Tänään piti hakea HSL:n matkakortille opiskelija-alennus yhteispalvelupisteeltä. Noh, saavuin ensin n. 17:30 Sellon kirjaston yhteispalvelupisteelle. Odotusnumeromaasinan viereisellä pöydällä oli iso läjä valmiiksi tulostettuja odotusnumeroita. Ihmettelin tätä hieman, mutta asiaa sen suuremmin miettimättä nappasin pienimmän odotusnumeron (taisi ollu joku 365). Katsoin odotusnumeroiden olevan 290:n hujakoilla, ja istuin vittuuntuneena odottamaan; onneksi oli kännykkä viihdykkeenä. Kun numerot olivat päässeet yli 320:n, huomasin jotain outoa: odotusnumerot hyppäsivät yhtäkkiä yli neljäänsataan. Kelasin, että mitä vittua ja tajusin että piti mennä hakemaan uusi odotusnumero. Masiinan luokse olikin kerääntynyt iso joukko ihmisiä. Masiinan ylle oltiin laitettu lappu: "Yhteispalvelupiste suljettu" vaikka sulkemisaika on 19:00 (niinkuin tällä lapulla lukikin) kellon ollessa vasta 17:50. Siinä vitutuksessa ei oikein huvittanut jäädä kyselemään, että mistä on kyse. Katsoin, että Tapiolassa on myös yhteispalvelupiste, joka on seitsemään asti auki. Katsoin nopeimman bussin sinne, johon jouduinkin sitten juoksemaan pää kolmantena jalkana. Onneksi kyseessä oli linja-550 ja pystyin menemään pummilla. Saavuin lopulta Tapiolaan n. 18:15 ja kun olin kävelemässä yhteispalvelupisteelle, en löytänyt alennuksen saantiin tarvittavaa koulustani saatua asiakirjaa mistään. Olen huolimaton ihminen, mutta olen melko varma, että laitoin sen takataskuuni. Tuolla kyseisellä hetkellä ei ollut kaukana, etteikö olisi tullut ruumiita. Noh, maitojunalla sitten takaisin (jälleen 550:lla) ja kävin Sellon yhteispalvelupisteeltä katsomassa olisiko paperini jäänyt sinne. Ei tietenkään. Eikä siinä vielä kaikki: Sellon yhteispalvelupiste oltiin avattu uudestaan. (klo. 18:45) Olisi pitänyt jäädä kyselemään, että mistä oli kyse sillon aiemmin. En löytänyt kadonnut asiakirjaakaan kotoa, joten tod. näk. tippunut jonnekin. Vitutus on kova ja toivon mukaan kun huomenna yritän tätä samaa simppeliä toimenpidettä, niin vastaavanlaisilta komplikaatioilta vältytään. On se rankkaa.