Aloitteleva opettaja joutuu valmistelemaan yhtä pitämäänsä tuntia saman verran eli 25 opetustunnin viikko vie 50 tuntia duunia. Siihen päälle kokeet sekä kaikenmaailman palaverit, joten ei tuo nyt ihan viidellä tunnilla kuittaannu. Muutama vuosi menee, ennen kuin homma alkaa rullata rutiinilla, jos saa vakipaikan. Ja kokeneellekin opettajalle voi kovia haasteita tuoda vaikea valvottava luokka. Mitä vierestä olen seurannut, voi nuo oppilashuollolliset asiat imeä aika tehokkaasti koulutetusta ja kokeneestakin opettajasta mehut. Aina kun ei kyse ole mistään retalejengistä, vaan voi olla, ettei edes valkokaulusorjia juuri kiinnosta jälkikasvunsa asiat, kun koulusta otetaan yhteyttä. Kaikenlaista.Vituttaa opettajat, jotka läpi vuoden vinkuvat kuinka rankkaa heillä on. Ei se, että tehtäisiin ainoastaan se viisi, kuusi tuntia päivässä opetustöitä mutta kun illalle vielä siirtyy kokeen korjauksia jne. jotka vievät pari tuntia. Eikä siis todellakaan joka päivä. Palkka taitaa olla keskimäärin noin 1900 euroa nettona ja kunnon lomat päälle.
Kokeilkaa 40 tunnin työviikkoja vaihtelevissa olosuhteissa tai vielä pervompaa yrittäjän duunia.
Arvon Vanha Len, minulla on hyvin palkattu puolipäivätyö ja pitkät lomat, mutta tuskin jaksaisit tätä työtä kovin pitkään.
Miten ihmeessä tämä liittyy siihen, että mua vituttaa opettajat jotka vinkuvat läpi vuoden kuinka rankkaa heillä on?
Muutenkin tässä on taas väärin näemmä vituttanut tämä asia. Meikäläistä ei vituta opettajat tai en ole opeille kade vaan vituttaa opettajat, jotka jatkuvasti vinkuvat kuinka rankkaa heidän työnsä on.
Jos kuulutte tällaisiin opettajiin niin sitten olen henkilökohtaisesti teitä loukannut tekstilläni.
Eli opettajat eivät saa vinkua kuinka raskasta heidän työnsä on, koska heillä on lyhyet työajat ja pitkät lomat??
Toki saa. Vituttaa vain se jatkuva piipitys asiasta tietyillä ihmisillä, jotka opettajina työskentelevät. Ei sen kummempaa.
Kaikki työnteko on ihan perseestä!
Hei, riita poikki: Kaikki työnteko on ihan perseestä!
Hei, riita poikki: Kaikki työnteko on ihan perseestä!
Eikä ole, mulla ainakin on pääosin ihan kivaa duunissa. Tapellaanko? ;)
Huomenna sulla vasta asiaa tähän ketjuun onkin, sillä olet todellakin menossa Giganttiin takuuasioissa...Ärsyttää huomenna lähteä roudaamaan konetta giganttiin. Kaipa saan uuden käteen, kyllä tuhannen euron koneen pitää perkele toimia heti ensiyrittämällä!
Huomenna sulla vasta asiaa tähän ketjuun onkin, sillä olet todellakin menossa Giganttiin takuuasioissa...
Vituttaa oma laiskuus ja siitä aiheutuva saamattomuus. Nämä edellä mainitut tuottaa tällä menolla mulle neljännen vuoden opiskeluihin. Jos joku sisäpiirissä todella näkis mun vehkeilyt niin ihan syystä voisi vetää lättyyn ja kertoa että kaikki on vain mun totaalisen saamattomuuden ja laiskuuden syytä. Itseaiheutettua kaikki.
Kurkku on aivan järkyttävän kipeä!
Vituttaa oma laiskuus ja siitä aiheutuva saamattomuus. Nämä edellä mainitut tuottaa tällä menolla mulle neljännen vuoden opiskeluihin. Jos joku sisäpiirissä todella näkis mun vehkeilyt niin ihan syystä voisi vetää lättyyn ja kertoa että kaikki on vain mun totaalisen saamattomuuden ja laiskuuden syytä. Itseaiheutettua kaikki.
Olen jo vuosikausia vedellyt silkan saamattomuuden ja laiskuuden voimilla. Toisinaan vähän oluttakin juonut vahvistaakseni uunoturhapuromaista menoani, vaikka ihan töitäkin teen saadakseni kaljarahaa. Mutta aika mukavasti on kaiken kaikkiaan mennyt.
Ens kaudella sitten...Mun suosikkijengit ei voita koskaan mitään.