Vihreä liitto

• 1 491 118
  • 10 958

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Jos osoittautuu fake newsiksi, niin tulen tämän viestin poistamaan.

99.99% ei pidä paikkaansa. Tuohan on ylilaudalta jonkun kepponen.

https://ylilauta.org/sekalainen/86344363

Tuosta voi hauskuuttaa itseään.

Halla-ahokin on tuota fake-newsiä kommentoinut twitterissä jo omalta taholtaan.

edit: tuon fiktiivisen henkilön "sukunimi" Mughtasib tarkoitttaa suomeksi raiskaajaa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Minäkin olen Siltamäen fani. Ylen Ykkösaamussa hän huomioni herätti puheellaan, sanomisellaan, näkemyksellään.
Tausta oli sitten Ylen netissä kerrottu: Tampereen ylioppilaslehden Aviisin päätoimittaja, mitä helv... oletusarvoni olisi kaikesta erimielisyys, mutta ei suinkaan vaan hemmetin järkeviä näkemyksiä on hän minulle tarjonnut. En aina tietenkään ole kaikista jutuista samaa mieltä, mutta hänen kanssaan olisi rakentavaa olla eri mieltä naamakkainkin.
Seksistinen välihuomautus: vanhana setänä menin sitten mieltämäni älynsä ja äänensä, puheenpartensa innostamana katsomaan pärstäkertoimen netistä. Voi vitsi, hän näyttää unelmieni naiselta, siis sellaiselta, joista viisitoista vuotiaana olisin unelmoinut. Silloin jouduin fanittamaan Jacklyn Smithiä.
Mutta kyllä vain, hän kuulostaa järkevältä, toimii myös luettuna.

Linkkaan tänne myös monia ärsyttävän Ulla Appelsinin näkökulman Pennas-demonstraatioon:
Ulla Appelsinin kommentti: Suomi ei ole 50-luvun Alabama – entä jos lainkuuliaisuus onkin salaisuutemme? - Politiikka - Ilta-Sanomat
Minä pidän Ullan jutuista, yleensä olen samanmielinen, niin nytkin. Jänniä ovat nuo ovat nuo kommentit, niiden kehitys ja määrän paisuminen suunnattomaksi. Vainoharhaisina epäilen pietarilaisten lietsonnan ammattilaisilla olevan sormiaan näppiksillä kymmenittäin. Vedetään överiksi välillä puolella ja sitten toisella: lisätään vastakkainasettelua huolella.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Posin kautta: yhä useamman on helppo hahmottaa se, että asiassa on monta puolta yhtä aikaa. Länsimainen demokratia ei romahda tuon seisomisen takia. Lento oli perillä minuutin myöhässä. Ketään ei oikeasti vaarannettu.

Ja samaan aikaan ajatuksen tasolla hieno juttu pelasi lähinnä poliittisten vastustajien pussiin, siitä kuuluu saada todennäköisesti sakot, ja tämä meni nyt vähän ohi, toisin kuin vähemmän huomiota saaneet protestoinnit esim. perheiden palauttamisista.

Persupuolella olen havainnut sitä, että osa ihmisistä on myös autuaan tietämättömiä siitä, että kaikki turvapaikkapäätökset eivät mene nappiin. Tulee "oikeita" päätöksiä ja vääriä päätöksiä, molempia, ja sen vyyhdin parantamisesta pitäisi keskustella enemmän.

Hauska muuten, että sekä Halla-aholta että mm. Huhtasaarelta ja Aallolta löytyy kaikilta ristiriitaisia lausuntoja lakien noudattamisesta. Lisää meemejä kehiin vaan.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Saahan sitä mieltä osoittaa mutta ainoa mikä teki Ainon perseilystä ja huomion hausta vähäpätöisen on se että henkilökunta ja poliisit toimi ripeästi ja mallikkaasti. Kukaan ei myöhästynyt ja poikakin pääsi Berliiniin ihan palautus suunnitelmien mukaan.

No, tuohon tapaukseen en sitten ottanutkaan kantaa. Jos jotain pitäisi sanoa niin: prosessi tuskin on niin rikki että kansalaistottelemattomuus olisi hyväksyttävää noin vähällä informaatiolla.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minusta olisi hassu nähdä ihmisten reaktioit kun joku rajakki nousisi Välimeren maassa lentokoneessa seisomaan nähdessään, että koneessa on Suomeen saapuvia turvapaikan hakijoita, joiden pääsyä Suomeen hän vastustaa. Kääntää siis pöytä.

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minusta olisi hassu nähdä ihmisten reaktioit kun joku rajakki nousisi Välimeren maassa lentokoneessa seisomaan nähdessään, että koneessa on Suomeen saapuvia turvapaikan hakijoita, joiden pääsyä Suomeen hän vastustaa. Kääntää siis pöytä.

Touko Aalto ja vihreät hyväksyy ainakin.

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea

Jälkipyykki tuossa tilanteessa saattaisi olla melkoisen viihdyttävää.

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Linkkaan tänne myös monia ärsyttävän Ulla Appelsinin näkökulman Pennas-demonstraatioon:
Ulla Appelsinin kommentti: Suomi ei ole 50-luvun Alabama – entä jos lainkuuliaisuus onkin salaisuutemme? - Politiikka - Ilta-Sanomat
Minä pidän Ullan jutuista, yleensä olen samanmielinen, niin nytkin. Jänniä ovat nuo ovat nuo kommentit, niiden kehitys ja määrän paisuminen suunnattomaksi. Vainoharhaisina epäilen pietarilaisten lietsonnan ammattilaisilla olevan sormiaan näppiksillä kymmenittäin. Vedetään överiksi välillä puolella ja sitten toisella: lisätään vastakkainasettelua huolella.
Nämä Siltamäet ja Appelsinit on siitä raikkaita tuulahduksia, että ovat tässä nykyajassa sellaisia jotka ei pyri valitsemaan mitään puolia. Asioita ja faktoja tarkastellaan sellaisina kuin ne on eikä ihan kaikki tapahdu sieltä omasta agendasta käsin. Onhan Enbuskekin samanlainen, mutta hänessä mua on ruvennut risomaan se pakonomainen skandaalinhakuisuus. Tuomaksen kynälle voisi tehdä hyvää jos kolumneja tulisikin vain kerran kuussa. Näin jalakselle voisi saada vähän pidempään mietityn jutun, kun joka viikolle ei tarvitsisi väkisin puristaa jotain. Kyllä se kynä nimittäin selvästi siinä tylsyy.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos oikeasti käännettäisiin pöytä, niin vastaava tilanne olisi kun persujen lainsäädäntösihteeri nousisi seisomaan kun kyseisessä koneessa olisi jotain ulkomaalaisoletettuja, jotka saattaisivat olla turvapaikanhakijoita.

teppana

Jäsen
Nämä Siltamäet ja Appelsinit on siitä raikkaita tuulahduksia, että ovat tässä nykyajassa sellaisia jotka ei pyri valitsemaan mitään puolia. Asioita ja faktoja tarkastellaan sellaisina kuin ne on eikä ihan kaikki tapahdu sieltä omasta agendasta käsin. Onhan Enbuskekin samanlainen, mutta hänessä mua on ruvennut risomaan se pakonomainen skandaalinhakuisuus. Tuomaksen kynälle voisi tehdä hyvää jos kolumneja tulisikin vain kerran kuussa. Näin jalakselle voisi saada vähän pidempään mietityn jutun, kun joka viikolle ei tarvitsisi väkisin puristaa jotain. Kyllä se kynä nimittäin selvästi siinä tylsyy.

Tykkään kyllä lukea Appelsinin kolumneja myös. Mutta niistä paistaa sellainen tietynlainen 'tolkun ihmisen' perseennuolenta. Voihan se olla että Appelsin oikeasti putoaa niin tolkullisen keskelle kaikissa asioissa, mutta jotenkin hänen kirjoituksista tulee kyynikolle mieleen enemmänkin peukkujen kalastelu kuin aidot ajatukset.

Siltamäki oli itselle uusi tuttavuus mutta meni heittämällä Enbusken kanssa kärkeen omalle listalle. Enbuskesta olen kanssasi samaa mieltä. Teksti on ajoittain jopa nerokkuutta hipovaa mutta kun sitä pitää tuottaa niin paljon se terävyys katoaa. Enbuske onkin nykyään melkein jo "hit and miss" kategoriassa. Useammin onnistuu kuin epäonnistuu mutta välillä se tuottamisen pakottaminen paistaa läpi.

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kolumnisteista puhuttaessa kannattaa huomioida, kenen nimissä kirjoitetaan. Päätoimittaja Appelsin edustaa lehden linjaa, mihin sopii hyvin tolkkujen miellyttäminen. Enbuske, Tervo ja moni muu edustaa itseään tai omaa kynäänsä. Sitten on näitä siltamäkiä, joiden pitää panostaa tyyliä enemmän sisältöön, koska tavoite on päästä toimittajan uralla eteenpäin. Lukijalle on parasta, että näitä kaikkia löytyy.

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Totta varmaan tuokin että on sillä Appelsinillakin todellisuudessa oma agendansa takanaan. Hassua on vaan se kontrasti että jos Suomen luetuimman lehden päätoimittaja edustaa ns. tolkun ihmisten linjaa, niin miettikääpäs minkälainen puhe kuitenkin täyttää ihan hirvittävän suuren osan median ja keskustelupalstojen puheesta.

Ehkä ne (tai me, itseni sellaiseksi jossain määrin luen) tolkun ihmiset on/ollaan semmoisia että tätä friikkisirkusta katsellaan etäältä, eikä halutakkaan osallistua. Sen vuoksi persujen linja varsinkin Internetissä ja vihervasemmiston linja etenkin mediassa, mutta myös Internetissä on erittäin näkyvästi esillä.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tykkään kyllä lukea Appelsinin kolumneja myös. Mutta niistä paistaa sellainen tietynlainen 'tolkun ihmisen' perseennuolenta. Voihan se olla että Appelsin oikeasti putoaa niin tolkullisen keskelle kaikissa asioissa, mutta jotenkin hänen kirjoituksista tulee kyynikolle mieleen enemmänkin peukkujen kalastelu kuin aidot ajatukset.

Tämä "peukkujen kalastelu" Appelsinin kolumneissa liittyy minun mielestäni hänen aihevalintoihinsa. Hän kirjoittaa nimenomaan asioista, joista on käynnistynyt poikkeuksellisen kova somemyrsky, ja joista tietää "kansan" olevan kiinnostunut. Appelsinin kolumnien kommentteja kannattaa lukea mediakriittisesti, siellä on usein helmiä joukossa.

Tuamas

Jäsen
Tämä "peukkujen kalastelu" Appelsinin kolumneissa liittyy minun mielestäni hänen aihevalintoihinsa. Hän kirjoittaa nimenomaan asioista, joista on käynnistynyt poikkeuksellisen kova somemyrsky, ja joista tietää "kansan" olevan kiinnostunut. Appelsinin kolumnien kommentteja kannattaa lukea mediakriittisesti, siellä on usein helmiä joukossa.

Appelsin on erittäin taitava äärimmäisen populistisessa kirjoittamisessa, yksi Suomen parhaita.

Tunnen aika paljon ihmisiä, luulen olevani myös yksi heistä, jotka ovat aika keskellä monesta aihepiiristä. Esim. vapaan keskusteluihin on tosi vaikea osallistua, kun mielipiteet "vaikeissa" asioissa ovat keskitiellä, kun taas monella aktiivikirjoittajalla jommalla kummalla laidalla. Sitten olen huomannut, että jos joku onkin aluksi keskellä, niin eri mieltä olijat kääntävät sen toiselle laidalle. Se hyöty asetelmasta on, että minun kaltaiset ihmiset saa ajateltavaa puolesta ja vastaan muutamasta näkökulmasta, mutta samalla ajatellen, että ei varmaan tosi elämässä olisi helppoa olla niin mustavalkoisten ihmisten kanssa tekemisissä.

Minusta on aivan normaalia, Appelsinille, olla samaan aikaan esim. maahanmuuttomyönteinen ja -kriittinen. Minusta nämä eivät sulje pois toisiaan. Esim. itse ajattelen, että meidän pitää auttaa ihmisiä ja tietynlainen muuttoliike on normaalia ja sitä pitääkin olla. Samalla kuitenkin ajattelen, että hommat pitäisi tehdä oikeissa mittasuhteissa ja puhua asioiden oikeilla nimillä. Tarkoittaen sitä, että yli miljardin ihmisen muuttotoiveiden korjaus ei ole uudelleen sijoittaa heitä, vaan pitäisi huomattavasti enemmän pistää paukkuja siihen, että ei sitä valtavaa halua muuttaa olisi. Silti se ei tarkoita sitä, että samalla pitäisi automaattisesti leikata nykyisistä malleista, vaan päinvastoin niitäkin rahoja pitäisi jotenkin saada lisättyä. Samaten, että ihmisiä pitäisi pyrkiä ottamaan resurssien mukaan, koska vajaalla toiminnalla tehdään karhunpalvelus kaikille osapuolille. Noin niin kuin lyhyesti. Tämmöisiä ajatuksia olen lukevinani myös Appelsinilta, toki erilaisilla sävyillä.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ihan hyviä kommentteja on Appelsinista tullutkin, mutta siihen puuttuisin että mielestäni hän ei ole "tolkun ihmisten" nuolija, vaan sen vähän kouluttamattomamman osan joka jaksaa esim maahanmuutosta stressata ja ostaa sillä peruseella lehtiä. Neutraalisti asiaan suhtautuvat tolkun ihmiset eivät tuo rahaa pöytään. Toki applari on kirjoittajana sen verran taitava, että hän ei sorru ääripäihin vaan kirjoittaa niin että teksti on helppo hyväksyä. Siitähän nuo kouluttamattomammat varsinkin tykkää kun joku osaa sanoa heidän ansiansa fiksummin, koska siitähän tulee olo että ollaan oikeassa.

En usko että appelsiinin kirjoituksista voi päätellä hirveästi mitä mieltä hän on oikeasta on asioista. Voihan se olla, että hän itkee joka ilta suihkussa tunnin että tämä lika ei lähde pesemällä pois.

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Tämä Korkeasaari-tapaus on loistava juttu. Kerroin mutsille siitä, niin hän alkoi vaatia Korkeasaaren johtajan eroa. Kannattaa taktisesti kertoa asiasta tietyille henkilöille, jotka mahdollisesti levittävät sanaa. Harvoin mikään asia aiheuttaa näin paljon huvia kuin vihreiden ja myös Korkeasaaren sekoilu.

Nyt on kovat piipussa. Schollin mutsi. Ei tiennyt Aino Pennanen, mihin ryhtyy. When going gets tough.. Saapa nähdä mihin tämä vielä eskaloituu...

Rankkari

Jäsen
Natsisaksassa hyväksyttiin rikollinen toiminta aatteen vuoksi. Neuvostoliitossa yritettiin kolhoosiperiaatetta, jossa kaikille pyrittiin jakamaan tasaisesti. Vihreiden toiminta, alkaa saamaan samoja piirteitä.

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Yhteiskuntaa "riivaa" itsekkyys, joskin se on luultavasti vain samalla tasolla tai vähäisempää kuin aiemmin. Mutta toivottavasti sellaista epäitsekkyyden tasoa ei saavuteta koskaan, että omille lapsille aletaan tekemään "ohareita" varsin kevein perustein "yleisen edun nimissä".
Olen ehkä radikaali, mutta pidän aika yhdentekevinä pieniä arjen viivästyksiä. EIköhän tämä Pennanenkin ole saanut näpsäkästi hankittua perheelle uudet lennot. Tai sitten matka vain peruuntuu ja koko perhe joutuu tinkimään omasta keskiluokkaisesta elämästään. Voi kauhistus!

Eli kyllä, pidän aika vähäpätöisenä tuollaisia näkökohtia. Jokainen tietysti tekee ratkaisut oman harkintansa mukaan. Itse olen aika kyyninen minkään yhteiskunnallisen vaikuttamisen suhteen, joten en tuollaisiin lentoperformansseihin lähtisi. Ymmärrän kuitenkin, että jotkut muut lähtevät.

teppana

Jäsen
Olen ehkä radikaali, mutta pidän aika yhdentekevinä pieniä arjen viivästyksiä. EIköhän tämä Pennanenkin ole saanut näpsäkästi hankittua perheelle uudet lennot. Tai sitten matka vain peruuntuu ja koko perhe joutuu tinkimään omasta keskiluokkaisesta elämästään. Voi kauhistus!

Eli kyllä, pidän aika vähäpätöisenä tuollaisia näkökohtia. Jokainen tietysti tekee ratkaisut oman harkintansa mukaan. Itse olen aika kyyninen minkään yhteiskunnallisen vaikuttamisen suhteen, joten en tuollaisiin lentoperformansseihin lähtisi. Ymmärrän kuitenkin, että jotkut muut lähtevät.

Näin itsekkin ajattelen. Elämässä kun tulee viivästyksiä ja odottamattomia vastoinkäymisiä. Joku matkan lykkääntyminen (tai pahimmassa tapauksessa peruuntuminen) on asia josta pääsee helposti yli. Pennasen tapauksessa muu perhe ilmeisesti jäi koneeseen. Mutta ei siinäkään mitään pahaa ole, jos opettaa lapsilleen arvomaailmaa. Jos minulla olisi lapsia ja olisimme tilanteessa missä omien arvojen mukaan toimiminen tarkottaisi yhteisen matkan peruuntumista pitäisin sitä arvokkaana hetkenä opettaa lapsilleni sen, että joskus periaatteiden mukaan eläminen vaatii uhrauksia. Ei sen tarvitse edes olla lapsille huono muisto. Koko perhe voi yhdessä olla toisistaan ylpeitä kun olemme toimineet omantunnon mukaan ja asettaneet periaatteet mukavuuden edelle.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Taitaa Iiris nykyään hoitaa Toukon julkisuuskuvaa.

Offtopic: Tuleekohan Pelimiehestä uusi kausi syksyllä? Joonas Nordman saanut taas viime aikoina paljon materiaalia.

scholl

Jäsen
Näin itsekkin ajattelen. Elämässä kun tulee viivästyksiä ja odottamattomia vastoinkäymisiä. Joku matkan lykkääntyminen (tai pahimmassa tapauksessa peruuntuminen) on asia josta pääsee helposti yli. Pennasen tapauksessa muu perhe ilmeisesti jäi koneeseen. Mutta ei siinäkään mitään pahaa ole, jos opettaa lapsilleen arvomaailmaa. Jos minulla olisi lapsia ja olisimme tilanteessa missä omien arvojen mukaan toimiminen tarkottaisi yhteisen matkan peruuntumista pitäisin sitä arvokkaana hetkenä opettaa lapsilleni sen, että joskus periaatteiden mukaan eläminen vaatii uhrauksia. Ei sen tarvitse edes olla lapsille huono muisto. Koko perhe voi yhdessä olla toisistaan ylpeitä kun olemme toimineet omantunnon mukaan ja asettaneet periaatteet mukavuuden edelle.

En kyllä millään ilmeellä ymmärrä miten mesoava äiti, joka lopulta viedään poliisisaattueessa ulos lentokoneesta ei ole pienelle lapselle huono muisto. Joku 15-vuotias voisi sen ymmärtääkin, 5-vuotias ei sitten millään.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy