Vituttaa niin, ettei veri kierrä!

  • 2 893 163
  • 13 881

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Aiempaa tarkentaakseni, ei tosiaan kivulias hinta ole. Erityisryhmäläisen hinnalla saisin toverin mukaan, tässä lahjoja juoninkin toiseen suuntaan. Pistää vaan harkitsemaan katsomoa tarkemmin.

Tuo Koivu-mutuilukin heräsi mukavaan aikaan.

Ainiin, tämä oli vitutus-ketju. Pentele mun tuurilla tuo ole tulossa, prrrkl
 

Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siirretty huhuketjusta.

Vitun hyvä huhuketju täällä näköjään käynnissä hessut! Tämä koko TPS-osio on nykyään kasa paskaa, kun jokaiseen ketjuun spämmätään jotain idioottien muisteluita siitä miten joku joskus sanoi jotain väärin ja voi vittu kun Eskola pleksiä vaihtoi ja MIKS EI KÄÄRITÄ HIHOJA JA ALETA TÖIHIN!!! No paskaako tässä kun ei mitään tietoa ole kenelläkään mistään ja koronakin käynnissä.

Yleisellä tasolla samaa mieltä siitä, että keskustelu tuppaa täällä nykyään ajautumaan sivuraiteelle viestiketjusta riippumatta. Koska vastaukseni tulee käsittelemään tätä teemaa, kirjoitan sen huhuketjun sijasta tänne, koska aihe on ainakin itselleni vitutusketjun kamaa.

Se, mitä tällä palstalla näyttää nykyään tapahtuvan ketjussa kuin ketjussa on se, että itse aiheesta ehditään keskustella hyvässä lykyssä muutaman viestin verran ennen kuin joku alkaa kritisoida keskustelua liian negatiiviseksi tai muuten tavalla tai toisella paheksua keskustelun tasoa. Lopputuloksena on itse aiheesta keskustelemisen sijasta loputonta metakeskustelua, keskinäistä lällättelyä ja yleistä poteroihin kaivautumista. @Black Star kiteytti ilmiön erinomaisesti sanoihin aurajoki ja lokkilauma, joskin ongelma on paljon yksittäistä kirjoittajaa ja tämän saamia reaktioita laajempi.

Otetaan esimerkiksi vaikka TPS:n uutta urheilun johtoryhmää koskenut keskustelu. Uutinen Westerlundin, Uraman ja Koivun triumviraatista herätti luonnollisesti paljon reaktioita: myönteisiä, mutta myös varautuneempia. Viimeksi mainituissa pohdittiin mm. herrojen epäselvältä vaikuttanutta vastuunjakoa ja sitä, onko muutenkin kulukuurilla olevalla seuralla varaa näin laajaan urheilujohtoon. Mielestäni aivan perusteltuja ja asiallisia kysymyksiä varsinkin seuran lähihistoria huomioon ottaen. Sitten paikalle ratsasti @eki likanen ja heitti pöytään ajattoman klassikon:

Se olisi ihan sama mitä nimiä sieltä oltaisiin julkistettu tai millä tavalla, Jatkiksen erikoismiehet tietävät kyllä että perseelleen menee.

Kun nyt tuolla huhuketjussa kovaan ääneen väität palstan olevan nykyään sitä itseään, en malta olla kysymättä, että mikä on mielestäsi tällaisten kommenttien lisäarvo aiheesta käytävälle keskustelulle? Kun et selvästi ole tyytyväinen keskustelun tasoon, miten tällaiset viestit, joissa vain ilmaistaan halveksuntaa kommentoimatta mitenkään itse asiaa, siihen mielestäsi vaikuttavat - myönteisesti vai kielteisesti? Ja kuinka uskottavaa mielestäsi on kritisoida keskustelun tasoa, jos oma ulosantisi on tällaista?

Voisin ymmärtää lainatun kaltaiset ja vastaavat reaktiot, jos se väitetty liiallinen negatiivisuus olisi perusteltuiltaan tasoa näkemättä paskaa koska TPS. Mutta kun ei: samanlaisia kommentteja tulee riippumatta siitä, kuinka maltillista, asiallista ja perusteltua kritiikki on ollut. Tämä meininki alkaa muistuttaa jotain takavuosien Suoli 24 -palstaa, jossa keskustelu kääntyi viimeistään kolmannen vastauksen kohdalla keskustelun aloittajan seksuaaliseen suuntautumiseen.

Ja kyllä, tällä viestilläni syyllistyn osaltani siihen, mitä itse kritisoin: metakeskustelen, itsemoderoin ja auon toiselle kirjoittajalle päätäni asiasta, joka ei liity millään tavalla keskustelun alkuperäiseen aiheeseen. Olen siis varmaankin osa ongelmaa, joten ehkä voin samaan syssyyn pohtia myös sen ratkaisua.

Yksi mahdollisuus parantaa tätä ainakin itseäni jossain määrin häiritsevää asiantilaa olisi se, että yrittäisimme kaikki vain keskustella kulloinkin käsiteltävänä olevasta aiheesta ja that's it. Ja jos keskustelun kuluessa tekee mieli laukoa toiselle kirjoittajalle kommentti, jossa ei ole käytännössä muuta sisältöä kuin että vittu miten paskaa läppää sä heität, niin pidetään mölyt mahassa ja muistetaan, että palstalla on myös moderaattoreita valvomassa keskustelun tasoa - ja että itselleen liian ärsyttävät kirjoittajat voi helposti vaientaa ignore-toiminnolla.

Palstan lähihistorian perusteella em. ratkaisumalli ei kuitenkaan ehkä ole realistinen. Toinen vaihtoehto olisi se, että keskitetään tällaiset ohi aiheen menevät pottuilut ja valitukset keskustelun tasosta joko tänne vitutusketjuun tai sitten avataan kokonaan uusi metakeskusteluketju, jonne voidaan "älä töni Santtua, Santtu on mun kaveri" -hengessä käydä raportoimassa kaikki seuraan ja seurajohtoon kohdistuva kohtuuton arvostelu. Vastaavasti myös negailijasiipi, johon minutkin varmaan luetaan, voisi keskittää sinne paheksuntansa kaikesta yltiöpositiivisuudesta. Tällä tavalla muissa ketjuissa voitaisiin keskittyä vaihtamaan mielipiteitä (puolesta, vastaan, rauhallisesti, kiihtyneesti) itse aiheesta ilman, että ne kaikki täytyy spämmätä täyteen valitusta siitä, miten keskustelu on liian negatiivista/positiivista tai muuten huonotasoista ja miten ennen kaikki oli paremmin/huonommin.

Tämä kaikki tietysti vain omana pohdintanani lähtemättä rajoittamaan kenenkään sananvapautta. Kohtuullisen pitkällä lukukokemuksella en pidä tätä palstaa kasana paskaa, kaukana siitä - ja jos pitäisin, kuluttaisin kyllä aikaani jossain muualla kuin täällä.

Tänne kirjoitettujen juttujen perusteella en antaisi jatkiksen nimimerkkien pyörittää edes mäkkärin mausteasemaa puhumattakaan Turun - vitun - Palloseurasta. Raumalla nämä työharjoittelut.

Yleisellä tasolla samoilla linjoilla siitä, ettei ammattilaisurheilujoukkueen toimintaa tietenkään voida pyörittää kannattajien huutoäänetyksen perusteella, saati että ryhdyttäisiin palkkaamaan keskustelupalstan nimimerkkejä seuraan töihin (tällaistakin on tosin saattanut TPS:n historiassa tapahtua, mutta ei nyt mennä siihen).

Kokonaan toinen asia, jota myös @Reverent huhuketjussa käsitteli, on se, että jokaisen ammattilaisurheiluseuran kannattaa kyllä kuunnella kannattajiaan varsin herkällä korvalla, koska kannattajat tämän lystin viime kädessä maksavat ja mahdollistavat. Se, miten hyvin tämän palstan kirjoitukset heijastavat kannattajakunnan näkemyksiä (ja miten asiantuntevia ne ovat), olisi kokonaan oma tutkimusaiheensa. Kyse on yhdestä joskaan ei tietysti ainoasta foorumista, jolta kannattajien näkemyksiä voi lukea. Ja kuten Reverentkin viittasi, oletettavasti tänne kirjoittavia yhdistää ainakin keskimääräistä korkeampi kiinnostus Palloseuran asioihin.

Yksi mielenkiintoinen esimerkki muistuu mieleen keväältä 2011, jolloin silloinen seurajohto tempaisi hatustaan yhden TPS:n pitkän historian eittämättä surkeimmista ideoista eli logonvaihdoksen. Lienee kiistatonta, että ehdotuksen täällä ja muualla somessa saama jokseenkin yksimielinen tyrmäys sai seurajohdon perääntymään kuningasajatuksestaan, ja hyvä niin - olisi jäänyt ainakin itseltäni pelipaita hankkimatta, jos sen rinnassa olisi komeillut jokin tarjolla olleesta kolmesta hirvityksestä. Olisi seurajohdossa tietysti voitu ottaa sekin asenne, että ammattilaiset päättävät ja netissä meuhkaavat negailijat voi jättää omaan arvoonsa.

Noin yleisemminkin tällainen keskustelupalstan kirjoittajien ja seuran toimijoiden asiantuntemuksen vastakkainasettelu uppoaisi vähän hedelmällisempään maaperään, jos TPS:ssä oikeasti tehtäisiin hyvää tulosta - urheilullisesti, taloudellisesti tai imagollisesti. Eikä tämä koske pelkästään rakasta Palloseuraamme, vaan liigan historiassa on nähty valitettavan paljon amatöörien puuhastelua siihen nähden, että kyse on ammattilaissarjasta. Yhtenä räikeähkönä esimerkkinä vaikka Harkimon säätämiset Jokereiden urheilullisissa ratkaisuissa - tuskin olisi mennyt ainakaan huonommin, jos HH olisi kuunnellut joissain asioissa enemmän kannattajia omien mielenliikkeidensä sijaan.
 
Viimeksi muokattu:

Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jotenkin koomista, että ne nimimerkit jotka rääkyvät että hei miksi negatiivisia tekstejä kyseenalaistetaan, ovat ihan itse hiljentämässä muiden kirjoittelua.

En tiedä, keihin kaikkiin viittaat "rääkymisellä", mutta negatiivisten (tai positiivisten tai millaisten vain) tekstien kyseenalaistaminen ei ole mikään ongelma. Tällaisen voi tehdä asiaperustein ja aiheessa pysyen ryhtymättä ad hominem -tyylisiin hyökkäyksiin, jotka pidemmän päälle vain tuhoavat keskustelun. Viimeksi mainittujenkaan hiljentämiseen minulla ei tietenkään riitä rahkeita, kunhan kerroin niistä oman mielipiteeni. Ja kyllä, se on viime kädessä samaa metakeskustelua ja itsemoderointia, jota itse paheksun, joskin mielestäni sentään vähän paremmin (tai vähemmän huonosti) aiheeseen sopivassa ketjussa.

Kysymys. Jos joku kirjoittaa tänne mun mielestä jotain omasta näkemyksestä poikkeavaa, jonka jälkeen haluan kysyä kyseiseen mielipiteeseen perustelut, tai haluan esittää vasta-argumentin aiheeseen, niin onko se @Power jotenkin väärin tehdä näin jos kyseessä on aurajoki?

Etköhän tiedä vastauksen itsekin - ei tietenkään enkä tällaista kirjoittanutkaan. aurajoki nyt ei muutenkaan ollut tässä se pointti vaan ainoastaan yksi esimerkki ja ko. nimimerkki saa täällä muutenkin liikaa huomiota.
 
Viimeksi muokattu:

Smirnoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS #26
Ei tässä maailmassa mikään ole muuttunut tuhansien vuosien aikana siinä saralla, että Johtaja on Johtaja joka vetää joukkoja. Surkea johtaja ei saa edes hyvistä alaisistaan mitään irti, kun ei ole kunnioitusta. U-20 junnut kutsui raipea nimellä ”spede” niin voitte kuvitella miehen arvostuksen tason. Alaiset eivät tee suuria Johtajia vaan Johtajat tekevät alaisista suuria.
Tepsissä on johtajien taso ihan sysipaskaa. Raipe, Urama, Westerlund, Jokinen.. ihan huuhaa porukkaa jotka suojatyöpaikkojen ansiosta ovat niittäneet ”mainetta” torveloiden silmissä. Edes Ovetskin ei suoriudu noiden tollojen alaisuudessa kohtalaisesti.
Tepsin organisaatio on täynnä turhakkeita. Kodisoja&Paananen eivät ole johtajia ja he palkkasivat vässykkäwesterlundin hoitamaan johtajan tonttia. Sääli, että hän on myös viimisenpäälle vellihousu ja arvata sopii millaista väkeä vellihousu palkkaa säilyttääkseensä ”johtaja” statuksen.
 

Nati

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Eetu Liukas
Ei tässä maailmassa mikään ole muuttunut tuhansien vuosien aikana siinä saralla, että Johtaja on Johtaja joka vetää joukkoja. Surkea johtaja ei saa edes hyvistä alaisistaan mitään irti, kun ei ole kunnioitusta. U-20 junnut kutsui raipea nimellä ”spede” niin voitte kuvitella miehen arvostuksen tason. Alaiset eivät tee suuria Johtajia vaan Johtajat tekevät alaisista suuria.
Tepsissä on johtajien taso ihan sysipaskaa. Raipe, Urama, Westerlund, Jokinen.. ihan huuhaa porukkaa jotka suojatyöpaikkojen ansiosta ovat niittäneet ”mainetta” torveloiden silmissä. Edes Ovetskin ei suoriudu noiden tollojen alaisuudessa kohtalaisesti.
Tepsin organisaatio on täynnä turhakkeita. Kodisoja&Paananen eivät ole johtajia ja he palkkasivat vässykkäwesterlundin hoitamaan johtajan tonttia. Sääli, että hän on myös viimisenpäälle vellihousu ja arvata sopii millaista väkeä vellihousu palkkaa säilyttääkseensä ”johtaja” statuksen.

Melkoista tekstiä. Uudet naamat tuomittu jo valmiiksi.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei tässä maailmassa mikään ole muuttunut tuhansien vuosien aikana siinä saralla, että Johtaja on Johtaja joka vetää joukkoja. Surkea johtaja ei saa edes hyvistä alaisistaan mitään irti, kun ei ole kunnioitusta. U-20 junnut kutsui raipea nimellä ”spede” niin voitte kuvitella miehen arvostuksen tason. Alaiset eivät tee suuria Johtajia vaan Johtajat tekevät alaisista suuria.
Tepsissä on johtajien taso ihan sysipaskaa. Raipe, Urama, Westerlund, Jokinen.. ihan huuhaa porukkaa jotka suojatyöpaikkojen ansiosta ovat niittäneet ”mainetta” torveloiden silmissä. Edes Ovetskin ei suoriudu noiden tollojen alaisuudessa kohtalaisesti.
Tepsin organisaatio on täynnä turhakkeita. Kodisoja&Paananen eivät ole johtajia ja he palkkasivat vässykkäwesterlundin hoitamaan johtajan tonttia. Sääli, että hän on myös viimisenpäälle vellihousu ja arvata sopii millaista väkeä vellihousu palkkaa säilyttääkseensä ”johtaja” statuksen.

Mitenköhän tämä liittyy mitenkään Anton Holmiin? Vai klikkasitko vain ensimmäisen ketjun auki vuodattaaksesi pahaa oloasi?
 

Smirnoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS #26
Mitenköhän tämä liittyy mitenkään Anton Holmiin? Vai klikkasitko vain ensimmäisen ketjun auki vuodattaaksesi pahaa oloasi?
Oikeastaan joo ja ei. Holm olisi arvostetun valmentajan alaisuudessa voinut ollakin jotain muuta vai miten selitätte sen, että useimmat pelaajat jotka aloittivat hyvin muuttuivat seinäruusuiksi?
 

Smirnoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS #26
Jos minä Johtaja palkkaan johonkin tehtävään työntekijän ja tämä työntekijä epäonnistuu tehtävässään niin kyllä minä ensiksi katson peiliin ja kysyn, että miksi näin tapahtui. Mitä minä tein väärin. En tosiaankaan ala haukkumaan ihmistä jonka itse palkkasin työtehtävään mihin hän ei ollut kykeneväinen.
 

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos minä Johtaja palkkaan johonkin tehtävään työntekijän ja tämä työntekijä epäonnistuu tehtävässään niin kyllä minä ensiksi katson peiliin ja kysyn, että miksi näin tapahtui. Mitä minä tein väärin. En tosiaankaan ala haukkumaan ihmistä jonka itse palkkasin työtehtävään mihin hän ei ollut kykeneväinen.

Pystyt kuitenkin haukkumaan työntekijän ennen kuin hän on edes saanut näyttää osaamistaan uudessa työpaikassa.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
Ei tässä maailmassa mikään ole muuttunut tuhansien vuosien aikana siinä saralla, että Johtaja on Johtaja joka vetää joukkoja. Surkea johtaja ei saa edes hyvistä alaisistaan mitään irti, kun ei ole kunnioitusta. U-20 junnut kutsui raipea nimellä ”spede” niin voitte kuvitella miehen arvostuksen tason. Alaiset eivät tee suuria Johtajia vaan Johtajat tekevät alaisista suuria.
Tepsissä on johtajien taso ihan sysipaskaa. Raipe, Urama, Westerlund, Jokinen.. ihan huuhaa porukkaa jotka suojatyöpaikkojen ansiosta ovat niittäneet ”mainetta” torveloiden silmissä. Edes Ovetskin ei suoriudu noiden tollojen alaisuudessa kohtalaisesti.
Tepsin organisaatio on täynnä turhakkeita. Kodisoja&Paananen eivät ole johtajia ja he palkkasivat vässykkäwesterlundin hoitamaan johtajan tonttia. Sääli, että hän on myös viimisenpäälle vellihousu ja arvata sopii millaista väkeä vellihousu palkkaa säilyttääkseensä ”johtaja” statuksen.

No nyt! Onko mennyt viikonloppu pitkäksi?
 

Smirnoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS #26
No nyt! Onko mennyt viikonloppu pitkäksi?
Viikonloppu, viikonpäivä, kuka näitä laskee.. kirjottelin jo keväällä näiden kaikkien toimihenkilöiden sekä johtajien ja johtajien johtajien palkkaamisesta aiheutuvista kestämättömistä kulueristä. Tappiota hakataan vuodesta toiseen. No mitä isomahat päättää? Pelaajabudjetista 600k€ veke, että saadaan omat mahat täyteen. Suurinosa faneista on munapystyssä taas kaikesta paskasta mitä on tarjolla tulevalle kaudelle.. ei ihmekään ettei mikään muutu..
 

khufu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Peliitat
Tän keskustelun voisi siirtää johonkin sopivampaan ketjuun, mutta mikäs siinä TPS:n johtamisessa on tällä hetkellä pielessä? Omistajathan eivät ole johtajia vaan omistajia. Onko ongelma toimitusjohtajassa vai välijohdossa (jotka käytännössä ovat tuon kokoluokan organisaatiossa enemmän asiantuntijoita/toimihenkilöitä kuin johtajia oli titteli sitten mikä päällikkö tahansa). Mikä tämä ongelma ympäripyöreiden populististen hokemien sijasta tarkalleen ottaen on?

Ja sikäli tuossa TPS:n investointijärjestyksessä on järkeä, että laittamalla jään ulkopuoliset puitteet ja talouden kuntoon löytyvät resurssit myös urheilullisen puolen onnistumisiin. Lisäksi jos alkavan kauden jälkeen valmentaja vaihtuu, niin tämä ei millään tavalla vaikuta urheilupuolen ulkopuolella projektiin, joten tänne voi kiinnittää palasia myös pidemmällä aikajänteellä.

Ja ei, toimari ei tee kenestäkään pelaajasta munatonta hiihtelijää.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja sikäli tuossa TPS:n investointijärjestyksessä on järkeä, että laittamalla jään ulkopuoliset puitteet ja talouden kuntoon löytyvät resurssit myös urheilullisen puolen onnistumisiin.

En nyt ota kantaa sinänsä asiaan jota kommentoit mutta tämä yksittäinen lause hyppäsi silmille.

Olen siitä osittain samaakin mieltä, eli järjestys on oikein.

Mutta mitä tarkoittaa tuo laittamalla talouden kuntoon? Eihän tästä ole mitään merkkejä Tepsissä. Päin vastoin organisaatiota paisutettiin melkoisesti jälleen palkkaamalla hallintoon suhteellisen nimekkäitä (=kalliita) ukkoja. Ja ei tarvitse vaivautua kertomaan että nämä tekevät töitä ilmaiseksi rakkaudesta lajiin.

2015 lähtien on tappiota kertynyt lähemmäs 11 miljoonaa euroa ja vaikea uskoa että tulevakaan kausi on voitollinen kun touhua vierestä seuraa.

Samaan aikaan esim. joku Kärpät, jota voinee pitää Suomen tasolla mittarina taloudellisesta ja urheilullisesta onnistumisesta, on tehnyt voittoa vajaa 3,5 miljoonaa euroa (2015-19), eli keskimäärin 700k€ per vuosi. Tuo on tällä hetkellä maksimitaso jolle Suomessa päästään.

Jos nyt oikein optimistisia ollaan ja sanotaan että TPS tekee miljoonan per vuosi voittoa, kun saa tämän poskettomissa mittakaavoissa olevan tulevaisuuden visionsa lentoon, niin siinä saa sellaiset 11-12 vuotta tehdä tuota tulosta että kuittaa tähän astiset tappiot.

Joo ymmärrän että tuota ei siinä vaiheessa kukaan noin laske, mutta haluan asettaa tämän perspektiiviin.

Ei tässä oikein panos ja tuotto kohtaa, eli ihan puhtaasti oligarkkitouhuja tämä on. Suomen mittakaavassa ei TPS tule koskaan tekemään sellaista voittoa joka perustelisi tällaiset panostukset.

Tämä siis jos ajatellaan tuota khufun lausetta taloudellisesta kuntoon laittamisesta.

Toki kannattajana toivon että tällä järjettömällä resurssien tuhlauksella saadaan sivutuotteena Tepsille ylivoimaiset olosuhteet, joilla dominoida Liigaa taas vuosikymmen. Mutta vaikea tässä nyt on antaa kehuja että tämä kovin fiksusti olisi toteutettu. Tätä toteutetaan armottomalla rahan viskomisella ja toivotaan että se hullu euromäärä tuottaa jossain kohtaa toivotun tuloksen.

Suurimpina riskeinä on se että se ei rahasta huolimatta toteudu tai että rahoittajat kyllästyvät.
 

Rote Sau

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + länsirannikko
Nyt ollaan Varsinais-suomalaisuuden ytimessä. Ei olla edes harjoitusotteluissa, kun joukkue on jo väärin koottu, paska valmennus, muukalaislegioona, miljonäärien kerho, klaanien valtataistelun kohde ja hallikin on aivan paska.

Eteenpäin on kuitenkin menty, koska tämä ketjuhan olisi voinut olla paljon aiemminkin ylhäällä. :)

Ei vaan mua harmittaa tämä negatiivisuus heti alussa. Itse odotan jännityksellä harkkapelejä. Tossa joukkueessa on potentiaalia, vaikkakin se olisi huonosti valmennettu. Sekin perustuu vanhoihin väitteisiin.
 

Tuuletin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps, änäri suomalaiset
Toki kannattajana toivon että tällä järjettömällä resurssien tuhlauksella saadaan sivutuotteena Tepsille ylivoimaiset olosuhteet, joilla dominoida Liigaa taas vuosikymmen. Mutta vaikea tässä nyt on antaa kehuja että tämä kovin fiksusti olisi toteutettu. Tätä toteutetaan armottomalla rahan viskomisella ja toivotaan että se hullu euromäärä tuottaa jossain kohtaa toivotun tuloksen
Voisitko myös avata mielestäsi parempaa lähestymistä asioiden muuttamiseen kuin nykyinen? Asioista päättää tällä hetkellä hessut joilla uskoakseni on melko vahva käsitys siitä miten jääkiekko seuraa hoidetaan ja rakennetaan.
Tottakai on helpompi vastustaa kaikkea mitä seurassa yritetään ja tehdään ja epäonnistumisen kohdalla todeta, että mitä mä sanoin. Nyt ainakin on rohkeasti yritetty ja muutettu kuvioita. Hyväksyn itse tämän hetkisen tekemisen, koska kaikesta mielestäni paistaa läpi vahvasti tekemisen meininki. Ainakaan en suostu maalaamaan piruja seinälle vain sen takia, että on hitosti helpompi olla kaikkea vastaan kuin myöntää että onpas kiva kun muutetaan suuntaa ja yritetään saada kurssi rohkeasti muuttumaan.
 

jelnausen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Voisitko myös avata mielestäsi parempaa lähestymistä asioiden muuttamiseen kuin nykyinen? Asioista päättää tällä hetkellä hessut joilla uskoakseni on melko vahva käsitys siitä miten jääkiekko seuraa hoidetaan ja rakennetaan.
Tottakai on helpompi vastustaa kaikkea mitä seurassa yritetään ja tehdään ja epäonnistumisen kohdalla todeta, että mitä mä sanoin. Nyt ainakin on rohkeasti yritetty ja muutettu kuvioita. Hyväksyn itse tämän hetkisen tekemisen, koska kaikesta mielestäni paistaa läpi vahvasti tekemisen meininki. Ainakaan en suostu maalaamaan piruja seinälle vain sen takia, että on hitosti helpompi olla kaikkea vastaan kuin myöntää että onpas kiva kun muutetaan suuntaa ja yritetään saada kurssi rohkeasti muuttumaan.

Kellään ei tosin taida olla kokemusta loppuenlopuksi jääkiekkoseuran rakentamisesta tai johtamisesta.

Ellen ihan väärässä ole.

Toki Westerlundilla on paljon kokemusta urheiluopistosta, olympiakomitesta ja jääkiekkoliitosta erilaisina johtajina yms.
Sekä Uramalla kokemusta tietenkin huippu-urheilujohtajana jääkiekkoliitossa.
Toki myös Koivu tuo arvokasta kokemusta entisenä huippu-urheilijana.

Kuitenkin Liigaseuroista näillä on kokemusta vain pelaajana tai valmentajana. Mutta siitäkin huolimatta oma luotto on myös korkealla, koska herroilla on arvokasta kokemusta muualta, jota voisi kuvitella pystyvän hyvin soveltamaan liiga joukkueeseen.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt ollaan Varsinais-suomalaisuuden ytimessä. Ei olla edes harjoitusotteluissa, kun joukkue on jo väärin koottu, paska valmennus, muukalaislegioona, miljonäärien kerho, klaanien valtataistelun kohde ja hallikin on aivan paska.

Eteenpäin on kuitenkin menty, koska tämä ketjuhan olisi voinut olla paljon aiemminkin ylhäällä. :)

Ei vaan mua harmittaa tämä negatiivisuus heti alussa. Itse odotan jännityksellä harkkapelejä. Tossa joukkueessa on potentiaalia, vaikkakin se olisi huonosti valmennettu. Sekin perustuu vanhoihin väitteisiin.

Sen sijaan että yrität keskustella niin leimaat kaiken taas negatiiviseksi. Tuo on ihan sama toisinpäin kun joku huru-ukko tulee huutelemaan kaiken paskaksi. Sulle kelpaa vain positiivinen mielipide ja kritiikin kohdalla alat yleistää että aina kaikki leimataan paskaksi.

Mun mielestä täällä palstalla on harvinaisen positiivinen meininki? Eikö sinusta? En ole lukenut kuin yhdeltä nimimerkiltä tuollaista mainitsemasi kaltaista käytöstä, joten älä yleistä.

Aika vähän kriitikot äänessä. En tiedä mikä sinua positiivista ihmistä ahdistaa niin paljon että muutama poikittainen sana saa siilipuolustuksen päälle?


Voisitko myös avata mielestäsi parempaa lähestymistä asioiden muuttamiseen kuin nykyinen? Asioista päättää tällä hetkellä hessut joilla uskoakseni on melko vahva käsitys siitä miten jääkiekko seuraa hoidetaan ja rakennetaan.

En mä ole sanonut että tämä nyt uudelleen aloitettu lähestymistapa on väärin. Jos siis tarkoitat tätä ns. "Westerlundin aikaa".

Tuossahan juuri totesin että taloudellisesti viimeisen viiden-kuuden vuoden aikana tässä ei ole ollut järkeä panos-tuotto -suhteessa.

Voinet myöntää että melkoista yritys-erehdys -toisintoa tämä on ollut pitkään? Miksei siis heti palkattu ammattilaisia kun Supercellit tähän touhuun lähtivät? Onko se Tepsin hyvyyttä että nyt rakennettiin käytännössä koko organisaatio ja joukkue uudelleen? Vai oliko se huonoa omistamista ja johtamista joka tähän johti?

Nyt on ammattilaisia puikoissa ja siihen olen tyytyväinen. Hiukan kuitenkin vieläkin epäilyttää että onko tuo Suomen mittakaavassa todella paisutettu organisaatio tarpeellinen ja riittääkö taloudelliset resurssit pyörittämään sitä sekä joukkuetta oikeasti voitollisesti.

Tässä on luotu laboratorio-olosuhteet tällaiseen maajoukkuetason toimintaan. Jää nähtäväksi toimiiko tämä seuratasolla.

Edelleen tuolla on myös todella kummallisia ratkaisuja esim. valmentajatasolla, jotka jaksavat hämmentää.

Kerran vielä, olen tyytyväinen siihen että nyt vihdoin ovat ammattilaiset puikoissa mutta se ei poista historiaa. Historian valossa taas tämä on jälleen kerran uusi alku, joita on nähty nyt lukemattomia. Puheet ei riitä, vaadin näyttöjä.

Tottakai on helpompi vastustaa kaikkea mitä seurassa yritetään ja tehdään ja epäonnistumisen kohdalla todeta, että mitä mä sanoin. Nyt ainakin on rohkeasti yritetty ja muutettu kuvioita. Hyväksyn itse tämän hetkisen tekemisen, koska kaikesta mielestäni paistaa läpi vahvasti tekemisen meininki. Ainakaan en suostu maalaamaan piruja seinälle vain sen takia, että on hitosti helpompi olla kaikkea vastaan kuin myöntää että onpas kiva kun muutetaan suuntaa ja yritetään saada kurssi rohkeasti muuttumaan.

En tiedä yleistätkö nyt kaikkiin kriittisiin kirjoituksiin vai kohdennatko tämän minulle?

En osaa oikein kommentoida kun en "vastusta kaikkea mitä seurassa yritetään ja tehdään". Voit mennä lueskelemaan aikaisempia kirjoituksia ja varmasti löydät sieltä myös positiivisia kommentteja. Vaikka, myönnän että viime vuosina on ollut enää vaikea saada itseään hurmion partaalle kannattajana.

Itse yritän puntaroida kaikkia seurassa tapahtuvia asioita realistisesti ja antamaan positiivisen palautteen kun on paikka. Odotusarvon pidän maltillisena kuitenkin. TPS:n osalta lupausten ja paskapuheiden kiintiö on täysi, joten keskitän huomioni ennemmin siihen varsinaiseen suoritukseen kentällä ja kabineteissa.

Jätetään loppukaneetiksi tuo päätösajatuksesi josta olen muokattuna samaa mieltä: Onpas mielenkiintoista kun muutetaan suuntaa ja yritetään saada kurssi rohkeasti muuttumaan! Tätä projektia on jännempi seurata kuin tulevaa lätkäkautta.

EDIT: Huomaan muuten että osalle pelkästään se että tämä ketju nousee pinnalle, on aivan ylitsepääsemätön paikka. Itse en monesti edes huomaa missä ketjussa ollaan kun otan kantaa keskustelun aiheisiin. Eli alleviivataan vielä että eipä tätä nimimerkkiä ainakaan vituta niin, ettei veri kierrä, hehe.
 
Viimeksi muokattu:

Smirnoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS #26
Palkataan valmiiksi raskaaseen henkilöstöön lisää kalliita miehiä. Revitään niiden menot suoraan pelaajabudjetista. Palkataan muukalaisarpoja ja selitellään, kun ei ole rahaa laadukkaisiin pelaajiin. Joukkue mikä on vailla punaista lankaa tarvitsisi edes kunnollisen valmentajan joka kommunikoi ja saa edes jotenkin ryhmän yhtenäiseksi. ”Emmää ny tiärä” ja pari suolapatsasta...
Kiva jos useimmille menee läpi ja toiveet on josain suorassa pudotuspelipaikassa..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös