hammer lynx
Jäsen
Meinaatko oikeasti että kyseessä oli random paparazzi eikä viherpimperöiden järkkäämä juttu?Vaikea nähdä millään asialla ratsastamisena sitä, että joku innokas kaivaa sinusta kuvia Seiskaan.
Meinaatko oikeasti että kyseessä oli random paparazzi eikä viherpimperöiden järkkäämä juttu?Vaikea nähdä millään asialla ratsastamisena sitä, että joku innokas kaivaa sinusta kuvia Seiskaan.
Loukkaantuiko siitä taannoisesta Juho Eerolan musiikkivideosta kukaan muu kuin Sampo Terho? Ei siitä mitään pysyviä traumoja ainakaan jäänyt, kun ei sitä juuri kukaan tunnu enää edes muistavan. Nämä "kyllä tulis kauhee älämölö, jos persu tekis noin" -itkut ovat noin 99 prosenttisesti puhdasta paskaa ja persu-uhriutumista.
Itkusta, uhriutumisesta ja paskasta puheen ollen: Touko Aalto iskee jälleen. Nyt Touko-Poukon huolena on "Vihapuhe-Suomen" palaute (epäilemättä sekä keksitty että oikea) Toukon ja vihreiden heimosisariensa perseilystä:
Touko Aalto kertoo saaneensa Pennas-kohun vuoksi valtamerilaivallisen kuraa: ”Vihapuhe-Suomea pahimmillaan”
Voi, voi Toukoa kun ei Seiskan kanssa järjestetty homodiskotempaus peittänytkään kohua. Eikä ole edes varmaa satoiko homoilla ratsastaminen oikeaan laariin tässä yhteydessä.
Ehkä Toukon kannattaisi soittaa vihapuhepoliisille. Keijo Kaarisade on valmis auttamaan vihaisen puheen uhreja! (Aalto ottaisi Kaarisateen varmaan vielä todesta, kuten vihreiden ex-PJ:t, Ville Niinistö ja Satu Hassi aikanaan tekivät)
Keijo Kaarisade (@vihapuhepoliisi) | Twitter
Miksi minä muistelen, että esim. Pressiklubissa tuomittiin hulluksi ja aiheesta keskusteltiin vähintään 15 minuuttia. Esim. Ilta-sanomien uutisen viestiketjussa monet kommentoijat pitävät Eerolaa hulluna ja kykenemättömänä kansanedustajaksi.
Samaa mieltä tuosta ajankohdasta. Minä en asian niin että tuossa vaiheessa on riskitöntä muttei vielä myöhäistä kerätä irtopisteet. Toki tällöin ei tarvitse enää myöskään kilpailla muiden kanssa saadakseen huomioarvon vaan äänen saa kuuluviin laajemmallekin kuin mitä sisällön perusteella olisi perusteltua. Hän tietää miten ihmiset suhtautuvat asiaan, joten on aina ”oikeassa”. Appelsiinilla onkin maine ettei hän osaa kestä itseensä kohdistuvaa kritiikkiä. On jopa koomista, että nimenomaan Embuske pilkkaa Ullaa tähän ehkä ainoasta selkeästä puhtaasta hudista tai ainakin ylilyönnistä eli tästä ”vaaraton pullukka jota kenenkään ei tarvitse haluta” -kommentista.
Jos Tuomasta ja Ullaa vertaa, niin eiväthän he paini samassa sarjassa. Siinä missä Appelsiinin jutut ovat ”vain” hyvin kirjoitettuja, on Enbusken jutut älykkäitä. Niissä lähes poikkeuksetta tuodaan esiin joku oivaltava pointti joka ei ole keskustelussa aiemmin ollut ja hän ei todellakaan pelkää olla se joka heittää ensimmäisen kiven. Toistan vielä että tämä ei tarkoita etteikö Ulla voisi olla älykäs.
Näinkö siellä ei lukenut?
Kaikenlaisia tyyppejä täällä Suomen päätöksenteossa pidetään?? Ei hyvää päivää.. Pois tuollaiset ja heti
Ei ole nykykansanedustajilla harkintakykyä. Ja tuollaisille maksamme vielä palkkaa. Kenkää!! Ihan käy Soinia sääliksi. Usein hänen kuppiinsa osuu mätämuna.
Suomesta ei taida enää löytyä asiallisia,rehellisiä, nuhteettomia kansanedustajia,joilla on oikeudenmukaisuus ja moraali kohillaan. On mielen köyhyyttä edes osallistua tuollaisen videon tekoon, jo pelkästään ajatuksena oksettava.Miksi edes otetaan tai valitaan puolueisiin ehdokkaaksi ja valitaan eduskuntaan.
Toki myös persujunttien "Eerola on äijä"-kommentteja löytyy paljon.
PEsim. Ilta-sanomien uutisen viestiketjussa aiheesta monet kommentoijat pitävät Eerolaa hulluna ja kykenemättömänä kansanedustajaksi.
Uutinen on 9.9. ja linkkaamasi pätkä 23.9., jota ei voi katsoa. Kirjoitin, että muistelin, että Pressiklubissa (olen aivan varma, että jossain paheksuttiin ja lujaa).
Ja kukaanhan ei ole nyt omiensa joukosta tietääkseni Aaltoa paheksunut.
Niin, siis tuota, mikäs tässä nyt on taas ongelmana. Ei tarvitse olla suurikaan einstein tajuakseen minkälaista kamaa poliitikot ja muut toimijat saavat sinne postiinsa. MIksi tästä pitäisi olla hiljaa?
Saattoi olla Jälkiviisaatkin. Nämä nykyiset tuskin ainakaan Eerolan (Loka Laitisen sanoin: mies, joka esiintyy maahanmuuttoasioiden asiantuntijana, koska on toiminut vastaanottokeskuksessa yövartijana) tempauksesta riemastuisivat.
Varmaan helppo todeta, että Jälkiviisaat kestää sen 15 minuittia. Vaikeaa muistaa täsmällisesti kahden vuoden taakse.
Vastasit oikeastaan kysymykseen itse. On itsestäänselvyys, että varsinkin poliitikoille tulee kansalaisilta vihaista ja joskus asiatonta palautetta. Ja kun perseilee, kuten Aalto ja Pennanen tekivät, niin sitä vihaista palautettakin tulee enemmän.
On Aallolta naurettavaa uhriutumista valittaa jostain "Vihapuhe-Suomesta" kun on ensin itse lietsonut hengenheimolaisiaan lentoliikennehäiriköintiin ja antanut ymmärtää, ettei haitallista muukalaisainesta saisi poistaa Suomesta.
(Eri asia sitten, jos Aaltoa olisi esim. uhkailtu ja hän olisi tehnyt asiasta rikosilmoituksen, mutta silloin pitäisikin samalla todistaa uhkailu aidoksi eikä vain uhriutua lehdissä tarinoillaan.)
Jos sulle nyt oikein paha mieli tuli tästä näkemyksistä että iltapäivälehdessä ei julkaista mitään varsinaisesti älyllisesti kaikkein haastavimpia kirjoituksia, niin koita lohduttautua sillä että ei siellä yritetäkään. Ei se ole mikään Suomen kuvalehti, jonka juttujen on usein tarkoituskin kestää hieman aikaa. Iltapäivälehdet ovat vähän niinkuin journalismin McDonalds ja siinä ei ole mitään pahaa jos tykkää ihan sikana Quarter Poundereista, mutta silti jossain Michelin-ravintolassa tähdätään vähän eri asioihin (minä valitsen noista kahdesta mäkin). Ei Tuomas Enbuske voisi tuolla tavalla kirjoittaa pääkirjoituksia ja vastaavasti uskon Ullan olevan kykenevän näkemyksellisempäänkin kirjoitteluun jos se olisi työn kuvassa tarkoitus. Minusta tämän voi tulkita niin, että minä pidän häntä älykkäämpänä kuin ne jotka sanovat, että tuollaisia se vain kirjoittelee.Minä nyt vielä kerran tartun tässä ketjussa tähän kolumni-mielipidekeskusteluun.
Saan vaikutelman, että Appelsin älymystön mielestä jotenkin lehahtaisi haaskalle riipimään irtopisteitä, varsinaisen taistelun jo tauottua, mitään omaa varsinaista totuutta tuomatta. Nokkelaa provosointia, vellomisen aiheita eli lietsontaa hän ei tarjoile vaativille mediakuluttajille.
Voi jumalauta, haiskahtaa juuri tältä ylimieliseltä intelletkuelli-aadelin snobbailulta
Minkä takia sinä jotain ilta-sanomien kommenttipalstoja luet kun tässä ollaan yhdellä Suomen suosituimmilla keskustelupalstoilla, jossa on edustava otos tuttuja kirjoittajia jotka edustavat erilaisia näkemyksiä. Eiköhän täältä löydy runsaasti pöyristyneitä reaktioita asiaan mikäli se on tunteita herättänyt joista voidaan katsoa, että kenellä on takki kääntynyt ja ketä ei tuollainen ole kiinnostunut.Miksi minä muistelen, että esim. Pressiklubissa tuomittiin sopimattomaksi kansanedustajaksi ja aiheesta keskusteltiin vähintään 15 minuuttia. Esim. Ilta-sanomien uutisen viestiketjussa aiheesta monet kommentoijat pitävät Eerolaa hulluna ja kykenemättömänä kansanedustajaksi.
No ne jaksot löytyvät sieltä vieläkin, ainoa joka liippaa edes läheltä on 23.9.2016 jakso jossa käsitellään asema-aukion hyppypotkua, mutta ko. keskustelussa ei mainita Eerolaa.
Vaivaa näytät näkevän. Voin taas viitata palstalla vihattuun psykologia-tieteeseen ja todeta, että todistajalausuntojakaan ei voida pitää luotettavina, koska muistikuvat muuttuvat lyhyelläkin aikavälillä. Alun perinkin kirjoitin, että muistelen niin.
HS: Kohuvideo katkaisi Juho Eerolan presidenttitien Pohjoismaiden neuvostossa | Demokraatti.fi Näyttää siitä silti muutakin harmia koituneen Eerolalle kuin Terhon haukut. Ja Eerolan tapauksessa kyseessä oli teatteri, kun taas Aallolla tosielämän tilanne.
Tottuneen mediaseuraajan ei tarvitse lukea Appelsinin kolumneja, sillä ne pystyy rakentamaan mielessään jo etukäteen.
Mitä veikkaat tsemppipeukkujen suuren määrän syyksi? Muut kuin sivistymättömät "tolkun ihmiset" (sinua lukuunottamatta) eivät edes lue Appelsinin kolumneja?Iltiksen kommenteissahan on tsemppipeukkuja saman verran kuin ihmisiä Tokmannin ämpärijonossa.
Edellä kuvaamani väljähtäneen keskivertotolkun myötäilyn. Se on niin hienovaraista, että valtaosa ei sitä edes huomaa.Mitä veikkaat tsemppipeukkujen suuren määrän syyksi? Muut kuin sivistymättömät "tolkun ihmiset" (sinua lukuunottamatta) eivät edes lue Appelsinin kolumneja?
Ymmärrän kyllä, että nykyajan somekulttuurissa peukutusten puute tai niiden väärä kohde saa veren kiehumaan.
Kommenttipalstat harvemmin edustavat sivistynyttä keskustelua tässä nyky-somen aikakaudella. Onneksi paperilehdessä ei ole niitä riesana.
Kun ei tarvitse kohdata toista ihmistä, voi sanoa mitä tahansa.Itse asiassa - eikä tämä koske vain poliittisia uutisia, tai edes ensisijaisesti niitä - olen viime vuosina ihmetellyt, että miksi juuri lehtipalstat keräävät ne älyllisesti kaikkein primitiivisimmät kommentoijat. Eikä pelkästään se yksinkertainen tyhmyys, luku- ja ajattelukyvyttömyys, ole pahinta vaan se, että siihen tuntuu niin usein yhdistyvän täydellinen empatiattomuus. Ei ole mitään inhimillistä myötätuntoa, mitään positiivista näkymää näissä ihmisissä: vain tyhmyyttä ja vihaa. Jotain on pahasti vialla näissä henkilöissä (ja siten myös tässä ajassa), eikä se epäonnistuminen ole niinkään älyllinen kuin moraalinen. Tyhmyys ja pahantahtoisuus ovat karu yhdistelmä.
Netissä on helppoa saada hetkellinen tunne omasta ylemmyydestä. Kasvottomana voi lisäksi laukoa ihan mitä hyvänsä. Lueppa joskus huviksesi hesarin työttömiä koskevien uutisten kommentointia. Voi jessus sitä moralisoinnin, oikeinelämisen ja asiantuntijoiden määrää.Itse asiassa - eikä tämä koske vain poliittisia uutisia, tai edes ensisijaisesti niitä - olen viime vuosina ihmetellyt, että miksi juuri lehtipalstat keräävät ne älyllisesti kaikkein primitiivisimmät kommentoijat. Eikä pelkästään se yksinkertainen tyhmyys, luku- ja ajattelukyvyttömyys, ole pahinta vaan se, että siihen tuntuu niin usein yhdistyvän täydellinen empatiattomuus. Ei ole mitään inhimillistä myötätuntoa, mitään positiivista näkymää näissä ihmisissä: vain tyhmyyttä ja vihaa. Jotain on pahasti vialla näissä henkilöissä (ja siten myös tässä ajassa), eikä se epäonnistuminen ole niinkään älyllinen kuin moraalinen. Tyhmyys ja pahantahtoisuus ovat karu yhdistelmä.