Nyt täytyy tarkennuksen vuoksi kysyä, että siis; Jos olet töissä et saa työoloista/palkasta valittaa? On muuten aika hataraa logiikkaa tuollainen. Kyllähän jokainen joka töissä käy tahtoo kuitenkin työtään vastaavia oloja sekä palkkaa. Itse väitän, että lähes jokainen terve ihminen joka töitä haluaa tehdä niitä myös saa. Ei vain sovi olla kermainen perse, että jokainen tarjottu homma kelpaa. Ymmärrän toki ettei kukaan meistä mitä tahansa tee leipänsä eteen. Itse, en terveenä (eli epäterveenä) ihmisenä olen ilmeisesti sitten vaan tuurilla ja säälistä luovinut maailmassa ja työelämässä. Tosin koskaan ei ole tarvetta ollut mennä lakkoonkaan.
Jos mietitään tarkemmin lakkoilua niin eipähän isoissa tehtaissa taida ihan rivimiehet/naiset lakosta päättää. Eteenkään, kun on näin isosta lakosta kyse, kuin nyt. Yleensä tällaisissa tilanteissa mennään mukana ja tyhmähän sellainen olisi joka todennäköisesti tulevista eduista kieltäytyisi.
Ja ei se ruoka tule loppumaan. Ihmiset ymmärrettävästi ovat pelko takapuolessa tilanteesta. Uskallan kuitenkin väittää, ettei Suomesta ruoka lopu ja me tavalliset palleroiset nälkää nähdä tämän lakon takia.