Paremmissa ravintoloissa kyllä löytyy tiedusteltaessa vaihtoehtoja listan ulkopuolellakin. Ehkä et ole hommissa sellaisessa ja asenteesi perusteella onkin parempi niin.Vittu kun edes lukea ei osata, ja puhuminenkin tuottaa suuria vaikeuksia. Vitun idiootit, jos meillä olisi uuniperunoita tai muusia, se varmaan lukisi siellä listalla.
Paremmissa ravintoloissa kyllä löytyy tiedusteltaessa vaihtoehtoja listan ulkopuolellakin. Ehkä et ole hommissa sellaisessa ja asenteesi perusteella onkin parempi niin.
Ammattitaidottomuutta, mikä vituttaa myös (siis jos ymmärsin oikein että henkilökunta tuon tekee). Skideiltä saatan kysyä itseltään juomat, jos tuntuu että uskaltavat/haluavat ne itse kertoa. Yleensä sitten kerron vanhemmille mitä lapsille olisi tarjolla, ja jos haluavat jotain muuta, niin mitä annoksista voisi sopia myös lapsille. Toki vähän kersojen iästä riippuen. Monet todella nuoretkin lapset haluavat sen listan itselleen, ihan kai fiiliksen vuoksi.
Paremmissa ravintoloissa kyllä löytyy tiedusteltaessa vaihtoehtoja listan ulkopuolellakin. Ehkä et ole hommissa sellaisessa ja asenteesi perusteella onkin parempi niin.
Kannattaa kokeilla sitä ravintoladuunia ennenkuin aletaan dissaamaan. Varmasti paremmat raflat vaikka laittavat jonkun hakemaan suosikkipunaviiniäsi Alkosta jos sitä pyydät. Eri asia onko siinä mitään järkeä.
Vastauksestasi huokuu tyypillinen suomalainen asenne. Eli asiakas on aina väärässä ja saa hiljaisena ja nöyränä luopua rahoistaan tilatessaan vain sitä, mitä lista tarjoaa. Mitään muuta ei saa edes kysyä, koska se aiheuttaa vähän ylimääräistä työtä ja siten suunnatonta vitutusta ravintolatyöntekijöiden keskuudessa. Kannattaisiko henkilökunnankin miettiä muita kuin itseään, asiakkaathan heidän palkkansa maksavat.Myös siellä paremmissa ravintoloissa henkilökuntaa vituttaa ne asiakkaat, jotka haluavat jotain listan ulkopuolelta. Sitä varten ne listat ovat, että ruoat valitaan siitä. Kaikki ylimääräinen sähläys vaatii aikaa ja viivästyttää muidenkin asiakkaiden ruokien valmistumista. Kannattaa raflassakin taas miettiä muitakin kuin itseään. Kimmo Kuhdalta voi lainata peiliä ko. tilanteessa.
Kannattaa kokeilla sitä ravintoladuunia ennenkuin aletaan dissaamaan. Varmasti paremmat raflat vaikka laittavat jonkun hakemaan suosikkipunaviiniäsi Alkosta jos sitä pyydät. Eri asia onko siinä mitään järkeä.
En nyt puhu mistään ihme vaatimuksista vaan siitä, että esim annokseen saa ranskalaisten pottujen sijaan vaikka keitettyjä. Hyvä ravintola totetuttaa tällaiset pyynnöt ilman kulmakarvankohotteluja.
Ensimmäinen päivä avokonttorissa. Nyt on kiire päästä elämässä eteenpäin, koska tähän poteroon ei voi jäädä tuleen makaamaan.
En nyt puhu mistään ihme vaatimuksista vaan siitä, että esim annokseen saa ranskalaisten pottujen sijaan vaikka keitettyjä. Hyvä ravintola totetuttaa tällaiset pyynnöt ilman kulmakarvankohotteluja.
...Palstan tehotrolli voi sitten ravintola-alalla työskennelleenä antaa skyypäreiden juosta Alkossa hakemassa sitä ainoata oiketa viiniä. Mäkkärissä varmasti ko. herra tilaa hampurilaisen raejuustolla ilman suolakurkkua ja majoneesia. Meitä on moneen lähtöön.
Tuskin ketjuravintoloiden tarjoilijat näin toimisivat, mutta jos yksityinen pyörittää ravintolaa, hän voisi jopa toimia näin. Rahaa vastaan tietysti, se on nimittäin kauppa joka kannattaa ja asiakkaiden toiveiden toteuttaminen on hyvää kauppaa.
Tuli mieleen, että kun ravintolassa on viinilista ja asiakas haluaa lasillisen sellaista viiniä jota listalla ei ole...ja sitä lähdetään sitten hakemaan Alkosta. Miten menetellään lopun viinin kanssa, joka pulloon jää? Juodaanko henkilökunnan kanssa veks vai mitä? Entäpä jos hyvä palvelu kiertää viidakkorummun kautta ja kohta onkin paljon asiakkaita, jotka haluavat viiniä listan ohi...juostaanko sitten aina Alkossa?
Älä nyt viitsi. Kyse oli erityispyynnöistä, joita varmasti toteutetaan hyvää korvausta vastaan.
Tuo Vanhan Lenin pointti on se, mitä minulle terotettiin aikanaan, eli hyvä palvelu on velvollisuutemme ja mahdollisuuksien mukaan joustetaan, mutta periaatteessa mitään tehtäviin kuulumatonta ei pitäisi mennä tekemään juuri sen takia, että sitä ekstraan aletaan pitää kohta normina.
Paremmissa ravintoloissa kyllä löytyy tiedusteltaessa vaihtoehtoja listan ulkopuolellakin. Ehkä et ole hommissa sellaisessa ja asenteesi perusteella onkin parempi niin.
Ruokaravintoloilla on tuotteisiin nähden varsin hyvä kate ... yleismiesjantunen ... Ja itse olen ollut ravintola-alalla duunissa.
Kannattaisi asiakkaankin miettiä niitä muita asiakkaita. Tottakai sitä asiakasta palveltais vaikka kuinka perkeleen hyvin, jos olisi mahdollisuuksia. Parhaani teen aina, ja yritän toteuttaa toiveet parhaan mukaan, mutta jossain se raja tulee aina vastaan. Mulle sinänsä olis sama vaikka seisoisin koko illan saman pöydän ääressä keskustellen eri vaihtoehdoista, tai juoksisin ympäri kaupunkia etsien oikeita ruokatarvikkeita. Mulla on meinaan tuntipalkka. Mutta ne muut kaksikymmentä asiakasta saattaisi ottaa vähän nokkiinsa jos häviäisin vaikka puoleksi tunniksi ostoksille, ja voipi olla etteivät toiste meille tulisi. Sen takia meillä se kiire siellä töissä on, kun pitäisi kaikkia palvella vähän samaan tapaan. Toki aina tulee näitä muita parempia ihmisiä, joilla on kovempi kiire ja suuremmat tarpeet. Mä en vaan jotenkin osaa asettaa niitä muiden edelle.Alamummo kirjoitti:Kannattaisiko henkilökunnankin miettiä muita kuin itseään, asiakkaathan heidän palkkansa maksavat.
Ehkä kannattaisi ja eikä tarjoilijan työ varmaankaan mitään herkkua ole, ainakaan haastavien asiakkaiden kanssa. Mutta maksava asiakas ei lähde ravintolaan ajattelmaan muita kuin korkeintaan omia seuralaisiaan. Hänelläkin on saattanut olla paska päivä, ja haluaisi nyt sitten saada just sellaisen annoksen joka miellyttää. Kaikki eivät tuota osaa tai halua sanoa kohteliaasti, joten vituttaahan se, ymmärrettävästi. On sitten tarjoilijan omaa ammattitaitoa olla tuomatta käyrän jyrkkyysastetta esille ja hoitaa asia niin, että asiakkaalle jää lopulta hyvä mieli vaikkei kaikkia mielihaluja voidakaan toteuttaa. Nimimerkki Footless tekee ihan oikein kun purkaa vitutuksensa muilla tavoin kuin olemalla töykeä asiakkaille.Kannattaisi asiakkaankin miettiä niitä muita asiakkaita.
Mikä tuossa on väärin? Mimmi saa itsensä eduskuntaan, johon kuuluu tiettyjä luontaisetuja. Pitäisikö ne ottaa häneltä pois, jos tuo on jonkun mielestä epäreilua? Tämä eläke on kärpäsen pieru Saharassa verrattuna joidenkin johtajien hulppeisiin bonareihin. Jotka nekin muuten tulevat hyvän aseman mukana etuina.http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009102710495881_uu.shtml
Ja näin se homma toimii, voi vitun vittu!
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009102710495881_uu.shtml
Ja näin se homma toimii, voi vitun vittu!
Itse en ymmärrä mikä tässä vituttaa?