Ei vaan kysyn ensinnäkin, että miten tosiasian toteaminen oli loukkaavaa? Hän ei väittänyt mitään paikkaansapitämätöntä, eikä esim puhunut loukkaavin termein satukirjoista tai satuhahmoista tms, vaan totesi kaksi eri tosiasiaa, joiden yhteenliitäminen sitten nähtiin loukkaavana. Toisekseen kun Suomessa saa loukatakin, mutta ei tahallaan, niin tuliko se tahallisuus nyt todella toteennäytettyä? Ja jos hän tosiaan sekä loukkasi että teki sen tahallaan, niin sittenhän oikeus toimi oikein - ei vain tunnu siltä.
Tuen kyllä tuota periaatetta, että mm. uskontoja ei saa tahallaan loukata, mutta pidän käytäntöä, jossa kritiikki automaattisesti todetaan tahalliseksi loukkaamiseksi ongelmallisena. Nykyjärjestelmä on aika hyvä, parempi kuin vaikka Ranskassa. Toki aina voidaan pieniä viilauksia tehdä, tuntuu että lakia ei sovelleta samalla tavalla kaikkien kansalaisten ja yhteisöjen kohdalla.