No jos puhuu paskaa, niin siinä mun raja menee.
Silti suollat sitä koko ajan itse, anteeksi vaan! Edelleenkin sanon että se mikä pätee sinuun, ei päde välttämättä kaikkiin muihin ihmisiin, ja jos joku on jostain tällaisesta asiasta eri mieltä kanssasi ei tarkoita sitä että se olisi "paskapuhetta" tai että sinä olisit asiassa täysin ehdottomasti oikeassa. Jokainen näkee ja kokee asiat omalla tavallaan ja jokainen perustelu tällaisessa asiassa on ihan yhtä hyvä ja oikein vaikka sinä et olisikaan samaa mieltä.
EDIT: Ja sitäpaitsi, jos joku sanoo että lapset eivät tuo elämään mitään sellaista mitä kaipaisi niin se ei tee mielipiteestä "täyttä paskaa" vaikka tämä ei tietäisikään mitään paremmasta (olettaen siis että elämä lasten kanssa olisi parempaa kuin lapsettomana), jos tämä ihminen kokee että elämä lapsettomana on hänelle riittävän onnellista. Voihan se olla että lasten myötä tuo elämä muuttuisi vieläkin paremmaksi mutta eikö se riitä että on yleensäkin onnellinen ja tyytyväinen?
Esimerkiksi minä en voi sanoa varmaksi että toisiko lapset elämääni jotain sellaista joka muuttaisi elämäni vieläkin paremmaksi, mutta kun minä olen nykyiseen elämäntilanteeseeni tyytyväinen ja koen itseni pääosin onnelliseksi niin miksi en voisi sanoa että "lapset eivät tuo elämääni mitään sellaista mitä kaipaisin"? Voi olla että lapset toisivat elämääni jotain sellaista mitä en tietoisesti kaipaa ja huomaisin vasta sitten kun saisin lapsia, mutta miksi lähteä "kokeilemaan onneaan" koska varmuutta siitä ei ole ja toisaalta tiedän jo tässä vaiheessa että lasten myötä menettäisin myös monta sellaista asiaa joita arvostan omassa elämässäni hyvin korkealle.
Viimeksi muokattu: