Ei tehnyt. Jatkuvasti ihan liian monelta pelaajalta oli nähtävissä löysää pelaamista, kulmissa ei väännetty kunnolla, maalin eteen ei kiinnostanut mennä ja se viimeinen puristus tuntui puuttuvan jokaisesta tilanteesta. Yksikään peli ei ollut JYPiltä kokonaisuutena hyvä, vaan arvosana asteikolla 1-10 oli korkeimmillaankin 7.
Osittain tämä johtui myös HIFK:n yllättävän kurinalaisesta pelaamisesta ja siitä, että HIFK:n pelitapa yleisesti tuntui olevan myrkkyä JYPille. Siitä huolimatta eniten jäi kaivelemaan se, että pelistä toiseen jäi sellainen tunne, ettei taaskaan pelattu täysillä. Jotenkin oletettiin, että se voitto saadaan puolivaloilla pelaamalla.
Käytännössä jokainen kokeneimmista pelaajista petti enemmän tai vähemmän, juuri kun heidän odotettiin kantavan joukkuetta kauden tärkeimmässä paikassa.
Ja minä ainakin syytän tästä lähes yksinomaan valmennusta. Toki pelaajatkin saavat osansa ottaa, mutta oikeanlaisen valmennuksen alaisena tällaista toimintaa pelistä toiseen ei vaan voi tapahtua.
Ok, näen tuon asian vähän erilailla nyt. Mun mielestä pelasivat aikas hyvää ja jämäkkää kiekkoa, mutta toisaalta sinulla on tietysti enemmän JYP-matseja nähtynä runkosarjassa, jolloin on enemmän vertailupohjaa ja tietoa detalie-tasosta joukkueen kohdalla. Mun nähdyt JYPin matsit kaudelta ennen poffeja on jossain 10 paikkeilla (keskinäisten lisäksi arviolta 5-7). Ja siihen lisäksi niitä CHL-pelejä. Sitä mestaruutta ei muuten kannata aliarvioida missäännimessä, ja tuskin niin teetkään. Hieno saavutus.
Mutta kenkää näytti Virtanen juuri äsken saavan!