Vihreä liitto

• 1 491 118
  • 10 958

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Outi Alanko-Kahiluoto. Heh heh.
Nainen, joka Satu Hassin kera katselee terveellisen etäisyyden päästä suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kytevää rauniota ja miettii kuka maksaisi haittaveroa savusta.
OAK, Hassi, Cronberg ja Sinnemäki etunenässä kuuluvat siihen samaan vihervasemmistoänkyröiden siipeen, jonka "ansiota" on varsin merkittävä osa Vihreisiin kohdistuvasta kriitikistä. Vastustetaan ideologisesti milloin mitäkin ja ajetaan Suomea taantumuksen tielle, vaikka toki väittävätkin olevansa edistyksen asialla.

Voisin joskus jopa äänestää Vihreitä JOS:

1. Puolue siirtyisi oikeammalle poliittisella kentällä. Nykylinja on ihan liian vasemmistolainen.
2. Vihreät lopettaisi silmittömän ydinvoimavastustuksensa, yhteen kysymykseen hirttäytyminen kokonaisen puolueen toimesta on melkoisen naurettavaa hommaa.

Tässä Hesarin jutussa on aika hyvin tiivistetty se, miksi kannattaa ehdottomasti matkustaa Berliiniin, jos ette ole vielä ehtineet siellä käydä:
Berliinin-veteraanit kertovat paluusokista: S-Marketista ei saa viiniä, ja koiratkin kulkevat kytkettyinä - Berliini - Sunnuntai - Helsingin Sanomat

Berliini on mahtava paikka.

Siellä voi olla seksuaalivähemmistöjen queerfestivaali ja kivikautiseen ruokavalioon keskittyvä paleofestivaali vierekkäin. Siltanen kävi päivittäin ihmettelemässä luomukauppojen valikoimaa ja kantoi kotiin Prenzlauer Bergiin erilaisia hunajia, suklaita ja raakamaitoa.

Taivaallista elämää.

Nyt Siltanen asuu Tampereella.

"Tampere ei ole klisee", hän huokaa.
...............................................................................

Suomeen paluuta veteraanit kuvailevat sanoilla sokki ja järkytys.

"Vaikka kävin Suomessa joka kuukausi, paluu aiheutti henkisen murenemisen", Siltanen sanoo.

Ekbergiä ahdistaa Suomen poliittinen ilmapiiri.

"Täällä yhdet valittaa, kun tulee pakolaiskeskus ja islamisaatio on hirveä uhka. Siellä mun naapurissa asui 50000 muslimia viiden kilometrin säteellä eikä ollut mitään ongelmaa kenenkään kanssa."

Byvajet

Jäsen
Kun lukee Soininvaaran viimeisimpiä blogikirjoituksia, vahvistuu tunne, joka minulle on alkanut syntyä jo aikaisemmin. Kaveri vetää ideologisessa unelmahuurussa. Faktoja on vähän, mutta tunnetta paljon.

Ei siinä mitään, että kannattaa kaupungistumista ja erityisesti pääkaupungistumista, mutta jos esittää tällaisen kehityskulun ainoana järkevänä vaihtoehtona, pitäisi pystyä puuttumaan myös niihin ongelmiin, joita se tullessaan tuo.

Soininvaara

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1450583484408.html

Emma Kari on julkaissut päivityksen jossa väittää suomalaisten miesten uhkailleen häntä ja hänen lapsiaan. Rikosilmoitusta hän ei ilmeisesti näistä uhkailuista ole tehnyt, eikä hän muutenkaan tuo uhkailuja julki.

Olen seurannut Karin uraa jo muutaman vuoden, kun hän on antanut hyvin pitkälle kasvot tuulivoimafanaattisuudelle. Olen tullut päätelmään, että Emma Kari on läpeensä paha ja empatiakyvytön ihminen. Hän suorastaan vihaa ihmisiä jotka eivät jaa hänen ajatuksiaan tuulivoimasta, eikä häneltä heru tippaakaan empatiaa ihmisille jotka kärsivät hänen ideologisista päätöksistään.

Epäilen että Kari on joutunut kyseenalaistamaan omaa ideologiaansa kun hän on lukenut palautteita facebookissa, sitten vasta-argumentit on helposti miellettävissä uhkailuiksi ja kirjoittaa siitä julkisuushakuinen päivitys. Toivottavasti Emma Kari osoittaa ennakkoluuloni vääräksi julkistamalla uhkausviestit ja tekemällä rikosilmoituksen. Odotellaan rauhassa.

Epäilen että Kari on joutunut kyseenalaistamaan omaa ideologiaansa kun hän on lukenut palautteita facebookissa

Minä epäilen, että suomalaisten rasistien sipuli ei kestänyt sitä, kun Emma Kari kertoi A2-illassa totuuden vastaanottokeskusten aiheuttamista ongelmista. Eli poliisin kertoman faktan siitä, että vastaanottokeskuksiin liittyvät ongelmat Suomessa toistuvasti johtuvat enemmän vastaanottokeskusten vastustajista eli ihan meistä kantasuomalaisista, jotka menemme riehumaan ja vastustamaan vastaanottokeskuksia, kuin siitä, että vastaanottokeskusten asukkaat itse aiheuttaisivat ongelmia.

Koska muukalaisvihamieliset suomalaiset kuvittelevat, että vastaanottokeskusten asukkaat aiheuttavat itse enemmän ongelmia kuin heitä terrorisoivat ksenofoobikot, he saattavat herkästi suuttua vihreiden edustajille tuollaisesta totuuden esiin nostamisesta. Onneksi Emma Kari ja Veronika Honkasalo ovat niin rohkeita ja voimakkaita naisia, että he eivät taatusti tuollaisen raukkamaisen uhkailun vuoksi vaikene, vaan puolustavat jatkossakin tinkimättä humaania ja avointa maahanmuuttopolitiikkaa.

Viimeksi muokattu:

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Emma Kari viljelee mielenkiintoista retoriikkaa kun hän kirjoittaa ettei tälläiseen uhkailuun tulisi tottua. Vuosi sitten tuo ei olisi nostanut kulmakarvoja, mutta viimeksi eilen valtion virallinen äänitorvi kertoi kansalaisilleen miten hanskata turvattomuuden tunteet.

Kuka tänne saa jäädä? Turvapaikkajohtaja Esko Repo johtaa Suomen portinvartijoita | Yle Uutiset | yle.fi

"Vastaanottokeskusten turvallisuustilanteesta kyselleelle toimittajalle (Maahanmuuttoviraston turvapaikkayksikön johtaja Esko) Repo lupaa lähettää junamatkan aikana tilannekuvaa täydentäviä tekstiviestejä. Saatesanoiksi Esko Repo muistuttaa, että suomalaisten on tehtävä tilaa tulijoille.

– Paluuta entiseen ei enää ole. Meidän on hyväksyttävä tämä uusi todellisuus myös Suomessa. Tilanne on muuttunut pysyvästi, eikä menneitä kannata enää haikailla. Pitää keskittyä yhdessä ohjaamaan arkea uusiin uomiin".

Olen ymmärtänyt että kautta suomalaisen yhteiskunnan pitää vaan tottua siihen että täällä ei enää ole niin turvallista kuin ennen. Se koskee niin yksinlenkkeileviä 14-vuotiaita tyttöjä Vääksyssä kuin Emma Karia ja hänen lapsiaan.

Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Emma Kari on julkaissut päivityksen jossa väittää suomalaisten miesten uhkailleen häntä ja hänen lapsiaan. Rikosilmoitusta hän ei ilmeisesti näistä uhkailuista ole tehnyt, eikä hän muutenkaan tuo uhkailuja julki.

"Touhu on mennyt niin mahdottomaksi, että portaiden rikkojille hurrataan, Karia moititaan valehtelemisesta ja kansanryhmää eli miehiä vastaan kiihottamisesta ja valeprofiilin uskotaan olevan aito. Tavalliset ja epäilemättä omasta mielestään ihan lainkuuliaiset kansalaiset ovat päästäneet tyhmyytensä häpeämättömästi valloilleen."

Joulun sanoma - Image-blogit

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
"Touhu on mennyt niin mahdottomaksi, että portaiden rikkojille hurrataan, Karia moititaan valehtelemisesta ja kansanryhmää eli miehiä vastaan kiihottamisesta ja valeprofiilin uskotaan olevan aito. Tavalliset ja epäilemättä omasta mielestään ihan lainkuuliaiset kansalaiset ovat päästäneet tyhmyytensä häpeämättömästi valloilleen."

Joulun sanoma - Image-blogit

En nyt ihan hiffannut, että mitä ajoit takaa tuolla blogilla. Kuten sanoin, olen seurannut Emma Karin otteita jo usean vuoden ajan; siis jo ennen hänen kansanedustajauraansa; ja hän on niin ideologiansa sokaisema ettei hän luultavasti edes tiedosta valehtevansa. Hänen kaltaiset fundamentalistit ovat mielestäni erittäin vaarallisia.

Mikäli uhkailuja on tapahtunut kuten Emma Kari ilmoittaa, ei liene asiatonta viedä näitä laittomia uhkailuja poliisille. Sitten voimme vaikka Vihreästä Langasta lukea, että kuinka monta tuomiota uhkailuista tuli. Mikäli näin tapahtuu niin myönnän mielelläni olevani väärässä, tosin tähän en Emma Karin historian perusteella usko.

KemmiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Emma Kari edustaa itse äärimmäistä ääripäätä. Varmasti ihmisiä ärsyttää totuudenvastaiset lausunnot, kuten se että maahanmuuton ja vastaanottokeskusten ainoat ongelmat on suomalaiset itse. Eihän koskemattomuuteen liittyvät uhkailut hyväksyttyjä ole, mutta onhan noissa lausunnoissa tahallista ärsyttämistä mukana. Sekin herättää epäilyksiä jos ei voi tehdä rikosilmoitusta. Nämä mahdolliset uhkailijat lienevät näitä kuuluisia "yksittäistapauksia".

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Isä: Jaakko Laakso.

Ei se omena kauas puusta pudonnut.

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Olen seurannut Karin uraa jo muutaman vuoden, kun hän on antanut hyvin pitkälle kasvot tuulivoimafanaattisuudelle. Olen tullut päätelmään, että Emma Kari on läpeensä paha ja empatiakyvytön ihminen. Hän suorastaan vihaa ihmisiä jotka eivät jaa hänen ajatuksiaan tuulivoimasta, eikä häneltä heru tippaakaan empatiaa ihmisille jotka kärsivät hänen ideologisista päätöksistään.
Aika lailla samoin olen minäkin hahmottanut tämän tapauksen. Emma Kari on minun silmiini karikatyyrisen dogmaattinen hahmo, joka edustaa näkemyksissään melkoisen puusilmäistä uskovaisuutta. Karin suhtautuminen hänelle tärkeisiin asioihin on voimakkaan tunnepohjaista, juuri sellaista jota tapaa lähinnä kiihkouskovaisten ja tulipalokommunistien piirissä.

Moni pääkaupunkiseutulainen varmaankin muistaa Emma Karin taannoiset eduskuntavaalien mainokset, joita saattoi nähdä mm. raitiovaunujen kyljissä. Harvoin näkee noin pelottavia kuvia kenestäkään. Eukko näytti niissä mainoksissa psykopaattiselta massamurhaajalta. Ihmettelen, että näin sääntelyintensiivisessä maassa minkään ELY-keskuksen virkamies tai joku muu läpeensä hyödyllinen kansalainen ei kieltänyt moisten painajaisnaamojen julkipanemisen.

Olen ymmärtänyt että kautta suomalaisen yhteiskunnan pitää vaan tottua siihen että täällä ei enää ole niin turvallista kuin ennen. Se koskee niin yksinlenkkeileviä 14-vuotiaita tyttöjä Vääksyssä kuin Emma Karia ja hänen lapsiaan.

Emma Karille turvapaikanhakijat eivät ole mitään uutta. Hän on asunut Kalliossa vastaanottokeskuksen lähistöllä jo vuosia ja hänen lapsensa päiväkoti sijaitsee viiden metrin päässä vastaanottokeskuksesta. Kari totesi A2-illassa, että mitään ongelmia ei ole ollut, vaan keskus on lähinnä vain rikastanut alueen kulttuuria.

Tsemppiä vaan lapsille tässä liberaalissa, objektiivisessa kaikille mielipiteille avoimessa ympäristössä kasvamisessa.

Emma Karilla on sellaiset tienestit (eikä isäkään ihan alimpaan tulodesiiliin taida kuulua), että hänen lapsensa tuskin tarvitsevat ihan hirveästi säkää elämässä pärjäämiseen. Tässä maassa on satojatuhansia lapsia, joiden kohtalosta kannattaa ennemmin olla huolissaan.

Emma Kari on minun silmiini karikatyyrisen dogmaattinen hahmo, joka edustaa näkemyksissään melkoisen puusilmäistä uskovaisuutta.

Emma on ollut erittäin valistunut kansalainen jo hyvin nuoresta asti, vaikka hänen isänsä edustikin taantumuksellista ajattelua. Tämä käy ilmi hänen kotisivuillaan taannoin esillä olleesta esittelytekstistä, joka valitettavasti on nyttemmin poistettu sieltä:

Synnyin Espoossa, kasvoin omakotitalossa, kahden auton perheessä. Bussipysäkille oli lähes puolen tunnin kävelymatka, juna-asemalle käveli tunnin. Isäni käytti aikansa kokoomukseen ja Lions clubiin, äitini meditoi, hoiti yrttitarhaa ja teki savitöitä. Näin jälkeenpäin ajateltuna, olen looginen tulos tästä yhdistelmästä.

Viisivuotiaana perustin leikkikavereiden kanssa ryhmän taistelemaan roskanheittäjiä vastaan. Leikkimökissäni oli sairaala katkenneille madoille ja jalkansa menettäneille hämähäkeille. Myöhemmin löysin punkrockin, värjäsin hiukseni vihreiksi, lopetin lihansyönnin ja lähdin vuodeksi Englantiin tekemään ympäristötaidetta.

En halunnut ajaa ajokorttia, en halunnut omakotitaloa, en halunnut diplomi-insinööriksi enkä halunnut äänestää kokoomusta. Pakenin autokaupungista Helsinkiin. Järjestin sodanvastaisia mielenosoituksia, työskentelin tehtaassa ja itkin kuullessani balladin toveri Viljasesta.

Viimeksi muokattu:

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jo on aikoihin eletty kun Ville Niinistökin penää lisää määrärahoja poliisille. Poliisien määrää kenttätyössä pitää kuulemma lisätä, samoin kuin lähipoliisityötä. Saattoi muutamalla ituhipillä mennä moisesta linjauksesta savut väärään kurkkuun.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Villekin on siis siirtynyt fasismin tukijoiden ja natsisikojen joukkoon.

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei ne mitenkään ole soluttautuneet, vaan ihan avoimesti ovat siellä vihreiden riveissä mukana. Ja niin kauan kun käyttäytyvät julkisuuteen päin asiallisesti, niin Ruotsin vihreillä ei ole heidän kanssaan mitään ongelmia, vaikka kaikki tietävät mikä on meininki yksityisesti. Ja kun sitten eivät osaa käyttäytyä julkisesti, niin saavat lähteä, kuten nyt pari päivää sitten se yksi vihreiden poliitikko, joka ei suostunut naisia kättelemään tai se vihreiden ministeri, jonka mielestä Israel ja natsi-Saksa on ihan sama asia. Vihreiden puheenjohtajakin kutsui vastikään vuoden 2001 WTC-iskuja onnettomuudeksi television suorassa lähetyksessä ja viime vuonna sama tyyppi vertasi Euroopan pakolaistilannetta Auschwitzin keskitysleiriin ja holokaustiin, mutta eihän nyt tuollaisten takia toki erota tarvitse ja siellä se patsastelee postissaan edelleen.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Britannian vihreiden johtajan mielestä terroristiryhmään kuuluminen on okei, kuitenkin

"The Green Party, which has been invited to join the live TV election debates under revised plans put forward last week, would also scrap the UK's nuclear deterrent, scale back the armed forces and reduce border controls."

Uutinen on tammikuulta 2015. Tutun kuuloista puhetta kotoisten vihreidemme puolelta.

Green Party defends terror groups policy - BBC News

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy