Viimeisin ostamasi kirja?

  • 43 633
  • 284

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Viimeksi rautatieasemalta ostin junamatkaa varten "Kaappari Lamminparras" pokkarina. Oli oikein mielenkiintoinen tarina Suomen ensimmäisestä lentokonekaappauksesta ja sai kyllä odottamaan elokuvan DVD -julkaisua.
Meno-paluun aikana tuli jo luettua kirja kannesta kanteen, joten ajoi asiansa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Jaakko Hämeen-Anttilan Islamin käsikirja oli tarjouksessa ja koskapa uskonnot noin yleisesti minua kiinnostavat niin tottahan toki kirja oli hankittava. Muutenkin haluan syventää lisää islamintuntemustani.
Minäkin näin tuon kirjan taannoin tarjouksessa jossakin. Olen sen kyllä muutama vuosi sitten lukenut, vähän epätarkasti tosin, mutta kuitenkin. Proffan kirjoittama kirja eli kansan makuun varmasti puiseva, mutta silti riittävän yleistajuinen avautuakseen muillekin kuin tiedepiireille.

Islaminuskoisten elämään ja käytännön problematiikkaan pääsee hyvin käsiksi vaikkapa lukemalla muslimien keskusteluryhmiä. Suomessa tällainen löytyy esimerkiksi tulevaisuus.org -sivustolta. Suurin osa keskustelusta on suomeksi. Tuolla avautuu hyvin esimerkiksi se, että islamiin "palanneet" etniset suomalaiset ovat usein uskossaan hyvinkin dogmaaattisia. Ollenkaan harvinaista ei ole, että joku syntyperäinen islaminuskoinen hieman kohtuullistaa uuden muslimin ankaruutta uskontonsa edessä. Uskontoon tukehtumisesta varoitti jo itse Muhammedkin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tulipa tilattua taidekirja, tämmöinen. Kyseessä Pink Floydin lähes kaikki levynkannet plus paljon muuta artvörkkiä suunnitelleen Storm Thorgersonin Floyd-uran koostava opus Mind Over Matter 4. Paljon kaunista kuvaa ilmeisesti tarjolla, ja noin kahteen ja puoleensataan sivuun mahtuu myös turinoita kansikuvien työstämisestä sun muusta oleellisesta. Ilmeisesti - kirja ei ole vielä saapunut mutta odottelen innolla.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Viimeisin ostamani kirja on Mark Blaken kokoonkyhäämä Queen - Is This The Real Life?

Kirja oli ainakin minulle pieni pettymys, sillä se loi Queenista sellaisen kuvan, että yhtyeelle oli tärkeintä kaupallisuus, eikä Queenin viisuissa olisi juurikaan sanomaa. Ikään kuin Queen olisi ollut vain tunteeton hittitehdas. Kappaleet olisi sävelletty vain myyntitulot mielessä. Olen eri mieltä. Mercuryn huono itseluottamus nuorna miesnä tuli yllätyksenä. Farrokh Bulsaran ja Freddie Mercuryn ero on erittäin huomattava. Brian May Red Specialeineen on toivoton nörtti, vaikka onkin säveltänyt monta klassikkoa. Roger Taylor oli kekkuloitsija, ei tietenkään yltänyt Mercuryn tasolle. Mercury kun teetti itsellään ihmiskokeita USA:n hinttiluolissa. John Deacon eli Deakes oli Queenin salainen ase, joka saattoi nykäistä taskusta sellaisia viisuja kuin Another One Bites The Dust tai I Want To Break Free. Tämä toki oli tiedossa jo aiemmin. Deaconin luonteesta olisi ollut hyvä tietää enemmänkin. Ehkäpä hänen luonteestaan vain ei tiedetä.

Olisin odottanut enemmän selvityksiä ja yksityiskohtia laulujen synnystä. Olisi ollut poikaa lukea David Bowien ja Queenin Under Pressure -hankkeesta muutakin kuin kuittaus siitä, että bassokuvio oli Bowien käsialaa. Hieno Love Of My Life käsiteltiin nopeasti rock-balladina yms. Radio Ga Ga taas on kirjan mukaan suomeksi suurin piirtein Radio Kakka.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tulipa hankittua tuhtia asiaa luettavaksi Jerry A. Coynen Miksi evoluutio on totta kirjanmuodossa. Aihe nyt sinänsä on tuttu minulle mutta haluan nähdä Coynen asiapitoisen näkemyksen aiheesta, ja onhan teosta kehuttukin usealla taholla. Toinen ostos oli Peter Ames Carlinin Bruce. Kun olen seurannut Brucen uraa välillä aktiivisemmin ja välillä vähemmän aktiivisesti jo 80-luvulta alkaen niin olihan se tämä teos hankittava.

vlad.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Hankin Maurice Merleau-Pontyn "Filosofisia kirjoituksia". Paljon mielenkiintoista staffia. On ne hulluja noi ranskalaiset.
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pokkarina Steve Jobsin elämänkerran. Mitäpäs muuta kuin mulkku nerohan se oli.

Vaikuttava kohta oli kun jo tietäessään kuolevansa hän Applen muotoilujohtajan kanssa väsäsi puusta kymmeniä iPadin malleja. Sitten Samsung aivan viattomana toi muotoilultaan identtisen vimpaimen markkinoille muka tietämättä mitään moisesta padista. Jotkut muuttavat viestintää ja toiset peesaavat.
 

struumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja HIFK
C.O.Roseniuksen - Elämän leipää-järkäle.

Tykkään vanhoista luterilais-taustaisista tuotoksista, vaikkakin mm.kasteen ja yleensäkin vahvan sakramentalismin kohdalla kysytäänkin tässä päässä hiukan Somacia. Tätä teosta olen kietänyt ja kaartanut jo aikani ehkä juuri siksi etä kyseessä on nk. hartauskirja, mutta nytpä tuokin möllöttää tuossa -ei hyllyssä, vaan- vieressä luettavana.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
En tätä itse ostanut mutta minun tämä kirja nyt on. Tämä on siis jonkun minulle ostama kirja. Tuli eilen postissa. Täysin yllättäen, eikä minulla ollut mitään tietoa, että kuka minulle paketin oli lähettänyt. Paketin avasin, sieltä löytyi lähettäjän tiedot sekä kirjan tiedot, nuo kirjan tiedot ovat tällaiset:

O.A.Kallio: Yleisen kirjallisuuden historian pääpiirteet. Painopaikka Helsinki 1905. Kansanvalistus-seuran kustantama.

Lisäksi mainitaan, että: "Sensuurin hyväksymä, 14 p. kesäkuuta 1905, Kuopiossa".

Että silleen. Ei kun lukemaan.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kaksi pokkaria tuli hankittua.

Thor Heyerdahl Kon Tiki. Silkasta mielenkiinnosta tuli ostettua kirja, halusta lukea omin silkin Kon Tikin purjehdus yli aavan meren.

Markus Zusakin Kirjavaras on toinen ostoksistani ja etsiytyi kassiini oikeastaan vain ja ainoastaan mielenkiintoisen aiheen tähden. Ymmärtääkseni kirja on myös saanut kehuja joten jotain odotuksiakin kirjalle voi asettaa.

vlad.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Antikka.netin kautta ostin Stanislaw Lemin scifi-klassikon Solaris. Voittamatonta etsin mutta Solariksen sitten lopulta ostin kun Voittamatonta ei ollut saatavilla.

vlad.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Hankin lauantaina omisteeseeni pokkaripainatteen C. Bukowskin Pulpista, suomennoksen. Ostin jokusen muunkin kirjan kun halvalla sai. En vissiin ole ees lukenut Pulp-suomennosta, helkutin hyvä kirja on. Luin alkua ja hohotin koska masturbaatiohuumori "kolahtaa". En tiedä miks.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Tilasin ja tänään sain David Foster Wallacen teoksen Infinite Jest. Kirjastosta kävin lainaamassa tulevaa luku-urakkaa varten Oxford Dictionary of English ja Englanti-Suomi sanakirjan. Saa nähdä pääseekö alkua pidemmälle.
Samalla tilasin suomeksi Michel Houellebecqin Maasto ja kartta -romaanin. Sen olen lukenutkin jo aikaisemmin. Erinomainen teos, kuten miehen suomennetut kirjat muutekin. Ehkä lukuunottamatta Mahdollinen saari -romaania, jota pidän muita heikompana suorituksena.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Anthony De Mellon Havahtuminen. Ihan mielenkiintoista luettavaa. Antoi kyllä taas hieman uusia näkökulmia elämään ihan positiivisessa hengessä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Jos kyseinen Voittamaton on kohtuuvaikeasti saatavissa käy tuolta ostamassa:

lem voittamaton - Haku - Huuto.net

Olipa aikalailla ilmaa minun mielestä kun lähtöhinta oli 29 €, joten jäi huutamatta. Onneksi jäi nimittäin löysin antikka.netin lisäksi toisenkin antikvariaattien verkkokaupan antikvaari.fi:n ja sieltä löytyi Lemin Voittamaton (K2 kuntoisena) 12 euroon. Lähti tilaukseen välittömästi.

vlad.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olipa aikalailla ilmaa minun mielestä kun lähtöhinta oli 29 €, joten jäi huutamatta. Onneksi jäi nimittäin löysin antikka.netin lisäksi toisenkin antikvariaattien verkkokaupan antikvaari.fi:n ja sieltä löytyi Lemin Voittamaton (K2 kuntoisena) 12 euroon. Lähti tilaukseen välittömästi.

vlad.

Mainiota. Ei siis pidä hötkyillä ostosten kanssa;)
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tilasin ja tänään sain David Foster Wallacen teoksen Infinite Jest. Kirjastosta kävin lainaamassa tulevaa luku-urakkaa varten Oxford Dictionary of English ja Englanti-Suomi sanakirjan. Saa nähdä pääseekö alkua pidemmälle.

Vau! Kerropa jos tahot miten lukeminen etenee. Kiinnostaa tuo kirja ja on lukulistalla kans.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Vau! Kerropa jos tahot miten lukeminen etenee. Kiinnostaa tuo kirja ja on lukulistalla kans.

No niin. Kirja on korkattu ja kokonaiset 20 sivua takana... Enää noin 1060 sivua alaviitteineen jäljellä. Luku-urakka on hidasta, johtuen DFW:n laajahkosta sanavarastosta ja ujostelemattomasta tyylistä käyttää koko repertuaaria. Kun vielä englannin lukemisessa on pitkähkö tauko takana, niin joutuu ottamaan lausetta useamman kerran takaisin, että saa siitä kaiken irti. Englanti-Suomi sanakirjaa käyttelen ja David Foster Wallace-Wikiä (David Foster Wallace | Infinite Jest Wiki). Mutta olen kyllä tykännyt, enkä ainakaan vielä ole lannistunut urakan mahdottomuuteen. Jatkan sinnikkäästi yrittämistä. Tähän mennessä on ollut sellainen tunne, että yrittämisen tuska kyllä palkitaan. Hienoa tekstiä. Kirjoittajan nerokkuus kyllä tulee esille miltei joka lauseessa. Harmi, ettei tätä ole kukaan lähtenyt kääntämään suomeksi.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Antikvariaatista ostin Lawrence Blockin dekkarit Tanssi haudoilla ja Tanssi teurastamolla. Olen lukenut kummankin 90-luvulla ja ajattelinpa joku kerta ottaa ne uudelleen kierrokseen, niistä jäi sen verran hyvä tuntu silloin aikanaan lukiessani ne, joten katsotaan ovatko kestäneet aikaa kuinka hyvin.

Kirjakauppaostoksia ovat Iain M. Banksin Pintakuvio sekä Kauko Röyhkän Kesä Kannaksella. Röyhkä on minulle uusi tuttavuus mutta ajattelin antaa hänelle mahdollisuuden.

vlad.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Röyhkä on minulle uusi tuttavuus mutta ajattelin antaa hänelle mahdollisuuden.

vlad.
Seuraavaksi sitten Kaksi aurinkoa. Magneetti on toinen josta uskoisin sinun pitävän.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Seuraavaksi sitten Kaksi aurinkoa. Magneetti on toinen josta uskoisin sinun pitävän.

Jees. Mä olen tykännyt oikeastaan kaikista Röyhkän kirjoista. Kaksi aurinkoa lienee niistä paras, tosin Ocean Citystä pidän myös kovasti.

Hassua että pidän kovasti Röyhkän kirjoista, mutta herran musiikki ei taas sitten putoa muutamaa poikkeusta lukuunottamatta lainkaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös