Minä olen vähän ihmetellyt sitä, että miten heppoisin perustein somessa ja jopa ihan eduskunnassakin nimitellään poliitikkoja marxilaisiksi.
Korjatkaa nyt historiaa enemmin tuntevat väitteeni, mutta kun minä ainakin miellän marxilaisuuden ideologiaksi, jota Lenin lähti Neuvostoliitossa ajamaan käytännössä läpi. Mitä noista Neuvostoliiton vallankumouksen jälkeisistä ajoista olen lukenut, niin minun on helvetin vaikeaa nähdä, että Suomessa yksikään puolue kokonaisuudessaan olisi puoliksi tai edes vartin verran ajamassa samanlaista politiikkaa Suomeen, mitä esimerkiksi setä Lenin teki aikanaan tuolla itärajan takana. Ainut kansanedustaja joka minulla tulee mieleen on Anna Kontula, joka on ihan avoimesti tunnustanut kannattavansa kommunismia ja hänellä saattaisi täten olla jotain marxilaisuuden kanssa yhteneviä mielipiteitä.
Edelleenkin, jos olen väärässä, niin seison mielelläni korjattuna. Mutta jotenkin minusta silti tuntuu, että tästä marxilaisuuden leiman heittelystä on tullut pikkaisen samalla tavalla muodikasta, kuin rasisti-leiman heittely jokaiseen persujen kannattajaan ja kansanedustajaan oli vielä joitakin vuosia sitten.