Ville Peltonen – HIFK:n päävalmentaja

  • 581 071
  • 4 341

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Ville mitä vitun paskaa tämä oman alueen pelaaminen pelistä toiseen on? Täyttä paskaa kiekolla ja varsinkin ilman sitä.
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sääli kyllä, että noin potentiaalinen joukkue hukataan täysin surkeaan valmentajavalintaan. Mitä olen lukenut teidän palstaanne, niin täällä on kirottu alisuorittavia junnuja, kokeneita pelaajia, maalivahteja jne. Jos koko joukkue alisuorittaa lähes kollektiivisesti, mielestäni syyllistä on turha hakea pelaajista. Kun ei ole pelitapaa johon nojata, kärsivät siitä kaikki, molari mukaanlukien.

Hieman teitä lainatakseni, kom igen IFK, jos moinen ”varastus” sallitaan.
 

Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Ville antoi ohjeita pelaajille. Kuva todisteena. Cool. Siitähän se tietty palkkansa saa.
 

Dimas_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, #87, ManU, CR7, Seattle Seahawks
Miten helvetissä se kaikki inhmillisyys osuu aina IFKn tuulettimeen, ja sitten saadaan selitellä pitkin kautta ja vielä kauden jäkeenkin?
Eihän nyt ollut kyse mitenkään erityisesti HIFK:sta jos luit viestini. Otin myös esimerkkejä omalta ”uralta” ja Suomen maajoukkueesta. Kuvailin yleisellä tasolla sitä mitä ja miten tuollainen otteen lipeäminen yleensä tapahtuu.
 

Jazzhands

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka ei koskaan olekaan Peltoseen ollut mitään suurempaa tunnesidettä, niin olen arvostanut häntä pelaajana, voittajana ja johtajana. Nyt harmittaa (joukkueen taaperruksen lisäksi) se että se arvostus alkaa muuttumaan sellaiseksi välinpitämättömästi vitutukseksi. Paperilla tämä oli match made in heaven ja lätkäromantiikkaa parhaimmillaan, mutta onhan tämä koko Peltosen aika kokonaisuudessaan ollut pettymys. Jos sama keskinkertainen hmv taaperrus jatkuu, eikä reagoida, niin tulee pitkät pari vuotta.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eihän nyt ollut kyse mitenkään erityisesti HIFK:sta jos luit viestini. Otin myös esimerkkejä omalta ”uralta” ja Suomen maajoukkueesta. Kuvailin yleisellä tasolla sitä mitä ja miten tuollainen otteen lipeäminen yleensä tapahtuu.
Joo no vaikka sinua lainasin, niin lähinnä oli enemmänkin sarkasmia juurikin tuon kommentoidun kohdan osalta, eikä vähässäkään määrin tarkoitus vähätellä tahi arvostella mitään kirjoituksessasi.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
3/4 sija taulukossa, sarja alle puolessa välissä. Relatkaa vähän veljet. Jos tammi/helmikuun välissä ollaan tippumassa kuusikosta& peli on skeidaa niin sitten on syytä hermostua.

Tampereen kärkikaksikko ihan omassa kastissaan tehdyissä maaleissa. Siinä voisi olla nyt korjausliikkeen paikka. Mestoja kyllä on.
 

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
Peltonen voisi vihdoinkin käskeä sata astetta lisää kovuutta puolustuspäässä.

Veskarin suojelun puuttuminen on irstas signaali koko pääkaupunkiseudun kiekolle.

Naapuri sortuu tähän tuubaan myös,

Ei jatkoon!
 

Psykopaimen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viipurin Pauke
Itse kun olen pienessä mielessäni vertaillut Villen jatkosopimuksen jälkeen sitä, miten HIFK ja Jukurit pelaa… ihan asiaa tietämättä ja tuntematta toivon, ettei Jokinen ollut saatavilla. Olisi nimittäin siinä tapauksessa ollut erikoinen valinta.

Jukurit ei loista, mutta mun silmiini jokainen pelaaja pelaa tasollaan tai yli. Se ei liene lajissa mahdollista, jos pelin rakenne ei ole kunnossa.

Samalla meillä ei tule läpimurtopelaajia ja ollaan ihan sen varassa kenellä sattuu luonnostaan kemiat kohtaamaan.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Sääli kyllä, että noin potentiaalinen joukkue hukataan täysin surkeaan valmentajavalintaan. Mitä olen lukenut teidän palstaanne, niin täällä on kirottu alisuorittavia junnuja, kokeneita pelaajia, maalivahteja jne. Jos koko joukkue alisuorittaa lähes kollektiivisesti, mielestäni syyllistä on turha hakea pelaajista. Kun ei ole pelitapaa johon nojata, kärsivät siitä kaikki, molari mukaanlukien.

Hieman teitä lainatakseni, kom igen IFK, jos moinen ”varastus” sallitaan.
Kyllä sallitaan, kiitos sinulle :)
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
3/4 sija taulukossa, sarja alle puolessa välissä. Relatkaa vähän veljet. Jos tammi/helmikuun välissä ollaan tippumassa kuusikosta& peli on skeidaa niin sitten on syytä hermostua.

Tampereen kärkikaksikko ihan omassa kastissaan tehdyissä maaleissa. Siinä voisi olla nyt korjausliikkeen paikka. Mestoja kyllä on.

En ymmärrä miksi pitäisi relata? Meillä on yksi kaikkien aikojen parhaimmista rostereista ja peli on sen näköistä ylivoimasta lähtein, kun pelattaisiin kauden ensimmäisiä treenipelejä. En tiedä teistä muista, mutta itse odotin tällä kaudella näkeväni viihdyttävää jääkiekkoa koko kauden. Missään vaiheessa kautta ei ole tullut sellaista oloa, että kylläpä pelataan hyvää jääkiekkoa. Kuitenkin tässä on pelattu jo se +20 peliä. Olen ihan helvetin kyllästynyt kaudesta toiseen katsomaan tätä perkeleen epäjääkiekkoa. Kyllä ainakin itselleni runkosarja on myös viihdettä tai sen pitäisi olla. Näitä helvetin väsyneitä runkosarjoja on tässä vedetty ihan tarpeeksi tässä viime kausina. Lisäksi näkyykö tuossa pelissä jotain merkkejä siitä, että keväällä Tapparat ja Ilvekset kaatuu paras 7 sarjassa edes ajoittain?
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Itse kun olen pienessä mielessäni vertaillut Villen jatkosopimuksen jälkeen sitä, miten HIFK ja Jukurit pelaa… ihan asiaa tietämättä ja tuntematta toivon, ettei Jokinen ollut saatavilla. Olisi nimittäin siinä tapauksessa ollut erikoinen valinta.

Jukurit ei loista, mutta mun silmiini jokainen pelaaja pelaa tasollaan tai yli. Se ei liene lajissa mahdollista, jos pelin rakenne ei ole kunnossa.

Samalla meillä ei tule läpimurtopelaajia ja ollaan ihan sen varassa kenellä sattuu luonnostaan kemiat kohtaamaan.
Itse mietin tällä viikolla sellaista, että voisiko OJ olla meidän valmennustiimissä ensi kaudella. Tuomainen ilmeisesti korvaa OJ:n Mikkelissä, joten minne suuntaa OJ. Eikös muu perhe asusta Helsingissä?

Ajatus siis kulkee sillä radalla, että OJ toimii pari vuotta Villen kanssa valmennustiimissä ja hyppää sitten Villen tilalle päävalmentajaksi.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse mietin tällä viikolla sellaista, että voisiko OJ olla meidän valmennustiimissä ensi kaudella. Tuomainen ilmeisesti korvaa OJ:n Mikkelissä, joten minne suuntaa OJ. Eikös muu perhe asusta Helsingissä?

Ajatus siis kulkee sillä radalla, että OJ toimii pari vuotta Villen kanssa valmennustiimissä ja hyppää sitten Villen tilalle päävalmentajaksi.

Eiköhän OJ odota uraltaan nopeampaa nousua. En ymmärrä lainkaan miksi tulisi IFK:n valmennusryhmään toisen Liigajoukkueen päävalmentajan paikalta. Todennäköisempää on, että valmentaa narreja.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, FLA
En ymmärrä miksi pitäisi relata? Meillä on yksi kaikkien aikojen parhaimmista rostereista ja peli on sen näköistä ylivoimasta lähtein, kun pelattaisiin kauden ensimmäisiä treenipelejä. En tiedä teistä muista, mutta itse odotin tällä kaudella näkeväni viihdyttävää jääkiekkoa koko kauden. Missään vaiheessa kautta ei ole tullut sellaista oloa, että kylläpä pelataan hyvää jääkiekkoa. Kuitenkin tässä on pelattu jo se +20 peliä. Olen ihan helvetin kyllästynyt kaudesta toiseen katsomaan tätä perkeleen epäjääkiekkoa. Kyllä ainakin itselleni runkosarja on myös viihdettä tai sen pitäisi olla. Näitä helvetin väsyneitä runkosarjoja on tässä vedetty ihan tarpeeksi tässä viime kausina. Lisäksi näkyykö tuossa pelissä jotain merkkejä siitä, että keväällä Tapparat ja Ilvekset kaatuu paras 7 sarjassa edes ajoittain?
Juuri näin. Kevät on kuitenkin aina lyhyt. Kyllä se nautinto pitäisi saada revittyä runkosarjasta. Tobbarin ja Villen "laadukas arki" ei tarjoa hevonvittua.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse kun olen pienessä mielessäni vertaillut Villen jatkosopimuksen jälkeen sitä, miten HIFK ja Jukurit pelaa… ihan asiaa tietämättä ja tuntematta toivon, ettei Jokinen ollut saatavilla. Olisi nimittäin siinä tapauksessa ollut erikoinen valinta.

Jukurit ei loista, mutta mun silmiini jokainen pelaaja pelaa tasollaan tai yli. Se ei liene lajissa mahdollista, jos pelin rakenne ei ole kunnossa.

Samalla meillä ei tule läpimurtopelaajia ja ollaan ihan sen varassa kenellä sattuu luonnostaan kemiat kohtaamaan.
Mä luulen, että Peltosen pitkä jatkosopimus tuossa vaiheessa kautta oli HIFK:n reagointi siihen, että molemmat olivat ilman sopimusta ensi kaudeksi. Jokista ja Peltosta ei haluttu asettaa valinnassa vastakkain, ja tästä päästiin antamalla VP:lle pitkä jatko ajoissa. Vantaalainen kuuluu country clubin suosikkeihin (olihan jo isänsä Esa P. HIFK-stara), kuopiosta tullut Jokinen on tässä asetelmassa huutolaispoika.

Vai olisiko Peltosella ollut ottajia päävalmentajaksi muista jengeistä? Epäilen. Jokinen voi katsella rauhassa, mitä tarjotaan, ottajia on varmasti.
 

Psykopaimen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viipurin Pauke
Mä luulen, että Peltosen pitkä jatkosopimus tuossa vaiheessa kautta oli HIFK:n reagointi siihen, että molemmat olivat ilman sopimusta ensi kaudeksi. Jokista ja Peltosta ei haluttu asettaa valinnassa vastakkain, ja tästä päästiin antamalla VP:lle pitkä jatko ajoissa. Vantaalainen kuuluu country clubin suosikkeihin (olihan jo isänsä Esa P. HIFK-stara), kuopiosta tullut Jokinen on tässä asetelmassa huutolaispoika.

Vai olisiko Peltosella ollut ottajia päävalmentajaksi muista jengeistä? Epäilen. Jokinen voi katsella rauhassa, mitä tarjotaan, ottajia on varmasti.
Siinä tapauksessa oltaisiin valittu ”ei pätevin, vaan sopivin”-malli. Ei olisi ensimmäinen kerta, enkä voi väittää ettei sama olisi käynyt mielessä.

Toki toivon Villen onnistuvan. En vaan näe kehitystä.
 

Caney

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
En ymmärrä miksi pitäisi relata?
Väärin fanitettu. Väärin ymmärretty. Väärin kaikki, kuten on moni asia tän hetken IFK:ssa.

Ehkä se on sitä, kun on totuttu tähän paskaan jo. Pari kannua liki 30 vuoteen ja relataan, kun jo marraskuussa näkee, että ei tästä tuu tänäkään vuonna mitään. Selityksiä kyllä löytyy yksi toisensa jälkeen. Mut siihenkin ollaan totuttu. Ei mitään henkkoht. Villen puolustelijoille, mutta onhan se varmasti helpompaa hengittää ja fanittaa pää perseessä. Eikä siinä, jokanen tyylillään, kuten me itkijätkin teemme. Taidan pian itsekin toimia samoin ja antaa vaan olla.

Seuraa lainaus vuoden 2021 toukokuun valmentaja-uutisesta.

– HIFK:lla on suomalaisen urheilun vahvimmat perinteet ja erittäin sitoutuneet kannattajat. Me haluamme kirkastaa seuran ydinarvot ja tuoda ne tähän päivään. HIFK on sitkeä, taitava ja vahva. Ja me haluamme olla sitä yhdessä.

– Yhtenä isommista tavoitteista haluan omalta osaltani olla aikaansaamassa, että HIFK:lla voisi olla vieläkin isompi rooli stadilaisten arjessa.

Seuran ja Peltosen näkemykset tavoitteista osuivat saumattomasti kohdalleen.

– Keskusteluissa Villen kanssa kävi heti selväksi, että kaikki kohtaavat: arvot, strategia ja visio. Meillä on yhteinen ymmärrys lähitulevaisuuden ja pitkän aikavälin tavoitteista ja näitä toteuttamaan on löydetty erittäin hyvä ja monipuolinen tiimi, kommentoi HIFK:n urheilujohtaja Tobias Salmelainen.

Peli ei ole kohdannut puheita. Mulle Peltosen IFK on aneemisin, nöyrtyvin ja virkamiesmäisin IFK, mitä olen ~20 vuoden aikana nähnyt. Ilo mielin olisin väärässä, jos kelkka tuosta vielä kääntyisi. Mut mitä viimeset pari kautta on opettanut, niin reagointi ei ole kuulunut Peltosen vahvuuksiin ja tässä on nyt kolmisen kuukautta aikaa saada paketti kasaan, ennen kuin pudotuspelit alkavat. Siellä pitäisi voittaa vähintään yksi tamperelainen, ellei jopa molemmat. Mun mummo sano vähän ehkä ilkeesti taannoin, että miksi Ville näyttää pelin aikana siltä kun olisi napsinut pari tabua kun seisoo penkin takana niin eleettömänä K otsassa, tapahtui kentällä mitä tahansa.

Tämän halusin lähinnä mainita siksi, että ei se ole ihme kun tunne on kateissa ja peli on mitä on, kun valmennustakaan ei näyttäisi kiinnostavan mitä siellä tulostaululla on. Pelin jälkeisissä haastiksissa on sit helppo mainita, että oltiin huonoja tänään ja ei ansaittu voittoa. Tämä kaikki sen perusteella, mitä mulle välittyy ulospäin.

Fanilasit ja urheiluromantikko sisälläni haluaisi uskoa tähän hommaan, mutta kun katsotaan todellisuutta ja peilataan lähihistoriaan niin kiitos kaudesta ja jatketaan syksyllä 2024. Yksilöitä voidaan haukkua maailman tappiin asti, mutta sille on varmasti jokin syy, miksi meidän jokainen huippuyksilö (pl. Lindbohm) vuorollaan pelaa alle tasonsa.

Niin hullu kukaan ei voi olla, että löytäisi ne syyt pelin lukuisiin kesto-ongelmiin about 20 nimestä yksitellen. Kun yksi ei osaa yht'äkkiä syöttää, toinen luistella ja kolmas puolustaa, ja neljäs torjua. Onpa mahtava innovaatio, my god.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Eiköhän OJ odota uraltaan nopeampaa nousua. En ymmärrä lainkaan miksi tulisi IFK:n valmennusryhmään toisen Liigajoukkueen päävalmentajan paikalta. Todennäköisempää on, että valmentaa narreja.
Olennainen kysymys varmaan on, että löytyykö jostakin toisesta liigaseurasta sellainen kiinnostava paketti, jonka hän haluaa ottaa vastaan. Kysyntää miehellä kyllä varmasti on.

Mutta rahan takia Jokisen ei tarvitse valmentaa, joten hän voi tehdä ratkaisut muiden asioiden pohjalta.

Eihän tuo HIFK:n valmennustiimin tuleminen kovinkaan todennäköinen ole, ainoa järkisyy olisi ”päävalmentajaksi kasvaminen” Peltosen vierellä ja sitten nousu ykköseksi. Mutta en toisaalta myöskään ymmärrä, miten Jokereiden valmentaminen Mestiksessä olisi jotenkin kovasti parempi vaihtoehto.

Ja oma ajattelu lähtee siitä, että liittyyköhän tuohon Peltosen jatkosopimukseen nyt joku yllätysmomentti tms. Eli juuri tällainen yllättävän kova nimi valmennustiimiin.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eihän tuo HIFK:n valmennustiimin tuleminen kovinkaan todennäköinen ole, ainoa järkisyy olisi ”päävalmentajaksi kasvaminen” Peltosen vierellä ja sitten nousu ykköseksi.
Jokinen on parempi valmentaja kuin Peltonen. Itsetuntoa Jokisella on aina ollut. Tuollaiseen hän ei lähde itseään nöyryyttämään. Ammatillinen kehitys pysähtyisi, jopa taantuisi. Nevö gonna happen. Realistisempi vaihtoehto on paikka AHL:n valmentaja tai NHL-joukkueen apuvalkkuna.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Mä luulen, että Peltosen pitkä jatkosopimus tuossa vaiheessa kautta oli HIFK:n reagointi siihen, että molemmat olivat ilman sopimusta ensi kaudeksi. Jokista ja Peltosta ei haluttu asettaa valinnassa vastakkain, ja tästä päästiin antamalla VP:lle pitkä jatko ajoissa. Vantaalainen kuuluu country clubin suosikkeihin (olihan jo isänsä Esa P. HIFK-stara), kuopiosta tullut Jokinen on tässä asetelmassa huutolaispoika.

Vai olisiko Peltosella ollut ottajia päävalmentajaksi muista jengeistä? Epäilen. Jokinen voi katsella rauhassa, mitä tarjotaan, ottajia on varmasti.
Voi se olla toisinkin, ts. että HIFK yritti saada OJ:n, muttei onnistunut ja sitten tuli kiire jatkaa Villen kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös