehkä sinne voin raahautua tarvittaessa jos en keuhkojani yski pihalle sitä ennen.

Normaalilinjani olisi kyllä ehdottomasti jäädä sairauslomalle toipumaan, mutta tavallaan nyt säästelen niitä kolmea oman ilmoituksen mukaista sairauslomapäivää siltä varalta, että viikonloppuna nousee kuin nouseekin se kuume, joka yleensä poikkeuksetta nousee. Sitten voin potea sitä alkuviikosta ilman, että täytyy lähteä raahautumaan sekavassa tilassa lääkärin vastaanotolle hakemaan sairauslomatodistusta kolmen päivän ylittävästä ajasta. Sellainen yleensä vain hidastaa toipumista, kun joutuu lähtemään vastaanotolle ja kärvistelemään siellä saadakseen yhden paperin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös