Offtopikkia mutta mikä Hakin sanonta maalista? Muistan ainoastaan Ville Niemisen todenneen "yksi maali Nordiksella vastaa kymmentä maalia maakunnassa". Vai onko se juuri tuo?
Tätä just kysyin kuka sen sanoi. Ei sen kummempaa.
Offtopikkia mutta mikä Hakin sanonta maalista? Muistan ainoastaan Ville Niemisen todenneen "yksi maali Nordiksella vastaa kymmentä maalia maakunnassa". Vai onko se juuri tuo?
Jep, ei ole IFK:lla mitään jakoa mestaruuksiin, sillä niin paljon on vuorta kiivettävänä laadukkaassa arjessa, ettei edes sitkeys auta.Jää, maju, loukkaantumiset, kiusaaminen, pelko. On siinä VP aseeton kun noin ylivoimaiset vastustajat.
Täällähän on kerrottu, että Peltosen joukkueessa arki on nimenomaan laadukas ja yhtään kiveä ei jätetä kääntämättä. Itseasiassa en itsekään epäile hetkeäkään, etteikö itse arki ja vaatimustaso ole Peltosen valmentamassa joukkueessa kohdillaan. Sen sijaan olen melkoisen varma, että Peltonen vie tämän kaiken niin pitkälle ja yli, että se tappaa peli-ilon, eikä kaikki pelaajat välttämättä edes ymmärrä, mitä heiltä halutaan? Sen näköistä on peli ollut jäällä kolmatta kautta muutamaa suonenvetoa lukuunottamatta.Jep, ei ole IFK:lla mitään jakoa mestaruuksiin, sillä niin paljon on vuorta kiivettävänä laadukkaassa arjessa, ettei edes sitkeys auta.
Tässä tilanteessa olisi selkein ratkaisu, että Ville toteaisi, että ei kyennyt luomaan 3 kauden aikana pelaajilleen voittavaa pelityyliä ja sen johdosta jättää päävalmentajan tehtävän. Sitten päästäisiin aloittamaan uuden päävalmentajan haku.
Uskon, että olet asian ytimessä! Puit hyvin sanoiksi sen, miltä meno on myös omaan silmään näyttänyt.Täällähän on kerrottu, että Peltosen joukkueessa arki on nimenomaan laadukas ja yhtään kiveä ei jätetä kääntämättä. Itseasiassa en itsekään epäile hetkeäkään, etteikö itse arki ja vaatimustaso ole Peltosen valmentamassa joukkueessa kohdillaan. Sen sijaan olen melkoisen varma, että Peltonen vie tämän kaiken niin pitkälle ja yli, että se tappaa peli-ilon, eikä kaikki pelaajat välttämättä edes ymmärrä, mitä heiltä halutaan? Sen näköistä on peli ollut jäällä kolmatta kautta muutamaa suonenvetoa lukuunottamatta.
En tiedä muuten arjesta ja vaatimustasosta IFK:ssa, mutta ei se kuitenkaan tämän valtakunnan kovakuntoisin joukkue ollut, joten voi olla siinä tapauksessa, että muualla on vielä kovempi vaatimustaso ja sitäkin laadukkaampi arki, ja kivien kääntämisen sijaan siellä pelataankin laadukkaasti, eikä kunto lopu kesken.Täällähän on kerrottu, että Peltosen joukkueessa arki on nimenomaan laadukas ja yhtään kiveä ei jätetä kääntämättä. Itseasiassa en itsekään epäile hetkeäkään, etteikö itse arki ja vaatimustaso ole Peltosen valmentamassa joukkueessa kohdillaan. Sen sijaan olen melkoisen varma, että Peltonen vie tämän kaiken niin pitkälle ja yli, että se tappaa peli-ilon, eikä kaikki pelaajat välttämättä edes ymmärrä, mitä heiltä halutaan? Sen näköistä on peli ollut jäällä kolmatta kautta muutamaa suonenvetoa lukuunottamatta.
Tai: Peltonen tietää että hänen pelisysteemi on voittava, ja hänellä on hallitus takana tässä. Mutta ei vain olla saatu oikeita pelaajia toteuttamaan sitä.Tässä tilanteessa olisi selkein ratkaisu, että Ville toteaisi, että ei kyennyt luomaan 3 kauden aikana pelaajilleen voittavaa pelityyliä ja sen johdosta jättää päävalmentajan tehtävän.
Eipä tuo kovin voittava pelityyli enää liigassa ole. Taisi HIFK olla AINOA top-8 joukkue, kenen pelityyli oli kulmamöyrintään ja puolustukseen perustuva. Ja luojankiitos tuolla paskakiekolla ei enää liigassa pärjää. Seuraavat 2 vuotta on aivan turha odottaa mitään menestystä, jos Peltonen jatkaa ja ennen kaikkea jatkaa tuolla pelikirjallaan. Pelin pitää nopeutua!Tai: Peltonen tietää että hänen pelisysteemi on voittava, ja hänellä on hallitus takana tässä. Mutta ei vain olla saatu oikeita pelaajia toteuttamaan sitä.
Miettikääpä tota.
....ja treenin pitää myös pohjimmiltaan muuttua, että peli nopeutuu ja lisäksi pelaajiston siihen sopivaksi, ei riitä yksin pelitavan nopeuttaminen.Seuraavat 2 vuotta on aivan turha odottaa mitään menestystä, jos Peltonen jatkaa ja ennen kaikkea jatkaa tuolla pelikirjallaan. Pelin pitää nopeutua!
Tässä tilanteessa olisi selkein ratkaisu, että Ville toteaisi, että ei kyennyt luomaan 3 kauden aikana pelaajilleen voittavaa pelityyliä ja sen johdosta jättää päävalmentajan tehtävän. Sitten päästäisiin aloittamaan uuden päävalmentajan haku.
Olen jo vuosia liputtanut ulkomaisen koutsin perään. EI tietty kenen vaan, eikä mulla ole nimiä, kun en sitä työtä te, mutta jos tekisin, niitä olisi. Olen lopen kyllästynyt näihin suomalaisiin - ne eivät kykene voittamaan HIFK:ssa, eivät edes sillä pelityylillä, jonka osaavat. En muuta näkemystäni, vaikka toki tiedostan, että eivät ne harvat ulkomaisetkaan ole sitä kyenneet tekemään.Eipä tuo kovin voittava pelityyli enää liigassa ole. Taisi HIFK olla AINOA top-8 joukkue, kenen pelityyli oli kulmamöyrintään ja puolustukseen perustuva. Ja luojankiitos tuolla paskakiekolla ei enää liigassa pärjää. Seuraavat 2 vuotta on aivan turha odottaa mitään menestystä, jos Peltonen jatkaa ja ennen kaikkea jatkaa tuolla pelikirjallaan. Pelin pitää nopeutua!
Siinähän on Villelle ilmainen vinkki, kun tuo kehittävä arki on toistaiseksi loistanut poissaolollaan. Laadukas ja kehittävä arki, siinä on se menestysrepti. Olisi Veken kannattanut pitää tuo ihan omana tietonaan, koska nyt meitä ei pysäytä tulevalla kaudella mikään.Jukureihin on levinnyt kanssa arki, mutta siellä Tuomainen on Jatkoajan jutun otsikon mukaan keksinyt. että se voisi olla paitsi laadukasta, myös kehittävää! Hieno innovaatio.
Asiasta viidenteen, ottanut pataan , naamasta, tähänasti häviö pelsuille.Ei vaan tykänny yhtään pelitavasta runkosarjassa, pelkkää möyrimistä, poislukien muutama huippuhieno matsi , milloin toive heräsi....Mutta, ja iso mutta muistaako ihmiset millaista oli Tapparan peli, millä luotiin nykyinen dynastia?...Silkkaa puolustamista, trappia, kahvaa jne. yrittääkö VP tehdä pohjaa jollekkin dynastialle, sillä että peli näyttää kauhealta, mutta voittoja tulee...
Tappara trappasi ja puolusti kyllä, mutta pakit pelasivat kiekolla. Peltosen IFK pleijareissa heittää kiekkoa pitkänä päätyyn. Siinä on valtava ero. Lisäksi siellä oli aina liigan parhaimmistoon kuuluva veskarikin. Pitkä on matka.
Pitkä kiekko useimmiten ilman merkittävää painetta johtuu siitä ettei hyökkääjillä ole antaa riittävää vaihtoehto tarjontaa. Tästä oli esimerkki jossain TV pelissä kun penkillä vastuutettiin tästä hyökkääjiä. Tapparalla taas kollektiivisesti pysyy viisikko tiiviinä jolloin syöttölinjoja on useampia.
Näin on, mutta taitaa olla toiveajattelua. Peltonen haluaa aivan varmasti jatkaa ja todennäköisesti luulee myös olevansa oikea mies hommaan. Luultavasti hänellä on myös tukijoukkoja organisaatiossa, eli näillä mennään seuraavat kaksi vuotta ja edelliset kolme vuotta menivät Salmelaisen piikkiimä
Näin on, mutta taitaa olla toiveajattelua. Peltonen haluaa aivan varmasti jatkaa ja todennäköisesti luulee myös olevansa oikea mies hommaan. Luultavasti hänellä on myös tukijoukkoja organisaatiossa, eli näillä mennään seuraavat kaksi vuotta ja edelliset kolme vuotta menivät Salmelaisen piikkiin.
Toivon, että loppupeleissä järki voittaisi. Villen pitäisi HIFK:n ihmisenä miettiä, mikä on paras ratkaisu seuralle.Näin on, mutta taitaa olla toiveajattelua. Peltonen haluaa aivan varmasti jatkaa ja todennäköisesti luulee myös olevansa oikea mies hommaan. Luultavasti hänellä on myös tukijoukkoja organisaatiossa, eli näillä mennään seuraavat kaksi vuotta ja edelliset kolme vuotta menivät Salmelaisen piikkiin.
Siirretään toiveestasi parempaan ketjuun. Minä taas en ymmärrä mikä tässä kritiikissä on epäoikeudenmukaista? Edelleenkään vaikka itse sitä nyt yrität jatkuvasti tuputtaa täällä. Uskotko hetkeäkään, jos nimi olisi mikä muu tahansa kuin Ville Peltonen, että olisi näin ”monta elämää”? Mielestäni se vasta epäoikeudenmukaista onkin, että Peltosta kohdellaan eri standardeilla kuin muita IFKn valmentajia. En ymmärrä mitä tarkoitat, ”haluan aina myös katsoa kaikki pelit ennen kuin dumaan kauden topiksi tai flopiksi”? Tarkoitatko, että urheilullisesta tuloksesta viisveisaamatta pitää lusia koko viisikautinen Peltosen kanssa, toivoa parasta ja sitten mahdollisesti todeta, ettei ollut voittava arpa ja uutta matoa koukkuun? Omissa papereissa tällaisessa lottoamisessa menetetään aika monta mahdollisuutta menestyä. Miksi IFKssa ei voi odottaa tuloksentekoa päivästä yksi lähtien? Sinähän itsekin olet todennut, ettei IFKssa ”mikään ole rikki”.Mulla ei ole mitään tunnesidettä Villeen. Edelleenkään. Mutta silti sä jankutat tätä samaa levyä uudelleen ja uudelleen. Mä puolustan epäoikeudenmukaista käytöstä, jos koen jonkun sellaista kohtaavan. Mulle TOP4 on aina minimitavoite, mutta olen myös sanonut, että haluan aina myös katsoa kaikki pelit ennen kuin dumaan kauden topiksi tai flopiksi. Mä näen tässä kaudessa myös hyviä asioita, vaikka urheilullinen menestys olikin floppi. Mulla riittää kärsivällisyys ja siksi en suhtaudu kovin suureella tunteella.
Mielenkiintoinen näkemys. Mitä apuja Peltoselta on puuttunut viimeiset kolme kautta?Tämä nyt on väärä ketju Villen käsittelyyn, mutta näen Villessä todella paljon samaa kuin Kojossa. Hän on kyennyt tiimeineen joka kausi tuomaan pelaamiseen jotain uutta, joten uskon, että näin tapahtuu jatkossakin. Vaikea perustella omia mielipiteitä, kun osa näkemyksistä on kiellettyjen asioiden listalla, mutta mulla ei ole mitään syytä uskoa, että HIFK ei voisi Ville Peltosen alaisuudessa mestaruutta voittaa. Mutta kukaan ei voita mestaruutta yksin, joten apuja tarvitaan myös muualta.