Jos asia olisi näin mustavalkoinen, mm. vasemmistoliitto olisi noussut. Näin ei ole kuitenkaan käynyt, vaikka heillä jos jollain on tarjota selkeä erilainen vaihtoehto. Eli kyllä Niinistö ja vihreät ovat tehneet paljon itse nousunsa eteen. Toki hallitus on tarjonnut hyviä syöttöjä lapaan, mutta vihreät ovat kyllä ihan itse toimittaneet kiekot pömpeliin.
Tilastojen mukaan eduskuntavaaleissa 2015 vihreidet kannatus alle 50-v naisten keskuudessa oli melkein 25 prosenttia ja puolueen osuus tässä ryhmässä oli käytännössä sama kuin suurten puolueiden. Vihreät ovat myös koulutettuja. Korkea-asteen koulutus löytyy lähes 58 prosenttisesti kun sellainen on suoritettu toiseksi suurimmalla ryhmällä, Kokoomuksella enää 45 prosenttisesti.
Johtopäätöksenä sanoisin, että hallituksen kaavailemat ja osin toteuttamat muutokset ja suppistukset opiskelijoiden ja korkeakoulujen asemaan ovat noilla kannatusluvuilla sataneet suoraan Vihreiden taskuun. Ilman, että puolueen on tarvinnut mitään sen eteen itse tehdä.
Eduskuntavaalien 2015 äänestyskäyttäytyminen iän ja sukupuolen mukaan | Väestötiede