Vihreä Liitto

  • 1 404 757
  • 10 661

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen nähnyt Touko Aallon ja Ville Niinistön pussaavan Helsingissä Mattolaiturin vappubileissä. Kyllä ne varmaankin homoja ovat.

Vakavasti puhuen, Ville Niinistö osasi sentään puolueen puheenjohtajana säilyttää jonkinlaisen arvokkuuden käyttäytymisessään. Ei hänestä olisi tuollaisia kuvia päässyt ottamaan.

Touko-Poukon brändäys menee ihan reisille. Kaveri on yleensä kuin seipään niellyt, kannanotot ovat vähän mitä sattuu, ja nyt sitten repäistään bilekuvilla, joissa on luultavasti juotu enemmänkin kuin se yksi kalja. Mistä suuri yleisö muistaa Touko-Poukon? Avioliittosekoilujen lisäksi nyt myös homoklubikuvista. Nämä eivät olisi välttämättä kovin suuri rasite, jos Touko olisi edeltäjänsä kaltainen väsymätön populisti, joka tekee politiikkaa unissaankin, mutta muistaako joku Toukolta jotain suuria poliittisia linjauksia?

Li Andersson kiittää. Touko tekee sen itse.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse olen samaa mieltä, Aalto on merkittävästi heikompi kuin edeltäjänsä. Mutta noilla kuvilla ei nyt ole mitään väliä.
Niin varmaan Urpilainenkin ajatteli niistä verkkosukkahousutwhatever-kuvistaan, mutta edelleen monet muistavat Jutan niistä.
 

teppana

Jäsen
Niin varmaan Urpilainenkin ajatteli niistä verkkosukkahousutwhatever-kuvistaan, mutta edelleen monet muistavat Jutan niistä.

En olis kyllä itse muistanut. Mutta pointti. Onhan tuollaiset kuvat epätavallisia (epäsopivia?) puolueen puheenjohtajalle. Tosin Vihreiden äänestyskunta lienee sen verran valveutunutta etteivät anna bilekuvien vaikuttaa. Maailma on muutenkin mennyt aika lailla eteenpäin viimeisten parin vuoden aikana tämän kaltaisten asioiden suhteen.

Mutta tarkennuksena, minun mielestäni Aalto on selvästi heikompi kuin edeltäjänsä mutta tähän arvioon ei vaikuta nuo bilekuvat millään tasolla.

Edit: Ja tajusin että pakko on googlata ne Urpilaisen kuvat kun en niitä muista. Ihan yleissivistystä. :D
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
@finnjewel hyvin jo kuvasikin Appelsinin tapaa kirjoittaa lähes ainoastaan sellaisista asioista, jotka ovat olleet huomattavan ison somemyrskyn aiheena. Tähän lisäisin, että Appelsinilla on aina selvästi oman kirjoituksen julkaisuajankohta selkeästi mietitty. Nähdäkseni Appelsin tulee esiin siinä kohtaa, kun myrsky on saavuttanut huippunsa ja on ehkä juuri kääntymässä laskuun, muttei kuitenkaan vielä juurikaan kääntynyt. Hän tulee paikalle ikäänkuin tavallisen kansan äänitorvena, minkä kautta iso osa ihmisistä saa mielenrauhan asiasta ja sen jälkeen alkuperäinen somemyrskyn kohteena ollut asia alkaa menettää kiinnostustaan ihmisten silmissä. En tiedä saako iso osa ihmisistä mielenrauhaa hänen kirjoituksistaan, mutta selvästi jotain tämänkaltaista hän ulostuloillaan hakee. En tiedä saatteko ajatuksestani kiinni, mutta tämän julkaisemisajankohdan olen pistänyt merkille hyvin usein Appelsinin tekstien osalta. Ikinä hän ei tule esiin kohun alkuvaiheessa. Appelsinin tavoite on ikäänkuin tulla laittamaan päätepiste kohulle.

Ja eipä siinä, kyllä minä voin myöntää, että usein olen arvostanut Appelsinin tekstejä paljonkin. Mielestäni hän osaa hyvin ottaa erilaisia näkökulmia huomioon ja kirjoittaa maltillisesti. Appelsinin leimaaminen joksikin rajakkikansan kuningattareksi on sen toisen ääripään perusteetonta nimittelyä. Siihenkin täällä viitattiin, että Appelsin on tyhmemmän kansanosan keskuudessa isossa suosiossa. No, en tiedä olenko tyhmempää kansanosaa, vaikka Appelsinia ihan arvostankin, Ilta-Sanomia en kuitenkaan osta kuin ehkä kerran vuodessa.

Enbuske on onnistunut asemoimaan itsensä tässä yhteiskunnassa sellaiseen asemaan, että hän voi sanoa oikeastaan mitä vaan melkein kenestä vaan. Tämä on ihan valtavan iso valttikortti nykyajan mediaympäristössä. Enbuske on selvästi hyvin älykäs tyyppi ja on tämän asemoimisen tehnyt aivan tietoisesti varmastikin. Toki hän jollain lailla on myös roolinsa vanki, häneltä ikäänkuin aina odotetaankin jotain, mikä provosoi jotakin ihmisryhmää. Sitten vastaavasti sen provosoituneen ihmisryhmän kilpaileva ihmisryhmä kiittelee Enbuskea haltioissaan. Ja seuraavan kolumnin myötä ihmisryhmien roolit saattavatkin vaihtua ja sitten se viimeksi ylistänyt provosoituu ja viimeksi provosoitunut ylistää. Tästä oikeastaan vedän sen johtopäätöksen, että ne, jotka eivät osaa nähdä Enbusken tyylin läpi, ovat sitä tyhmempää kansanosaa.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Touko heitti itsensä peliin ja repäisi kunnolla klubilla. Nyt on ainakin täksi päiväksi muuta uutisoitavaa kuin lainsäädäntösihteeristä spekuloiminen, kauhistelu tai mieto pöyristyminen. Ehkä hieman laskelmoitua esiintymistä ja mahtoiko ajatus olla Toukon vai tulikohan ohjeistus jostain muualta?

Vihreistä vihreimpien mielipiteisiin Ainon tai Toukon tekemiset eivät vaikuta varmaankaan muuten kuin mielipidettä vahvistavasti - puoluettaan ja kantaansa miettivien suhteen tuo ei ehkä ole niin positiivista?
 

teppana

Jäsen
Sinänsä on mielenkiintoista katsoa, mihin asti ihmisten muutos riittää. Muutamia vuosia sitten (joo googlasin) Urpilaisen erittäin kesyt verkkosukkahousukuvat oli siinä ja siinä. Entäs nyt sitten, potentiaalinen 16%+ eduskuntapuolueen PJ vetää homoklubilla.

Nyt täytyy ottaa aiempaa mitä sanoin, takaisin. Kyllä tällä voi olla jopa negatiivinen merkitys. Nyt alkaa Vihreillä olla jo niin paljon julkisuutta etten tiedä kestääkö muiden kuin HC kannattajien kantti.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
En nyt tiedä miksi tästä täytyy jauhaa, mutta purraan nyt kuitenkin. Vanhemmat on voineet puhua lapsen kanssa ennen äidin nousemista ja kertoa mitä seuraavaksi tapahtuu ja miksi. Ovat myös voineet painottaa lapselle että mitään hätää ei ole ja syy miksi näin tehdään on seuraava. Varmistaakseen että lapsella on turvallinen olo ja sen että lapsi ei kohtuuttomasti kärsi isä on päättänyt jäädä koneeseen istumaan lapsen kanssa. Tällöin matka heidän osaltaan jatkuu ja lapsi voi tukeutua tilanteen ajan isäänsä. Kun äiti on poistettu koneesta (rauhallisesti) isä on voinut selittää lapselle miksi näin tapahtui ja miksi se oli oikein.

Toki jos asiaa kuvittelee vain siten, että äippä kilahtaa ja meosaa kytille ja sitten raahataan lapsen itkiessä raudoissa pois voi mielikuva olla paha. Näkisin kuitenkin tämän ensin kuvaaman tilanteen todennäköisempänä.
Melkoisisa olettamia heität että jossain lentokoneen lähdössä siinä aletaan lapselle selittelemään äidin käytöstä "että kun se nyt vaan haluaa tehdä noin kun se on moraalisesti oikein". Ihanko aidosti tähän uskot, tai no näköjään uskot se selviää seuraavassa viestissä. Et ole tainnut koskaan selittää lapselle jotain noinkin monimutkaista asiaa kuin seisominen lentokoneessa perustuen johonkin helvetin olemattomaan moraaliin. Siinä lapsella alkaa ihmettelyt välittömästi. Samaan aikaan se kone on lähdössä ja äitin pitäisi ehtiä seisomaankin.

Kyllä nyt olet vain päättänyt keksiä itseäsi mielyttävän skenaarion ja alkanut pitää sitä totena. Oikeasti siellä kuplassaan elävä äiti viis veisasi siitä natiaisesta, kun tuli paikka esiintyä maailmanparantajana ja tehdä siitä video. Sillä sekunnilla unohtu kaikki lomareissut, miehet ja lapset.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Vaikka se ei olekkaan tämän sankarin tarkoitus, niin nämä tempaukset osaltaan parantavat Toukon ja VIhreiden asemaa suhteessa Vasemmistoliittoon, jota nyt voidaan pitää Vihreiden kovimpina kilpailijoina. Toisaalta VIlle Niinistön kaltainen suurpopulisti olisi retoriikallaan ja mumisemmalla koulutuksen ja ympäristön puolesta voinut nostaa puolueen ennätyslentoon nappaamalla kannattajia, niin demareiden kuin kokkareiden riveistä. Niinistö olisi jopa saattanut onnistua naamioimaan puolueen salonkikelpoiseksi yleispuolueeksi, vaikka todellisuudessa kyseessä on vasemmistolaista parempaa väkivaltaa ja feminismiä ajava liike.

Sinäänsä toivoin Vihreille kovaa menestystä Demareiden, Keskustan ja Kokuumuksen kustannuksella, koska Vihreiltä puuttuu se poliittinen kokemus ja onkin aika, että puolue ryvettyy lopullisesti kansan silmissä. Lisäksi käytännössä joitain ihan erittäin pieniä vivahde eroja lukuunottamatta on ihan sama, mitä puoluetta globalisti blockista äänestää. Olisi ollut globalisteille musertava takaisku, jos Vihreiden kaltaiset idiootit olisivat menneet ja pilanneet koko porukan mainetta.

Jos kouluttamattomalla tarkoitetaan tässä nyt peruskouluun koulunsa jättäneitä ihmisiä, niin kyllä heidän kohdallaan äänitorvea pitää lähteä etsimään tuolta Halla-Ahon ja Huhtasaaren suunnalta.

Edit: Jaa luin väärin, sry :)
 
Viimeksi muokattu:

teppana

Jäsen
Melkoisisa olettamia heität että jossain lentokoneen lähdössä siinä aletaan lapselle selittelemään äidin käytöstä "että kun se nyt vaan haluaa tehdä noin kun se on moraalisesti oikein". Ihanko aidosti tähän uskot, tai no näköjään uskot se selviää seuraavassa viestissä. Et ole tainnut koskaan selittää lapselle jotain noinkin monimutkaista asiaa kuin seisominen lentokoneessa perustuen johonkin helvetin olemattomaan moraaliin. Siinä lapsella alkaa ihmettelyt välittömästi. Samaan aikaan se kone on lähdössä ja äitin pitäisi ehtiä seisomaankin. Kyllä nyt olet vain päättänyt keksiä itseäsi mielyttävän skenaarion ja alkanut pitää sitä totena. Oikeasti siellä kuplassaanelävä äiti viisveisasi siitä natiaisesta kun tuli paikka esiintyä maailmanparantajana ja tehdä siitä video. Sillä sekunnilla unohtu kaikki lomareissut, miehet ja lapset.

Kuten sanoin jo aiemmin, tämä on käytännössä turha asia keskustella. Nostan kädet pystyyn ja sanon että omia muksuja ei ole. En heitä kiviä enkä nyt lähde enempää puolustelemaan. Annetaan lapsien olla rauhassa ja keskitytään olennaiseen.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
En itse ihan allekirjoita tuota että Appelsin toimii jotenkin kouluttamattoman ja tyhmemmän kansan äänitorvena. Nyt kuitenkin puhutaan Ilta-Sanomien päätoimittajasta. Lehti jota lukee ihmisiä uskoakseni ihan koko spektrillä joka puolelta ja joka kerrostumasta Suomen kansakuntaa. Varakkaat, köyhät, keskituloiset, naiset, miehet, nuoret, vanhat, lihavat, urheilijat, professorit, työttömät, pankinjohtajat ja ojankaivajat.

Jos kouluttamattomalla tarkoitetaan tässä nyt peruskouluun koulunsa jättäneitä ihmisiä, niin kyllä heidän kohdallaan äänitorvea pitää lähteä etsimään tuolta Halla-Ahon ja Huhtasaaren suunnalta.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Iiris oli lottovoitto ei vihreille ja kuten arvelinkin niin Touko tulee tekemään tiukkaa kampanjointia seiskan sivuilla. Sillä ei pääse ehkä pääministeriksi mutta kyllähän Hakkaraisen Tepikin samalla reseptillä on sen henkilökohtaisen paikan napannut.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Iiris oli lottovoitto ei vihreille ja kuten arvelinkin niin Touko tulee tekemään tiukkaa kampanjointia seiskan sivuilla. Sillä ei pääse ehkä pääministeriksi mutta kyllähän Hakkaraisen Tepikin samalla reseptillä on sen henkilökohtaisen paikan napannut.
Minun on vaikea nähdä miten näillä Toukon tempauksilla saadaan sitä omaa porukkaa kasaan, viittaan tällä nimen omaan koulutettuihin kaupunkilaisiin ja varsinkin naisiin. Ettei nyt vaan kääntyisi itseään vastaan. Vai ajatteleeko oikeasti ihmiset että vihreiden ajautuminen sinne vasemmiston juttuihin lisää niiden kannatusta? Jokainen voi katsoa paljonko se vasemmiston kannatus on ollut. Kyllä vihreiden olisi pitänyt ennemmin lähteä asemoitumaa kohti keskustaa, kun sieltä olisi nyt ollut ääniä saatavilla. Mutta tie onkin marginaaliin ja näköjään puolue itse hyväksyy sen.
 

teppana

Jäsen
En itse ihan allekirjoita tuota että Appelsin toimii jotenkin kouluttamattoman ja tyhmemmän kansan äänitorvena. Nyt kuitenkin puhutaan Ilta-Sanomien päätoimittajasta. Lehti jota lukee ihmisiä uskoakseni ihan koko spektrillä joka puolelta ja joka kerrostumasta Suomen kansakuntaa. Varakkaat, köyhät, keskituloiset, naiset, miehet, nuoret, vanhat, lihavat, urheilijat, professorit, työttömät, pankinjohtajat ja ojankaivajat.

Jos kouluttamattomalla tarkoitetaan tässä nyt peruskouluun koulunsa jättäneitä ihmisiä, niin kyllä heidän kohdallaan äänitorvea pitää lähteä etsimään tuolta Halla-Ahon ja Huhtasaaren suunnalta.

Tuossa aiemmin sanoinkin että tykkään Appelsinin kolumneja lukea. Ne ovat lämpimällä tavalla realistisia ja saavat hyvälle tuulelle. Eikä siinä ole mitään väärää. Se on varmaankin tämä kultainen keskitie mitä hän kulkee joka tulee vahvasti esiin nykyään. Kun toimittajat taistelevat lukijoista, täytyy erottua jollain tavalla. Appelsin (päätoimittajan ominaisuudessa) pystyy irtaantumaan tästä ja jollain irvokkaalla tavalla hänen maltillinen keskitie erottuu mediamassasta erikoisena mielipiteenä.

Ehkä tässä on kauneus katsojan silmässä, mutta itse kuitenkin pidän enemmän esim. Enbusken tavasta kirjoittaa. Appelsin (joka toki kuuluu siihen laadukkaaseen kolumnistien joukkoon) on ihminen joka kirjoittaa juuri kuten itse ajattelen. Se on vähän tylsää.
 
Tuli vain taas mieleen, mikä iljetys lehdistössä olisi persu läpsimässä naisstripparia perseelle. Toiset ovat tasa-arvoisempia toteuttamaan seksuaalisuuttaan kuin toiset, vaikkei Aalto ole edes homo.
 

teppana

Jäsen
Tuli vain taas mieleen, mikä iljetys lehdistössä olisi persu läpsimässä naisstripparia perseelle. Toiset ovat tasa-arvoisempia toteuttamaan seksuaalisuuttaan kuin toiset, vaikkei Aalto ole edes homo.

Sinänsä hyvä pointti. Mutta jos aletaan oikein "what if" skenaarioita kaivamaan niin Pride kulkueet/bileet ovat juhla joissa juhlitaan ihmisten vapautta olla oma itsensä. Stripparit ovat usein seksityöntekijöitä jotka tekevät työtään koska heillä ei muuta vaihtoehtoa (tai ainakaan eivät sitä näe) ole. Dynamiikka on eri.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Sinänsä hyvä pointti. Mutta jos aletaan oikein "what if" skenaarioita kaivamaan niin Pride kulkueet/bileet ovat juhla joissa juhlitaan ihmisten vapautta olla oma itsensä. Stripparit ovat usein seksityöntekijöitä jotka tekevät työtään koska heillä ei muuta vaihtoehtoa (tai ainakaan eivät sitä näe) ole. Dynamiikka on eri.
Ai kappas löytyihän täältä seksinegatiivinen ihminen, jonka mielestä kaikki seksityö on aina ihmiskauppaa tai siihen verrattavaa toimintaa.
 

Kaljuenkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miehitetty
Tuli vain taas mieleen, mikä iljetys lehdistössä olisi persu läpsimässä naisstripparia perseelle. Toiset ovat tasa-arvoisempia toteuttamaan seksuaalisuuttaan kuin toiset, vaikkei Aalto ole edes homo.

Tuskin siitä nyt kukaan pahastuisi, jos Pride-viikolla Huhtasaaren Laura vetelisi naisstripparia vähän kannikoille.

Voisi olla jopa ihan runkkumatskua.
 

teppana

Jäsen
Ai kappas löytyihän täältä seksinegatiivinen ihminen, jonka mielestä kaikki seksityö on aina ihmiskauppaa tai siihen verrattavaa toimintaa.

Nyt haluan ottaa sen verran takaisin, että en siis ajattele noin. Seksityö voi (ja monissa paikoissa onkin) olla ihan hyvä ammatti joka on oma valinta. Mutta mielestäni se on ihan validi pointti, että aina se ei sitä ole.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Hetkinen, onko tälle evidenssiä?
Ajautui eroon petettyään vaimoaan toisen naisen kanssa, eli ei ainakaan umpihomo. Jos nyt on biseksuaali niin se on ihan se ja sama minulle.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Onko läpsimisen kohde varmasti seksityöntekijä ja onko läpsiminen tapahtunut ilman suostumusta? Prideen kuuluu, että juhliminen viedään äärimmilleen. Ylilyönnit eivät kuulu mihinkään, joten vain niillä on tässäkin tapauksessa merkitystä. Vasta silloin voidaan verrata Hakkaraiseen, joka ei juuri muuta ole tehnytkään kuin ylilyöntejä.

Minä näen ristiriitaiset ja hölmöt kommentit paljon suurempana asiana kuin tämän tapauksen, jonka kommentoimisessa Aalto näyttää onnistuneen (b-näytettä odotellessa).

Touko Aalto, miten koet yksityiselämästäsi kerrottujen asioiden sopivan yhteen puoleen puheenjohtajuuden kanssa?

”Olin juhlistamassa pride-viikkoa ja olin trooppisen kuumassa yökerhossa. En näe mitään pahaa siinä, että sellaisissa olosuhteissa esiintyy ilman paitaa, paikassa, jossa kaikki kunnioittavat toisiaan, eikä ole tarvetta vetää päätä täyteen, kun ei tarvitse hävetä sitä, mikä on. Itsekään en ollut päihtynyt.”

Voivatko tällaiset kuvat olla haitaksi julkisuuskuvallesi?

”Se ei ole minun asiani arvioida. Minulle ei ole mikään ongelma, jos joillekin on, niin se on heidän ongelmansa. Minä puolustan ihmisoikeuksia aina, ja osallistuminen Europride-juhliin on osa sitä, tuollaista siellä bileissä on. Pitäisi puhua vähemmistöihin kohdistuvasta vainosta, se on ongelma, ei minun osallistumiseni pride-juhliin.”

HS.fi
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
@finnjewel hyvin jo kuvasikin Appelsinin tapaa kirjoittaa lähes ainoastaan sellaisista asioista, jotka ovat olleet huomattavan ison somemyrskyn aiheena. Tähän lisäisin, että Appelsinilla on aina selvästi oman kirjoituksen julkaisuajankohta selkeästi mietitty. Nähdäkseni Appelsin tulee esiin siinä kohtaa, kun myrsky on saavuttanut huippunsa ja on ehkä juuri kääntymässä laskuun, muttei kuitenkaan vielä juurikaan kääntynyt.

Enbuske on onnistunut asemoimaan itsensä tässä yhteiskunnassa sellaiseen asemaan, että hän voi sanoa oikeastaan mitä vaan melkein kenestä vaan. Tämä on ihan valtavan iso valttikortti nykyajan mediaympäristössä. Enbuske on selvästi hyvin älykäs tyyppi ja on tämän asemoimisen tehnyt aivan tietoisesti varmastikin.
Samaa mieltä tuosta ajankohdasta. Minä en asian niin että tuossa vaiheessa on riskitöntä muttei vielä myöhäistä kerätä irtopisteet. Toki tällöin ei tarvitse enää myöskään kilpailla muiden kanssa saadakseen huomioarvon vaan äänen saa kuuluviin laajemmallekin kuin mitä sisällön perusteella olisi perusteltua. Hän tietää miten ihmiset suhtautuvat asiaan, joten on aina ”oikeassa”. Appelsiinilla onkin maine ettei hän osaa kestä itseensä kohdistuvaa kritiikkiä.

Jos Tuomasta ja Ullaa vertaa, niin eiväthän he paini samassa sarjassa. Siinä missä Appelsiinin jutut ovat ”vain” hyvin kirjoitettuja, on Enbusken jutut älykkäitä. Niissä lähes poikkeuksetta tuodaan esiin joku oivaltava pointti joka ei ole keskustelussa aiemmin ollut ja hän ei todellakaan pelkää olla se joka heittää ensimmäisen kiven. Toistan vielä että tämä ei tarkoita etteikö Ulla voisi olla älykäs.

edit: poistin viestistäni virheellisen lainauksen. sanoja olikin Hazard eikä Appelsin joten kuulu tähän yhteyteen.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös