Jos nyt unohdetaan hetkeksi Diarra ja keskitytään siihen, mitä hän sanoi, niin mitä mieltä sinä olet lentokoneen valitsemisesta kulkuneuvoksi Jyväskylän ja Helsingin väliselle matkalle?
Tää on vähän "tapauskohtainen" juttu? Ehkä ei paras vaihtoehto, etenkin kun Jyväskylän päässä kentälle on keskustasta aika pitkä matka ja juna lähtee ihan keskustan sykkeestä? Tietenkin riippuu että missä lähtijä itse asuu.
Helsingin päässä koneella mentäessä pääsee tietenkin suoraan kentälle, eikä tarvitse vaihtaa junasta toiseen junaan Tikkurilassa? No ei sekään varmaan iso homma ole?
Aikataulut ovat käsittääkseni ne, jotka aika pitkälti määrittelevät millä tavalla kukakin menee kentälle. Junat kun kulkevat aika "maltillisesti".
Oma esimerkki viimeisestä matkasta..
Itse en asu Jyväskylässä, mutta asun 300 m päässä juna-asemasta, josta pääsisin 2 vaihdolla junalla suoraan kentälle Helsinkiin. Aikataulut ovat sellaiset, että ne eivät mahdollista "järkevää" matkustusmuotoa. Lisäksi en todellakaan ota riskiä ja luota VR:ään. Aika usein vuoro on korvattu bussilla, joka ei ehdi samassa ajassa Tampereelle, jolloin ei ehtisi siihen seuraavaan junaan. No aina voisi tietenkin valita myöhemmän junan Tampereelta, riippuen tietenkin lennon lähtöajasta ja siitä,että on "ajoissa" kentällä.
Jos pelaa "venäläistä rulettia", valitsee vaihtoajaksi 20 min. Se riittää kyllä jos eka juna on ajallaan. Jos pelaa varman päälle, ottaa vaihtoon aikaa 80 min. No se ainakin riittää...
Ekalla vaihtoehdolla olisi ollut kentällä n. klo 14, toisella n. klo 15. Lento lähti 17.25
Viimeksi(kin) valitsin matkustusmuodoksi oman auton. 3 tunnin ajo kentälle, sai lähteä n. 2 h myöhemmin liikkeelle ( junaan ois pitäny hakea kaveri, nyt riitti että jatkettiin siitä suoraan ). Mennessä pikku stoppi ku käytiin syömässä. Kentällä oltiin 15.30 paikkeilla. Siitä auto parkkiin ja pikku kävely terminaaliin.
Takaisin Tulosta olisikin ollut "eeppinen". Tampereella olisi pitänyt odottaa junaa varmaan yli 3 tuntia. Kotona olisi ollut klo 23 jälkeen.
Nyt olin n. 20.30 ja olin vienyt kaverin kotio ja käynyt kaupassa
No joo oli sekava ja huono esimerkki