Vitutusketju

  • 10 668 795
  • 56 216

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Ei nyt mikään maailmanloppu, mutta pientä vitutusta saa kuitenkin aikaan se että kun Citymarketista ostat jonkun viisi tuotetta jotka ovat plussatarjouksessa, voit olla varma että vähintään yksi tarjous jää kassalla huomioimatta. Eihän tuossa mitään muuten, mutta kun tuntuu tapahtuvan joka kauppareissulla. Tällä kertaa vitutuksen täydensi homeinen Pirkan tacokastike, jonka pilaantumisen huomasin vasta päästyäni kotiin. Huoh..
Miten tämä voi olla mahdollista? Plussakortti kun luetaan, niin alennukset tulevat automaattisesti. Tietysti joku on voinut unohtaa ohjelmoida sen tarjouksen sinne järjestelmään, mutta itselläni ei ole varmaan koskaan tapahtunut tuollaista huomiotta jättämistä. En kyllä aina tarkistakaan suurennuslasin kanssa metrin mittaista kuittia, mutta ymmärrykseni mukaan ne alennukset tulevat käytännössä aina.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Inhottavasti molempien silmien ulkoreunoissa on joku ihmeen rupi. En tiedä johtuuko allergiasta vai mistä, mutta aamuisin on aina rähmää silmissä ja niitä tulee hierottua. Suupielessäkin on joku haava. Viime viikolla kun nämä tuli, niin olin kyllä parina päivänä aika paljon ulkona tuulessa ja auringossa.
Matkailu avartaa, sanoi mies Tallinnan laivalla.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vituttaa kun Youtube ei vaan suostu toimimaan vaikka mitä kokeilisi. Monta päivää ollut jo käyttökelvoton ja kukaan ei näytä osaavan auttaa.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Kuuntelin aamulla helsinkiläistä (?) TV-kokkia MTV3:lla. "Nää on sellasiiiii hedelmiiii, joiden kanssa voi nauttia punaviiniiii."

Rasittava puhetyyli, kun i:tä pitää venyttää ja venyttää, ei puuttunut kuin se (etenkin miehillä) ärsyttävä loppukiekaisu lauseen loppuun.
 

Voittaja

Jäsen
Vituttaa kun otteluseurantaketjut on kuin joltain helvetin Futis Forumilta, yhtä luokatonta paskaa täynnä ja täysin lukukelvottomia.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Vituttaa kun otteluseurantaketjut on kuin joltain helvetin Futis Forumilta, yhtä luokatonta paskaa täynnä ja täysin lukukelvottomia.

Kannattaa pysyä poissa jos kiristää. Eiköhän tuloksen saa muualtakin selville...? Se ihmetyttää, että jengi roikkuu tuolla vaikka katsovat samalla matsia töllöstä. Sairasta.
 

Voittaja

Jäsen
Kannattaa pysyä poissa jos kiristää. Eiköhän tuloksen saa muualtakin selville...? .
Niin en tiedä kuka pitää tuota omana tulospalvelunaan, mutta olisihan se ihan kohtuullisen asiallista, jos edes joskus pystyisi jääkiekon keskustelupalstalta lukemaan jotain järkevää argumentointia jääkiekko-ottelusta. "OMG", "XXXX on vitun paska" jne. ei hirveästi aiheuta hurraa-huutoja. Tosin kyllähän tuo pitäisi tietää jo valmiiksi, eli itseäänhän tässä saa ihan rauhassa syyttää.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta minkä takia ei keskittyisi katsomaan sitä ottelua telkkarista? Ehkä niitä se matsi ei niin kovinkaan paljoa kiinnosta, tai sitten perssilmällä peliä katselevat. Muuta mä en keksi.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Mutta minkä takia ei keskittyisi katsomaan sitä ottelua telkkarista? Ehkä niitä se matsi ei niin kovinkaan paljoa kiinnosta, tai sitten perssilmällä peliä katselevat. Muuta mä en keksi.

Mulla on ainakin se, että ollessani yksin on ihan mukava lukea ja kirjoittaa kommentteja pelistä, olkootkin paskoja.

Tänään taas mulla oli pelin aikana seuraa, niin ei tullut mieleenkään alkaa mitään kirjoittelemaan.
Muiden puolesta en voi mitään sanoa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla on ainakin se, että ollessani yksin on ihan mukava lukea ja kirjoittaa kommentteja pelistä, olkootkin paskoja.
Mulla ainakin se vie liikaa keskittymistä siihen itse peliin. Enkä mä sen tilalle saa mitään kiksejä niistä otteluseurantaketjun lapsellisista jutuista. Parikin kertaa olen käynyt niitä lukemassa. Viimeksi varmaan kaksi vuotta sitten.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Otteluseurannan pointti itselleni on SM-Liigan kohdalla se, että KalPan vieraspeliä radiosta kuunnellessa tai joskus urpon netistä katsoessa on mukava samalla seurata kierroksen muiden matsien tapahtumia. Tuolta MM-kisaseurannasta olen pysynyt visusti poissa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Viime aikojen vitutuksen aihe on sama kuin usein ennenkin. Ohessa aiheesta toisaalle kirjoittamani pakinantapainen.


Kolmosketjun jätkät

Kuulostaako tutulta: "Vastustajan maalivahti oli kentän paras pelaaja." "Suomella oli laadukkaita maalipaikkoja, mutta sisään ei vaan saatu." "Tehottomuus vaivasi tällä kertaa."

Joka ikisessä arvoturnauksessa sama laulu, aina. Suomi ei saa kiekkoa maaliin. Jääkiekko on maalintekopeli, mutta meillä on joka kerta neljä kolmosketjua yrittämässä. Ei meillä ole oikeita maalintekijöitä. Elinaikanani Suomen maajoukkuepaitaa on kantanut tasan kaksi miestä, joita voi kutsua oikeiksi maalintekijöiksi; kaksi sellaista kaveria jotka osaavat toimittaa kiekon maaliin kovissakin otteluissa. Kaksi luontaista viimeistelijää. Jari Kurri ja Teemu Selänne.

Työmyyriä meillä on aina ollut, näitä pihlströmejä. Luistin liikkuu ja maisema vaihtuu, mutta kädet ovat puuta. Sitten on jannelahtia, jotka mätkivät limppua rysään SM-liigassa, mutta kansainvälisiin otteluihin näistä jätkistä ei ole. Mikä mättää? Harjoitellaanko enää maalintekoa? Jos joku junnu haluaa ampua kiekkoa maaliin, laittaako valmentaja sen luistelemaan kenttää ympäri, koska "peruskunto on kaiken a ja o"?

Sitten vielä kehdataan sanoa, että kun meillä ei ole oikein yksilötaitoa, niin on pelattava omilla vahvuuksilla, joukkueena. Miksei sitä yksilötaitoa ole? Onko suomalaisilla jotenkin lähtökohtaisesti huonommat kädet ja aivot kuin vaikkapa tsekeillä ja venäläisillä? Miksei yksilötaitoa harjoitella? Joukkueet kyllä voittavat, mutta yksilöt ratkaisevat.

Eivät nämä tulokset ole mikään ihme, kun ongelma on ihan helvetin syvällä. Ihan sama, kuin jos keihäänheittäjä harjoittelisi vain vauhdinottoa mutta ei itse heittämistä. Sanottaisiin, että on meillä ihan kova keihäsmaajoukkue kun ne ottaa vauhtia hyvin ja pakka pysyy kasassa... Jumalauta, kuka opettaisi suomalaiset jääkiekkoilijat tekemään maaleja? Vaikka olisi sata maalipaikkaa, niin mitä vitun väliä sillä on jos ei osata laittaa kiekkoa reppuun?!?!

Näissä kisoissa nähdään jälleen, että neljällä kolmosketjulla ei pärjää. Ei, vaikka ne olisivat miten hyviä kolmosketjuja. Tsekillä on Michalekia, Pavelecia, Jagria ja Eliasta. Venäjällä Kovalchukia ja niin edelleen. Kanadalla on aina puolen tusinaa jätkää, jotka osaavat laittaa kiekon rysään. Meillä on kolmosketjun jätkiä. Mikko Koivu ja Tuomo Ruutukin ovat, kaikella kunnioituksella, kolmosketjun jätkiä. Kapaset, Immoset sun muut - kolmosketjun jätkiä. Komarovin Leksa on sentään hyvä nelosketjun jätkä ja sinällään piristävä poikkeus.

Te pikkukakarat, jotka tätä ette lue: ampukaa. Laukokaa. Gretzky veti monta sataa kutia autotallin seinään pentuna joka ikinen päivä. Siis joka päivä, kesät talvet. Hänestä tuli maailman paras. Tehkää oikeasti muutakin kuin sitä mitä valmentaja käskee. Valmentaja ei ole aina oikeassa. Valmentaja on saanut jostain ylhäältä käskyn muokata joukkueellisen kolmosketjun jätkiä. Älkää alistuko siihen! Tehkää maaleja, paljon maaleja. Sitä Suomen lätkä tarvitsee. Kolmosketjun jätkiä meillä on jo seuraavan tuhannen vuoden tarpeiksi.
 

tutzba

Jäsen
Harjoitellaanko enää maalintekoa?

Loistava teksti. Haluaisin tähän yhteen kohtaan puuttua. Pelasin itse päälle 10 vuotta aikoinaan ja silloin suurimmat huudot kentällä tuli jos teki kiertoharjoituksen alun väärin, esim. lähdit väärään suuntaan tai syötit väärälle henkilölle. Koskaan ei huudettu jos laukaus oli huono. Paljon reenattiin lähtöjä keskialueelta kolmesta jonosta, en muista olivatko ne kolme-kakkosia vai kolme-ykkösiä, mutta kuitenkin. Silloinkin riehuttiin vain ja ainoastaan jos haku meni vähän vituilleen.

Nyt tuomarihommien kautta olen katsellut ties kuinka monet alkulämmittelyt ja silloin tällöin reenit. Maalinteon voisi tiivistää oikeastaan yhteen perinteiseen lausahdukseen: niin pelaat kuin harjoittelet. Alkulämmittelyissä junnut laukoo siniviivalta ja joka toinen kilisee plekseihin, joka toinen suoraa maalivahtia päin. Se ei kehitä maalivahtia eikä pelaajia, ja mitäs varten sitä alkulämmittelyä taas tehtiinkään? Sama homma reeneissä.

Pelaajilta puuttuu halu ja intohimo, eivät he jaksa innostua maaleista kun kyseessä on "vain" harjoitukset. Se on aika surullista. Jääkiekko on kuitenkin peli ja siinä pitäisi aina säilyttää tietty lapsellisuus. Minun puolestani maaleja voisi juhlia aina kuin ne olisivat seitsemännen matsin jatkoaikaosumia!
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Vituttaa Phillyn putoaminen suoraan neljässä Bostonille. Kandeis varmaan hankkia joku oikea veskari ensi kaudeksi.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Vituttaa kun otteluseurantaketjut on kuin joltain helvetin Futis Forumilta, yhtä luokatonta paskaa täynnä ja täysin lukukelvottomia.

Itellä tuli yhtenä yönä tälläinen fiilis, ei siel tosin ollu kuin yksi nimimerkki joka ei itse pelistä mitään puhunu. NHL- puolella pääsääntöisesti on kyllä ihan asiallinen meininki otteluseurannassa ja mukava siel on keskustella meneillä olevista peleistä. NHL- matseissa muutenki sen verran paljon mainoskatkoja et hyvin ehtii kirjoitella seuraamisen ohessa.
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Vituttaa ihmiset joiden sanavarastoon eivät kuulu sanat "Sopiiko sinulle..." ja "Voisitko...". Samoilla ihmisillä ilmenee usein myös taipumusta pitää muita ihmisiä objektiiveina joita voi komentaa/luvata ilmestymään paikkaan X tekemään asiaa Y naurettavalla/olemattomalla varoitusajalla. Perkele.
 

Ignoramus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden Pallo
Vituttaa katsella tuota Jukka Jalosta kun se aina ampuu plekseihin tai maalivahdin syliin maalipaikassa.
Aravirta pisti aina sisään noista paikoista.

Vituttaa oma, jatkuvasti lisääntyvä epäsosiaalisuus. Kun ei vaan kiinnosta nähdä ketään, eikä lähteä mihinkään. Mieluummin ryyppää yksin himassa. Toivottavasti menee ohi tämäkin vaihe.
 

Fingerpori

Jäsen
Suosikkijoukkue
kärpät
Pelin lopputuloksesta huolimatta vituttaa se käkikellomaan pillipiipari joka oli toisena päätuomarina jo kolmannessa Suomen ottelussa.
Saatanan suhari viheltelee laput silmillä. Eikö niille tuomareille kukaan kerro että vihelsitpä paskasti, skarppaa pullukka.
 

vetoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia, Bolts
Vituttaa tämä suomalaismedian tapa uutisoida NHL:n playoffseja MM-kisojen aikaan.

Hoopi Hänninen äsken YLE:n Urheiluruudussa: "Pekka Rinne ei vielä vapautunut Suomen käyttöön MM-kisoihin, sillä hänen edustamansa Nashville Predators voitti ottelusarjan 5. ottelun Vancouverin Canucksia vastaan. Voitot ovat Vancouverille nyt 2-3..." (sitaatti ei aivan sanatarkka, mutta suurinpiirtein noin se meni).

Siis Rinne ja Nashville pelaavat pääsystä NHL:n 4 parhaan jpukkoon ja Hoopi toivoo pahinta mahdollista menestystä... En ymmärrä.
 
Viimeksi muokattu:

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Vituttaa kun MM-kisoja seuraisi täällä jatkoajassakin ihan mielellään, mutta joka ikinen ketju täyttyy jostain Artyukhin-paskasta. Pelaa siellä nyt muitakin.

Pysytään sitten vaan NHL-puolella, perkele.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös