Ville Peltonen – HIFK:n päävalmentaja

  • 590 261
  • 4 396

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tehdään heti kärkeen selväksi, että jääkiekkoilija Ville Peltonen on suuri sankari. Ehdoton voittajatyyppi. Villeen henkilöityy paljon myös 2011 mestaruus, eikä syyttä, vaikka jälkikäteen olen itse miettinyt, olisiko Kannu lopulta tullut Stadiin ilman Villeäkin, sen verran kevään 2010 dyykkaus vitutti kaikkia. Ja edellisen kauden runkohan pysyi hyvin kasassa valmennusta myöten. Tätä on oikeasti turha miettiä, koska sillä ei ole mitään merkitystä eikä kukaan saa koskaan sitä tietää. Luultavasti Jokereita vastaan olisi lähdetty lauluun jo paljon ennen Hentusen läpiajoa.

Valmentaja-Peltosesta taas ei ole oikein mitään tietoa. Jotain voidaan päätellä siitä, että Suurvisiiri Kari Jalonen otti Villen varsin pian valmennustiimiinsä ja hän pääsi mestarin oppiin. Mutta minkälainen valmentaja on Ville Peltonen itse? Varmasti tietää pelistä enemmän kuin moni muu, mutta ymmärtääkö "keskiarvoliigapelaaja" riittävän paljon, että Villen opit menevät perille asti? Valmennus on kuitenkin ihan jotain muuta kuin joukkueen omaan reppuselkään ottamista kusisilla hetkillä ja vaikka väkisin ottelun ratkaiseminen itse. Minkälainen persoona Ville on? Itselleni hän on hieman myyttinenkin hahmo, ehkä jopa hivenen pelottava. Miten hänen persoonansa toimii päävalmentajana, jonka pitäisi kaiketi olla myös jollakin tavalla isähahmo ja helposti lähestyttävä? Saako olla täysin oma itsensä vai onko pakko vähän pehmentää itseään, eli siis esittää jotain muuta kuin on? Sveitsissähän apuvalmentajana oli Tommi Niemelä, joka on hyvinkin helposti lähestyttävä ja positiivinen tyyppi. Toki oman kakkoskoutsinsa hän saa tännekin, ja hänhän taas on hyvinkin ihmisläheinen tyyppi. Mutta voiko Ville olla liiankin auktoriteettisena pidetty hahmo? Totta kai koutsi on pomo, mutta sekin voi mennä yli. Uskaltavatko pelaajat olla päivästä yksi alkaen omia itsejään vai esitetäänkö jotain muuta, mitä The Ville Peltosen kuvitellaan odottavan?

Mun silmiini tässä on sekä suuren sankaritarinan että myös suuren katastrofin ainekset ja toki myös kaikkea siltä väliltä. Paineet ovat varmasti kovat, jopa huomattavasti normaalia suuremmat. HIFK saa aina kasaan hyvän nipun ja kiitos yleisen taloudellisen epävarmuuden, HIFK:ta kohtaan on vakavaraisena seurana on nyt todella suurta imua. Villellä tai ilman. Ville valmentajana kiinnostaa monia varmasti, mutta samalla fiksu pelaaja tulee ainakin edes pohtineeksi myös paineita. Eli, itse en näe asiaa mustavalkoisesti pelkkänä plussana, vaan se voi myös olla rasite. Minkälaiseksi arki muuttuu, jos homma ei toimikaan? Fanit ovat varmasti pitkämielisempiä valmennuksen suhteen, mutta kun vitutuksen määrä on vakio, näkyykö se enemmän ja nopeammin pelaajien suuntaan. Nythän Pikkarainen on saanut suurimman kritiikin ja vaikka täälläkin on porukalla inhokkipelaajia, paskamyrsky on ollut kuitenkin varsin laimeaa. Nythän kaikki on valmentajan ammattitaidottomuutta, mutta jatkossa kaikki on pelkkää pelaajien paskuutta.

Paljon siis kysymyksiä eikä vielä yhtään vastausta. Annan Villelle tietenkin rehellisen sauman näyttää osaamisensa, kuten olen antanut kaikille muillekin. Mutta, jos paperilla esitettäisiin pelkät valmentajan ansiot ja kokemus ilman nimeä, lyön vetoa, että ilman nimeä Ville Peltonen tämä valmentajahankinta dumattaisiin alimpaan helvettiin ja Salmelaisellekin vaadittaisiin kenkää. Uskon myös, että jos pelit ei kulje, moni joutuu käymään itsensä kanssa suuria kamppailuja kirjoittaakseen valmentaja Peltosesta negatiivista, vaikka normaalisti sellainen ei tuota mitään vaikeuksia, pikemminkin päinvastoin.

Itse toivon myös, että Salmelainen saa olla Villen pomo rauhassa, kuten on saanut olla Selinin ja Pikkaraisenkin pomona. Mitään sisäisiä valtataisteluja en tämän vuoksi halua nähdä, kun niistä on nyt vähän päästy eroon. Villellä pitää olla samat säännöt kuin muillakin valmentajilla olisi. Kukaan ei Villen arvoa seuralle pelaajana kiistä eikä unohda, mutta en myöskään henkilökohtaisesti halua, että yksikään ihminen muuttuu seuraa suuremmaksi. En usko, että Ville itse tällaista tilannetta aiheuttaisi, ainakaan tietoisesti, mutta uskoni HIFK:n taustalla oleviin tahoihin ei ikävä kyllä ole kovin korkealla tämän suhteen. Mitään negatiivista en tietenkään toivo, mutta liian sinisilmäinen ei myöskään pidä olla. Harvemmin mikään jääkiekkojoukkueeseen liittyvä asia sujuu kuin tanssi. Varsinkaan täällä.

edit: korjattu kirjoitusvirheitä
Hyvä kirjoitus BOL:ilta historian havinasta
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun Peltonen palkattiin HIFK:n päävalmentajaksi ja ensimmäisen VP:n kauden ensimmäiseen kotipeliin marssittiin 5 pennin kautta, niin siinä mäkkärin liikennevaloissa puhuttiin kaverin kanssa, että tämä on myös valtava uhka. Uhkana pidettiin siinä nimenomaan sitä, että vaikka kuinka vituiksi menee, niin metsää ei nähdä puilta ja Ville tulee jatkamaan sen 3 vuoden pestin tappiin asti tai aikaisintaan sen kolmannen kauden puolivälissä uskalletaan myöntää, että ei se lähde. Nyt ollaan kohta tässä kolmannen kauden puolivälissä, ei ole lähtenyt, mutta kahden vuoden jatkolappu on silti kirjoitettu ja täällä me naureskeltiin Marjamäen jatkolapulle.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@SaatananJäätävä , kiitos palautteestasi ja lisäkysymyksistäsi. Mulla on monestakin syystä takki nyt niin tyhjä, ettei energiani nyt riitä käymään täällä kovin kattavaa vääntöä. Haluan kuitenkin korjata sellaisen virhepäätelmän, joka täällä esiintyy kirjoituksiani kohtaan: en ole nostamassa Peltosta millekään jalustalle eikä hän ole minunkaan silmissäni paras valmentaja ikinä missään. En edes tiedä, mikä on parhaan valmentajan määritelmä.

Koko joukkueella, valmennus mukaan lukien, on aivan todellinen peiliin katsomisen paikka. Kun peli on tuollaista paskaa, kukaan ei voi sanoa onnistuneensa. Pelaajien yksilösuoritukset ovat aivan totaalionnettomalla tasolla ja jopa perusasioiden tekeminen ilman vastustajan häiritsemistä näyttää olevan hyvin vaikeaa. Miksi? Mulla on omat teoriani siitä, miksi johtavien pelaajien taso heittelee, mutta en nyt ehdi/kykene avaamaan sitä enempää.

Uskon joka tapauksessa parempaan huomiseen ja tämä suvantovaihe voi lopulta olla juuri sitä, mitä tarvitaan, jos joukkue oikeasti haluaa menestyä. Puheet eivät riitä, vaaditaan tekoja. Harmi vain, että se revitään meidänkin selkänahasta. Toivon jaksamista meille kaikille! Koville ottaa.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Aika hämmentyneenä olen lueskellut, ettei Peltonen vastaa meillä av:sta, yv:stä, eikä oikein mistään muustakaan, vaan aina syy on jossain muualla. Joku aika sitten luin Gordon Ramsayn haastattelun, jossa sanoi suunnilleen seuraavasti: "Minä vastaan alku-, pää, ja jälkiruoasta sekä palvelusta ja asiakkaiden viihtyvyydestä. En minä henkilökohtaisesti valmista jokaista annosta, mutta minä olen niistä vastuussa. Älkää purkako pettymystänne työntekijöihini, koska he toimivat ohjeitteni mukaan."

Eihän se nyt oikeasti voi olla niin, ettei päävalmentaja vastaa joukkueen tekemisistä. Jos jengi pelaa paskasti tai ei muuten noudata hänen ohjeitaan, niin silloin se on päävalmentajan tehtävä laittaa homma toimimaan ja näyttää sitä johtajuutta.

Joo, katsoin itsekin sen eilisen lehdistötilaisuuden ja nyt on todettava, että jos Peltosen anti on tuo, niin silloin hän on aivan väärässä positiossa. Aikaa on ollut tehdä korjausliikkeitä, mutta kokonaisuus menee vain huonompaan suuntaan, vaikka rosteri on aiempaa parempi. HIFK voittaa ainoastaan hyvien yksilöiden ansiosta (tosin viime aikoina on tullut lähinnä ainoastaan turpaan), mistään pelitavallisesta kehityksestä on aivan turha puhua ja näillä otteilla ei muutosta parempaan ole odotettavissa. Tulee helvetin pitkät 2,5 vuotta.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Aika hämmentyneenä olen lueskellut, ettei Peltonen vastaa meillä av:sta, yv:stä, eikä oikein mistään muustakaan, vaan aina syy on jossain muualla.
Tietäjät ovat kertoneet, että Ojanen vastaa alivoimasta. Fine jos näin - hyvää duunia.

Vastaavasti olen yrittänyt kysyä ties kuinka monta kertaa saamatta vastausta, että kuka vastaa umpisurkeasta ylivoimasta vai vastaako kukaan? Oletukseni mukaan kyseessä on sama henkilö kuin viime kaudella, koska silloinkin oli käytössä ne samat kaksi variaatiota mitkä tälläkin hetkellä. Toisin sanoen YV on täysin identtistä ripulia verrattuna vuoden takaiseen eikä siinä ole tapahtunut pienintäkään kehitystä.

Jatkokysymykseni tähän on, että kuinka helvetissä kyseinen henkilö on tällaisilla näytöillä saanut pitää työpaikkansa? Tämähän ei tarkoita pelkästään sitä, että organisaatiossa tulosvastuun rima on asetettu ennennäkemättömän matalalle, vaan sitä, että rima on poistettu kokonaan.
 

Lemiöö66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelikanat, änärin Pingviinit ja kaikki lätkä...
Sorry vieraisiin pöytiin huutelu. Mielenkiinnolla seurannut alusta asti kuinka Ville luo ns brändikiekkoa Tzadiin. Päällimmäisenä jäänyt mieleen hajuttomuus ja mauttomuus - yhtä harmaata kuin valmentaja. Punaisesta on tullut harmaa joka ei pelota edes maakunnissa. Ollaan paikalla muttei läsnä ja se kuvastaa tällä hetkellä teidän jengiä. Noi pelin jälkeiset pressit on parhaimmillaan viihdettä mutta Ville saa niistäkin jotenkin masentavia kun on kuin kiimassa karannut uitettu koira joka palaa "anteeksi että olen olemassa" tyylisesti häntä koipien välissä kotiin saamatta. Kaikki on ilmeisesti suunniteltu excelillä laskelmoidusti eikä suunnitelmasta saa poistua. Ilo on syvältä ja hymy pyllyyn vaikka tappaa peli ilon. Pakkasessa nyt takapihalla oleva puutarha tonttukin saattaa olla riehakkaampaa seuraa kuin Ville ja se tappaa hengen. Se ei hajoa talvisin - vuosia testattu. En tullut vittuilemaan - samaa saatanan vuoristorataa on Lahdessakin sillä erotuksella ettei Hölö näytä noin masentuneelta. Teille kaikille suuri kiitos että pidätte kommenteilla tätä yllä. IFK:n jatkoajan palsta on ylivoimaisesti tämän foorumin paras kaikkine kommentteineen. Arvostan ja tzemiä...
 
Viimeksi muokattu:

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tietäjät ovat kertoneet, että Ojanen vastaa alivoimasta. Fine jos näin - hyvää duunia.

Vastaavasti olen yrittänyt kysyä ties kuinka monta kertaa saamatta vastausta, että kuka vastaa umpisurkeasta ylivoimasta vai vastaako kukaan? Oletukseni mukaan kyseessä on sama henkilö kuin viime kaudella, koska silloinkin oli käytössä ne samat kaksi variaatiota mitkä tälläkin hetkellä. Toisin sanoen YV on täysin identtistä ripulia verrattuna vuoden takaiseen eikä siinä ole tapahtunut pienintäkään kehitystä.

Jatkokysymykseni tähän on, että kuinka helvetissä kyseinen henkilö on tällaisilla näytöillä saanut pitää työpaikkansa? Tämähän ei tarkoita pelkästään sitä, että organisaatiossa tulosvastuun rima on asetettu ennennäkemättömän matalalle, vaan sitä, että rima on poistettu kokonaan.
Täällä Peltosen puolustusasianajajat ovat tienneet kertoa meille, että pelaajat sopivat keskenään yv-pelaamisen. YV:n ykköspyörittäjä eli Lehterä on vaihtunut ja silti se näyttää pitkälti samalta kuin viime kaudella. Ehkä sillä erotuksella, että kiekko saadaan pikkasen paremmin tuotua ja pidettyä hyökkäysalueella, etenkin jos vertaa viime syksyyn.
Itse yv on sitten sitä itseään, kun kiekko kiertää ringissä ja pelaajat seisoo paikallaan.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Koko joukkueella, valmennus mukaan lukien, on aivan todellinen peiliin katsomisen paikka. Kun peli on tuollaista paskaa, kukaan ei voi sanoa onnistuneensa. Pelaajien yksilösuoritukset ovat aivan totaalionnettomalla tasolla ja jopa perusasioiden tekeminen ilman vastustajan häiritsemistä näyttää olevan hyvin vaikeaa. Miksi? Mulla on omat teoriani siitä, miksi johtavien pelaajien taso heittelee, mutta en nyt ehdi/kykene avaamaan sitä enempää.
Ymmärrän hyvin tilanteesi. Täällä ollaan myös melkoisen sillassa, kun seuraavan muksun laskettu aika viikon päästä ja duunissa menee 95% päivästä ruotsalaisen asiakkaan omistajan primitiivisiä reaktiota kuunnellessa. Tsemppiä sinne siis!

Mitä tulee tähän yllä olevaan kappaleeseen niin muistelen, että sinulla oli joskus teoria, että Ville Peltonen ei ole niitä parhaita tunnelman nostattajana ja hänen valmentamassa joukkueessa on suuri vaara, että homma lipsahtaa liian vakavan puolelle. Pahoittelen jo valmiiksi, jos laitoin sanoja suuhusi, jotenkin vaan henkilöin tämän teorian sinuun. Oli miten oli niin Peltonen koko olemukseltaan vaikuttaa Harry Potterin ankeuttajalta tällä hetkellä ja samalta näyttää myös joukkue jäällä. Tämähän vaatisi valmennusryhmään sellaisen kaverin, joka vapauttaisi tunnelmaa. Tietokone-Tilkanen on täysin liikanimensä veroinen, eikä vaikuta siltä, että olisi niitä hauskimpia kavereita. Myöskään Lundell ja Pomo eivät vaikuta syöneen vitsikirjaa aamiaiseksi. Kibe sellainen varmaan on, mutta onko hänellä natsoja siihen joukkueen silmissä niin se on hyvä kysymys? Pelaajistossa näkynee yllättävän paljon Komarovin poissaolo.

Peltosen päävalmentajuuden lisäksi on mielestäni ihan validi kysymys, onko tuo koottu valmennusryhmä optimaalisin Peltoselle? Helvetin vakavaa ja mykkää (ei Jönni) porukkaa tuntuvat olevan kauttaaltaan näin sivullisen silmissä.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Peli on ihan täyttä roskaa ja kolmatta kautta putkeen tätä osa yrittää työntää pelaajien niskaan, jotta #16 ei sädekehänsä kanssa tahraantuisi.

IFK:n menestys Peltosen kanssa on ollut korkeintaan keskinkertaista, sanoisin jopa heikkoa. Siihen päälle pelaamisessa ei ole pisarankaan verran edes viihdearvoa, eikä minkäänlaista pelillistä kehitystä ole nähtävissä. Menossa on hyvänen aika kolmas kausi sopimuksesta, nyt pitäisi olla sen aika kun hedelmät poimitaan. Sen sijaan painitaan aivan samojen ongelmien kanssa kun aiemminkin. Aivoihin sattuu kun yritän jotenkin ymmärtää sitä osan logiikkaa, että IFK:n kokoisessa seurassa pitäisi odottaa näillä resursseilla sitä ihmettä taivaasta että tuo päämäärätön sinkoilu jalostuu viihdyttäväksi ja voittavaksi jääkiekoksi. Ei tarvitse, voidaan suosiolla jättää nämä ässä-arvat Hämeenlinnan Pallokerhoille. Toki sinänsä loukkaavaa sanoa noin, kun siellä on tällä vuosituhannella kannu noussut useammin kattoa kohti kuin meillä.

IFK on liigan ylivoimaisesti suurin alisuorittaja ja se ilmenee juuri tällaisilla Peltosen nollanäyttöjen viisivuotispesteillä.
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
En nyt ihan tiennyt, että mihin ketjuun lähden tätä ajatusta heittämään, mutta tämä on ehkä paras.

Itselläni oli ajatus, että teen avoimen kirjeen HIFK:n pelistä vastaavalle johdolle, jossa tiedustelisin tuossa alla olevia asioita. Koska ryhmän vaikutus on aina suurempi ja täältä löytyy allekirjoittanutta parempaa sanaseppoa, taktiikkatieturia ja pelitapapetteriä, ajattelin että pitäiskö meidän tehdä yhteinen kirjelmä. Nootti.

Nootti on hyvä nimi.

Sen pitäisi ainakin pitää sisällään seuraavat asiat:
- Mikä on Ville Peltosen pelitapa (pelikirja) ja miten sitä on onnistuttu toteuttamaan
- Jos sitä ei ole pystytty toteuttamaan, niin mistä se johtuu
- Mitkä ovat pelitavan sisällä olevat taktiikat reagoitaviin tilanteisiin (koska niitä ei tunnu olevan)
- Maalivahtitilanne. Miten maalivahdin valmennus ja peluutus hoidetaan, kun viime vuoden konvehdista on tullut sitä ihteään.
- Mihin on kadonnut HIFK:n brändi, (miespillujutut)
- Jos Ville on sitoutunut HIFK:n menestykseen, niin onko hän valmis itse irtisanoutumaan, kun homma ei toimi (eli vaikka nyt tai kauden päätteeksi)
- Miksi nimenomaan HIFK:ssa kärsitään yleensä eniten loukkaantumisista (Vaikka se ei tällä hetkellä ole ongelma)
- LIsäksi voidaan kysellä esim peluutuksesta, (Ikonen penkillä jne.)
- Ja tietenkin sen, että haluamme HIFK:n pelaavan viihdyttävää, fyysistä, vauhdikasta ja voittavaa jääkiekkoa

Pitäisin toistaiseksi Tobiaksen ja pelaajamateriaalin pois tästä, koska se täysin riittävä kärkisijoille. Mutta toki hänen näkemyksesä myötä Ville jatkaa meillä seuraavat 2,5 vuotta. Joten ehkä tuostakin kompetenssiasta voisi jotain laittaa.

Itse olen vähän häveliäs availemaan uusia ketjuja jne., mutta jos ajatus saa ilmaa alleen, niin avataan ketju. Toivon palstan laatukirjoittajien osallistuvan yhdessä tekstin muotoiluun. Ja muotokielenä ehdottomasti äärimmäisen asiallinen sävy. Siihen sitten lopuksi allekirjoitukset kaikilta halukkaista ja toimistolle. Ja varmaan on hyvä, että pääjehut laittavat sen sinne omilla nimillään. Itse olen siihen valmis.

Ja loppuun pieni kevennys. Kun yritin kirjoittaa jne. niin kone tarjosi koko ajan Jan… eli olisiko 11 tulossa takaisin.

teidän, Becker.
 

redzel777

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse haluaisin myöskin pelitapaan liittyen kysyä:
-Miksi liigan kalleimpiin kuuluva kokoonpano pelaa duunari-, tsemppi, grindaus- ja möyrimiskiekkoa, joka tappaa pelin viihteen?
-Kenen mielestä kyseinen pelitapa sopii IFK:n identiteettiin?
-Miksi taklaaminen ja tunteella pelaaminen on kielletty?
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse haluaisin myöskin pelitapaan liittyen kysyä:
-Miksi liigan kalleimpiin kuuluva kokoonpano pelaa duunari-, tsemppi, grindaus- ja möyrimiskiekkoa, joka tappaa pelin viihteen?
-Kenen mielestä kyseinen pelitapa sopii IFK:n identiteettiin?
-Miksi taklaaminen ja tunteella pelaaminen on kielletty?
No, kaikki kuulunevat siihen laadukkaaseen arkeen, oletan?
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun Peltonen palkattiin HIFK:n päävalmentajaksi ja ensimmäisen VP:n kauden ensimmäiseen kotipeliin marssittiin 5 pennin kautta, niin siinä mäkkärin liikennevaloissa puhuttiin kaverin kanssa, että tämä on myös valtava uhka. Uhkana pidettiin siinä nimenomaan sitä, että vaikka kuinka vituiksi menee, niin metsää ei nähdä puilta ja Ville tulee jatkamaan sen 3 vuoden pestin tappiin asti tai aikaisintaan sen kolmannen kauden puolivälissä uskalletaan myöntää, että ei se lähde. Nyt ollaan kohta tässä kolmannen kauden puolivälissä, ei ole lähtenyt, mutta kahden vuoden jatkolappu on silti kirjoitettu ja täällä me naureskeltiin Marjamäen jatkolapulle.

Juuri näin. Itseäni vituttaa lisäksi, että seuralegendan maine alkaa olemaan loattu. Siksi en esim. toivo Söderholmia ikinä IFK:n valmentajaksi. Valmentajan pitäisi olla siinä mielessä neutraali, että hänet voi palkata ja potkia pois ilman mitään legacypohdintoja. Siksi Peltosen palkkaus ja jatkosopimus ovat IFK:lle niin hankalia ja vaikeammaksi menee mitä huonommin joukkue suorittaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en ole pitkään aikaan kyennyt katsomaan Ville Peltosen lehdistötilaisuuksia. Kiinnostaisi kuitenkin tietää, mitä TET-mies selittelee taas tänään?

Tuskallista selittelyä tosiaan ja lievää myötähäpeää aiheuttaa. En pelkästään kuitenkaan syyttäisi Peltosta vaan ko. tilaisuutta. Kysymykset esittää klubitakissa oleva firman mies ja ovat laatua "mitens kolmas erä, miten lähditte siihen". Mitä tuollaisiin nyt vastaa?

Eikö näihin tilaisuuksiin osallistu myös Hesarit, IL:t ja muut? Sieltä voisi tulla hieman epämiellyttävämpiä tai parempiakin kysymyksiä joihin pitäisi osata vastatakin jotain. Suomalaista urhelujournalismia parhaillaan: syödään tarjolla olevia dallaspullia ja eikä kysellä mitään. Joku voisi oikeasti grillata Peltosta ja Salmelaista että miksi saman valmentajan alaisuudessa kolmatta vuotta olevalla joukkueella ei ole toimivasta pelitavasta tietoakaan. Työkalut kyllä Salmelainen hankkinut.

Enää 2,5 kautta jälkellä eli noin 150 runkosarjan peliä. Huoh.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Sanoisin, että seuraava utj ja päävalmentaja tulisi tulla seuran ulkopuolelta KJ:n tapaan ravistamaan rakenteita. Koska tähän hommaan pitää saada takasin se kuuluisa tulosvastuu ja kunnianhimo, ei voi vetää päin helvettiä joka syksy ja sitten saada ryminäpronssi ja myhäillä tyytyväisenä.

Mä kyllä antaisin tästä kaudesta synninpäästön Tobbarille, on kyllä koonnut joukkueen jolla pitäisi pystyä parempaan. Ja ainakin ennen päävalmentajan palkkauksesta päätti hallitus, joten sekin putoaa pois Tobbarin syntilistalta.

Enkä nyt vielä olisi Peltostakaan kenkimässä, ollaan kuitenkin sarjassa kolmosena vaikkei peli ole ollut kovinkaan hyvää. Ville on kuitenkin todistanut puolustavansa IFKn arvoja mm. tuomitsemalla jyrkästi Åstenin filmauksen.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Mä en edelleenkään ymmärrä tuota veskarien peluutusta. Tärkeässä matsissa ja vielä himassa laitetaan se huonompi tolppien väliin. Joku voisi luulla, että tässä on kyse jostain suuremmastakin viisaudesta ja pitkänäköisyydestä, mutta nythän vaan toistetaan samat virheet kuin Halosen kohdalla. Pisteitä menetetään ja tuhotaan lopullisesti nuoren maalivahdin itseluottamus. Ville ja Lunkka säätää, joukkue ja fanit kärsivät.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mä en edelleenkään ymmärrä tuota veskarien peluutusta. Tärkeässä matsissa ja vielä himassa laitetaan se huonompi tolppien väliin. Joku voisi luulla, että tässä on kyse jostain suuremmastakin viisaudesta ja pitkänäköisyydestä, mutta nythän vaan toistetaan samat virheet kuin Halosen kohdalla. Pisteitä menetetään ja tuhotaan lopullisesti nuoren maalivahdin itseluottamus. Ville ja Lunkka säätää, joukkue ja fanit kärsivät.
Niin sitä luulisi, mutta kun IFK kyseessä niin Apulannan sanoin "Viisaus ei asu meissä".
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja Leijonat
Mä kyllä antaisin tästä kaudesta synninpäästön Tobbarille, on kyllä koonnut joukkueen jolla pitäisi pystyä parempaan. Ja ainakin ennen päävalmentajan palkkauksesta päätti hallitus, joten sekin putoaa pois Tobbarin syntilistalta.

Enkä nyt vielä olisi Peltostakaan kenkimässä, ollaan kuitenkin sarjassa kolmosena vaikkei peli ole ollut kovinkaan hyvää. Ville on kuitenkin todistanut puolustavansa IFKn arvoja mm. tuomitsemalla jyrkästi Åstenin filmauksen.
Pakko napata tästä viestistä kiinni ja pahoittelut ennakkoon viestin kärkeästä sisällöstä. Mutta nyt on saavutettu kyllä uusi lattia siihen, mitä IFK:n päävalmentajalta vaaditaan, jotta voi todeta hänen vaalineen onnistuneesti seuran arvoja. Kahden ja puolen vuoden aikana on tuominut yhden pelaajan filmauksesta niin sillä on kuitattu kaikki pelilliset tekijät. Peli ollut 90% ajasta järkyttävää ripulipaskaa ja tulokset samaa tasoa. Mitään merkkejä IFK:n arvoista/brändikiekosta ei kentällä näy ja katsomassa viihtyy lähinnä samat uskovaiset seniilit ja jotkut uudet eturyhmät, joille annettu jakamaan lippuja.

Ja toistan samaa kuin muut, että vaikea näemmä sitä tobiastakaan on tuomita, jos peltonen ei ole hänen palkkauksensa. En tosin tiedä, että mikä hänen roolinsa sitten mahtaa olla, jos urheilullinen menestys ei ole urheilujohtajan onnistumisen mittari. Mikä se sitten salmelaisella on? Riittävän sisäsiittoinen sukupuu? En oikeen muutakaan syytä keksi, miksi tämä räpellys saa jatkua hamaan tulevaisuuteen.
 
Viimeksi muokattu:

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
Pakko napata tästä viestistä kiinni ja pahoittelut ennakkoon viestin kärkeästä sisällöstä. Mutta nyt on saavutettu kyllä uusi lattia siihen, mitä IFK:n päävalmentajalta vaaditaan, jotta voi todeta hänen vaalineen onnistuneesti seuran arvoja. Kahden ja puolen vuoden aikana on tuominut yhden pelaajan filmauksesta niin sillä on kuitattu kaikki pelilliset tekijät. Peli ollut 90% ajasta järkyttävää ripulipaskaa ja tulokset samaa tasoa. Mitään merkkejä IFK:n arvoista/brändikiek ei kentällä näy ja katsomassa viihtyy lähinnä samat uskovaiset seniilit ja jotkut uudet eturyhmät, joille annettu jakamaan lippuja.

Ja toistan samaa kuin muut, että vaikea näemmä sitä tobiastakaan on tuomita, jos peltonen ei ole hänen palkkauksensa. En tosin tiedä, että mikä hänen roolinsa sitten mahtaa olla, jos urheilullinen menestys ei ole urheilujohtajan onnistumisen mittari. Mikä se sitten salmelaisella on? Riittävän sisäsiittoinen sukupuu? En oikeen muutakaan syytä keksi, miksi tämä räpellys saa jatkua hamaan tulevaisuuteen.
Aikaisemmin en ole tällä jaksanut päätäni kauheasti vaivata, mutta Peltosen jatkosopimuksen jälkeen kyllä. Kuka oikeasti on Peltosen jatkon takana. Palstatotuuden mukaan ne esihistorialliset dinosaurukset, mutta onkohan siinä mitään todellista perää. Onko kellään oikeaa tietoa? Mikäli Tobbe on jatkosopimuksen takana niin voi lähteä sitten samalla avauksella Villen kanssa. Mitä suurimmalla todennäköisyydellä karmea virhe.


Tobbe on kasannut erittäin laadukkaan joukkueen ja hänen ketjuaan on joukkueen materiaalin kasaus mielessä täysin naurettavaa nostella ylös. No, eipä sitä juuri kai muut harrastakkaan kuin Peltosuskovaiset.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Niin sitä luulisi, mutta kun IFK kyseessä niin Apulannan sanoin "Viisaus ei asu meissä".
Niinpä. Jokainen näkee, ettei tuossa ole mitään järkeä, mutta silti vaan yritetään puskea samalla kaavalla eteenpäin. En minäkään yritä kiivetä perse edellä puuhun, koska tiedän epäonnistuvani siinä kokeilussa.

Tapsalle kunnon treenijakso nyt ja kokeillaan myöhemmin, josko se siitä aukenisi. Eihän nuo jatkuvat huonot suoritukset voi olla vaikuttamatta siihen tärkeimpäänkään eli henkiseen puoleen, vaikka olisi kuinka kovapäinen kaveri kyseessä.
 

Moritz

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Dallas Stars
Pisteitä menetetään ja tuhotaan lopullisesti nuoren maalivahdin itseluottamus. Ville ja Lunkka säätää, joukkue ja fanit kärsivät.
No toisaalta tämän saman argumentin vääntäisi joku toinen jos Taponen pelaisikin vasta huomenna, että laitettaisiin itseluottamuksen puutteesta kärsivä maalivahti vielä siihen vaikeampaan paikkaan pelaamaan vieraspelissä jossa Kärppien pitäisi olla ennakkosuosikki.

Todennäköisempää on että vieraissa tulisi se kova löylytys kun kotona, mutta toki se varmasti kotonakin onnistuu.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Enkä nyt vielä olisi Peltostakaan kenkimässä, ollaan kuitenkin sarjassa kolmosena vaikkei peli ole ollut kovinkaan hyvää. Ville on kuitenkin todistanut puolustavansa IFKn arvoja mm. tuomitsemalla jyrkästi Åstenin filmauksen.
Käymättä yhtään viestin kirjoittajaan henkilökohtaisella tasolla niin tämä viestin ajatusmalli kertoo, miksi IFKn urheilullinen menestys on kauttaaltaan ala-arvoista, eikä muutosta ole tulossa. En yhtään ihmettelisi, että IFKn johdossa ajatusmalli on ihan sama eli "ollaan kuitenkin kolmansia vaikka peli ei ole kulkenut". Toivon sydämestäni, että kukaan ei vertaile nykyistä syyskautta viime kauden katastrofaaliseen syyskauteen ja rakenna odotuksia sen kautta. Silloin mennään metsään ja lujaa. Viime kaudella usein täällä ja IFKn suulla sai kuulla, että pitää katsoa tuloksen taakse? Miksei samaa mantraa ja ajatusmallia sovelleta nyt myös? Tuloksen taakse katsomalla paljastuu, että peli on karmealla tasolla, suurin osa pelaajista alisuorittaa ja jälleen kerran rosterissa olleet riskitekijät ovat räjähtämässä silmille. Mikä karseinta tamperelaiset ovat ottaneet jo sellaisen etumatkan sarjataulukossa, että sen kurominen on lähes mahdotonta. Mikä on se lapsenusko, että IFK yhtäkkiä löytäisi Ville Peltosen valmennuksessa pelinjuonen ja vielä sillä tavalla, että pystytään tiputtamaan paras seitsemästä-sarjassa kumpaakaan tamperelaisista? Finaalipaikka nykyisellä rosterilla pitäisi olla minimi, mutta ilmeisesti pitää taas jatkaa prosessia ja aina on ensi kausi.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Mikä on se lapsenusko, että IFK yhtäkkiä löytäisi Ville Peltosen valmennuksessa pelinjuonen ja vielä sillä tavalla, että pystytään tiputtamaan paras seitsemästä-sarjassa kumpaakaan tamperelaisista? Finaalipaikka nykyisellä rosterilla pitäisi olla minimi, mutta ilmeisesti pitää taas jatkaa prosessia ja aina on ensi kausi.
Kummankaan Manselaisen voittaminen 4 kertaa on ainakin tässä kohtaa erittäin utopistinen ajatus,
pahoin pelkään että ensi keväänä kuullaan taas vakuutteluja " ensi kaudesta ".

Jos ei sitten tule todellista ylläripylläriä ja Manselaiset alkaa dyykkaamaan, mutta siihen en
oikein jaksa uskoa, mutta toisaalta, kuka uskoi vuosi sitten että Pelsut pelaisi finaaleissa ?

Jonkun mielestä saattaa olla kyynistä tekstiä, mutta tässä on pakko olla inhorealisti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös