Kyllähän tuo vaalitulos oli pettymys, vaikka itsekin toivoin Vihreiltä niin paljon enemmmän kuluneelta vaalikaudelta :( Tarkoitus oli jopa protestina äänestää Eläinoikeuspuoluetta, mutta kun alkoi näyttää sille, että persuilla olisi mahdollisuus tulla jopa suurimmaksi puolueeksi, oli tuo protesti pakko hylätä ja äänestää Vihreitä.
Minua ei todellakaan ole häirinnyt, että puolueen kansanedustajat ovat pitäneet ääntä myös tasa-arvon puolesta. Erittäin tärkeä asia, jonka parissa edelleen riittää tekemistä myös Suomessa. Hieman olen ihmetellyt joidenkin kipuilua aiheesta. Itseäni on lähinnä mietityttänyt puolueen talouslinja, koska kyllä minä montaa ehdokasta selkeästi enemmän vasemmalla olen. Varsinkin kuntatasolla puolueesta löytyy useita henkilöitä, jotka liippaavat omaan makuuni turhan läheltä Kokoomusta, mutta minkäs teet tässä vaalijärjestelmässä? Vasemmistoliitosta löytyy puolestaan ehdokkaita, joiden kannat ympäristökysymyksissä ovat liian persumaisia jne. Pakko tehdä kompromisseja, ja koska ympäristökysymyksissä ollaan tässä tilanteessa, oli se itselleni selkeästi keskeisin aihe ja määritti äänestämisen.
Kyllähän Vihreät on kuluneella vaalikaudella jättänyt itsestään liian kiltin kuvan, mutta varmaan tällä kertaa eniten kannatusta söi silti kysymys pääministeriydestä. Tuon takia ääniä ei todellakaan mennyt vain SDP:lle, vaan suuressa määrin myös Kokoomukselle.