Vitutusketju

  • 10 589 854
  • 56 164

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Vituttaa päänsärky. Tekisi mieli mennä nukkumaan ja nukkua aamuun asti, mutta ei se onnistu.
 

ace

Jäsen
Ihan arvauksena sanoisin, että kannattaa keskittyä isommissa kaupungeissa eläviin naisiin, joilla on jo esim. aikaa vievä työ tai harrastus. Todennäköisyys ei lapsia haluavan naisen löytämiselle voi olla suurempi kuin pienissä kaupungeissa. Lisäksi korkeastikoulutetuilla on ainakin keskimäärin vähemmän lapsia kuin muilla.

Yli kymmenen vuotta Hes... eikun Stadissa asuneena olen huomannut, että aika vaikeaa se on täälläkin. Tai sitten liikun vain väärissä piireissä. Totta puhuen en edes usko että asuinkaupunki siihen sen enempää vaikuttaa, mutta tuo koulutus-/ura pointti pitää varmasti paikkansa. Eli hakusassa olisi siis lapseton/ei lapsia edes haluava, korkeasti koulutettu ja hyvätuloinen nainen. Hyvännäköinenkin saa olla. =D

Ei taida tälläiselle metalliketju/pukinpartaäijälle sellaista helpolla löytyä.

En ole erityisemmin seurannut TQoFE:n viestihistoriaa, mutta hieman tuo sampion hyökkäys ihmetyttää. Ainakaan tässä nyt käynnissä olevassa keskustelussa en huomannut minkäänlaista korostusta lapsien inhoamisesta, tai muustakaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En ole erityisemmin seurannut TQoFE:n viestihistoriaa, mutta hieman tuo sampion hyökkäys ihmetyttää. Ainakaan tässä nyt käynnissä olevassa keskustelussa en huomannut minkäänlaista korostusta lapsien inhoamisesta, tai muustakaan.
Nyt pitäisi enää tietää, missä vaiheessa minä olen hyökännyt?

Vai onko oikeasti niin, että te lapsettomat koette jokaisen poikkipuoleisen kannanoton jotenkin henkilökohtaisena hyökkäyksenä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En minä muiden onnellisuuksista tiedä, mutta sen tiedä, mitä lapsi tuo elämään ja mitä ei. Vastaavasti pystyn vertaamaan sitä elämään lapsettomana, joka oli myös ihan hauskaa.

Mutta muista se että sinä pystyt vertaamaan sitä vain omalta kohdaltasi. Se mitä lapset tuovat sinun elämääsi ei välttämättä toimi samalla tavalla jonkun toisen kohdalla, ja tietenkin toimii myös toisinpäin. Lapsia kun on erilaisia, ja on myös erilaisia vanhempia.

Mutta joka tapauksessa, jokainen itse on paras tekemään sen päätöksen haluaako lapsia vai ei, ja se pitää jokaisen vaan hyväksyä eikä yrittää painostaa muita siihen mikä itselle sopii. Aina on parempi ratkaisu jättää ne lapset tekemättä jos tuntuu siltä että sellainen elämä ei tunnu omalta, tässä maailmassa on jo ihan tarpeeksi ihmisiä jotka voivat pahoin. Se jos mikä on epäitsekäs ratkaisu vaikka tuollaisen päätöksen tekeviä usein itsekkäiksi haukutaan.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
En ole erityisemmin seurannut TQoFE:n viestihistoriaa, mutta hieman tuo sampion hyökkäys ihmetyttää. Ainakaan tässä nyt käynnissä olevassa keskustelussa en huomannut minkäänlaista korostusta lapsien inhoamisesta, tai muustakaan.

Ne tulee jostain vanhasta muistista noi sampion kommentit, tää sama vääntö käydään tasaisin väliajoin läpi täällä, ja en edes uskalla arvata kuinka mones kerta sampiolla on menossa tällä kertaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mutta muista se että sinä pystyt vertaamaan sitä vain omalta kohdaltasi. Se mitä lapset tuovat sinun elämääsi ei välttämättä toimi samalla tavalla jonkun toisen kohdalla...
Kyllä, varmuudella voin asiasta puhua vain omalla kohdallani, tosin siinäkin on tasan toinen puoli enemmän kuin lapsettomalla. Lisäksi näppituntumalla suurin osa vanhemmista tukee mun pointtiani, ja myös heillä on kokemusta molemmista elämäntavoista. Kuten mainitsin, en ollut mitenkään sujut lapsien kanssa sinkkuna, mutta nyt niitä ymmärtää hyvin eri tavoin ja tajuaa, mitä kaikkea mahtavaa muksut elämään tuovat. Mutta painotan, että tasan tarkkaan jokainen saa olla niitä hankkimatta. Perusteluiksi riittää ihan vain se, että ei niitä halua. Turha lähteä pseudoilemaan sen enempää, yleensä niillä vain loukkaa vanhempaa ehkä tarkoittamattaankin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ne tulee jostain vanhasta muistista noi sampion kommentit, tää sama vääntö käydään tasaisin väliajoin läpi täällä, ja en edes uskalla arvata kuinka mones kerta sampiolla on menossa tällä kertaa.
Uskalsit kuitenkin tulla pätemään paikalle. Sipsejä ja poppareita, hohhohhoo...

Jos sulla jotain asiaa on, niin ole hyvä vain.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vituttaa tuo teidän keskustelunne. Lapset on paskoja, vanhemmat on paskoja, paskaa kaikki, pitäkää paskanne.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
SIPSEJÄ JA POPPAREITA!!!

Kai se on jostain haettava sisältöä elämään, kun neljättä päivää mököttää sisällä. Kyllä, olen lukenut kirjaa ja katsellut telkkua. Laittanut pyykkiä ja ruokaa. Silti.

Haistakaa paska.

LIMUA JA VAPPUHUISKIA!!!
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Uskalsit kuitenkin tulla pätemään paikalle. Sipsejä ja poppareita, hohhohhoo...

Jos sulla jotain asiaa on, niin ole hyvä vain.

Ei mulla mitään asiaa ole, kunhan vastasin kysymykseen joka esitettiin. Ihmettelyketjun kamaa tosin olisi se, että miten sä jaksat vuodesta toiseen kiskoa herneet nenään siitä, jos joku ilmoittaa ettei halua lapsia?
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siinä vaiheessa kun ihmisen kanssa voi keskustella kuten aikuisen kanssa. Näin siis omalta kohdaltani. En osaa enkä oikeastaan edes välitä osata ihastella lapsen piirtämiä tikku-ukkoja tai vastailla lasten kysymyksiin tai leikkiä niiden kanssa.

(Jos ystävän lapsi tulee piirustustaan esittelemään, voin kyllä kohteliaasti kehua, että onpa hieno, mutta uskon ystävien lastenkin huomaavan, ettei se sydämestä tule enkä jaksa asiasta innostua.)
Muuten en ota kantaa suuntaan tai toiseen ja minulle on todellakin aivan sama haluaako joku lapsia tai ei sillä sehän on jokaisen täysin oma asia, mutta uskallan väittää että tuossa on yksi asia, asenne ja mielipide joka muuttuu aika merkittävästi sen myötä jos sattuukin saamaan omia lapsia. Siinä on kuitenkin se ratkaiseva ero ystävän lapsen ja oman vastaavan välillä, joka ainakin valtaosan kohdalla muuttaa asetelmia ratkaisevasti.

Voin ainakin melkein vakuuttaa, että se lapsen piirustusten katseleminen, hänen tekemisiensä ja ajattelun kehittymisen seuraaminen ja muutenkin yhdessä notkuminen on aivan erilaista riippuen siitä, onko se lapsi ystävän skidi tai vaihoehtoisesti oma lapsi.

Mutta kuten sanoin, vaikka olen tätä mieltä en ollenkaan tuomitse sitä jos ei halua lapsia. Uskallan kuitenkin väittää, että vaikka olisi lähtökohdiltaan ihminen joka ei lapsia halua ja niiden kanssa välitä olla tekemisissä, tulee ajatusmaailma todennäköisesti muuttumaan kun kyseessä on oma eikä jonkun läheisen tai tutun lapsi. Kummasti se rooli siinä leikkimisessä ja yhteisessä tekemisessä automaattisesti muuttuu, kun onkin yhtäkkiä sen piirustuksia näytille raahaavan taaperon isä tai äiti.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei mulla mitään asiaa ole, kunhan vastasin kysymykseen joka esitettiin. Ihmettelyketjun kamaa tosin olisi se, että miten sä jaksat vuodesta toiseen kiskoa herneet nenään siitä, jos joku ilmoittaa ettei halua lapsia?
Jos lukisit ajatuksella viestejä, etkä muodostaisi mielipidettä mielikuvasi perusteella, olisit varmasti huomannut, että tälläkään kertaa en ole vetänyt hernettä nenään siitä, että joku ei halua lapsia. Siitä ei ole nyt eikä aiemminkaan kyse. Kyse on vain ja ainoastaan huonoista perusteluista. Olen yrittänyt alleviivata nimenomaan sitä, että jokainen saa lapsia hommata tai olla hommaamatta aivan vapaasti.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jos lukisit ajatuksella viestejä, etkä muodostaisi mielipidettä mielikuvasi perusteella, olisit varmasti huomannut, että tälläkään kertaa en ole vetänyt hernettä nenään siitä, että joku ei halua lapsia. Siitä ei ole nyt eikä aiemminkaan kyse. Kyse on vain ja ainoastaan huonoista perusteluista. Olen yrittänyt alleviivata nimenomaan sitä, että jokainen saa lapsia hommata tai olla hommaamatta aivan vapaasti.

Ah, sori. Ihmettelen siis miksi sä jaksat vuodesta toiseen vetää herneet nenään siitä että ihmiset perustelee huonosti haluttomuutensa hankkia lapsia. Vääntö on kuitenkin joka kerta yhtä hedelmätöntä ja turhaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ah, sori. Ihmettelen siis miksi sä jaksat vuodesta toiseen vetää herneet nenään siitä että ihmiset perustelee huonosti haluttomuutensa hankkia lapsia. Vääntö on kuitenkin joka kerta yhtä hedelmätöntä ja turhaa.
Voi olla sivustaseuraajalle. Sipsejä ja poppareita vaan. Tanssipari ei vain aina ole sama, joten on siinä silloin ihan pointtinsa. Tämä nyt ei TQkdks:n kanssa ole kuin about kolmas kerta. Edellinen päättyi tytön itkuporkuihin, joten ajattelin tarttua syöttiin, kun hän sitä niin selkeästi tarjoili.

Miksi muuten pitäisi vaieta paskojen asioiden edessä. Tämä ei ole viittaus TQoFE:en (rasittava kirjoittaa tuota), vaan ihan yleisesti. Olen oman elämäni Gandhi ja Mandela. Epäkohtiin ON puututtava. Suolamarssille, poijjaat!
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Aika mustavalkoista tehdä lapsen rakkaudesta ikäänkuin pakotettua, kuten tuossa jälkimmäisessä virkkeessä ilmeisesti pyörittelet. En nyt ihan osta sitä noin.

Lapsi ei tapaa vanhempaansa synnytyssalissa ja ala rakastaa siksi, millainen ihminen vanhempi on.

Lapsen kanssa voi keskustella monesta asiasta kuten aikuisten kanssa. Toki riippuu hiukan iästä, mutta on aika ylimielistä asennoitua esim. nelivuotiaaseen siten, ettei se kuitenkaan mitään tajua.

Lapselle voi puhua kuten aikuiselle, mutta lapsen tapa nähdä ja kokea maailma on kuitenkin vielä sen verran erilainen kuin aikuisella, että keskustelu nelivuotiaan kanssa ei mitenkään voi olla samanlaista kuin aikuisen kanssa. Mahdolliset keskustelunaiheetkin ovat huomattavasti rajatummat, ja lapsilla ja minulla harvemmin on samoja mielenkiinnon kohteita.

Voin ainakin melkein vakuuttaa, että se lapsen piirustusten katseleminen, hänen tekemisiensä ja ajattelun kehittymisen seuraaminen ja muutenkin yhdessä notkuminen on aivan erilaista riippuen siitä, onko se lapsi ystävän skidi tai vaihoehtoisesti oma lapsi.

Aivan varmasti on, en muuta väitäkään. Mutta koska en pidä lapsista, en aio edes kokeilla, pitäisinkö enemmän itse synnyttämistäni lapsista.

Kyse on vain ja ainoastaan huonoista perusteluista. Olen yrittänyt alleviivata nimenomaan sitä, että jokainen saa lapsia hommata tai olla hommaamatta aivan vapaasti.

Kukahan sinä olet päättämään, mikä on kenellekin hyvä tai huono perustelu hankkia tai olla hankkimatta lapsia? Kuten nimimerkki -OO- tuossa jo ehti sanomaan, sinä et perheellisyydestäsi huolimatta voi mitenkäään tietää, mitä positiivista tai negatiivista lapset toisivat jonkun muun kuin SINUN elämään.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Mitä vittua täällä on ollut jo kuusi minuuttia hiljaista! Just avasin oluen ja popparit paukkuu kattilassa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Lapsi ei tapaa vanhempaansa synnytyssalissa ja ala rakastaa siksi, millainen ihminen vanhempi on.
Ok, sovitaan sitten niin. Lähestyt asiaa vain romanttisen/eroottisen rakkauden kautta, joten ei tästä sen enempää.

Lapselle voi puhua kuten aikuiselle, mutta lapsen tapa nähdä ja kokea maailma on kuitenkin vielä sen verran erilainen kuin aikuisella, että keskustelu nelivuotiaan kanssa ei mitenkään voi olla samanlaista kuin aikuisen kanssa. Mahdolliset keskustelunaiheetkin ovat huomattavasti rajatummat, ja lapsilla ja minulla harvemmin on samoja mielenkiinnon kohteita.
Joo, en meinaa, että sun pitäisi alkaa pidempiaikaista keskustelua vääntää muksujen kanssa. En minäkään vieraiden kanssa. Enemmän hain sitä suhtautumista lapsiin, kun ilmeisesti niitä kavereillasikin on. Niihin voi suhtautua kuten ihmisiin. Ei tarvitse osata lässyttää sen enempää.

Kukahan sinä olet päättämään, mikä on kenellekin hyvä tai huono perustelu hankkia tai olla hankkimatta lapsia? Kuten nimimerkki -OO- tuossa jo ehti sanomaan, sinä et perheellisyydestäsi huolimatta voi mitenkäään tietää, mitä positiivista tai negatiivista lapset toisivat jonkun muun kuin SINUN elämään.
Aikalisä nyt tähän. Sinä perustelit päin persettä esim. sen, ettei lapset tuo mitään sellaista, mitä sinä et kaipaa. Minä vastasin, että tuo, esim. pyyteetöntä rakkautta. Sen sijaan en ole rajannut oikeuttasi olla hankkimatta muksuja, sanoin pikemminkin, ettei sitä tarvitse edes sen kummemmin perustella. Melkeimpä parempi niin, koska kehittelemällä erinäisiä syitä lopulta vain herkästi loukkaa lapsellista tahtomattaankin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mikä se hyvä perustelu sitten on?
Miksi elämänvalintojaan tarvitsisi erityisesti perustella? Turha lapsettomuuden taustaksi on kehitellä mitään pseudoilevia syitä jostain sellaisesta, mistä ei mitään tiedä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miksi elämänvalintojaan tarvitsisi erityisesti perustella?

Ei tarvitsekaan, mutta jos joku haluaa niin tehdä niin miksi dumata ne "huonoiksi perusteluiksi"? Minun mielestäni tämä on sellainen asia jossa ei ole huonoja tai hyviä perusteluja koska jokainen näkee ja kokee asiat omalla tavallaan.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Ok, sovitaan sitten niin. Lähestyt asiaa vain romanttisen/eroottisen rakkauden kautta, joten ei tästä sen enempää.

Enhän. Rakastan myös läheisimpiä ystäviäni, enkä suinkaan romanttisella tai eroottisella tavalla. Mutta heitä olen myös itse valinnut rakastaa, samoin kuin he minua - ei siksi, että jompi kumpi osapuoli olisi synnyttänyt toisen.

Joo, en meinaa, että sun pitäisi alkaa pidempiaikaista keskustelua vääntää muksujen kanssa. En minäkään vieraiden kanssa. Enemmän hain sitä suhtautumista lapsiin, kun ilmeisesti niitä kavereillasikin on. Niihin voi suhtautua kuten ihmisiin. Ei tarvitse osata lässyttää sen enempää.

Lässyttämisestä matkaa aikuisten väliseen keskusteluun on aika paljon ja väliin mahtuu kaikenlaista. Voin kohteliaisuudesta kysyä lapselta vaikka mikä kädessä olevan pehmolelun nimi on tai miten meni koulussa, mutta en ryhdy keskustelemaan (eri asia muuten kuin juttelu) jääkiekosta, politiikasta, ihmissuhteista, taloudesta tai viineistä. Sellaisista aiheista ja sellaisella tavalla, miten aikuisten kanssa keskustellaan.

Aikalisä nyt tähän. Sinä perustelit päin persettä esim. sen, ettei lapset tuo mitään sellaista, mitä sinä et kaipaa. Minä vastasin, että tuo, esim. pyyteetöntä rakkautta.

Johon minä vastasin, että en kaipaa rakkautta lapselta vaan sellaiselta, joka on valinnut rakastaa minua. Minä en perustellut "päin persettä", vaan omien ajatusteni mukaan, jotka nyt sattuvat olemaan erilaisia kuin sinun. Koitahan hyväksyä se.

Melkeimpä parempi niin, koska kehittelemällä erinäisiä syitä lopulta vain herkästi loukkaa lapsellista tahtomattaankin.

Miten ihmeessä perheellistä voi loukata se, että jollain muulla on OMAT syynsä olla ITSE hankkimatta lapsia? Ei kai (vapaaehtoisesti) lapsettomiakaan loukkaa se, että jollain perheellisellä on ollut OMAT syynsä lisääntyä? Ohhoh, aika paksua.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei tarvitsekaan, mutta jos joku haluaa niin tehdä niin miksi dumata ne "huonoiksi perusteluiksi"? Minun mielestäni tämä on sellainen asia jossa ei ole huonoja tai hyviä perusteluja koska jokainen näkee ja kokee asiat omalla tavallaan.
No jos puhuu paskaa, niin siinä mun raja menee. Ok, saa vaikka perustellakin, ei kai siinäkään mitään ole. Vaikkapa ettei halua muksuja, koska ne tuovat vastuuta ja haluaa elää mahdollisimman vapaasti. Ihan ok, mikäs siinä. Mutta sitten se, ettei lapset tuo mitään sellaista, mitä ei itse kaipaa. Drööt, väärin. Aivan varmasti tuo, mutta sitä vain ei lapseton tiedä, esim. pyyteetön rakkaus. Ja korrrrostan, että sen vuoksi ei kenenkään lapsia tarvitse tehdä, että tietäisi omakohtaisesti, mitä kaikkea ne tuovat mukanaan.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Mutta sitten se, ettei lapset tuo mitään sellaista, mitä ei itse kaipaa. Drööt, väärin. Aivan varmasti tuo, mutta sitä vain ei lapseton tiedä, esim. pyyteetön rakkaus.

Kerro toki, millainen viisasten kivi ja kristallipallo -kombo sinulla on, että voit varmaksi väittää yllä olevan pätevän ihan kaikkiin ihmisiin.

Tunnen muuten muutaman vanhemman (ihan normaaleja, päihteettömiä, työssäkäyviä, mt-ongelmattomia) jotka ovat sanoneet, etteivät välttämättä olisi hankkineet lapsia jos olisivat tienneet, millaista se todella on tai että elämä oli parempaa ennen lapsia.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No jos puhuu paskaa, niin siinä mun raja menee.

Silti suollat sitä koko ajan itse, anteeksi vaan! Edelleenkin sanon että se mikä pätee sinuun, ei päde välttämättä kaikkiin muihin ihmisiin, ja jos joku on jostain tällaisesta asiasta eri mieltä kanssasi ei tarkoita sitä että se olisi "paskapuhetta" tai että sinä olisit asiassa täysin ehdottomasti oikeassa. Jokainen näkee ja kokee asiat omalla tavallaan ja jokainen perustelu tällaisessa asiassa on ihan yhtä hyvä ja oikein vaikka sinä et olisikaan samaa mieltä.


EDIT: Ja sitäpaitsi, jos joku sanoo että lapset eivät tuo elämään mitään sellaista mitä kaipaisi niin se ei tee mielipiteestä "täyttä paskaa" vaikka tämä ei tietäisikään mitään paremmasta (olettaen siis että elämä lasten kanssa olisi parempaa kuin lapsettomana), jos tämä ihminen kokee että elämä lapsettomana on hänelle riittävän onnellista. Voihan se olla että lasten myötä tuo elämä muuttuisi vieläkin paremmaksi mutta eikö se riitä että on yleensäkin onnellinen ja tyytyväinen?

Esimerkiksi minä en voi sanoa varmaksi että toisiko lapset elämääni jotain sellaista joka muuttaisi elämäni vieläkin paremmaksi, mutta kun minä olen nykyiseen elämäntilanteeseeni tyytyväinen ja koen itseni pääosin onnelliseksi niin miksi en voisi sanoa että "lapset eivät tuo elämääni mitään sellaista mitä kaipaisin"? Voi olla että lapset toisivat elämääni jotain sellaista mitä en tietoisesti kaipaa ja huomaisin vasta sitten kun saisin lapsia, mutta miksi lähteä "kokeilemaan onneaan" koska varmuutta siitä ei ole ja toisaalta tiedän jo tässä vaiheessa että lasten myötä menettäisin myös monta sellaista asiaa joita arvostan omassa elämässäni hyvin korkealle.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös