Voi peeveli. Viikko sitten vein Lumia 925:n huoltoon, syynä kameran valotuksen jumittuminen yhteen arvoon ja valkotasapainon totaaliripuli. Puhelin tuli huollosta tänään ja huoltoliike ilmotti: "kaikki oli ok, ei havaittuja vikoja". Onneksi oli sama kaveri Gigantin huollossa kuin puhelimen viedessänikin ja hänkin ihmetteli, miksei huoltotoimenpiteitä tehty. Kamera temppuili jatkuvasti ja huoltoon lähtiessään lähetteeseen kirjattiin: "saattaa korjautua hetkellisesti uudestaan käynnistettäessä".
Mutta ei.
Noh, otin puhelimen ja mietin, että saahan sen vietyä sitten uudestaa huoltoon, jos kamera alkaa taas temppuilemaan. Kotona sitten huomasin, että näyttöön oli tullut muutama naarmu huollon aikana. Ei onneksi haittaa käyttöä mitenkään, mutta tietystä kulmasta kun valo näytölle osuu, naarmut näkyvät. No, kapulan kanssa takas Giganttiin, josta sain 30e lahjakortin hyvitykseksi. Huollon asiakaspalvelija sanoi, että jos lähettää huoltoon vielä, joutuu todennäkösesti maksumieheksi, koska ei voi todistaa mitenkään, etteikö naarmuja ollut jo enne huoltoon viemistä.
Vituttaa tässä eniten se, että kuluttaja on melko huonossa asemassa. Ainoa tapa miten tuo haitta korvattaisi kokonaan, olisi se, että lähetteeseen olisi kirjattu: "puhelin on muuten virheettömässä kunnossa", varmaankin. Perkele.
Huoltopaperissa oli toki, että näyttö on ok, mutta näytöllä tarkoitetaan vain sitä, että kosketusnäyttö toimii, eikä huomioida sen fyysistä rakennetta tai ulkonäköä.
Olisi itse pitänyt huoltoon viedessä tajuta sanoa, että puhelin on täydellisessä kunnossa, lukuunottamatta kameraa (joka toimii todennäköisesti taas hetken), mutta kyllä tässä vähän silmään kustu olo on. Jos haluaisin korjata huoltoliikkeen/Gigantin aiheuttaman haitan, maksaisi se kolminumeroisen summan. Se on paljon viasta, jonka on aiheuttanut minulle viallisen tuotteen myynyt/sitä huoltanut yritys.
En tiedä kuinka oikeaan ketjuun tämä nyt tuli, mutta jokatapauksessa, nyt vituttaa.