Vitutusketju

  • 10 548 263
  • 56 138

Jokeri82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Helpoin homma olisi yksinkertaisesti koventaa linjaa ja potkia, puolin ja toisin, provoilijoita pois mielummin liian kevyesti kuin liian lepsusti.

Näiltä provoilijoilta voisi estää pääsyn toiseen osioon ja jos sekään ei paranna tasoa niin sitten kylmästi vain pitkää penaltia. Vituttaa kyllä huomata kuinka monet asialliset viestit hukkuu siihen munanmittauspaskaan mitä tuntuu olevan taas kaikki ketjut täynnä.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Sama. Itse olisin niinkin radikaalin linjauksen kannalla, että Jokeri-kannattajat (ja erku) eivät saa keskustella Liiga-osiossa, ja vastaavasti muut kuin nämä eivät saa keskustella KHL-osiossa.

TOJ sai aikanaan bannin yleiselle puolelle kun materiaali ja tapa tuottaa sitä oli hieman omaperäistä, banneista ei opittu ja varoitukset kaikuivat kuuroille korville. Mä en pitäisi ollenkaan hulluna sitä, että vastaava rangaistusmuoto otettaisiin ainakin määräaikaisesti aktiiviseen käyttöön. Vaikka sääntöjä ei aivan täyden banaanin arvoisesti rikottaisikaan, voisi esimerkiksi parin kuukauden porttikielloilla siistiä keskustelua ongelmayksilöiden osalta.

Tuota jaottelua en ottaisi "ehdottomasti kaikkia koskevaksi". Asiakirjoittaja tuo kummasti uutta näkökulmaa vieraaseen pöytään ja eri syiden takia pariakin jengiä kohtaan voi tuntea sympatiaa. Tuossa menisi nopeasti lapsi pesuveden mukana ja keskustelun taso ei välttämättä pitkässä juoksussa nousisi.
 
KHL on kiinnostava liiga ja sen uusi kausi alkaa huomenna. KHL:stä olisi hienoa keskustella täällä lätkäväen kanssa ja kuulla muiden laji-ihmisten mielipiteitä. Tällä palstalla tuo on kuitenkin osoittautunut mahdottomaksi. Yhtäkään KHL:ään edes etäisesti liittyvää ketjua ei pysty enää tällä palstalla lukemaan ja se on sääli.

Aluksi olin sitä mieltä, että suomalaisjoukkueen liittyminen KHL:ään olisi parasta mitä voi tapahtua, mutta nyt toivoisin ettei sitä olisi koskaan tapahtunut. Tämä palsta on mennyt monilta osin täysin ala-arvoiseksi kiitos Jokereiden KHL:ään siirtymisen. Ja sama heijastelee myös kotimaisten sarjojen keskusteluun. Liigakauden alku on käsillä niin ikään ja kausi itsessään tuntuu mielenkiintoiselta, mutta ei siitäkään täällä voi keskustella ilman jonkinlaista vastakkainasettelua Jokerit vs. muut. Ja nähtävästi maajoukkuekeskustelu suistuu samaan rotkoon.

No hei, onneksi on NHL ja muu urheilu.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Liigakauden alku on käsillä niin ikään ja kausi itsessään tuntuu mielenkiintoiselta, mutta ei siitäkään täällä voi keskustella ilman jonkinlaista vastakkainasettelua Jokerit vs. muut. Ja nähtävästi maajoukkuekeskustelu suistuu samaan rotkoon.

Täyttä asiaa alusta loppuun, mutta lopusta otan hieman kiinni. Johan se kerkesi paska leviämään maajoukkuetasolle asti mm-kisoissa. Heikkoina hetkinä siellä pelasi Jokerit ja hyvinä hetkinä Suomi. Tulevat mömmöt saattaa aiheuttaa vielä pahempaa skismaa mikäli liian monta (yli 2) Jokeria pelaa joukkueessa. Siitä voisin lyödä vetoakin. Kyllähän se vituttaa ja on jo miettinyt, että olisiko Jokerifanien aika tehdä Tapparat ja perustaa oma foorumi. Ehkä se sitten palvelisi koko foorumia niiltä osin kuin modeilla ei ole halua provoihin puuttua ja toisaalta Jokerifanit ei oikein voi muitakaan vaatia ottamaan takapakkia. Kyllähän se vituttaa jos tuota joutuu harkitsemaan edes puolivakavana vaihtoehtona.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... Kyllähän se vituttaa ja on jo miettinyt, että olisiko Jokerifanien aika tehdä Tapparat ja perustaa oma foorumi. Ehkä se sitten palvelisi koko foorumia niiltä osin kuin modeilla ei ole halua provoihin puuttua ja toisaalta Jokerifanit ei oikein voi muitakaan vaatia ottamaan takapakkia. Kyllähän se vituttaa jos tuota joutuu harkitsemaan edes puolivakavana vaihtoehtona.

Tänään, Puttosen yleisöosastokirjoituksen jälkeen, on nähty aikamoinen Jokerifani invaasio liigaketjuissa ja pääasiallinen viesti on ollut pelkkä provoaminen. KHL - Liiga vääntöä löytyy molemmin puolin, synnittömiä on erittäin vähän.

Minusta tässä tilanteessa moderaattoreiden kannattaa odottaa kauden alun yli, yleensä homma tasottuu sarjan alkamisen jälkeen ja sen jälkeen puuttua provoamiseen tiukemmin.

En kuitenkaan haluaisia Jatkoajasta liian nössöä, kyllä keskustelua pitää uskaltaa käydä tunteellakin. Nykyään heilutetaan trolli ja provo -korttia aivan liian usein.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Johan se kerkesi paska leviämään maajoukkuetasolle asti mm-kisoissa. Heikkoina hetkinä siellä pelasi Jokerit ja hyvinä hetkinä Suomi. Tulevat mömmöt saattaa aiheuttaa vielä pahempaa skismaa mikäli liian monta (yli 2) Jokeria pelaa joukkueessa. Siitä voisin lyödä vetoakin.


Vaikka useasti olen täysin eri mieltä kirjottelusi kanssa niin tässä olet kyllä täysin oikeassa. Oli oikeastaan surkuhupaisaa lukea että Suomi voitti otteluita mutta sitten kun hävittiin niin heti johtui siitä että pelaajat oli valittu kisoihin vain Jokereiden takia.

Samaa pelkään ensi kevääksi. Hitto jos Jokereilla on varaa ostaa parhaita euroopassa pelaavia suomalaisia joukkueeseensa niin ei se estää sitä että sieltä valitaan maajoukkueeseen vaikka kymmenen pelaajaa!
 

Jokeri82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minusta tässä tilanteessa moderaattoreiden kannattaa odottaa kauden alun yli, yleensä homma tasottuu sarjan alkamisen jälkeen ja sen jälkeen puuttua provoamiseen tiukemmin.

Mun mielestä provoilusta on varoitettu ja annettu esimerkkejä ihan riittävästi joten ei mitään odotteluja vaan mielummin tiukennetaan otetta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... Heikkoina hetkinä siellä pelasi Jokerit ja hyvinä hetkinä Suomi...

Vaikka useasti olen täysin eri mieltä kirjottelusi kanssa niin tässä olet kyllä täysin oikeassa. Oli oikeastaan surkuhupaisaa lukea että Suomi voitti otteluita mutta sitten kun hävittiin niin heti johtui siitä että pelaajat oli valittu kisoihin vain Jokereiden takia...

Kyllä, tuo oli todella ärsyttävää ja häiritsi myös minua, Leijona-paidassa ei ole narri- tai muita logoja.

Helpoin periaatepäätös on samankaltainen, jonka minä tein muutamia päiviä sitten. Pysyttelen pois KHL-osiosta, enkä kommentoi myöskään Liiga-osion niitä keskusteluja, jotka lähtevät sivuraiteelle ja kohti herra Harkimoa.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Tänään, Puttosen yleisöosastokirjoituksen jälkeen, on nähty aikamoinen Jokerifani invaasio liigaketjuissa ja pääasiallinen viesti on ollut pelkkä provoaminen. KHL - Liiga vääntöä löytyy molemmin puolin, synnittömiä on erittäin vähän.

Kieltämättä mopo lähti käsistä ja yritän muistutella itsellenikin, että se ei ole ongelma mitä sanotaan vaan miten sanotaan. Etenkin toisten hiekkalaatikolla se on tärkeä asia muistaa ja olen sen monesti itsekin unohtanut (ja myös lusinut kakkuni). Ehkä se on välillä moderaattoriltakin liikaa vaadittu, että tuomiota osattaisiin katsoa oman mukavuusalueen ulkopuolelta. Toisinaan olen täysin samaa mieltä jonkun Jokreita tai KHL kritisoivan kanssa, mutta tapa jolla se tuodaan esille rupeaa ärsyttämään. Silloin kun yhden arvostelukyky heikkenee niin lähtee dominoefekti käyntiin.

Kannatan myös sitä, että rangaistusmuodoiksi otettaisiin välillä väliaikaisia kirjoituskieltoja tiettyihin osastoihin. Mitään negatiivista en ainakaan näe äkkiseltään tässä ratkaisussa. Mikäli nämä keskustelut sen jälkeen viedään muille osioille on tietenkin pelikielto ehdottomasti paras ratkaisu.
 

Gestapo

Jäsen
Näinpä näin. Tuntuu että tämä kauden odottelu on otollisinta aikaa provoilulle ja trollaamiselle kun ei ole mitään pelillistä asiaa mistä kirjoittaa. Toivottavasti tilanne muuttuu kun pelit lähtee käyntiin. Itsekin odottelen NHL:n alkua ja perinteisiä yövalvojaisia.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Minusta tässä tilanteessa moderaattoreiden kannattaa odottaa kauden alun yli, yleensä homma tasottuu sarjan alkamisen jälkeen ja sen jälkeen puuttua provoamiseen tiukemmin.

Toisaalta tätä on jatkunut jo niin kauan, että mikä onkaan se tasoittumisen hinta? Mängimiehen kanssa mulla ainakin on sama ongelma, että KHL-ketjuja ei pahemmin raaski lukea ja moni edes vähän siihen suuntaan viittaavakin on siinä ja siinä. Kiekon osalta tämä kauden kynnys on perstuntumalla ollut hiljaisin omalla kohdallani vuosiin. Kiinnostusta olisi jopa edelliskausia enemmän, mutta keskustelun taso on vajonnut nollaluokkaan, asiapostaukset hukkuvat turhaan jankkaamiseen ja ketjut järjestään ajautuvat sivuraiteille. Ja tämä siis palstan osalta, palstan ulkopuolella sentään on pystynyt toimimaan paremmin "omien intressien" mukaisesti mitä lätkäkulutukseen tulee.

Oma toiveeni olisi entistä tiukempi linja puolin ja toisin. Jokerien leiristä jokunen nimimerkki on suoltanut täyttä skeidaa, muutama KHL-jannu on täpinöissään postaamassa mitä sattuu, KHL:n vihamiehet vetävät jatkuvasti yli ja pari perustrollia siinä sivussa heittää hiekkaa. Vaikka yksittäistasolla viestit eivät rikkoisi sääntöjä, kokonaisuutena nuo syövät palstan parasta antia melko tehokkaasti.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Oma toiveeni olisi entistä tiukempi linja puolin ja toisin. Jokerien leiristä jokunen nimimerkki on suoltanut täyttä skeidaa, muutama KHL-jannu on täpinöissään postaamassa mitä sattuu, KHL:n vihamiehet vetävät jatkuvasti yli ja pari perustrollia siinä sivussa heittää hiekkaa. Vaikka yksittäistasolla viestit eivät rikkoisi sääntöjä, kokonaisuutena nuo syövät palstan parasta antia melko tehokkaasti.

Tiukempi linja on ihan ok, mutta odotetaan nyt pari viikkoa ja katsotaan mitä tapahtuu. Jokereiden KHL siirto on hyvin poikkeuksellinen tapahtuma suomalaisessa jääkiekossa ja kun tähän lisätään maailmanpoliittinen tilanne, niin yhteentörmäyksiltä on vaikea välttyä. Jos homma vedetään nyt tiukaksi, lapsi menee pesuveden mukana.
 

HTEspi

Jäsen
Voi peeveli. Viikko sitten vein Lumia 925:n huoltoon, syynä kameran valotuksen jumittuminen yhteen arvoon ja valkotasapainon totaaliripuli. Puhelin tuli huollosta tänään ja huoltoliike ilmotti: "kaikki oli ok, ei havaittuja vikoja". Onneksi oli sama kaveri Gigantin huollossa kuin puhelimen viedessänikin ja hänkin ihmetteli, miksei huoltotoimenpiteitä tehty. Kamera temppuili jatkuvasti ja huoltoon lähtiessään lähetteeseen kirjattiin: "saattaa korjautua hetkellisesti uudestaan käynnistettäessä".

Mutta ei.

Noh, otin puhelimen ja mietin, että saahan sen vietyä sitten uudestaa huoltoon, jos kamera alkaa taas temppuilemaan. Kotona sitten huomasin, että näyttöön oli tullut muutama naarmu huollon aikana. Ei onneksi haittaa käyttöä mitenkään, mutta tietystä kulmasta kun valo näytölle osuu, naarmut näkyvät. No, kapulan kanssa takas Giganttiin, josta sain 30e lahjakortin hyvitykseksi. Huollon asiakaspalvelija sanoi, että jos lähettää huoltoon vielä, joutuu todennäkösesti maksumieheksi, koska ei voi todistaa mitenkään, etteikö naarmuja ollut jo enne huoltoon viemistä.

Vituttaa tässä eniten se, että kuluttaja on melko huonossa asemassa. Ainoa tapa miten tuo haitta korvattaisi kokonaan, olisi se, että lähetteeseen olisi kirjattu: "puhelin on muuten virheettömässä kunnossa", varmaankin. Perkele.

Huoltopaperissa oli toki, että näyttö on ok, mutta näytöllä tarkoitetaan vain sitä, että kosketusnäyttö toimii, eikä huomioida sen fyysistä rakennetta tai ulkonäköä.

Olisi itse pitänyt huoltoon viedessä tajuta sanoa, että puhelin on täydellisessä kunnossa, lukuunottamatta kameraa (joka toimii todennäköisesti taas hetken), mutta kyllä tässä vähän silmään kustu olo on. Jos haluaisin korjata huoltoliikkeen/Gigantin aiheuttaman haitan, maksaisi se kolminumeroisen summan. Se on paljon viasta, jonka on aiheuttanut minulle viallisen tuotteen myynyt/sitä huoltanut yritys.

En tiedä kuinka oikeaan ketjuun tämä nyt tuli, mutta jokatapauksessa, nyt vituttaa.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Meinasin sitten jäädä linja-auton alle tänään. Pyörällä ajoin sitä ajokaistaa, kuten minun kuuluu. Linja-auto oli pysäkillä, joten aloin ohittamaan. Olin jo lähes kuskin kohdalla, kun kuski yhtäkkiä kiihdytti äkkiä ja kurvasi eteen. Ei jumalauta, samaan aikaan vastaan tulevien kaistalta tuli auto, joten tuo kyseinen paskapääbussikuski pakotti lähes pistämään jarrut pohjaan - kiva, kun en tiennyt oliki takana autoa. Onneksi ei ollut.

Kyseisestä asiasta valitin kaverille, joka kertoi että tuo sama bussifirma on hänellekkin useamman vaaratilanteen aiheuttanut. Vilkuttelevat kuulemma väärään suuntaan tai sitten vaihtavat kaistaa (suoraan jonkun eteen) käyttämättä vilkkua. Tällaista pikkukaupungissa!

Huomaan, että iso osa mun vitutuksista liittyy nykyään liikenteeseen/vaaratilanteisiin. Pyöräileminen on vaarallista, jalka+pyörätiellä monet ei liikennesääntöjä tiedä/ei kiinmosta ja jalankulkijat kuuntelee lösseissä tai kuulokkeet korvilla naama puhelimessa - uskon, että suuri osa vaaratilanteista johtuu nimenomaan siitä, ettei ympäristöön kiinnitä huomiota tarpeeksi. Lisäksi omalla työmatkalla on useampi kohta, joissa näkyvyys on vain yksinkertaisesti surkea. Nykyään menenkin aika hissukseen noi matkat. Onneksi ei ole vahinkoja sattunut - kai sitä sitten itse on vielä hereillä :)
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Meinasin sitten jäädä linja-auton alle tänään. Pyörällä ajoin sitä ajokaistaa, kuten minun kuuluu. Linja-auto oli pysäkillä, joten aloin ohittamaan. Olin jo lähes kuskin kohdalla, kun kuski yhtäkkiä kiihdytti äkkiä ja kurvasi eteen...

Pyöräilijänkin kannattaa muistaa, että linja-auto kaupunkialueella (alle 60km/h nopeusrajoitus) saa tulla pysäkiltä tuolla tyylillä liikenteen sekaan. Siinä ei välttämättä pyöräilijää huomaa, kun ei tarvitse autoistakaan välittää.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Pyöräilijänkin kannattaa muistaa, että linja-auto kaupunkialueella (alle 60km/h nopeusrajoitus) saa tulla pysäkiltä tuolla tyylillä liikenteen sekaan. Siinä ei välttämättä pyöräilijää huomaa, kun ei tarvitse autoistakaan välittää.
Siinäkin tilanteessa, että olen käytännössä jo bussin etuosan kohdalla, enkä voi esim. vilkkua nähdä? Ei nimittäin vilkuttanut 2s aiemmin, kun olin vielä bussin takana. Sen verran tosiaan liikennettä yritän seurata, että tuollailta tilanteilta välttyisin.

En oikeasti tiedä miten tossa sitten pyöräilijän pitäisi toimia. Jäädä ennen pysäkkiä parkkiin ja odottaa, että se bussi lähtee liikkeelle? En siis oikeasti tiedä, kun en ajokorttia omista. Kuitenkin ajoin lähellä keskiviivaa (joo, varmaan sillä on joku hienompi nimi), koska tuollaisissa kohdissa se on usein turvallisempaa.

Niin, ja se ei ollut sellainen "bussilevike", vaan se pelkkä bussitolppa. Eli siinä ei ole sitä siirtymäaluetta, jolla se bussi pikkuhiljaa tulee ajotielle - tuolloinhan on helppo antaa tilaa. Mutta nyt tuli todella jyrkässä kulmassa suoraan eteen.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Siinäkin tilanteessa, että olen käytännössä jo bussin etuosan kohdalla, enkä voi esim. vilkkua nähdä? Ei nimittäin vilkuttanut 2s aiemmin, kun olin vielä bussin takana. Sen verran tosiaan liikennettä yritän seurata, että tuollailta tilanteilta välttyisin.

En oikeasti tiedä miten tossa sitten pyöräilijän pitäisi toimia. Jäädä ennen pysäkkiä parkkiin ja odottaa, että se bussi lähtee liikkeelle? En siis oikeasti tiedä, kun en ajokorttia omista. Kuitenkin ajoin lähellä keskiviivaa (joo, varmaan sillä on joku hienompi nimi), koska tuollaisissa kohdissa se on usein turvallisempaa.

Niin, ja se ei ollut sellainen "bussilevike", vaan se pelkkä bussitolppa. Eli siinä ei ole sitä siirtymäaluetta, jolla se bussi pikkuhiljaa tulee ajotielle - tuolloinhan on helppo antaa tilaa. Mutta nyt tuli todella jyrkässä kulmassa suoraan eteen.

Todennäköisesti hän ei peilistä katsoessaan huomannut sinua koska olit jo niin lähellä. Sitten vaan vilkku päälle ja kun ei autoja ole kohdalla, niin tielle vaan. Todennäköisesti bussikuski on säikähtänyt yhtä lailla kuin sinäkin. Ei ne tahallaan vaaratilanteita aiheuta. Yleensä siihen on varsin järkeenkäypä selitys. Ylipäänsä aina tulisi kaikkien kaksipyöräisillä tai jalkaisin kulkevien käyttää ylimääräistä varovaisuutta, koska se havaitseminen ei ole niin helppoa. Suosittelen bussin ohittamista äärimmäisen rauhallisella vauhdilla, että pystyt tekemään kymmenen sentin pituisen jarrutuksen niin tarvittaessa. Heikomman on parempi olla varuillaan ravintoketjun huipulla olevien kanssa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Siinäkin tilanteessa, että olen käytännössä jo bussin etuosan kohdalla, enkä voi esim. vilkkua nähdä? Ei nimittäin vilkuttanut 2s aiemmin, kun olin vielä bussin takana. Sen verran tosiaan liikennettä yritän seurata, että tuollailta tilanteilta välttyisin...

En missään nimessä syyttänyt sinua vaan muistutin linja-autojen oikeuksista. Autolla ajaessani usein hiljennän bussipysäkillä olevan bussin takana, koska en halua maksaa pelkääjän puolen ovea omistani.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Pyöräilijänkin kannattaa muistaa, että linja-auto kaupunkialueella (alle 60km/h nopeusrajoitus) saa tulla pysäkiltä tuolla tyylillä liikenteen sekaan. Siinä ei välttämättä pyöräilijää huomaa, kun ei tarvitse autoistakaan välittää.
Ei saa tulla noin.

Erityistä varovaisutta pitää noudattaa ja käyttää suuntamerkkiä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei saa tulla noin.

Erityistä varovaisutta pitää noudattaa ja käyttää suuntamerkkiä.

Ei tietenkää saa tulla, mutta nopealla vilkaisulla bussikuski ei välttämättä pyöräilijää huomaa ja tästä syystä olisin pyöräilijänä erittäin varovainen. En siis tarkoittanut, että bussi saisi jyrätä pyöräilijän yli.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
En missään nimessä syyttänyt sinua vaan muistutin linja-autojen oikeuksista. Autolla ajaessani usein hiljennän bussipysäkillä olevan bussin akana, koska en halua maksaa pelkääjän puolen ovea omistani.
En ajatellutkaan, että olisit syyttänyt. Nytkin toimin mielestäni oikein tuossa tilanteessa; Menin hitaasti ja ihan oman kaistani vasemmassa laidassa (sinne siis siirryin, kun näin että linja-auto on pyskillä - jotta se minut näkisi). Jos olisin ajanut täyttä vauhtia keskellä tietä, niin olisi voinut käydä pahemmin. Nythän ei siis käynyt oikeastaan sen kummempaa, kun että säikähdin ja Jatkoajan palvelin täyttyi vähän lisää.

Niin, ehkä se suurin vitututus johtuu lopulta siitä, että ainakaan tässä pikkukaupungissa ei ole ajateltu yhtään pyöräilijöitä kaupunkisuunnittelussa. Jalkakäytävällä ei keskusta-alueella saa ajaa (ei kyllä voisikaan, kapeat tiet ja korkeat reunukset). Sitten pitää mennä autojen seassa ja ihan suoraan sanottuna aika harva autoilija väistää, vaikka minulla olisi etuajo-oikeus. Sieltä tullaan kolmion takaa ja parkkipaikoilta. Tasa-arvoisessa risteyksessä hyvin harvoin se vasemmalta tuleva pyöräilijää väistää.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Kappas, oikea ketjukin kyseessä. Bussikuskien tapa hyökätä pysäkiltä normaalien ihmisten sekaan liikenteeseen sen enempää varomatta (tai muuten vaan vittuillakseen autoilijoille) on saanut minut käymään yhden miehen sotaa kaikkia dösiä vastaan. En ikinä anna dösälle tilaa tai tietä, kiihdytän aina niin, että pääsen pysäkillä vaanivan dösän rinnalle ennen kuin se kerkeää liikahtaa ja lopulta, kun olen päässyt paskiaisen edelle, kaikki kiire loppuu siihen. Päästän jalankulkijat tien yli vaikka vähän kauempaakin, ajelen tasan rajoitusten mukaan jne.

En oikein itsekään osaa sanoa, miksi dösät vituttavat minua niin perkeleesti, mutta sen tiedän että kaupunkiin ne eivät kuulu, eivät ainakaan päiväsaikaan. Ne tukkivat tiet, jotka vieläpä on usein suunniteltu niin, ettei pysähtyvästä penteleestä mahdu ohi, ne ovat lähes aina puolityhjiä, niille varatuilla kaistoilla ei saa ajaa, vaikka bussia ei olisi näköpiirissä ja sitten on se kaikkein vittumaisin perseen näyttö autoilijoille: liikennevalo-ohjaus. Nykyään dösiin on alettu ilmeisesti asentaa laitteita, jotka ilmoittavat liikennevaloille olevansa lähestymässä, mikä tilanne saa aikaan nopean värin vaihtumisen julkisen kulkuneuvon eduksi. Näin käy, vaikka dösä tulisi risteykseen hiljaiselta pikkutieltä isommalle ja ruuhkaisemmalle tielle. Vittu miten naurettavaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kappas, oikea ketjukin kyseessä. Bussikuskien tapa hyökätä pysäkiltä normaalien ihmisten sekaan liikenteeseen sen enempää varomatta (tai muuten vaan vittuillakseen autoilijoille) on saanut minut käymään yhden miehen sotaa kaikkia dösiä vastaan. En ikinä anna dösälle tilaa tai tietä, kiihdytän aina niin, että pääsen pysäkillä vaanivan dösän rinnalle ennen kuin se kerkeää liikahtaa...

Toivottavasti kasko on kunnossa.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Ei tietenkää saa tulla, mutta nopealla vilkaisulla bussikuski ei välttämättä pyöräilijää huomaa ja tästä syystä olisin pyöräilijänä erittäin varovainen. En siis tarkoittanut, että bussi saisi jyrätä pyöräilijän yli.
Annoit ymmärtää, että dösillä jokin jumalallinen oikeus lähteä pysäkiltä aivan miten huvittaa ja koko maailman pitää väistää sillä hetkellä. Asiahan ei ole näin.

Jos ohitat pysäkillä olevaa bussia, joka kääntää eteesi tai kylkeesi, niin syyllinen kolariin on bussin ratin ja penkin välissä. Ei tietenkään paljon lohduta, jos pyöräilykypärän verhoama pää jää takapyörien alle.

Edit. Minua vituttaa ne jarrun päällä seisojat, jotka näkevät bussin pysäkillä ja rupeavat sitä väistämään. Niin kauan kuin vilkku ei pala, niin ei väistetä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Annoit ymmärtää, että dösillä jokin jumalallinen oikeus lähteä pysäkiltä aivan miten huvittaa ja koko maailman pitää väistää sillä hetkellä. Asiahan ei ole näin.

Jos ohitat pysäkillä olevaa bussia, joka kääntää eteesi tai kylkeesi, niin syyllinen kolariin on bussin ratin ja penkin välissä. Ei tietenkään paljon lohduta, jos pyöräilykypärän verhoama pää jää takapyörien alle.

En tiedä ihan tarkkaan miten kyseinen liikkennesääntö menee, mutta käsittääkseni bussit saavat tulla kaupunkialueella liikenteen sekaan suuntamerkkiä näyttämällä, muun liikenteen pitää väistää. En tiedä onko tämä jumalallinen oikeus, mutta itse olen hereillä pysäkillä olevien bussien kohdalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös