Vihreä liitto

  • 1 420 105
  • 10 703

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin et tarkoittanut tässä millään tavalla viittaavasi persujen oikeistolaisuuteen kun ensiksi väität että "oikeisto käy ihmisten kimppuun" ja sitten "jotkut persuthan ovat enemmänkin tekemisissä näiden huppupääpuukottajien kanssa"?

Ilmeisesti tarkoitat että nämä huppupääpuukottajat eivät mitenkään liity persuihin?
Tuossahan nimenomaan kirjoitin, että "jotkut persuthan ovat enemmänkin tekemisissä näiden huppupääpuukottajien kanssa". Eli tuostahan voi vähän tyhmempikin päätellä, että persut ei mielestäni ole äärioikestolainen puolue. Jos pitäisin persuja oikeistolaisena, niin eihän minun tarvitsisi erikseen mainita, että jotkut persut ovat tuon porukan kanssa viihtyneet. Vai väitätkö, että esim Immonen ja Hirvisaari (ollessaan vielä persu) eivät touhuilleet äärioikeiston kanssa?

Väännetään vielä ratakiskosta. Jos kirjottaisin, että jotkut jääkiekkoilijat ovat olleet enemmänkin tekemisissä huumeiden kanssa, niin se ei tarkoita, että kaikki jääkiekkoilijat ovat huumediilereitä.

Vedäs vaikka vähän happea välillä ja välttele punavihreitä, niin ehkä se ajatus siitä vähän kirkastuu.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Se, että toimintaa on ohjattu Vasemmistonuorten tiloissa, ei tee siitä automaattisesti puolueeseen sitovaa toimintaa. Jos hyväntekeväisyysjärjestön tiloissa samanhenkiset ihmiset perustuvat voittoa tavoittelevan yrityksen, onko se sidoksissa kyseisen hyväntekeväisyysjärjestön kanssa tai pitäisikö hyväntekeväisyysjärjestön irtisanoutua voittoa keräävästä yritystoiminnasta.

Jahas. Eli jos Vasemmistonuorten tiloista on ohjattu väkivaltaista rähinää niin se ei automaattisesti sido sitä puolueeseen? Onko mielestäsi kuinka todennäköistä että Vasemmistonuorten tiloihin pääsee puoluesta täysin irraliset tahot?

Jos hyväntekeväisyysjärjestön tiloissa samanhenkiset ihmiset perustuvat voittoa tavoittelevan yrityksen, onko se sidoksissa kyseisen hyväntekeväisyysjärjestön kanssa tai pitäisikö hyväntekeväisyysjärjestön irtisanoutua voittoa keräävästä yritystoiminnasta.

Onpas tämä mielenkiintoinen esimerkki. Tarkenna vielä vähän tätä esimerkkiä, onko ko. henkilöt mukana hyväntekeväisyysjärjestössä vai ei, onko ko. hyväntekeväisyysjärjestön säännöissä kielto harjoittaa voittoa tavoittelevaa toimintaa järjestön tiloissa ja jos ei, tapahtuuko toiminta järjestön hyväksynnällä vai ilman?

Vastaan sitten mielelläni esittämääsi esimerkkitapaukseen.

Tuossahan nimenomaan kirjoitin, että "jotkut persuthan ovat enemmänkin tekemisissä näiden huppupääpuukottajien kanssa". Eli tuostahan voi vähän tyhmempikin päätellä, että persut ei mielestäni ole äärioikestolainen puolue.

Tuosta lauseesta ei voi päätellä yhtään mitään ja tyhmempikin olisi tajunnut tämän kirjoittaessaan sen.

Joko tarkoitit että

1) Jotkut persut ovat enemmän kuin jotkut muut persut tekemisissä huppupääpuukottajien kanssa joka viittaa siihen että muutkin persut ovat tekemisissä näiden puukottajien kanssa mutta vain vähemmän

tai

2) Sinun piti käyttää sanaa *ennemminkin" sanan *enemmänkin* sijaan joka ei taas kerro yhtään mitään sellaista miksi mielestäsi persut eivät ole äärioikeistolainen puolue.

tai

3) Huppupääpuukottajat eivät ole mielestäsi äärioikeistolaisia mutta sekään ei oikein toimi koska eihän se perustelisi persujen ei-äärioikeistolaisuutta millään tavalla.

tai

4) joku muu vaihtoehto, mikä?


Jos pitäisin persuja oikeistolaisena, niin eihän minun tarvitsisi erikseen mainita, että jotkut persut ovat tuon porukan kanssa viihtyneet.

Mielenkiintoinen logiikka kieltämättä. Eikö tuo ole nimenomaan jonkunlainen peruste sille että Persut OVAT oikeistolaisia?

Vai väitätkö, että esim Immonen ja Hirvisaari (ollessaan vielä persu) eivät touhuilleet äärioikeiston kanssa?

En väitä. Tai toki voisi käydä keskustelua siitä minne kansallissosialistit ja nationalistit sijoittuvat oikeisto-vasemmisto-konservatiivi-liberaali nelikentässä mutta noin "laajalti käytetyn" määrittelyn mukaan, en todellakaan.

Immonen ja Hirvisaari ovat oikeasti pihalla, Immosen haastattelut aiheuttivat myötähäpeää kaikkialla ja varmaankin erityisesti persujen riveissä (oli sitten soinilainen tai nuiva), argumentointi- ja esiintymiskyky aivan karmeata.

Väännetään vielä ratakiskosta. Jos kirjottaisin, että jotkut jääkiekkoilijat ovat olleet enemmänkin tekemisissä huumeiden kanssa, niin se ei tarkoita, että kaikki jääkiekkoilijat ovat huumediilereitä.

Nyt kyllä kannattaisi vielä se ratakisko takaisin kotiin ja pureskella hetki sitä. Todistaako se että jotkut jääkiekkoilijat ovat olleet huumeiden kanssa tekemisissä sen että kaikki jääkiekkoilijat eivät ole huumeiden kanssa tekemisissä?

Mietippä sitä.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Todistaako se että jotkut jääkiekkoilijat ovat olleet huumeiden kanssa tekemisissä sen että kaikki jääkiekkoilijat eivät ole huumeiden kanssa tekemisissä?
Ei todista, eipä tuollaista tosin ole kukaan väittänytkään.

Olisi todellakin typerää vetää lauseesta "jotkut jääkiekkoilijat ovat olleet huumeiden kanssa tekemisissä" johtopäätös että "kaikki jääkiekkoilijat ovat olleet huumeiden kanssa tekemisissä". Mietippä sinä puolestasi sitä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ei todista, eipä tuollaista tosin ole kukaan väittänytkään.

Olisi todellakin typerää vetää lauseesta "jotkut jääkiekkoilijat ovat olleet huumeiden kanssa tekemisissä" johtopäätös että "kaikki jääkiekkoilijat ovat olleet huumeiden kanssa tekemisissä". Mietippä sinä puolestasi sitä.

Heh. Et vastannut mihinkään muuhun kuin tähän? Voisitko vastata vai jäätkö heiluttelemaan käsiä?
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Heh. Et vastannut mihinkään muuhun kuin tähän? Voisitko vastata vai jäätkö heiluttelemaan käsiä?
Ei tarvinnut, kun tossa tiivistyy hyvin tämä keskustelu. Se muu osa ei suoraan sanoen enää ansainnut vastausta.

Mulle on vähän hämärän peitossa miksi sun on niin vaikea uskoa, että mun mielestä persut eivät ole (ääri)oikeistolainen puolue, mutta minkäs teet. Mä kuitenkin sattumoisin tiedän itse paremmin, mitä itse ajattelen. Mä en keksi yhtään järjellistä syytä, miksi mun pitäisi sulle jotenkin todistaa se, että en ole tuosta asiasta sitä mieltä, mitä sinä haluat minun olevan.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Jahas. Eli jos Vasemmistonuorten tiloista on ohjattu väkivaltaista rähinää niin se ei automaattisesti sido sitä puolueeseen? Onko mielestäsi kuinka todennäköistä että Vasemmistonuorten tiloihin pääsee puoluesta täysin irraliset tahot?

Jos jotkut puolueen jäsenistä on mukana missä tahansa toiminnassa ja vaikka tätä toimintaa ohjattaisiin puolueen omissa tiloissa, ei se ole automaattisesti linkki kyseiseen puolueeseen, koska kysymyksessä ei ole ollut puoluepoliittinen teko tai linjaus. Tämä ei kuitenkaan pois sulje sitä, etteikö Arhinmäen olisi ollut fiksua irtisanoutua kyseisestä toiminnasta. Minusta se olisi ollut jopa suotavaa.

Vaikka jotkut vihreiden jäsenet hyökkäisivät ydinvoimalaan, ei sillä ole automaattisesti mitään tekemistä Vihreän liiton kanssa, vaikka henkilöiden aatteet olisivatkin yksi yhteen puolueen kanssa. Siksi en vedä yhtäläisyysviivoja Immosen ja muun perussuomalaisen puolueen välille, mutta en myöskään tee sitä jokseenkin fiksuna pitämäni Sampo Terhon ja perussuomalaisten välille. Persujen linjat onneksi takaavat sen, että en kovin paljon heidän arvomaailmansa arvosta. Kokoomusnuoret taas tulivat virallisesti julki vastenmielisten amerikkalaispopulististen linjanvetojensa kanssa, josta puolueen johto fiksusti sanoutui irti.

Mielestäni vertaukseni hyväntekeväisyysjärjestöön oli täysin selvä, mutta sinä et asenteesi takia halua ymmärtää muita mielipiteitä ja se on nähty monen monta kertaa.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Samat kriteerit pitäisi olla kaikille. Jos Vihreiden jäsenet voivat särkeä koneita voimalatyömaalla tekemättä sitä Vihreän liiton nimissä, niin kyllä kai Persujen varavaltuutetut voi pikkasen Heil Hitleriä heittää? Eihän se mitenkään Perussuomalaisiin liity, eihän?
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samat kriteerit pitäisi olla kaikille. Jos Vihreiden jäsenet voivat särkeä koneita voimalatyömaalla tekemättä sitä Vihreän liiton nimissä, niin kyllä kai Persujen varavaltuutetut voi pikkasen Heil Hitleriä heittää? Eihän se mitenkään Perussuomalaisiin liity, eihän?
Onko Vihreiden jäsenet riehuneet jossain työmaalla?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Samat kriteerit pitäisi olla kaikille. Jos Vihreiden jäsenet voivat särkeä koneita voimalatyömaalla tekemättä sitä Vihreän liiton nimissä, niin kyllä kai Persujen varavaltuutetut voi pikkasen Heil Hitleriä heittää? Eihän se mitenkään Perussuomalaisiin liity, eihän?

Ei puolueeseen, mutta kriittiki pitää olla sitä kovempaa, mitä korkeammassa asemassa tekijä on. Immonen on kansanedustaja, eikä häneltä pidä hyväksyä heilhitlereitä.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
TE="Anssi #5, post: 5969729, member: 106920"]Onko Vihreiden jäsenet riehuneet jossain työmaalla?[/QUOTE]
Oletko Koijärvestä kuullut? Ja aika monta keissä sen jälkeen. Leikitkö tyhmää?
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Oletko Koijärvestä kuullut? Ja aika monta keissä sen jälkeen. Leikitkö tyhmää?
Joo, olen kuullut koijärvestä. Oliko mitään tuoreempaa?[/QUOTE]
Kuulostat selittelevältä persulta. Ei mene läpi.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuulostat selittelevältä persulta. Ei mene läpi.
Koijärvi ei ollut voimalatyömaa, eikä siellä tietääkseni rikottu koneita. Sinä väitit, että "Jos Vihreiden jäsenet voivat särkeä koneita voimalatyömaalla ...".
Kai se on ihan oikeutettua kysyä, että missä tällaista on tapahtunut?
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Vihreiden aktiivit ovat monesti olleet järjestämässä tai ainakin osallistuneet tempauksiiin, joissa on ympäristönsuojelun nimissä rikottu lakia. Usko tai älä, mutta joissain tapauksissa se on mielestäni ollut oikeutettua. Mutta alä nyt viitsi lähteä selvää asiaa kiistämään, toimijat Vihreässä liitossa ja ko. aktivistiryhmissä ovat pitkälti samoja.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vihreiden aktiivit ovat monesti olleet järjestämässä tai ainakin osallistuneet tempauksiiin, joissa on ympäristönsuojelun nimissä rikottu lakia. Usko tai älä, mutta joissain tapauksissa se on mielestäni ollut oikeutettua. Mutta alä nyt viitsi lähteä selvää asiaa kiistämään, toimijat Vihreässä liitossa ja ko. aktivistiryhmissä ovat pitkälti samoja.
Usko tai älä, mutta mä en oikeasti tiedä ja mua ihan oikeasti kiinnostaa. Mielummin kuitenkin vähän tuoreemmat tapahtumat, kun koijärvi. Niin ja sen kansalaistottelemattomuudenhan vihreät hyväksyy ihan omilla sivuillaan, kunhan se tehdään avomesti ilman naamioita.

Niin että oliko niitä koneenrikkojia voimalatyömailla, jotka ovat vihreiden jäseniä?
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Niin no, eihän Breivikään kuulunut persuihin ja teki temppunsa reippaasti ilman naamaria. Silti joku kehtasi ko. mestarin tekosista tentata Persuja. Törkeetä hei.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin no, eihän Breivikään kuulunut persuihin ja teki temppunsa reippaasti ilman naamaria. Silti joku kehtasi ko. mestarin tekosista tentata Persuja. Törkeetä hei.
Eihän tuo varsinaisesti Vihreisiin liity, mutta kun kerran kysyit, niin kyllä oli todella typerää persujen tenttaaminen jonkun Breivikin teoista. Siis suorastaan idioottimaista. Eihän nyt kukaan edes suurinpiirtein täysijärkinen voi oikeasti pitää persuja vastuullisena Breivikin teoista. Mitä mieltä sinä muuten olet tuollaisesta käytöksestä, että otetaan joku rikos ja ruvetaan tuosta vain syyttelemään, että jollain puolueella on sormensa pelissä noiden rikosten teossa? Siis ilman mitään näyttöä tai viitteitä siitä, että puolueella on asian kanssa jotain tekemistä.

Niin että oliko niitä koneenrikkojia voimalatyömailla, jotka ovat vihreiden jäseniä?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Mulle on vähän hämärän peitossa miksi sun on niin vaikea uskoa, että mun mielestä persut eivät ole (ääri)oikeistolainen puolue, mutta minkäs teet. Mä kuitenkin sattumoisin tiedän itse paremmin, mitä itse ajattelen. Mä en keksi yhtään järjellistä syytä, miksi mun pitäisi sulle jotenkin todistaa se, että en ole tuosta asiasta sitä mieltä, mitä sinä haluat minun olevan.

Okei, asia selvä. Et pidä persuja äärioikeistolaisina vaikka perustelisi olivatkin hieman sanoisinko ailahtelevia.

Jos jotkut puolueen jäsenistä on mukana missä tahansa toiminnassa ja vaikka tätä toimintaa ohjattaisiin puolueen omissa tiloissa, ei se ole automaattisesti linkki kyseiseen puolueeseen, koska kysymyksessä ei ole ollut puoluepoliittinen teko tai linjaus. Tämä ei kuitenkaan pois sulje sitä, etteikö Arhinmäen olisi ollut fiksua irtisanoutua kyseisestä toiminnasta. Minusta se olisi ollut jopa suotavaa.

Asia selvä, kiitos suorasta vastauksesta.

Siksi en vedä yhtäläisyysviivoja Immosen ja muun perussuomalaisen puolueen välille, mutta en myöskään tee sitä jokseenkin fiksuna pitämäni Sampo Terhon ja perussuomalaisten välille.

Sampo Terho on persujen eduskuntaryhmän puheenjohtaja eli varsin merkittävässä asemassa, hän ts. edustaa persujen ek-ryhmää.

Kokoomusnuoret taas tulivat virallisesti julki vastenmielisten amerikkalaispopulististen linjanvetojensa kanssa, josta puolueen johto fiksusti sanoutui irti.

Mihin tapaukseen viittaat?

Mielestäni vertaukseni hyväntekeväisyysjärjestöön oli täysin selvä, mutta sinä et asenteesi takia halua ymmärtää muita mielipiteitä ja se on nähty monen monta kertaa.

Mielestäni se oli varsin epäselvä vertaus ilman pyytämiäni lisätietoja. Jos vertauksesi on täysin selvä niin ei varmasti ole ongelmia vastata kysymyksiini tästä esimerkistä vai mitä? Toki on huomattavasti helpompaa vain dissata kysymykset kuten juuri teitkin.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
En tämän viestin enempää kirjoittele Soininvaarasta persupuussa, mutta Soininvaaraa lukeneet tietävät, että sieltä on tullut keskivertovihreää kriittisempää tavaraa maahanmuutosta. Ei nyt tietenkään mitään Halla-aho - Immonen kamaa, mutta kuitenkin. Noi on jääneet aika pienelle huomiolle. Vihervasemmisto ei vissiin viitsi puffata kriittisempiä mielipiteitä ja mamukriitiset välttelevät vihreiden symppaamista, tai jotain.
Vihervasemmisto ei tosiaan viitsi puffata Soininvaaran näkemyksiä. Syy on siinä, että Oden näkemykset monissa eri asioissa eroavat liikaa Vihreiden omista ajatuksista, mitä annisinnemäet, emmakarit sekä outialankokahiluodot eivät kestä. Olenkin moneen kertaan miettinyt(en sentään tällä palstalla) Soininvaaran olevan väärässä puolueessa.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vihervasemmisto ei tosiaan viitsi puffata Soininvaaran näkemyksiä. Syy on siinä, että Oden näkemykset monissa eri asioissa eroavat liikaa Vihreiden omista ajatuksista, mitä annisinnemäet, emmakarit sekä outialankokahiluodot eivät kestä. Olenkin moneen kertaan miettinyt(en sentään tällä palstalla) Soininvaaran olevan väärässä puolueessa.
No ei nyt ihan noinkaan. Soininvaara on sosiaaliliberaali, joka on talousasioissa oikeammalla. Mainitsemasi nimet ovat toki enemmän vasemmalla, mutta sellasta se on tälläisessa puolueessa. On siellä vihreissä noita "Soininvaaralaisia" enemmäkin. Esim siellä viitteen (tieteen ja teknologian vihreät) porukassa. Jos Osmo johonkin olisi lähtenyt, niin jonkinlainen liberaalipuolue, jolla on ympäristöarvot kohdallaan olisi saattanut natsata, mutta eipä sellaista koskaan syntynyt.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
No ei nyt ihan noinkaan. Soininvaara on sosiaaliliberaali, joka on talousasioissa oikeammalla. Mainitsemasi nimet ovat toki enemmän vasemmalla, mutta sellasta se on tälläisessa puolueessa. On siellä vihreissä noita "Soininvaaralaisia" enemmäkin. Esim siellä viitteen (tieteen ja teknologian vihreät) porukassa. Jos Osmo johonkin olisi lähtenyt, niin jonkinlainen liberaalipuolue, jolla on ympäristöarvot kohdallaan olisi saattanut natsata, mutta eipä sellaista koskaan syntynyt.
Minusta soininvaaralaiset ovat vähän kuin oikeistodemarit. Heitä on ihan kivasti, mutta asioista päättää vasemmistosiipi. Nuorsuomalaiset olisivat olleet Soininvaaralle ihan mukava puolue, hehän olivat oikeistoliberaaleja, joille ympäristöasiat olivat tärkeitä. Vihreiden Jyrki Kasvihan on entisiä nuorsuomalaisia.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta soininvaaralaiset ovat vähän kuin oikeistodemarit. Heitä on ihan kivasti, mutta asioista päättää vasemmistosiipi. Nuorsuomalaiset olisivat olleet Soininvaaralle ihan mukava puolue, hehän olivat oikeistoliberaaleja, joille ympäristöasiat olivat tärkeitä. Vihreiden Jyrki Kasvihan on entisiä nuorsuomalaisia.
Helsingin valtuustossa vihreiden pari vasemman laidan edustajaa (Zahra Abdulla ja Sirkku Ingervo) hyppäsi kelkasta, kun tuumasivat, että vihreistä on tullut liian oikeistolaisia. Mulla on myös se käsitys, että vihreät on liikkuneet puolueena juuri sinne Soininvaaran suuntaan. Sosiaaliliberaalia, tieteeseen pohjautuvaa politiikkaa, mikä tuppaa johtamaan oikeistolaisempaan talouspolitiikkaan. Soininvaara tuumasi joskus, että vasemmistossa ei ole talousosaamista, koska vasemmisto pitää talouspolitiikkaa jo itsessään oikeistolaisena. Vähän kärjistävää toki, mutta noinhan se on.

Mä olen tietysti tyytyväinen tähän suuntaukseen. Erityisesti nuorista löytyy Lilja Tammisen ja Hannu Oskalan kaltaisia hienoja tyyppejä. Saa sitten nähdä kelpaako nuo tulevaisuudessa äänestäjille. Äänestäjien puunhalaajahippiosasto taitaa olla eri mieltä mun kanssa, mutta minkäs teet. Kaikkia ei voi miellyttää.

Mä muistan nuorsuomalaiset liberaalina porvaripuolueena. Soininvaara kirjoitti tähän liittyen vähän aika sitten näin:

"Moni on sanonut, että jos Suomessa olisi liberaali puolue, äänestäisin sitä tai jopa liittyisi siihen. Voisin oitis luetella joukon poliitikkoja, jotka kuuluisivat tähän puolueeseen. En tarkoita Nuorsuomalaisten uudelleen perustamista, sillä se puolue oli oikeistoliberaali. Tarkoitan sosiaaliliberaalista puoluetta, joita äänestäisivät ne, joille kokoomus liian oikeistolaisena on jo uhka hyvinvointiyhteiskunnalle, Keskusta liian kaupunkivihamielinen, vihreät ympäristöasioissa liian fundamentalistisia, ruotsalaiset kielensä ympärille käpristyneitä ja demarit liiaksi ay-sidonnaisia eikä vasemmistoliitto tule kysymykseenkään. Tämä joukko on nyt kokoomuksessa tukemassa oikeistolaisempaa politiikkaa kuin mitä itse haluaisi."

Minäkin äänestäisin tuollaista puoluetta. Ja oletan, että Soininvaarakin olisi halunnut tuollaiseen puolueeseen.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
No ei nyt ihan noinkaan. Soininvaara on sosiaaliliberaali, joka on talousasioissa oikeammalla.
Vanhasta Liberaali -puolueesta Soininvaara on lähtöisinkin. Eilen Radio puheessa (en tiedä koska ohjelma oli lähetetty ensimmäisen kerran) Soininvaara kaipasi Suomeen uudelleen Liberaali -puoluetta. Hän uskoi, että sellainen voisi kasvaa Suomessa suureksi.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tutkimus kyseenalaistaa vihreiden asumispolitiikan.
HS: Hiilijalanjäljen tulokset ristiriidassa nykykäsityksen kanssa

Vihreiden motto eli mitä ahtaammin ja sumpummassa ihmiset elää, sen parempi. Nyt löytyy tutkimusta, joka kyseenalaistaa tämän 'asu kuin vankilassa' -politiikan perusteet.
Jutussa kerrottiin että syynä on myös se, että keskustassa asuvat ostavat enemmän tavaraa. Oikea otsikko olisikin ollut, että keskustoissa asuvien rikkaiden hiilijalanjälki on isompi kuin lähiöiden köyhien. Vihreiden työtä talouden sabotoimiseksi en kiistäisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös