Täytyy kyllä sanoa näin ulkopuolisen näkökulmasta että potkut olivat kyllä aikamoinen veto, varsinkin jos ne tulivat hävityn puolivälierä sarjan takia. Sarjahan oli maali sinne maali tänne sarja, jossa mikä tahansa peli olisi voinut kääntyä kummalle tahansa. Noh, en tiedä onko toimistolla sitten ollut jotain skismaa, mutta potkut olivat kyllä täydellinen yllätys.
Mä itse näen, että tämä sarja ja tapa jolla se hävittiin, on lähinnä ehkä loppusilaus. Julkilausutut tavoitteet tälle kaudelle oli runkosarjassa sija yksi tai kaksi ja mestaruus. Tällä rosterilla siihen olisi pitänyt pystyä. Toki mestaruudesta taistelee moni muukin kova sakki, mutta millä tahansa mittarilla katsottuna tämä koko kausi oli floppi. CHL-mestaruus on hieno asia ja siitä Markolle kunnia, ei hän huono valmentaja ole. Hän vain ei tunnu saavan rosterista koko potentiaalia irti, ja tämä sama ongelma on näkynyt käytännössä joka vuosi. Peli on aina Markon aikana ollut myös hyvin aaltoilevaa / sekavaa. Parhaimmillaan se on sitä, että pyöritellään TPS Turussa 7-1 vai mitä olikaan, ja seuraavana päivänä hävitään Kookoolle kotona. Nuo asiat ja ongelmat on aivan varmasti toimistolla tiedostettu, kun sen tiedostaa jokainen fanikin. Toki nämä asiat on ollut toimistolla tiedossa jo jatkosopimusta tehdessä, mutta ehkä ajateltiin, että ne ei haittaa jos menestystä tulee. Ja eihän ne periaatteessa haittaisikaan, jos tulisi menestystä.
Virtanen on ollut jo, mitä, 5 vuotta Jypin päävalmentaja ja samat ongelmat jatkuu vuodesta toiseen. Nyt kun kausi päättyi näinkin pahaan floppiin niin luulen, että tässä on toimistolla ollut jo pakko miettiä tilannetta uusiksi. Markoon on ollut uskoa ja luottoa seurajohdolta, ja siksi häntä ei todellakaan potkita helpolla pihalle. Siksi häntä ei varmasti potkittu tämän yhden välieräsarjan takia, vaan se on ehkä ollut ns. viimeinen naula arkkuun. Nyt taisi tulla seurajohdolla se tilanne, että kaikki mitä voidaan antaa on annettu, ja tulos jää silti vajaaksi. Monta vuotta oltu jo opin tiellä. Näin vaan ei voi enää jatkua.
Ja on toki hienoa, että toimisto ei tee päätöksiä fanien tunnekuohussa huudeltujen vaatimusten perusteella, mutta em. syistä myös fanien paine kävi jo niin kovaksi, että hankala sitäkään on ihan täysin sivuttaa.