No, Peltonenhan nyt ei tule saamaan kenkää missään vaiheessa, joten pakko vaan asennoitua niin, että näillä mennään, mitä ylhäältä annetaan.
Olen itse ollut vahvasti sitä mieltä, että tolla jengillä tulee menestystä vaikka ilman valmentajaa, niin ei Villekään sitä pysty pilaamaan. Toisaalta toivoin, naiivisti, että tämä olisi se kausi, jolloin HIFK esittää niin upeita otteita kaukalossa, että koko kausi olisi yhtä juhlaa. Tai siis ainakin suurimmilta osin, mikä olisikin varsin realistista.
Mutta ei kun ei. HIFK tarjoaa jälleen kerran aivan toivotonta paskaa katsojille ja kannattajilleen. Monen pelin sisällä on noin 30 minuuttia aikaa, jolloin ei päästä omista sen enempää syöttelemällä, kun luistelemallakaan kiekko hallussa pois. Epätoivoisesti vaan tökitään kiekkoa keskialueelle. Eihän tää nyt tällaista taas pitänyt olla ensinkään. Mutta sitä niin tuttua huttua se on.
Minä en ikinä ajattele niin, että koko kausi menetetty, ennen kuin se ihan oikeasti on teoriassakin menetetty. Mutta eihän tässä taas tällä hetkellä ole mitään merkkejä paremmasta. Kuten moni muukin on kirjoittanut, niin on oikeastaan aika huikea saavutus saada tuo nippu pelaamaan noin huonosti. Eikä mua tällaisten otteiden jälkeen kovin paljon lohduta se, että ollaan kuitenkin sarjassa kolmantena.
Tietenkin se on parempi, kuin kymmenentenä, mutta kun taas yksi ottelu on katseltu täynnä vitutusta ja ärsytystä, niin ei se tätä iltaa pelasta pienimmässäkään määrin.
Odotan edelleen, että peli muuttuu rosterin edellyttämälle tasolle ja sen myötä me kaikki päästää iloitsemaan HIFKin upeista suorituksista kaukalossa.