Vihreä liitto

  • 1 421 749
  • 10 703

KemmiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Emma Kari edustaa itse äärimmäistä ääripäätä. Varmasti ihmisiä ärsyttää totuudenvastaiset lausunnot, kuten se että maahanmuuton ja vastaanottokeskusten ainoat ongelmat on suomalaiset itse. Eihän koskemattomuuteen liittyvät uhkailut hyväksyttyjä ole, mutta onhan noissa lausunnoissa tahallista ärsyttämistä mukana. Sekin herättää epäilyksiä jos ei voi tehdä rikosilmoitusta. Nämä mahdolliset uhkailijat lienevät näitä kuuluisia "yksittäistapauksia".
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Isä: Jaakko Laakso.

Ei se omena kauas puusta pudonnut.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Olen seurannut Karin uraa jo muutaman vuoden, kun hän on antanut hyvin pitkälle kasvot tuulivoimafanaattisuudelle. Olen tullut päätelmään, että Emma Kari on läpeensä paha ja empatiakyvytön ihminen. Hän suorastaan vihaa ihmisiä jotka eivät jaa hänen ajatuksiaan tuulivoimasta, eikä häneltä heru tippaakaan empatiaa ihmisille jotka kärsivät hänen ideologisista päätöksistään.
Aika lailla samoin olen minäkin hahmottanut tämän tapauksen. Emma Kari on minun silmiini karikatyyrisen dogmaattinen hahmo, joka edustaa näkemyksissään melkoisen puusilmäistä uskovaisuutta. Karin suhtautuminen hänelle tärkeisiin asioihin on voimakkaan tunnepohjaista, juuri sellaista jota tapaa lähinnä kiihkouskovaisten ja tulipalokommunistien piirissä.

Moni pääkaupunkiseutulainen varmaankin muistaa Emma Karin taannoiset eduskuntavaalien mainokset, joita saattoi nähdä mm. raitiovaunujen kyljissä. Harvoin näkee noin pelottavia kuvia kenestäkään. Eukko näytti niissä mainoksissa psykopaattiselta massamurhaajalta. Ihmettelen, että näin sääntelyintensiivisessä maassa minkään ELY-keskuksen virkamies tai joku muu läpeensä hyödyllinen kansalainen ei kieltänyt moisten painajaisnaamojen julkipanemisen.
 
Olen ymmärtänyt että kautta suomalaisen yhteiskunnan pitää vaan tottua siihen että täällä ei enää ole niin turvallista kuin ennen. Se koskee niin yksinlenkkeileviä 14-vuotiaita tyttöjä Vääksyssä kuin Emma Karia ja hänen lapsiaan.

Emma Karille turvapaikanhakijat eivät ole mitään uutta. Hän on asunut Kalliossa vastaanottokeskuksen lähistöllä jo vuosia ja hänen lapsensa päiväkoti sijaitsee viiden metrin päässä vastaanottokeskuksesta. Kari totesi A2-illassa, että mitään ongelmia ei ole ollut, vaan keskus on lähinnä vain rikastanut alueen kulttuuria.
 
Tsemppiä vaan lapsille tässä liberaalissa, objektiivisessa kaikille mielipiteille avoimessa ympäristössä kasvamisessa.

Emma Karilla on sellaiset tienestit (eikä isäkään ihan alimpaan tulodesiiliin taida kuulua), että hänen lapsensa tuskin tarvitsevat ihan hirveästi säkää elämässä pärjäämiseen. Tässä maassa on satojatuhansia lapsia, joiden kohtalosta kannattaa ennemmin olla huolissaan.

Emma Kari on minun silmiini karikatyyrisen dogmaattinen hahmo, joka edustaa näkemyksissään melkoisen puusilmäistä uskovaisuutta.

Emma on ollut erittäin valistunut kansalainen jo hyvin nuoresta asti, vaikka hänen isänsä edustikin taantumuksellista ajattelua. Tämä käy ilmi hänen kotisivuillaan taannoin esillä olleesta esittelytekstistä, joka valitettavasti on nyttemmin poistettu sieltä:

Synnyin Espoossa, kasvoin omakotitalossa, kahden auton perheessä. Bussipysäkille oli lähes puolen tunnin kävelymatka, juna-asemalle käveli tunnin. Isäni käytti aikansa kokoomukseen ja Lions clubiin, äitini meditoi, hoiti yrttitarhaa ja teki savitöitä. Näin jälkeenpäin ajateltuna, olen looginen tulos tästä yhdistelmästä.

Viisivuotiaana perustin leikkikavereiden kanssa ryhmän taistelemaan roskanheittäjiä vastaan. Leikkimökissäni oli sairaala katkenneille madoille ja jalkansa menettäneille hämähäkeille. Myöhemmin löysin punkrockin, värjäsin hiukseni vihreiksi, lopetin lihansyönnin ja lähdin vuodeksi Englantiin tekemään ympäristötaidetta.

En halunnut ajaa ajokorttia, en halunnut omakotitaloa, en halunnut diplomi-insinööriksi enkä halunnut äänestää kokoomusta. Pakenin autokaupungista Helsinkiin. Järjestin sodanvastaisia mielenosoituksia, työskentelin tehtaassa ja itkin kuullessani balladin toveri Viljasesta.
 
Viimeksi muokattu:

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jo on aikoihin eletty kun Ville Niinistökin penää lisää määrärahoja poliisille. Poliisien määrää kenttätyössä pitää kuulemma lisätä, samoin kuin lähipoliisityötä. Saattoi muutamalla ituhipillä mennä moisesta linjauksesta savut väärään kurkkuun.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Villekin on siis siirtynyt fasismin tukijoiden ja natsisikojen joukkoon.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei ne mitenkään ole soluttautuneet, vaan ihan avoimesti ovat siellä vihreiden riveissä mukana. Ja niin kauan kun käyttäytyvät julkisuuteen päin asiallisesti, niin Ruotsin vihreillä ei ole heidän kanssaan mitään ongelmia, vaikka kaikki tietävät mikä on meininki yksityisesti. Ja kun sitten eivät osaa käyttäytyä julkisesti, niin saavat lähteä, kuten nyt pari päivää sitten se yksi vihreiden poliitikko, joka ei suostunut naisia kättelemään tai se vihreiden ministeri, jonka mielestä Israel ja natsi-Saksa on ihan sama asia. Vihreiden puheenjohtajakin kutsui vastikään vuoden 2001 WTC-iskuja onnettomuudeksi television suorassa lähetyksessä ja viime vuonna sama tyyppi vertasi Euroopan pakolaistilannetta Auschwitzin keskitysleiriin ja holokaustiin, mutta eihän nyt tuollaisten takia toki erota tarvitse ja siellä se patsastelee postissaan edelleen.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Britannian vihreiden johtajan mielestä terroristiryhmään kuuluminen on okei, kuitenkin

"The Green Party, which has been invited to join the live TV election debates under revised plans put forward last week, would also scrap the UK's nuclear deterrent, scale back the armed forces and reduce border controls."

Uutinen on tammikuulta 2015. Tutun kuuloista puhetta kotoisten vihreidemme puolelta.

Green Party defends terror groups policy - BBC News
 
"The Green Party, which has been invited to join the live TV election debates under revised plans put forward last week, would also scrap the UK's nuclear deterrent, scale back the armed forces and reduce border controls."

Uutinen on tammikuulta 2015. Tutun kuuloista puhetta kotoisten vihreidemme puolelta.
Rajakontrollin osalta ehkä, mutta puolustusmenoja kotoisat vihreämme käsittääkseni haluavat kasvattaa. Ja ydinaseitahan (nuclear deterrent) meillä ei ole.

Vihreiden Ville Niinistön yllätys: lisää rahaa armeijalle – ja poliisille - Suomenkuvalehti.fi

Asia, jossa olen muuttanut mieltäni, on puolustusvoimien toimintakyky. Sitä pitää vahvistaa, ja tällaisena aikana tarvitaan lisärahoitusta”, Niinistö sanoo.

Tähän on luonnollinen selitys – Suomen turvallisuustilanne on muuttunut parin viime vuoden aikana.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mielenkiintoista, tutkijan mukaan Ruotsin Vihreisiin on soluttautunut ääri-islamisteja. Olisi mielenkiintoista kuulla V. Niinistön näkemys tähän, johtihan hänen ex-vaimonsa puoluetta pitkään.

‘Green Party may have been infiltrated by Islamists’ - The Local

Toisaalta ei mikään yllätys kun huomioi millainen tausta vihreällä liikkeellä on ja toisaalta mihin suuntaan sitä on useimmissa maissa vuosien/vuosikymmenten ajan johdettu - multikulturalismi on ollut tavattoman usein tavoiteltava asia, tämä on jopa ajanut alkuperäisen idean ohi monissa tapauksissa. Maaperä on sellainen, joka on suotuisaa hyväksikäytölle ja toisaalta se on Suomessakin ollut sellaista, mikä on tukahduttanut keskustelun jos/kun puolueen sisällä keskustelua herättänyt henkilö ei ole ollut riittävän merkittävässä asemassa.

Jos pohtii Niinistön (Ville siis), Soininvaaran tai Haaviston joitain ulostuloja, ne olisi tuomittu aivan toisella tapaa jos sanojana olisi ollut henkilö, jonka merkitys puolueelle ei ole niin suuri/merkittävä - jolla ei ole statusta. Johan nyt Soininvaaran ja Haaviston kannanotot pakolaiskysymyksessä on tuomittu rasistisina ja kyseiset henkilöt ovat, kuten tiedettyä, maltillisia nykykäytäntöihin kohdistuvassa kritiikissäänkin. Tai Ville Niinistön kannaotto puolustusvoimien tilasta ja rahoitustarpeesta - sekään ei ole saanut hyväksyntää.

Vihreissä juuri multikulturalismin tavoitteleminen on eräs tekijä, mikä on omiaan synnyttämään halun käyttää puoluetta tietoisesti vääriin tarkoituksiin, sen ohella, että puolueessa on haluttu suhtautua erilaisuuteen hyväksyvästi (kunhan se erilaisuus täyttää tietyt ehdot, rasismin pelossa vierailta on hyväksytty käytöstä jota oman maan kanta-asukkailta ei ole hyväksytty). Suurin osa on naiiveja idealisteja, mutta joukkoonkun päätyy joku joka toimii tarkoitushakuisesti, hän voi hyötyä paljonkin tällaisesta idealistisesta maaperästä. Jos ei muuta niin soluttaa sen kautta "operaattoreita" maahan.

vlad
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Vihreissäkin aletaan virittelemään puheenjohtajakisaa, koska puolueen sääntöjen mukaan puheenjohtaja saa toimia tehtävässään maksimissaan kuusi vuotta, mikä täyttyy Ville Niinistön kohdalla ensi vuonna. Myös ryhmyri tulee vaihtumaan ensi vuonna.

Yle nostaa ( tai no, Niinistö nosti esiin kortin "ensimmäisen kauden kansanedustajat, joita ovat kolme ensiksi mainittua") potentiaalisiksi puheenjohtajaehdokkaiksi Emma Karin, Touko Aallon, Hanna Halmeenpään ja Outi Alanko-Kahiluodon. Olli-Poika Parviainen vaikuttaisi olevan kiinnostunut eduskuntaryhmän puheenjohtajuudesta.

Isot saappaat Niinistö kyllä jättää. Hänen aikanaan Vihreiden kannatus on kasvanut kaikkien aikojen lukemiin, pystyykö uusi liideri jatkamaan nousua?

http://yle.fi/uutiset/ville_niinist...ko_aalto_harkitsee_puheenjohtajakisaa/8861089(Linkki Vihreiden uutiseen Vihreiden pj-kuvioista)
 

Fordél

Jäsen
Yle nostaa ( tai no, Niinistö nosti esiin kortin "ensimmäisen kauden kansanedustajat, joita ovat kolme ensiksi mainittua") potentiaalisiksi puheenjohtajaehdokkaiksi Emma Karin, Touko Aallon, Hanna Halmeenpään ja Outi Alanko-Kahiluodon. Olli-Poika Parviainen vaikuttaisi olevan kiinnostunut eduskuntaryhmän puheenjohtajuudesta.

Nämä ovat kyllä kaikki sellaisia nimiä, että asettavat suuren haasteen vihreille pitää kannatus nykyisellä tasolla. Oikeastaan Alanko-Kahiluoto on näistä ainoa, jota voisi edes tosissaan miettiä puheenjohtajaksi. Itse liputtaisin Pekka Haaviston perään. Haavisto olisi kansanedustajista paras valinta tähän saumaan, ja samalla antaisi aikaa näille keltanokille kasvattaa kokemusta. Kolmanneksi suurimman hallituspuolueen puheenjohtajana Haavisto olisi mainio ulkoministeri vaikka tunnetusti puolueen pj. ja ulkoministerin pesti on kaikkea muuta kuin ideaali. Presidenttiä hänestä ei ainakaan vielä tule, jos ja kun Niinistö lähtee hakemaan jatkokautta.

Ja sekin mahdollisuus kait voi olla, että vihreät muuttavat kuuden vuoden sääntöään. Tai ainakaan Niinistö ei sitä teilannut Hjalliksen haastattelussa, mutta ei luonnollisesti ottanut asiaan mitään kantaakaan. Toki en tiedä onko teknisesti enää mahdollista.
 
Tuskinpa Niinistön saappaiden täyttäjäksi kenestäkään hetkeen on, mutta heitetään veikkaus että manttelinperijä on Touko Aalto. Olisihan se hauska nähdä asiat tavallani ehkä vähän turhan vakavasti ottava ajoittain substanssista vihaisenkin oloinen Aalto puolueen ruorissa, meni miten meni. Kari ja Alanko-Kahiluoto ovat minusta vain täytenimiä, kun ei johto- ja keulakuvamielessä pätevämpiäkään naisia ole käytettävissä Hassin ja Hautalan pelaillessa eurokentillä. Ei käyttistä. Halmeenpää sen sijaan voi olla kovakin luu, mutta ehkä kuitenkin vasta joskus tulevaisuudessa. Haavisto olisi perusvarma kaikin puolin riskitön valinta. Ehkä paras? Vähän kuin sellaista kiekolla puolustamista.
 

nolla

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä se vihreiden vahvuus on, että valta kiertää. Suhteellisen pieneksi puolueeksi heillä on paljon tunnettuja poliitikkoja. Lisäksi väittäisin että vihreissä nuorissa riittää tasokasta materiaalia enemmän kuin millään muulla puolueella. Tätä kautta on helppo ajatella vihreiden lopulta hyötyvän nopeasta kierrosta. Yleisellä tasolla olen sitä mieltä, että nopea kierto johdossa pitäisi ulottaa kaikille yhteiskunnan tasoille. Ei ole olemassa korvaamattomia ihmisiä ja jos ajatellaan pitkään vallassa olleita johtajia, niin kyllä se homma aika lailla jämähtää paikoilleen jossain vaiheessa. Ja korruptiota tulee myös lisää.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Kari ja Alanko-Kahiluoto ovat minusta vain täytenimiä, kun ei johto- ja keulakuvamielessä pätevämpiäkään naisia ole käytettävissä Hassin ja Hautalan pelaillessa eurokentillä
Hassihan palasi viime vaaleissa Suomen eduskuntaan, Hautala toki on yhä EU-parlamentissa.

En siltikään usko Hassiin (aika meni jo ohi) vaan minun veikkaukseni on että seuraava puheenjohtaja on joko joku noista neljästä "YLE-nimestä" tai sitten Pekka Haavisto, joka olisi minusta ylivoimainen vaihtoehto viherpäälliköksi. Pekalla on tunnetusti arvostusta yli puoluerajojen ja karismaakin löytyy.
 
Hassihan palasi viime vaaleissa Suomen eduskuntaan, Hautala toki on yhä EU-parlamentissa.

En siltikään usko Hassiin (aika meni jo ohi) vaan minun veikkaukseni on että seuraava puheenjohtaja on joko joku noista neljästä "YLE-nimestä" tai sitten Pekka Haavisto, joka olisi minusta ylivoimainen vaihtoehto viherpäälliköksi. Pekalla on tunnetusti arvostusta yli puoluerajojen ja karismaakin löytyy.
Niin, tarkoitin että urakehitys on siiinä vaiheessa että eivät tule edes pyrkimään tehtävään vaikka saattaisivat kisassa pärjätä. Haavistolla on näistä kokeneista aivan erilainen maine.
 

Hans Geering

Jäsen
Suosikkijoukkue
Doncaster Spinners
Mitenkäs olisi päivänpolitiikan ulkopuolelta Oras Tynkkynen? Toki varmaan mieleinen työ tällä hetkellä Sitrassa mutta jos intoa löytyy palata politiikkaan niin varmaan saisi kannatustakin puheenjohtajaksi.
 

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
Itse en pitäisi Niinistöä mitenkään erityisen onnistuneena puheenjohtajana. Hallituspuolueet ovat tehneet vihreiden kannatuksen nousun ihan itse. Oppositiossa Niinistö ei mielestäni ole saanut juuri muuta aikaan kuin muutkaan vihreät: ovat keskittyneet raportoimaan persujen aivopieruja. On tietysti helppo sanoa nyt oppositiossa, että koulutuksesta emme olisi leikanneet jne.
 

Fordél

Jäsen
Itse en pitäisi Niinistöä mitenkään erityisen onnistuneena puheenjohtajana. Hallituspuolueet ovat tehneet vihreiden kannatuksen nousun ihan itse. Oppositiossa Niinistö ei mielestäni ole saanut juuri muuta aikaan kuin muutkaan vihreät: ovat keskittyneet raportoimaan persujen aivopieruja. On tietysti helppo sanoa nyt oppositiossa, että koulutuksesta emme olisi leikanneet jne.

Jos asia olisi näin mustavalkoinen, mm. vasemmistoliitto olisi noussut. Näin ei ole kuitenkaan käynyt, vaikka heillä jos jollain on tarjota selkeä erilainen vaihtoehto. Eli kyllä Niinistö ja vihreät ovat tehneet paljon itse nousunsa eteen. Toki hallitus on tarjonnut hyviä syöttöjä lapaan, mutta vihreät ovat kyllä ihan itse toimittaneet kiekot pömpeliin.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kiperä paikka Vihreillä, jos uusi pj on Alanko-Kahiluoto tai varsinkin Emma Kari niin Kokoomuksessa riemuitaan koska se tulee varmuudella ajamaan osan soininvaaralaisista nukkumaan tai Kokoomukseen. Vastaavasti taas uutta kannattajakuntaa voisi löytyä vasemmistoliiton äänestäjistä.

Haavisto olisi paras vaihtoehto, Aalto vähän tuntematon kortti suurelle yleisölle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös